Helun palstalta 3

Re: Helun palstalta 3

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 12:53

Kyllästynyt kirjoitti:Oletko Tristan koskaan miettinyt sitä, että sinä ja sinun hyökkäyksesi muiden kirjoittajien (mm. minun kimppuuni) on aikaansaanut koko sotkun?

Aijaa että ilman minua rinnakkaiselisit Mirrin ja helun ja Lumpparin ja tuuven kanssa ihan love ja peace vaan elämän suurisydämisenä opettajana ja hyväksyjänä? No, onhan se teoria tuokin...
tasha

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.04.2011 12:55

tasha kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:
Vuodet opettaa -

Ei mua :!:

Kai sentään vähän; olethan jo vastannut muutamaan kysymykseen. Siitä, puhutko totta, niin en tiedä.
Menee helposti ns. jankutukseksi, kun toinen ei halua hoitaa ja selvittää juuri mitään ja toinen haluaa hoitaa sekä selvittää perin pohjin. Aikamoinen luonne-ero?

Itsehän sinä tiedät oletko kehittynyt ja tehnyt jotain eteesi tai muiden eteen.
(Ps. kysypä niistä terapioista ja saikuista ihan virastoista ja tee vaikka yksi asia kerrallaan?)

Hyvää ja päihteetöntä pääsiäistä!
Biancaliina

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 13:12

Mutta ethän sinä esim. Mirrin kanssa tappele vitun debiilistä vaan pankkikorteista.
tasha

Metro 21.4.2011

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 13:36

http://static.metrolive.fi/nakoislehdet ... T20110421/ (s. 2)

K o l u m n i
Janne M e t s o
Kiusaaminen rentouttaa
(- -)

Metso kirjoittaa, että kiusaaminen on viihdettä. Hän tuo myös esiin,
että aikuiset tuomitsevat mm. koulukiusaamisen raukkamaisena;
mediakiusaaminen sen sijaan on viihdettä, johon media itsekin
syyllistyy.

Vaikuttaa siltä, että että täällä nimen omaan tushulle kiusaaminen
on (vain) viihteellistä.

Hän kirjoitti työnteostaankin niin, että lähetteli kirjeitä huvikseen
ihan miten sattuu. Olisi kauheaa, jos työpaikalla oli tuollainen
alainen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 14:49

Olen jälleen linjoilla. Luettuani edellisen viestini jälkeen tulleet kirjoitukset, niiden joukossa vastauksen minun viestiini,
päädyn olemaan kommentoimatta. Mitään uutta sanottavaa minulla ei aiheesta ole. Samat minun sanomisteni vääristelyt/
virhetulkinnat kukoistavat minun lukuisista korjaus- ja täsmennysyrityksistäni huolimatta. Olkoon siis niin.
Itse kuitenkin onneksi tiedän parhaiten, mitä ajattelen ja miten mihinkin suhtaudun. Minun mielenrauhani ei tarkoitusteni
vääntelystä mene. Toivottavasti ei muidenkaan.

Hyvää Pääsiäistä kaikille!
Helmis

Re: Metro 21.4.2011

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 15:01

Psykopatologia kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että että täällä nimen omaan tushulle kiusaaminen
on (vain) viihteellistä.

alainen.

En huvikseen - mulla on vaan samanlainen ironinen suhtautuminen itseeni ja toilailuihini kuin toisten ja niinpä esitän ne jälkikäteen hilpeässä ja itseironisessa valossa. Mua just tutkitaankin että olenko työkykyinen. Toisaalta syytät parasiitiksi ja toisaalta kammoksut sitä että joku minut joutuisi ottamaan työpaikalleen; selvittäisit kantasi edes itsellesi.

Sinä vääristelet nimeäni ja nimittelet kiusaajaksi - itse nyt kiusaat. Minun ei ole tarpeen edes puolustaa itseäni tuon idiopatian edessä.
tasha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 15:43

Helmis ei suoraan tuo esiin, että esittämäni tyytyväisyys
Lumpparin painukaa vitusta olisi väärä.

Väitän, että Helmis ja Mirri (sekä Tasha) ym. olivat
tai ovat olleet HYVIN tyytyväisiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 15:50

tasha kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että että täällä nimen omaan tushulle kiusaaminen
on (vain) viihteellistä.

alainen.

En huvikseen - mulla on vaan samanlainen ironinen suhtautuminen itseeni ja toilailuihini kuin toisten ja niinpä esitän ne jälkikäteen hilpeässä ja itseironisessa valossa. Mua just tutkitaankin että olenko työkykyinen. Toisaalta syytät parasiitiksi ja toisaalta kammoksut sitä että joku minut joutuisi ottamaan työpaikalleen; selvittäisit kantasi edes itsellesi.

Sinä vääristelet nimeäni ja nimittelet kiusaajaksi - itse nyt kiusaat. Minun ei ole tarpeen edes puolustaa itseäni tuon idiopatian edessä.

Tracy kirjoitti:
HAISTA PASKA JA NUOLE MODESI PASKAISTA PERSETTÄ! TÄMÄHÄN ON SOPIVAA DIALOGIA TÄLLÄ PALSTALLA!!!

Minusta aika merkillistä, että täysijauhoiseksi itseään luulevalla ei ole
tuollaiseenkaan viestiin muuta sanottavaa kuin "No joomut".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.04.2011 15:55

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 16:07

Psykopatologia kirjoitti:Minusta aika merkillistä, että täysijauhoiseksi itseään luulevalla ei ole

Mulla on purkauksellista käyttäytymistä ahdistukseen liittyen... joku juttu taustalla aiheuttaa agitoitumisen ihan odottamatta, ennustamatta. En enää muista yhtään mikä se stressitekijä tuossa oli...
tasha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 16:21

tasha kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta aika merkillistä, että täysijauhoiseksi itseään luulevalla ei ole

Mulla on purkauksellista käyttäytymistä ahdistukseen liittyen...
joku juttu taustalla aiheuttaa agitoitumisen ihan odottamatta, ennustamatta.
En enää muista yhtään mikä se stressitekijä tuossa oli...

Kummallista, että täysijauhoisena edessänsä käyvällä ei nytkään
ole asiaan mitään lisättävää. Täysijauhoisena itseään pitävä ei
näytä ymmärtävän viestinsä poikkeavuutta. Hän luulee, että se
on samantyyppistä kuin muiden(kin) häiriköiden.

Edelleen hän näyttää luulevan, että toistuva keskustelu
pankkikorteista on samantyyppistä kuin keskustelu
haisevapilluisista huorista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.04.2011 16:33

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 16:43

Klo 16.44
Tasha pani hyvää tarkoittavan Leten kahdesti banniin Psykologia-foorumilla.
Toki ärsyttävä olikin Leten neuvo, että Tristanin olisi hyvä hakeutua
Punaisen Ristin ystäväpalveluun.

Edelleen Tristan piti Kontun vakavia uhkailuja ainoastaan huumorina.
Eikö täysijauhoisena itseään pitävä ymmärtänyt raliteetteja?

Mikä olisi käytännön neuvo?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 16:55

Jos ei niistä haisevapilluisista huorista olisi jankutettu niin tuskin täällä käyttäisin edes asiatonta kieltä. Nythän minulla ei ole mitään hävittävää ja satunnaiselle lukijalle (paksupäinen Riidankylväjä näin esimerkkinä) on aika sama juttu puhuinko haisevapilluisista huorista 2003 vai paskaisista perseistä 2011 - olen jo edellämainitusta riittävästi leimattu ja profiloitu.

Mistä on päätelty että pidän itseäni täysijauhoisena? Kuinka moni vajaajauhoinen pitää itse itseään vajaajauhoisena?
tasha

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:05

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun sanojasi ei ole vääristelty, eikä mielestäni virhetulkintojakaan ole tehty; sinä olet vähätellyt kiusaamisen merkitystä sekä puolustellut kiusaajia.

Erityisesti, kun kirjoitan sinulle, valitsen sanani mitä huolellisimmin. Yhtäkään kirjoittamistani sanoista ei voi vaihtaa toiseksi. Jos minä kirjoitan 'sananvalinta', se ei ole vaihtokelpoinen sanan 'teko' kanssa. Kun näin kuitenkin teet, sinä vääristelet sanojani. Kun sanon ymmärtäväni jonkin teon, se ei tarkoita, että hyväksyn sen. Jos hyväksyn, kirjoitan myös niin. Tässä kohtaa, muun muassa, tapahtuu virhetulkinta. Sitä, mistä olet keksinyt minun vähättelevän kiusaamisen merkitystä, en osaa edes arvata.

Kyllästynyt kirjoitti:Ai niin, jos todella olisit ollut/olet sitä mieltä, ettei kiusaamista pidä sallia ja/tai ettei kenellekään pidä mielenterveyspalstalla huutaa (esim.) "PAINUKAA VITTUUN!", olisi yksinkertainen viesti jossa tuomitaan tuollainen tehnyt sinun kantasi tuollaiseen selväksi.
Sellaista sinä et kuitenkaan ole koskaan kirjoittanut.

En ole kokenut tarpeelliseksi ilmoittaa kantaani yleisellä tasolla. Jos sellainen halutaan, voin toki kertoa, että teoriassa olen sitä mieltä, ettei kenellekään pidä mielenterveyspalstalla huutaa (esim.) "PAINUKAA VITTUUN!". Käytännön tasolla kuitenkin ymmärrän, jos joku kiihtyneenä tuollaisen viestin kirjoittaa. Olisi toki kohteliasta rauhoituttuaan pyytää asiaa anteeksi. Ei tuollainen huutaminen ole hyvää käytöstä, ja ymmärrän, että huutamisen kohde pahoittaa mielensä.
Helmis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:11

Aiemman toistoa. - Mutta olit tyytyväinen!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:13

tasha kirjoitti:Jos ei niistä haisevapilluisista huorista olisi jankutettu niin tuskin täällä käyttäisin edes asiatonta kieltä. Nythän minulla ei ole mitään hävittävää ja satunnaiselle lukijalle (paksupäinen Riidankylväjä näin esimerkkinä) on aika sama juttu puhuinko haisevapilluisista huorista 2003 vai paskaisista perseistä 2011 - olen jo edellämainitusta riittävästi leimattu ja profiloitu.

Mistä on päätelty että pidän itseäni täysijauhoisena? Kuinka moni vajaajauhoinen pitää itse itseään vajaajauhoisena?

Ja lässyn lässyn. Ainakin minulle on selvää, että pidät itseäsi foorumin fiksuimpiin kuuluvina. :lol:
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:18

Psykopatologia kirjoitti:Helmis ei suoraan tuo esiin, että esittämäni tyytyväisyys
Lumpparin painukaa vitusta olisi väärä.

Väitän, että Helmis ja Mirri (sekä Tasha) ym. olivat
tai ovat olleet HYVIN tyytyväisiä.

Helmis osaltaan voi rehellisesti todeta: sillä hetkellä, kun luin tuon kyseisen viestin,
koin sen ilmentävän minunkin tuntojani. Sillä hetkellä. Olin siis itsekin jonkinlaisen
voimattoman raivon vallassa, joka purkautui tuohon Lumpparin viestiin. Ehkä se
voidaan ajatella tyytyväisyydeksi; minä ajattelen sen helpottaneen omaa oloani silloin
(kuin ilmapallon puhkeaminen, kun sitä puhalletaan täyteen ja vielä täydemmäksi).
Toisaalta olin myös järkyttynyt, sillä omat suodattimeni eivät hevin päästäisi minua itseäni
kirjoittamaan moista.

Siinä vaiheessa, ollessani samaa mieltä opposition kanssa itse asiasta (siitä,
että toivoin teidän poistuvan palstalta), en valitettavasti tajunnut,
kuinka pahasti tuo huuto loukkasi Kyllästynyttä (ehkä myös Luukkosta, vaikkei
hän sitä olekaan tuonut julki). Olen pahoillani, jos ja kun minun
käytökseni on ilmeisesti vielä kääntänyt veistä haavassa. En ihan oikeasti toivo
Kyllästyneelle(kään) mitään pahaa, uskoi hän tämän ilmoitukseni tai ei.

Niin, ja muiden lainatussa viestissä mainittujen puolesta en voi sanoa mitään.
Viimeksi muokannut Helmis päivämäärä 22.04.2011 17:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmis

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:20

Psykopatologia kirjoitti:Aiemman toistoa.

Aivan. Siksi en mielelläni enää vastaakaan kirjoituksiin tästä aiheesta: olen kaiken jo sanonut.
Ja samat, moneen kertaan oikaisemani vääristelyt/virhetulkinnat toistuvat aina vain.
Helmis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:22

No niin, vihdoinkin jotain uutta!

Klo 17.23
Tämän jälkeen oli vielä halun moderoinnin kakkanen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista