Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 13:09

tris kirjoitti:Mua kummastuttaa että Kyllästynyttä tuntuu pännivän että elän verorahoilla kun niin elää moni muukin täälläkin mutta tuo häntä ei kiinnosta - pelkästään se että minä, Tristan, kulutan Suomen verorahat niin että ollaan konkurssissa kohta :(

Kaadoit bensaa kytevään hiillokseen - pöljä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 13:11

totta. olen masokisti...
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 13:30

Psykopatologia kirjoitti:Tyttö-pari hyväksyy "negatiivisuuden", mitä kuitenkin "pitäisi yrittää välttää".
Ota nyt tuosta selvää!

...

Ehkä kysymys voisi olla sellaisesta asymmetriasta, jossa itselle halutaan oikeus negatiiviseen kirjoitteluun mutta kuitenkaan ei haluttaisi suvaita itseensä kohdistuvaa negatiivista kirjoittelua?
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 13:34

tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
tris kirjoitti:Sori PP kävin kimppuusi turhaan. Pahoittelen.

Pinja tais suutahtaa pysyvästi mulle siitä että sanoin ettei hän ole yhtä älykäs. Saatan olla väärässäkin ja onhan hän nyt paljon koostuneempi ja fiksumpi kuin ennen oli. Nyt kun psykoosi on pois. En minäkään hälle suuttunut siitä että haukkui että olin ruma lapsi ja läski.

Kenen kimppuun turhaan?
.

Annatko anteeksi?

En ymmärrä miksi PP on joskus suorastaan vaatinut anteeksipyyntöjä eikä nyt voi vastata kun vilpittömästi pyydän kun mulla on paha mieli.
tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.04.2014 13:51

annan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.04.2014 13:52

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Tyttö-pari hyväksyy "negatiivisuuden", mitä kuitenkin "pitäisi yrittää välttää".
Ota nyt tuosta selvää!

...

Ehkä kysymys voisi olla sellaisesta asymmetriasta, jossa itselle halutaan oikeus negatiiviseen kirjoitteluun mutta kuitenkaan ei haluttaisi suvaita itseensä kohdistuvaa negatiivista kirjoittelua?

Kaksois-standardeista on kyse.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tuuuve » 18.04.2014 14:30

[quote="Psykopatologia

Tulisi pyrkiä ikään yhteiseen löytöretkeen, jossa eri vastaukset täydentävät toisiaan tai tuovat esiin
rikastuttavasti esiin uusia näkökantoja.[/quote]

Minulla taitaisi mennä hermot tuolla retkellä, siksi retkeilen mielummin yksin.
tuuuve

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.04.2014 14:58

Jokainen voi tarkastaa väitetyn valehtelemiseni käyttäjät-listasta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 16:57

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos kirjoittamista ryhdytään rajoittamaan sillä perusteella, että joku kokee ne epämiellyttäviksi, ollaan todella kaltevalla pinnalla.

Edellytys, että negatiiviset tai vittuilevat viestit ovat kiellettyjä, tekisi mistä tahansa palstasta lopun - tai sitten jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn "jaxuhalaus" -palsta.

Puhut asiaa; onneksi kukaan ei tietääkseni täällä ole esittänyt, että epämiellyttävien viestien kirjoittamista rajoitettaisiin tai olisi kieltämässä negatiivisia tai vittuilevia viestejä.

PP:n kaksoisstandardi-kommentti sai minut pohtimaan ylläolevaa kommenttiani uudestaan, kun tuli mieleen tällä palstalla aikanaan nähty ehkä hyvinkin voimakas ns "tissiketjujen" paheksunta (so ne koettiin epämiellyttäviksi), joka lopulta johti moisten kieltämiseen ja jollain tavalla muistaakseni vaikutti myös Riidankylväjän ei-välttämättä-niin-omaehtoiseen poistumiseen kirjoittajien joukosta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 17:21

Psykopatologia kirjoitti:13.05
Hilppa kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos kirjoittamista ryhdytään rajoittamaan sillä perusteella, että joku
kokee ne epämiellyttäviksi, ollaan todella kaltevalla pinnalla.

Kyllä se on noin. Ja voi olla, että ollaan jo. Riippuu myös kirjoittajan kyvystä ilmaista omaa
loukkaantuneisuuttaan tai epämiellyttävyyden kokemustaan, tuleeko loukkaantuneisuus
huomioiduksi vai ei.
Kyllästynyt kirjoitti:Edellytys, että negatiiviset tai vittuilevat viestit ovat kiellettyjä,
tekisi mistä tahansa palstasta lopun - tai sitten jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn
"jaxuhalaus" -palsta.

Kyllä pitäisi yrittää välttää negatiivisuutta, vaikka se vaikeaa toisinaan onkin. Minusta vielä
ärsyttävämpää kuin vilpittömät (mikäli sellaiset ovat) jaxuhalit, jotka lienevät kahdenkeskisiä,
ovat toisten imelät yritykset tunkeutua tontilleni, kun sanon, miten jonkun asian koen. Ja sitten
ei lainkaan välitetä aidosti siitä, mitä olen sanonut, vaan käännetään asia niin päin, että minä olen
kokenut väärin ja sanotaan vielä päälle päätteeksi maireasti (yrittämällä olla ystävällinen, kun
riittäisi asiatyyli) äiti/isä-tyyliin "eihän sinun tarvitse välittää...(ikään kuin minä en sitä tietäisi!!)",
kun oltaisiin voitu sanoa "en minä tarkoittanut...".

Tyttö-pari hyväksyy "negatiivisuuden", mitä kuitenkin "pitäisi yrittää välttää".
Ota nyt tuosta selvää!

Laiva-ketju on hyvä esimerkki foorumilla vallitsevasta negatiivisesta kirjoitustyylistä, jossa ehdoin
tahdoin pyritään lyttäämään vastakkainen kanta maan rakoon pyrkimättä ottamaan huomioon
esitettyjä vastakkaisia näkökantoja.

Tulisi pyrkiä ikään yhteiseen löytöretkeen, jossa eri vastaukset täydentävät toisiaan tai tuovat esiin
rikastuttavasti esiin uusia näkökantoja.

En ole mikään parinpuolikas vaan minulla on itseäni hyödyttävät omat mielipiteeni. Jossain määrin ne voivat tangeerata Kyllästyneen mielipiteiden kanssa, mutta ne eivät ole identtiset. Sinä olet nimittänyt kirjoitteluani ajoittain pahantahtoiseksi ja minua sekä esille ottamiani näkökohtia typeriksi, tyhmiksi tms. Noista tyttöparijutuistasi vedän johtopäätöksen, että Kyllästynyttä ei saa missään tilanteessa puolustaa tai olla sama mieltä tai fokusoituu kiusaajaksi. Jos sinä sanot minua tyttöparin osaksi, niin minä sanon sinua Kahvin poikapariksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuuve » 18.04.2014 17:38

Onneksi olkoon uusille parisuhteille, oli rohkeaa tulla ulos kaapista.
tuuuve

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 17:59

Psykopatologia kirjoitti:- -
Laiva-ketju on hyvä esimerkki foorumilla vallitsevasta negatiivisesta kirjoitustyylistä, jossa ehdoin
tahdoin pyritään lyttäämään vastakkainen kanta maan rakoon pyrkimättä ottamaan huomioon
esitettyjä vastakkaisia näkökantoja.

rikastuttavasti esiin uusia näkökantoja.

En usko, että siinä ketjussa tulee mitään yhteisiä löytöretkiä muodostumaan, joissa vastaukset täydentäisivät toisiaan ja toisivat esiin uusia näkökantoja. Olen kokenut siinä ketjussa (kokonaisuudessaan sen ketjun toimesta) tulleeni mitätöidyksi ja tunteeni loukatuiksi. Mutta ei se mitään, koska ehkä unohdan aiheen ja ketjun ja pyyhin sen ajatuksistani. Ei olisi pitänyt osallistua koko ketjuun.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 18:17

Hilppa kirjoitti:En usko, että siinä ketjussa tulee mitään yhteisiä löytöretkiä muodostumaan, joissa vastaukset täydentäisivät toisiaan ja toisivat esiin uusia näkökantoja. Olen kokenut siinä ketjussa (kokonaisuudessaan sen ketjun toimesta) tulleeni mitätöidyksi ja tunteeni loukatuiksi. Mutta ei se mitään, koska ehkä unohdan aiheen ja ketjun ja pyyhin sen ajatuksistani. Ei olisi pitänyt osallistua koko ketjuun.

Mikäs siinä Laiva-ketjussa tunteitasi loukkasi?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 18:36

tuuuve kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielens%C3%A4pahoittaja

Taidat pitää mielensäpahoittajista. On sinullakin sitten joku jota kiusata.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuuve » 18.04.2014 18:38

Ala jo esittää jotain muuta roolia, tuo on niin jo nähty.
tuuuve

ViestiKirjoittaja tuuuve » 18.04.2014 19:16

Kahvi kirjoitti:Trissen päiväkirjassa on kehkeytynyt keskustelun sivuhaara, joka ei oikein minusta kuulu hänen päiväkirjaansa. Ja kun tässä ei ole kysymys minkään sortin päiväkirjamateriaalista, niin kansalaisrohkeana ihmisenä siirrän ko sivuhaaran tänne romulaatikkoon.

Mitä mieltä muuten olet, jos minäkin kansalaisrohkeana siirtelen sun paskanjauhamisia päiväkirjoista tänne romukoppaan?
tuuuve

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.04.2014 19:33

tuuuve kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Trissen päiväkirjassa on kehkeytynyt keskustelun sivuhaara, joka ei oikein minusta kuulu hänen päiväkirjaansa. Ja kun tässä ei ole kysymys minkään sortin päiväkirjamateriaalista, niin kansalaisrohkeana ihmisenä siirrän ko sivuhaaran tänne romulaatikkoon.

Mitä mieltä muuten olet, jos minäkin kansalaisrohkeana siirtelen sun paskanjauhamisia päiväkirjoista tänne romukoppaan?

Jos siirrettävä "jauhaminen" ei ole varsinaista päiväkirjamateriaalia, niin siitä vaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 19:45

Kahvi kirjoitti: En minä keneltäkään odota tai edellytä mitään, mutta ajojahtimaisen kiusaamisen toivoisin sinun lopettavan. Voi olla, että tuo ei koskaan toteudu, mutta eipä ole minun häpeäni...

En voi lopettaa sellaista jota en ole koskaan aloittanutkaan.
Kahvi kirjoitti:... Näkemyksesi jääviydestäni pohjautuu nähdäkseni epärelevantteihin asioihin ...

Kuten mihin epärelevantteihin asioihin?
Sinä olet mielestäni jäävi arviomaan, arvostelemaan tai analysoimaan minua ja toimintaani/tekojani, koska olet itse ilmaissut minua kohtaan voimakasta vihamielisyyttä, antipatiaa, ylimielisyyttä sekä olet itsekin kiusannut minua.
Kahvi kirjoitti:... kun esim tunnut jääväävän järjestään lähes kaikki toimintasi kritisoijat.

Jäävejä esittämään arvosteluja ovat mielestäni kaikki ne kirjoittajat, jotka ovat joko minua kiusanneet, minua nimitelleet, herjanneet tai solvanneet tai ilkkuneet kuinka hauskaa on kiusata minua.
Tuohon porukkaan mahtuu aika monta kirjoittajaa.

Kyllä minua kritisoida saa, mutta silloin pitää kertoa myös perusteet, eikä perusteeksi mielestäni kelpaa mikään minua kiusanneen, nimitelleen, solvanneen tai minun kiusaamisellani ilkkuneen mutu.
Syytä on myös ottaa huomioon, että minun mielestäni kiusaamista ei ole kiusaamisesta kertominen (etenkään jos kiusaaja ei ole koskaan tekojaan katunut saati anteeksi pyytänyt!), eikä sekään että ja/tai kritisoi jotakuta, kunhan tekee sen perusteet esittämällä ja asiallista kieltä käyttäen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 19:46

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:... Ja aivan kuin yllätyksenä sinulle kerta toisensa jälkeen tulisi nuo itkupotkuraivarit. Veikkaan, että saatat jopa alitajuisesti tietää, mihin toimintasi tulee johtamaan; ainakin sinun pitäisi tietää aikaisempien insidenssien pohjalta. Voisi jopa sanoa, että rääkkäät toistuvasti Trisseä niin pitkälle, että tältä menee itsekonrolli - ja mitä muutakaan tuollainen olisi kuin kiusaamista?

En ole vastuussa Tristanin itkupotkuraivareista, hän on. En myöskään ole syypää siihen, että Tristan on minua kiusannut - hän on.
...

Toki Trisse itse (ja vain itse) on vastuussa omasta perseilystään, mutta se ei ollut viestini pointti. Pointti oli se, että kun tiedät toimintasi johtavan itkupotkuraivareihin, niin siitä huolimatta toistuvasti rääkkäät Trisseä niin kauan kunnes hän saa raivarinsa - ja tuosta rääkkäämisestä sinä (ja vain sinä) olet itse vastuussa.

En ole rääkännyt ketään.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko