Turun puukotus

Re: Turun puukotus

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.08.2017 19:23

Reiteen ammuttiin. Syystä tai toisesta poliisi on halunnut ilmaista asian julkisuudessa ympäripyöreästi puhumalla alavartalosta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 19.08.2017 22:47

Kyllästynyt kirjoitti:On naiivia kuvitella, että Suomi säästyisi terroriteoilta sillä, että kieltäydytään vastaanottamasta pakolaisia.
Itse uskon, että silloin terroriteot olisivat todennäköisempiä kuin ne tällä hetkellä ovat, koska Suomi profiloituisi rasistisena maana joka on kääntänyt selkänsä muulle maailmalle.

Olet nielaissut virallisen propagandan koukkuineen päivineen.

Minä olen sitä mieltä, että ongelmat pitää selvittää mahdollisimman lähellä syntypaikkaansa eikä levitellä niitä ympäri maailmaa. Lvitettäessä olgelmat kertaantuvat ja tulevat mahdottomiksi ratkaista, kuten nyt Euroopassa nähdään.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 19.08.2017 22:47

Kuva
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.08.2017 22:51

Sievä Sigismund kirjoitti:... Minä olen sitä mieltä, että ongelmat pitää selvittää mahdollisimman lähellä syntypaikkaansa eikä levitellä niitä ympäri maailmaa...

Minäkin olen sitä mieltä, että olisi parasta selvittää ongelmat mahdollisimman lähellä syntypaikkaansa, mutta valitettavasti se onnistuu vain harvoin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2017 22:57

Mirri kirjoitti:Reiteen ammuttiin. Syystä tai toisesta poliisi on halunnut ilmaista asian julkisuudessa ympäripyöreästi puhumalla alavartalosta.

Vartalo http://www.suomisanakirja.fi/vartalo

En usko. On epäselvää, kuuluvatko reidet ylipäätään vartaloon. - On "ikävämpää" todeta, että sisäelimiä vahingoitettiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 19.08.2017 23:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:... Minä olen sitä mieltä, että ongelmat pitää selvittää mahdollisimman lähellä syntypaikkaansa eikä levitellä niitä ympäri maailmaa...

Minäkin olen sitä mieltä, että olisi parasta selvittää ongelmat mahdollisimman lähellä syntypaikkaansa, mutta valitettavasti se onnistuu vain harvoin.

Kivaa. Tässä me hymistelemme niin yksimielisinä kuin kyyhkyläiset. Kuva
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 19.08.2017 23:04

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Reiteen ammuttiin. Syystä tai toisesta poliisi on halunnut ilmaista asian julkisuudessa ympäripyöreästi puhumalla alavartalosta.

En usko. On epäselvää, kuuluvatko reidet ylipäätään vartaloon. - On "ikävämpää" todeta, että sisäelimiä vahingoitettiin.

Kuva
Mahtoiko mennä perhekalleudet? Kuvasta näytti vähän siltä.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Katla » 19.08.2017 23:12

"tulta munille"
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.08.2017 23:15

Miksi persut eivät ajaneet agendansa mukaisesti rajojen sulkua? Vaan tyytyivät hiljaa hallituksen työllistymislinjauksen tukemiseen.

Ei 30000:tta otettu tänne siksi, että estettäisiin potentiaalisia iskuja, vaan työllistämispolitiikan vuoksi. Aika "hintavaa" työvoiman hankintaa, mutta palvelee tietysti joidenkin piirien etuja. Minusta näistä pitäisi keskustella ilman, että vedetään mitään rasismisyytöskortteja esiin. Yhtäkään pakolaista tai maahanmuuuttajaa vastaan minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään, enkä ole vihan lietsoja. Ainoastaan poliitikkojen tekemiä typeriä päätöksiä vastaan olen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 20.08.2017 00:18

Se on se paljon puhuttu hillotolppa, joka panee joustamaan periaatteistaan. Maukkaan EU-viran saamiseen tarvitaan hallituskumppanien tukea ja se taas vaatii joustavuutta neuvotteluissa.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2017 00:32

Sievä Sigismund kirjoitti:Olet nielaissut virallisen propagandan koukkuineen päivineen.

Minä olen sitä mieltä, että ongelmat pitää selvittää mahdollisimman lähellä syntypaikkaansa eikä levitellä niitä ympäri maailmaa. Lvitettäessä olgelmat kertaantuvat ja tulevat mahdottomiksi ratkaista, kuten nyt Euroopassa nähdään.

Sanot Kyllästyneen nielaisseen 'virallisen propagandan'.

Et ilmeisesti huomaa propagandaa, jonka sinä olet nielaissut koukkuineen päivineen. Mielipiteesi kuulostaa hienolta, mutta sitä voidaan pitää epärealistisena, maailmanpoliittisten tosiasioiden vastaisena, ja propagandan tuloksena.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2017 00:48

Psykopatologia kirjoitti:

Näin perjantaina netissä kuvan, jossa tekijää oltiin laittamassa ambulanssiin. En löydä kuvaa enää (en jaksa hakea sitä), enkä muista minkä tiedotusvälineen julkaisema se oli, mutta se oli erilainen kuin Sigismundin tänne laittama. Verinen side oli reiden päällä, ja kuvatun kasvot oli 'pikselöity' niin ettei niitä nähty.

Arvelen, että perjantaina näkemäni kuva oli aidompi kuin tämä, jonka Sigismund on laittanut tänne.
Näkemäni kuvan perusteella väitän, että oikeasti ammuttiin reiteen. Mutta toisaalta Sigismundin laittama kuva on toisenlainen ja 'todistaa' muuta kuin se minun näkemäni.
Mirri

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 20.08.2017 07:03

Nyt aamulla varmaan olet jo sen verran reipastunut ja ns. jaksat jo kaivaa ns.näkemäsi kuvan esiin.
Ilman ns.näkemääsi kuvaa tekstisi vaikuttaa hieman harhaisen ihmisen kirjoitukselta.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.08.2017 08:29

Kuva
9 millin luoti on ilmeisesti osunut epäiltyä (edestä) vasemmalle alavatsaan reiden ja ruhon yhtymäkohdan tienoille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2017 08:42

Jossakin lehtijutussa joku turkulaislääkäri eilen vihjaisi, että olisi osunut nivuseen. Sanoi jotenkin niin, että jos luoti on osunut nivuseen, syntyy runsas verenvuoto. Mutta tuskin sitä lehtijuttuakaan enää löydän, sen verran paljon uutistulvaa teksteineen ja kuvineen on ollut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.08.2017 08:58

Kuvassa poliisi painaa molemmilla jaloillaan puukottajan vasenta reittä mutta tuskin verenvuotoa estääkseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.08.2017 11:29

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 20.08.2017 13:28

Mirri kirjoitti:Jossakin lehtijutussa joku turkulaislääkäri eilen vihjaisi, että olisi osunut nivuseen. Sanoi jotenkin niin, että jos luoti on osunut nivuseen, syntyy runsas verenvuoto. Mutta tuskin sitä lehtijuttuakaan enää löydän, sen verran paljon uutistulvaa teksteineen ja kuvineen on ollut.

Jossain-joku-jotenkin. Ei kovin uskottavaa.
Jossain jotenkin uskon nyt enempi Sigmundin kuvaan enempi.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.08.2017 18:47

Mielestäni aprikointi ampumahaavan sijainnista on turhaa; poliisi sai ampumalla tekijän lopettamaan, ja on kohtuutonta edellyttää, että osuma liikkuvaan maaliin on millimetrin tarkkuudella juuri siinä kohdassa johon tähdättiin.

Eikö paljon tärkeämpää olisi miettiä, oliko tekijällä jo tullessaan tarkoitus tehdä terroritekoja vai kypsyikö päätös Suomessaoleskelun aikana.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 20.08.2017 19:23

Isis ilmoitti jo silloin 2015, että se soluttaa terroristeja pakolaisten joukkoon. Luultavasti kaveri on vain odottanut toimintakäskyä. Siihen vittaa sekin, että hänellä on luultavasti ollut viisi kaveria samassa juonessa. Yksi on ulkomailla. Ilmeisesti yhdyshenkilö tai ryhmänjohtaja, joka on antanut käskyn toimia.

Arvailujen varasssa on paljonko terroristeja on vain odottamassa toimintakäskyä. Muslimit ovat siitä pirullisia, että he saattavat odottaa vaikka sukupolvien ajan ja lähteä liikkeelle, kun käsky käy tai tilanne on muuten otollinen.

Suomalaisesta naivista, suorastaan typerästä oikeudenkäytöstä kertoo kun teloittajakaksoset päästettiin vapaaksi, kun oikeus ei saanut selvää kumpi teloitti vangit. Ei pitäisi mennä mestaroimaan asioissa, joita ei ymmärrä, vaan nekin veijarit olisi pitänyt palauttaa Irakiin.
Sievä Sigismund

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista