Kansanedustaja Hjallis Harkimolle (liik) tapahtui eilen lipsahdus, kun hän esitti suullisen kysymyksen hallitukselle eduskunnan täysistunnossa.
– Pohjoisen rajan sulkeminen osoittautui ainakin osittain perustuslain vastaiseksi. Samoin valmistuslain ylläpitäminen tilanteessa, jossa uusia tartuntoja on vain kymmeniä päivässä, on perustuslain kannalta ongelmallista. Valmistuslakia ei voida pitää voimassa vain varmuuden vuoksi. Ongelmana on, miten se todetaan päättyneeksi, kun valmistuslaissa ei ole mitään pykälää, miten se päätetään, Harkimo lausui.
Eduskunnan täysistunnon verkkolähetyksestä on nähtävissä, kuinka Harkimon lipsahdus hymyilytti ministeriaitiossa.
– Kyse on siis valmiuslaista, eikä valmistuslaista, pääministeri Sanna Marin (sd) aloitti vastauksensa.
Tänään Harkimo selitti lipsahdustaan Twitterissä ja laittoi asian lukihäiriönsä piikkiin.

Psywo kirjoitti:Vai että pitäisi sitä ihmisen kestää kaiken maailman julkiset naureskelut. Muuten on vain "herkkähipiältään".
Psywo kirjoitti:Aina täällä kääntyy asiat niin,että sinäkin olet puhdas pulmunen ja kaikki on minun syytäni. Kyllä minulla on oikeus puolustaa itseäni. Ehkä on parempi pysyä täältä poissa. Ja antaa hiekkalaatikon elää omaa elämäänsä. Toivon kuitenkin Valkosiipi, ettet tee tästäkin ketjusta minuun liittyvää, vaan keskityt esim. Harkimoon. Ei ole mitään syytä miksi minunkaan pitäisi jaksaa näitä irrallisia heittoja. Ei sun tarvitse mua sietää mutta tee se hellävaraisemmin.
Valkosiipi kirjoitti:Psywo kirjoitti:Aina täällä kääntyy asiat niin,että sinäkin olet puhdas pulmunen ja kaikki on minun syytäni. Kyllä minulla on oikeus puolustaa itseäni. Ehkä on parempi pysyä täältä poissa. Ja antaa hiekkalaatikon elää omaa elämäänsä. Toivon kuitenkin Valkosiipi, ettet tee tästäkin ketjusta minuun liittyvää, vaan keskityt esim. Harkimoon. Ei ole mitään syytä miksi minunkaan pitäisi jaksaa näitä irrallisia heittoja. Ei sun tarvitse mua sietää mutta tee se hellävaraisemmin.
En kirjoita tästä asiasta tämän enempää, ulkona on upea ilma ja lähden sinne. Viestini on vastaava mitä sinunkin viestisi usein ovat, ehkä astetta pirullisempi toki. Irrallinen, puskista tuleva heitto.
Hilppa kirjoitti:Videon kesto? Ja olisi korrektia mainita kohta, jossa kyseinen insidenssi esiintyy.

Psywo kirjoitti:Vai että pitäisi sitä ihmisen kestää kaiken maailman julkiset naureskelut. Muuten on vain "herkkähipiältään".

Miten niin ei joutunut Anderssonin naureskelun kohteeksi?Mirri kirjoitti:Kansanedustaja Harkimo ei joutunut eduskunnassa ministereiden naureskelun kohteeksi, väittää vain joutuneensa.

Mirri kirjoitti:Minun silminnäkijähavaintojeni mukaan ei joutunut; eihän Andersson edes nauranut. Hän hymyili jollekin (asialle?) ja saman tien kääntyi sanomaan kollegalle jotakin; mitä, se ei verkkotallenteesta selviä. Ei ole mitään tietoa, että hänen hymynsä tai asiansa liittyisi jotenkin Harkimon tekemään virheeseen, ...?
Hjallis Harkimo syytti Li Anderssonia ja Sanna Marinia epäasiallisesta käytöksestä eduskunnassa – ministerit pyysivät anteeksi.
Siinäpä meillä kaksi kanaa ministerinä. Mitä noilta mitään muuta voi odottaakaan.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa