Kyllästynyt kirjoitti:En ole esiintynyt sikiötutkimuksen asiantuntijana vaan kertonut sikiötutkimusasioiden kiinteästi liittyneen työhöni jo vuosikymmeniä. Tuon kerroin vastauksena ja vastineena sinulle Mirri silloin kun sinä levitit väärää tietoa sikiötutkimuksen syistä, seurauksista ja toteuttamisesta.
Minä muistelen yhtä alkuperäisellä Tukarilla aloittamaani ketjua, jossa keskusteltiin aiheeseen liittyvistä kokemuksista - siis ihmisten omista henkilökohtaisista kokemuksista. Sinun 'pätevyytesi' ja 'asiantuntemuksesi' mielestäsi riitti siihen, että väitit siihen ketjuun osallistuneiden valehtelevan - eivät he sinun 'pätevän asiantuntemuksesi' mukaan ole voineet kokea asioita, joita kertoivat kokeneensa. Syytit heitä juuri noin;
väärän tiedon levittämisestä, johon sinun tietysti mukamas asiantuntijana oli mielestäsi pakko puuttua ja estää moinen 'levittäminen'.
Sinulta kysyttiin moneen kertaan, oletko ollut niiden ihmisten mukana heidän ollessaan potilaina vastaanottohuoneissa, vai miten voit luulla tietäväsi heitä paremmin mitä he ovat kokeneet, ja miten voit niin totaalisesti kiistää ihmisten kokemukset ja peräti syytellä heitä väärän tiedon levittämisestä. Tänä päivänäkään en tiedä millaiseen asiantuntemukseen ja pätevyyteen sinä vetosit katsoessasi oikeudeksesi syyttää henkilökohtaisista kokemuksistaan kertovia ihmisiä väärän tiedon levittämisestä, kuvittelemisesta ja miltei jopa valehtelemisesta väittäessäsi, etteivät heidän kertomansa asiat pidä paikkaansa, ja että sinä tiedät nämä asiat paremmin kuin he itse - vaikket olekaan ollut heidän mukanaan tilanteissa, joista he kertoivat.
Silloin pyysin sinua pysymään 'asiantuntijuutesi' ja 'pätevyytesi' kanssa poissa siitä ketjusta ja jättämään se ihmisille, joille se oli tarkoitettu.
Ja vielä; en milloinkaan ole pitänyt itseäni tässä asiassa asiantuntijana, vaan kokemusasiantuntijana. Se on aivan eri asia kuin asiantuntijuus; niinpä tämä kuulostaa minusta aivan kummalliselta, on kuulostanut kaikki nämä vuodet:
Sen kuitenkin uskallan taata, että olen sikiötutkimusten suhteen parempi asiantuntija kuin Mirri.
Sinä tuskin edes tiedät mitä kokemusasiantuntijuudella tarkoitetaan; sellaista ei käsitevarastossasi taida olla - ainakin päätellen siitä miten pahasti ja julmasti lyttäsit omista kokemuksistaan kirjoittaneet ihmiset siinä ketjussa.