Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:04

Psykopatologia kirjoitti:Yhdys sana virheiden käytön aloitin minä. Riidan kylväjä omi ko.
käytännön ja sitten Obelix. Luovuin käytännöstä vajaa pari
kuukautta sitten. Nuo kaksi ovat jatkaneet. Käytäntö ei
välttämättä ole ketään vastaan.

Ei ehkä ollut sinulla... eikä välttämättä Riidankylväjälläkään.
Helmenkalastaja

Re: Käsitöistä / Obelixista

ViestiKirjoittaja Tris » 05.01.2013 23:11

Helmenkalastaja kirjoitti:Sen olen jo tämän uuden, lyhyen foorumilla olon aikana tajunnut, että hänen yhdyssanavirheensä ovat tietoista kiusaa juuri sinulle.
Säälittävää.

Ovatko Pertinkin yhdyssanavirheet mielestäsi kiusaa Kyllästyneelle?

Tulikin vastaus jo, en ehtinyt lukea.
Viimeksi muokannut Tris päivämäärä 05.01.2013 23:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Tris

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.01.2013 23:11

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:- -
Jotenkin minusta nyt Helmenkalastaja tuntuu siltä, että et voi tietää tämän foorumin kirjoittajien historiasta vielä kovinkaan tarkasti, koska olet vasta vähän aikaa ollut mukana. Oletko seurannut tätä foorumia tarkasti ennen kuin rekisteröidyit kirjoittajana vähän aikaa sitten tänne?

Voi, Hilppa, luulin, että tiesit. Olen rekisteröitynyt Tukiasema.net'tiin Helmenkalastajana joulukuussa 2005 ja kirjoittelin siellä sen kaatumiseen asti.
Uudemmilla tukiasemilla olin välillä nimimerkillä 'Helmis', mutta koin tämän pitemmän nimen paremmin omakseni.
Jos sinä olet nimimerkki 'Maria', niin kuin olen päätellyt päiväkirjasi aloittajasta - vai kuka kirjoittasi netissä jonkun toisen henkilön päiväkirjaa? - niin olet minusta ollut tietoinen, kun yllätyksekseni muinoin katsoit tällä foorumilla minun olevan kiusaaja (kun Kyllästynyt oli kopioinut tukarilta valittuja paloja kirjoituksistani tänne).
Sen jälkeen (jos oikein muistan) rekisteröidyin tälle foorumille Helmiksenä ja jonkin aikaa kirjoittelinkin. Sitten kyllästyin.
- -

Kyllä olen kirjoittanut Maria -nimimerkillä täällä aiemmin. Tukiasema.org -palstaa en seuraa enkä kirjoittele siellä.

En ole väittänyt sinua nettikiusajaksi tai pitänyt sinua kiusaajana, sen sijaan meillä oli ilmeisesti eri näkemys Lumpparin "Painu vittuun" -heitosta. Minä en hyväksynyt sitä heittoa enkä mitään lievennyksiä siihen minään äkkipikaisuuden osoituksena.

Olit kuitenkin pitkään pois täältä tai olet kirjoitellut melko harvakseltaan, että oletin, että et myöskään olisi seurannut tätä palstaa kovin tiiviisti. Minä olen saurannut tätä palstaa aktiivisesti sekä olen kirjoitellut aktiivisesti täällä lähes koko tämän palstan olemassaolon ajan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:13

Kyllästynyt kirjoitti:Jos et usko mitä minä hänen ammatistaan sanon, kysy Psykopatologialta.

Esitinkin alkuperäisen kysymykseni teille molemmille. Vain sinä olet vastannut. Mielelläni kuulen myös Psykopatologian vastauksen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:14

Tris kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Sen olen jo tämän uuden, lyhyen foorumilla olon aikana tajunnut, että hänen yhdyssanavirheensä ovat tietoista kiusaa juuri sinulle.
Säälittävää.

Ovatko Pertinkin yhdyssanavirheet mielestäsi kiusaa Kyllästyneelle?

Tulikin vastaus jo, en ehtinyt lukea.

Voinen silti vastata minäkin ;) Minun mielestäni Pertin yhdyssanavirheet o(li)vat erikoisuuden tavoittelua.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 23:19

Obelixin tiedot psykologiasta tuntuvat olevan "psykologin laajuisia".
Suomi24:ssä hän toi esiin olevansa erikoispsykologi (lis.) ja
psykoterapeutti; myös Amerikan presidentti (tms.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2013 23:21

Kyllästynyt kirjoitti:mr jalsan on kirjoittanut täällä melko vähän, mutta vastaus on: kyllä.

VQP on verbaalisesti etevä, Obelix ei sitä ole vähääkään.

:D
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:23

Hilppa kirjoitti:En ole väittänyt sinua nettikiusajaksi tai pitänyt sinua kiusaajana, sen sijaan meillä oli ilmeisesti eri näkemys Lumpparin "Painu vittuun" -heitosta. Minä en hyväksynyt sitä heittoa enkä mitään lievennyksiä siihen minään äkkipikaisuuden osoituksena.

On näköjään muistiongelmia muillakin. Et väittänyt minua nettikiusaajaksi, mutta käytit minusta sanaa kiusaaja. Muistan sen siitä, että minusta ei koskaan aikaisemmin eikä sen jälkeenkään ole käytetty sitä sanaa, ja hämmästyin, että sellaista käytti minusta ihminen, jonka kanssa en koskaan ollut minkäänlaisissa tekemisissä. Aihe, josta Kyllästyneen kanssa silloin taitoimme peistä, oli juuri tuo mainitsemasi. (Voin sanoa sen taas: ymmärtää ei ole synonyymi sanan hyväksyä kanssa)

Hilppa kirjoitti:Olit kuitenkin pitkään pois täältä tai olet kirjoitellut melko harvakseltaan, että oletin, että et myöskään olisi seurannut tätä palstaa kovin tiiviisti. Minä olen saurannut tätä palstaa aktiivisesti sekä olen kirjoitellut aktiivisesti täällä lähes koko tämän palstan olemassaolon ajan.

Olin tosiaan jonkin aikaa poissa täältä. En tiennyt, että säilyttääkseen käyttäjätunnuksensa pitää säännöllisesti kirjautua foorumille (että se olisi riittänyt). Minulla ei ollut mitään sanottavaa, niin en kirjautunut, ja sitten huomasinkin tunnukseni poistuneen. Saatoin jopa ottaa siitä hieman nokkiini ;) enkä sitten käynyt täällä lukemassakaan pitempään aikaan (en muista tarkkaan, milloin tuo tapahtui). Nyt olen taas ärhäköitynyt sen verran, että päätin rekisteröityä uudelleen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2013 23:24

Obelix kirjoitti:Totta kai olen kirjoittanut Tuki asemalla.

Hyvä tietää. Nimimerkkisikin olisi kiva tietää, joten kerrotko?
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:27

Psykopatologia kirjoitti:Obelixin tiedot psykologiasta tuntuvat olevan "psykologin laajuisia".

Jos tämä on perusteenne (sinun ja Kyllästyneen) sille, että väitätte hänen olevan psykologi tai vastaava
eikä voisi näin ollen olla VQP, niin kovin on löyhä peruste. Asia jää siis edelleen auki ja kukin uskokoon, mitä tahtoo.
Tai mitä ei voi olla uskomatta :roll:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 05.01.2013 23:29

Psykopatologia kirjoitti:Obelixin tiedot psykologiasta tuntuvat olevan "psykologin laajuisia".

Millä foorumilla hän on sellaisia taitoja esitellyt?
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2013 23:40

Kyllästynyt kirjoitti:mr jalsan on kirjoittanut täällä melko vähän, mutta vastaus on: kyllä.

Kyllästynyt, toivottavasti olet oikeassa. Kyseisen kirjoittajan kannalta on erittäin valitettavaa, jos palstan moderaattori kirjoittaa hänestä ja väittää hänestä asioita, jotka eivät pidä paikkaansa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:46

Obelix kirjoitti:"Suomi24:lla "Jukka Pentti Heiniö" kävi kateuttaan Psykopatologian kimppuun - ja tietenkin myös minun. Obelixin tarkoitus on sabotoida palstan toimintaa sekä purkaa sitä katkeruuttaan ja kaunaisuuttaan mielenterveyspotilaita kohtaan jota hän voinut ammatissaan omana itsenään esiintyessään tehdä. Täällä hän on nimimerkin suojassa voinut päästää koko paskamaisuutensa valloilleen."

Miksi purkaisin katkeruutta ja kaunaa, jota voin sinun mukaasi tehdä ammatissani omana itsenäni? Pitäisikö sinun vähän rauhoittua? Ollaan ihmisiksi, laa, laa. Ollaan ihmisiksi, laa, laa. Kaikki mukaan...

Kyllästyneeltä jäänyt ei-sana pois [jota hän EI voinut ammatissaan...]
Jos Obelix ei ole Vasso, hän on ihmeen hyvin perehtynyt tähän.

Jos minulta kysytään, sama henkilö on kyseessä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 23:49

Jos tämä on perusteenne (sinun ja Kyllästyneen) sille, että väitätte hänen olevan psykologi tai vastaava
eikä voisi näin ollen olla VQP, niin kovin on löyhä peruste. Asia jää siis edelleen auki ja kukin uskokoon, mitä tahtoo.

En ole väittänyt Obelixin olevan psykologi (sinä esitit).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2013 23:53

Tällä foorumilla on näköjään hämmentävä 'ongelma' nimeltään Obelix; samaan tapaan kuin toisella foorumilla on ollut ja kai on edelleen muodossa tai toisessa - Vasso Q.Para, VQP, Reinikainen... Vahvoja ja toinen toistaan provosoivampia nimimerkkejä, joiden ympärillä kinastellaan, ja jotka helposti valtaavat paikkansa huomion keskipisteenä, vaikkeivät sanoisi oikeastaan yhtään mitään keskustelemiseen tarkoitettua.

Obelix aloitti itselleen oman ketjun. Joku vähemmän esiintymishaluinen olisi jättänyt aloittamatta ja olisi pyytänyt entisetkin itseensä kohdistuvat huomionosoitukset poistoon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 23:57

Psykopatologia kirjoitti:

En ole väittänyt Obelixin olevan psykologi (sinä esitit).

En todellakaan esittänyt, en ole sitä missään vaiheessa edes uskonut vaan olen esittänyt aivan päinvastaista; sen sijaan Kyllästynyt esitti (ja käski kysyä vielä varmemmaksi vakuudeksi sinulta).
Toisella foorumilla sitä esitti Hermes (joka ei täällä ole pukahtanut aiheesta mitään).
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 05.01.2013 23:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2013 23:57

Obelix kirjoitti:Miksi purkaisin katkeruutta ja kaunaa, jota voin sinun mukaasi tehdä ammatissani omana itsenäni? Pitäisikö sinun vähän rauhoittua? Ollaan ihmisiksi, laa, laa. Ollaan ihmisiksi, laa, laa. Kaikki mukaan...

Toisen foorumin VQP:kin laulattaa mielellään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.01.2013 23:58

Hilppa kirjoitti:En ole väittänyt sinua nettikiusajaksi tai pitänyt sinua kiusaajana, sen sijaan meillä oli ilmeisesti eri näkemys Lumpparin "Painu vittuun" -heitosta. Minä en hyväksynyt sitä heittoa enkä mitään lievennyksiä siihen minään äkkipikaisuuden osoituksena.

On näköjään muistiongelmia muillakin. Et väittänyt minua nettikiusaajaksi, mutta käytit minusta sanaa kiusaaja. Muistan sen siitä, että minusta ei koskaan aikaisemmin eikä sen jälkeenkään ole käytetty sitä sanaa, ja hämmästyin, että sellaista käytti minusta ihminen, jonka kanssa en koskaan ollut minkäänlaisissa tekemisissä. Aihe, josta Kyllästyneen kanssa silloin taitoimme peistä, oli juuri tuo mainitsemasi. (Voin sanoa sen taas: ymmärtää ei ole synonyymi sanan hyväksyä kanssa)
- -

Erikoista, koska yhtään kirjoittamaani viestiä tuosta aiheesta en kykene löytämään tältä foorumilta. Mutta yhtä kaikki olen sitä mieltä, että kiusaamisen hyväksyminen on kiusaamista ja että "PAINUI VITTUUN!" -komento on röyhkeydessään vertaansa vailla. Ei moderaattori saisi sellaista hyväksyä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 00:03

Hilppa kirjoitti:

- -

Erikoista, koska yhtään kirjoittamaani viestiä tuosta aiheesta en kykene löytämään tältä foorumilta. Mutta yhtä kaikki olen sitä mieltä, että kiusaamisen hyväksyminen on kiusaamista ja että "PAINUI VITTUUN!" -komento on röyhkeydessään vertaansa vailla. Ei moderaattori saisi sellaista hyväksyä.

En löytänyt minäkään. Kaikki vuoden 2010 helun foorumin tapahtumien ruotimista varten perustetut ketjut on poistettu!
Ei moderaattori sellaista saisikaan hyväksyä. Minä en kuitenkaan siinä vaiheessa ollut moderaattori, niin kuin yritettiin virheellisesti väittää.
Tulin moderaattoriksi vasta runsas kaksi kuukautta tuon kirjoituksen jälkeen.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 06.01.2013 00:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 06.01.2013 00:05

Mirri kirjoitti:Tällä foorumilla on näköjään hämmentävä 'ongelma' nimeltään Obelix; samaan tapaan kuin toisella foorumilla on ollut ja kai on edelleen muodossa tai toisessa - Vasso Q.Para, VQP, Reinikainen... Vahvoja ja toinen toistaan provosoivampia nimimerkkejä, joiden ympärillä kinastellaan, ja jotka helposti valtaavat paikkansa huomion keskipisteenä, vaikkeivät sanoisi oikeastaan yhtään mitään keskustelemiseen tarkoitettua.

Obelix aloitti itselleen oman ketjun. Joku vähemmän esiintymishaluinen olisi jättänyt aloittamatta ja olisi pyytänyt entisetkin itseensä kohdistuvat huomionosoitukset poistoon.

Olenkohan minäkin siinä tapauksessa Obelixin minuuksia? *miettii*
Tris

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko