Kyllästynyt kirjoitti:Olisi syytä muistaa sekin, että opiskelijan saama opintotuki on vielä pienempi kuin toimeentulotuki - eikä opintolainakaan kuukausittain käytettävissä olevaa summaa kovin kummoiseksi nosta.
Kyllästynyt, miten niin valmistuminen venyy, jos opiskelija on esimerkiksi kesätöissä, tai muussa kausi- ja sesonkityössä?
Minusta nuorten aikuisten pitäisi tyytyä vähempään, tehdä itse enemmän ja sillä tavalla tulla toimeen vähemmällä rahalla.
Silloin kumminkin pääsi jo ennen valmistumistakin vaikka välivuonna töihin ja suoraan papereilla vakituiseen paikkaan.
Kyllästynyt kirjoitti: Oletko Mirri todellakin sitä mieltä, ettei opiskelijan työssäkäyminen vaikuta lainkaan siihen kuinka paljon hän voi panostaa aikaa ja energiaa opintojensa suorittamiseen????
Minun järkeeni ei oikein mahdu, että miksi yhteiskunnan pitäisi lisäksi vielä elättää opiskelijat. Mielestäni täysi-ikäiset opiskelijat eivät ole ihmisryhmä, joka tarvitsisi yhteiskunnan elätettävänä olemista.
Kuutar kirjoitti:Mirri:Minun järkeeni ei oikein mahdu, että miksi yhteiskunnan pitäisi lisäksi vielä elättää opiskelijat. Mielestäni täysi-ikäiset opiskelijat eivät ole ihmisryhmä, joka tarvitsisi yhteiskunnan elätettävänä olemista.
Ehkä ei pidä, mutta yhtä hyvin voi kysyä, miksi sitten nuoret mt-sairaseläkeläiset ja sairaspäivärahalaiset pitäisi elättää? Etenkin, kun useimmilla ei ole psykoosin tasoista mielisairautta vaan "ainoastaan" masennus?
Pitäisi varmaan veronmaksajilta kysyä moniko on halukas elättämään opiskelijoita sen lisäksi, että rahoittavat näiden toinen toistaan kunnianhimoisemmat tutkintotavoitteet.
Ihminen, jonka kunnianhimo riittää korkeaan koulutukseen, on mielestäni kykenevä elättämään itsensä opiskellessaan veronmaksajien kustannuksella; ei hänen elättämiseensä pitäisi käyttää minun maksamiani veroja, jotta hän saisi rauhassa elää elätettävänä opiskelijana havitellessaan itselleen mahdollisimman korkeaa koulutusta
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa