Kirjoittaja Raatelulammas » 17.05.2010 08:42
Biancaliina ja Minä Täällä, ihan hyviä pointteja teillä! Ja Luukkonen, tottakai!
Näemmä viimeisimmässä diagnoosissani (joulukuu 2010) on pershäröni todettu lähinnä ns. vain määrittelemättömäksi persoonallisuushäiriöksi. Silloin joskus v. 2005 se kuului näin että persoonallisuushäiriö epävakain ja estynein piirtein. Olen löytänyt netistä erilaisia määritelmiä epävakaasta persoonasta. Tavallaan siis kahden tyyppisiä, joista nuo Biancaliinan mainitsemat piirteet ovat se toinen tyyppi... Minä arvelen, että saatan hyvinkin olla narsistisesti häiriintynyt, mutta minulla on ollut ja yhäkin on taipumus useimminkin sivuuttaa itseni, työntää ihan taka-alalle, ja muutenkaan itsetuntoni ei ole minun mielestäni, eikä mm. psykoterapeuttinikaan mielestä, järin vahva. Mutta toden totta, ihmisellä voi olla narsistinen häiriö ilman, että kyseinen henkilö käyttäytyisi sinällään sen itsekeskeisemmin ja omahyväisemmin... Eikös? Narsismi ja psykopatia... Minun mielestä minun exässäni oli paljon piirteitä narsistisuudesta ja psykopaattisesta käytöksestä myös. Hän myös näki ja koki harhan omaisia asioita, oli myös aika usein unen ja valveen sekaisessa tilassa. Hän vaipui usein tilaan missä höpisi itsekseen, aika kiihkeästi, kuin pitäisi luentoa. Phuoh... Oksettaa taas, kun muistelen, yritän hahmottaa...
Hitsi, kirjoitan aina ihan tavallistakin kömpelömmin, kun yritän kirjoittaa tällaisista aiheista, jotka ovat mulle aika vaikeita, ja näihin liittyy tunteita... Toivottavasti jotain tolkkua saatte.
Biancaliina, kiitos kun jaat noita kokemuksiasi ja näkemyksiäsi, ne tarjoavat monipuolisia näkökulmia tähän aiheeseen. Vaikka ei ole varmaan kovin helppoa kirjoittaa tästä aiheesta, sinullekaan!