Merkittävimpiä hankintojanne?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Merkittävimpiä hankintojanne?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 17:55

Merkittävimpiä ostoksianne tai hankintojanne?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Merkittävimpiä hankintojanne?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 18:01

18:00
Yksi on IBM-läppäri vuonna 2003.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 18:02

trisse kirjoitti:Missä mielessä merkittäviä? No, näkyvimpiä ja kalleimpia tietokone ja älykännykkä (Samsung Galaxy Pocket). Näkyviä vaikkei niin kalliita New York -sermi ja iso nukke sekä seinällä riippuva klovni.

Elämää muuttavia tai käänteentekeviä yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.09.2014 18:46

Koirani hankinta, maksoi 1300 euroa, mutta on minulle rahaa arvokkaampi. Terapia on myös ollut merkittävä hankinta: sitä kautta olen saanut uutta tietoa elämästäni. Merkittävänä hankintana pidän myös vammaisbussikortin hankkimista, sillä säästää suuret summat.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 18:50

Elämää jollain tasolla muuttava hankinta on läppäri tämän rotiskon tilalle. Oikeastaan lapseni hankki sen minulle käytettynä ja kunnosti , kun on tietokoneita ennenkin laitellut. Maksoi hänelle eli siis minulle, 60 euroa, kun osti sen käytettynä,Uutenahan kunnon läppärit maksavat kai useita satasia.Paljon on hyötyä osaavasta lapsesta!
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.09.2014 18:51

saara kirjoitti:Elämää jollain tasolla muuttava hankinta on läppäri tämän rotiskon tilalle. Oikeastaan lapseni hankki sen minulle käytettynä ja kunnosti , kun on tietokoneita ennenkin laitellut. Maksoi hänelle eli siis minulle, 60 euroa, kun osti sen käytettynä,Uutenahan kunnon läppärit maksavat kai useita satasia.Paljon on hyötyä osaavasta lapsesta!

Lapsesi on siis ollut ilmeisesti merkittävin hankintasi?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2014 18:52

Toinen merkittävä on KTM-kilpapyörän osto 40+ -vuotiaana.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 18:52

Jos mennään kolmisen vuotta taaksepäin, oman asunnon sekä kaikkien kodin koneiden sekä huonekalujen ym.hankkiminen erotessamme.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 13.09.2014 19:22, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja saara » 13.09.2014 18:53

Pinja kirjoitti:
saara kirjoitti:Elämää jollain tasolla muuttava hankinta on läppäri tämän rotiskon tilalle. Oikeastaan lapseni hankki sen minulle käytettynä ja kunnosti , kun on tietokoneita ennenkin laitellut. Maksoi hänelle eli siis minulle, 60 euroa, kun osti sen käytettynä,Uutenahan kunnon läppärit maksavat kai useita satasia.Paljon on hyötyä osaavasta lapsesta!

Lapsesi on siis ollut ilmeisesti merkittävin hankintasi?

Pinja, hiton hyvin muuten sanottu :)
saara

ViestiKirjoittaja Banana » 19.09.2014 16:32

Penaali, kansiot, luentopaperit, kuulakärkikynät, lyijytäytekynät, pyyhekumit, kynäteroitin, yliviivaustussit, välilehdet, kirjat ja laukut.
Banana

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.09.2014 16:46

Entä meikit?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Banana » 19.09.2014 16:57

Psykopatologia kirjoitti:Entä meikit?

Juu! Ja ihovoiteet.
Banana

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.09.2014 19:24

Pyykinpesukone, kuivausrumpu ja tiskikone. Hankinnat tapahtuivat 80-luvulla ja tuossa järjestyksessä. Seuraava merkittävä hankinta oli mikrouuni, tosin sitä ennen ostettiin pakastin; nekin 80-luvun puolella. Kaikki olivat elämää mullistavia ja käänteen tekeviä. Niiden jälkeen merkittävin uusi hankinta on ollut tietokone, joka muistaakseni korvasi kirjoituskoneeni ilman mitään välivaiheita. Välivaiheessa olisi voinut olla tekstinkäsittelykone kirjoituskoneen seuraajana ennen kotitietokoneiden yleistymistä, mutta sitä en ikinä tullut hankkineeksi.
Toki myös kirjoituskone on aikanaan ollut erittäin tärkeä hankinta; sitä tahtoessani kysymys kuului, että mitä ihmettä minä muka kirjoituskoneella tekisin...

Mainitsemani hankinnat ovat nykyisin ihmisten arkipäivää, mutteivät olleet silloin kun olen hankkinut ne ensimmäisen kerran.
Mirri

ViestiKirjoittaja Banana » 19.09.2014 20:47

Mirri kirjoitti:Pyykinpesukone, kuivausrumpu ja tiskikone. Hankinnat tapahtuivat 80-luvulla ja tuossa järjestyksessä. Seuraava merkittävä hankinta oli mikrouuni, tosin sitä ennen ostettiin pakastin; nekin 80-luvun puolella. Kaikki olivat elämää mullistavia ja käänteen tekeviä. Niiden jälkeen merkittävin uusi hankinta on ollut tietokone, joka muistaakseni korvasi kirjoituskoneeni ilman mitään välivaiheita. Välivaiheessa olisi voinut olla tekstinkäsittelykone kirjoituskoneen seuraajana ennen kotitietokoneiden yleistymistä, mutta sitä en ikinä tullut hankkineeksi.
Toki myös kirjoituskone on aikanaan ollut erittäin tärkeä hankinta; sitä tahtoessani kysymys kuului, että mitä ihmettä minä muka kirjoituskoneella tekisin...

Mainitsemani hankinnat ovat nykyisin ihmisten arkipäivää, mutteivät olleet silloin kun olen hankkinut ne ensimmäisen kerran.

Hienoa ja kunnioitettavaa, että olet ns. pysynyt ajan kärryillä. Kaikki eivät pysy, eikä tarvitsekaan, sitä varten voi olla sitten nk. avustajat.
Banana

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.09.2014 21:13

Banana, en olisi menettänyt mitään, vaikka olisit jättänyt kommenttisi kirjoittamatta. Eihän siinä ollut päätä eikä häntää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Banana » 19.09.2014 21:21

Mirri kirjoitti:Banana, en olisi menettänyt mitään, vaikka olisit jättänyt kommenttisi kirjoittamatta. Eihän siinä ollut päätä eikä häntää.

Ymmärrän, että välillä voi kiukuttaa. Kiukuttaako sitten varsinaisesti minun toimintani vai joku muu - täytyy aina harkita erikseen.
Banana

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.09.2014 21:49

Banana kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Banana, en olisi menettänyt mitään, vaikka olisit jättänyt kommenttisi kirjoittamatta. Eihän siinä ollut päätä eikä häntää.

Ymmärrän, että välillä voi kiukuttaa. Kiukuttaako sitten varsinaisesti minun toimintani vai joku muu - täytyy aina harkita erikseen.

Sinun toimintasi?
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 19.09.2014 21:56

Mirri , ei tuon kanssa kannata keskustella, provoa yrittää.. 8-)
saara

ViestiKirjoittaja Banana » 19.09.2014 22:07

Projektiokalvot.
Banana

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.09.2014 21:04

trisse kirjoitti:Söikö joku yön aikana banaanin..? :?

Taidat taantua illan edetessä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko