Kuka lukitsi ketjut,

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka lukitsi ketjut,

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2015 16:34

Kahvi kirjoitti:No minun näkövinkkelistä tilanne näyttänee pikemminkin siltä, että minä toin asian esiin ja Kyllästynyt siitä aloitti vatvomisen...

Pitäisikö itkeä vai nauraa; "minä toin asiaan esiin ja Kyllästynyt siitä aloitti vatvomisen"?

Onko tosiaan niin, että sinä vain "otat asioita esiin", muttet "vatvo" niitä?
Mutta jos minä en suostu nielemään sinun pötypuheitasi ja vastaan; minä vatvon?
Kahvi kirjoitti:... minkä minusta voi todeta mm tuosta dialogi-koosteesta ja esim ketjun kulusta yleensäkin: nähdäkseni nimenomaan Kyllästynyt on tuonut keskusteluun aina vain lisää sellaisia uusia asioita, jotka eivät suoraan ja relevantisti liity itse käsiteltävään asiaan...

Ehkä pitäisi joka kerta sinun aloittaessasi vatvomisen vain sanoa, että vastaukseni on sama kuin ennenkin. Sinähän et mitään uutta ole esittänyt vaan mustamaalaat minua ja puhut itsestäsi niin kuin olisit minun uhriksini joutunut syytön sivustakatsoja.
Kahvi kirjoitti:... Eli näkisin, että ilman Kyllästyneen proaktiivista toimintaa keskustelu ei olisi laajentunut koskemaan esim myös lähes 10 vuoden takaista linkkivarkaus-tapausta ym - vatvomisen aloittaja (ja sitä ansiokkaasti ylläpitänyt) on siis minusta pikemminkin Kyllästynyt kuin minä.
Lihavointi minun.
Vaikka olenkin venkoiluusi ja tarkoitushakuiseen vääristelyihisi tottunut, en ole aina uskoa silmiäni.
Nytkin silmät kirkkaina esität, että ilman minua tätäkään keskustelua ei olisi nyt käyty, vaikka sinä olet se joka tämänkin keskustelun ja tälläkin kertaa aloitti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2015 16:38

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:On todella ylimielistä sinulta spekuloida minun ajatuksistani.

Ehkä, mutta mitä sitten?...
No sitä sitten, että ylimielisyytesi on perusteetonta ja kertoo omahyväisyydestäsi, itsekkyydestäsi ja kyvyttömyydestäsi tunnistaa ja myöntää oman toimintasi seurakset.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En leiki tyhmää, mutta termeihin tartun. En epätoivosta vaan toivosta, että sinä vihdoinkin lukisit mitä olet itse kirjoittanut.

Jaa, mitäs minun sitten pitäisi lukemastani ymmärtää/tajuta/tms?

Oma toimintasi ja sen seuraukset.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2015 16:45

Kahvi kirjoitti:... Koska myös Kyllästyneen(kin) muisti on vain inhimillisen erehtyväinen (mikä on hänelle osoitettukin), niin pidän erikoisena että hän esittää muistikuviaan faktana.
Lihavointi minun.
En ole esittänyt muistikuviani faktana - koska fakta ei ole kenenkään oma kokemus tai edes muistikuva, vaan yleisesti tunnettu, todistettu ja tunnustettu asia.
Älä siis vääristele sanojani sekä väitä minun käyttäneen sanaa "fakta", koska sitä en ole käyttänyt.

Mutta oikea minun muistikuvani on, koska Mirrin hävytön ja röyhkeä vastaus poratui muistiini niin syvälle, ettei se sieltä ole minnekään lähtenyt - ja tuskin lähteekään ennen lopullista dementoitumistani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.01.2015 19:20

Helmenkalastaja kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mukavaa, että on tuotu esille usko ihmisen muuttumiseen. Tiedän, että vanhat asiat vaivaavat - kuinka siis päästä niistä yli?

Lisäys: Nyt tuli sellainen tuntuma, että oikeasti te kaikki olette kavereita tai kuin yhtä perhettä tai sukua ja 'ilkeilette' toisillenne ihan tavan vuoksi. Jotain sisaruksellista kinasteluako tämä kaikki onkin. Korjatkaa, jos olen väärässä taas.

Korjaan. Ihan tosissaan ainakin minun tietääkseni kaikki ovat. *huokaus*

Ok, minulla vaan on sellainen outous, että saatan tulkita ihan järkevän ja asiallisenkin keskustelun jotenkin vihamieliseksi (äh, liian vahva sana tämä, mutta ymmärrät ehkä mitä yritän tarkoittaa... itse en kyllä täysin ymmärrä).
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2015 21:01

Kyllästynyt kirjoitti:No sitä sitten, että ylimielisyytesi on perusteetonta ja kertoo omahyväisyydestäsi, itsekkyydestäsi ja kyvyttömyydestäsi tunnistaa ja myöntää oman toimintasi seurakset.

Millä tavoin ylimielisyys ylipäätään voi olla perusteltua?
Mitä sitten, vaikka koet minut omahyväiseksi ja itsekkääksi?

Eritoten: mitkä ovat olleet minun toimintani seuraukset?

--
(saatan kommentoida muihinkin asioihin myöhemmin; nyt valitettavasti pitää rientää)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 31.01.2015 21:01

Ryysy, kyllä täällä on sellaisia keskusteluja, joista välittyy vihamielisyys, vaikka onkin vaikea tarkasti osoittaa, mistä se tulee.
Eli luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Maaria » 31.01.2015 21:04

Saatanasta?
Maaria

ViestiKirjoittaja Rane » 31.01.2015 21:46

Ovatko minun viestini vihamielisiä?
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2015 22:13

Kahvi kirjoitti:Millä tavoin ylimielisyys ylipäätään voi olla perusteltua?...

Voi ylimielisyys olla perusteltuakin, kunhan se perustuu todelliseen substanssiin eikä katteettomiin luuloihin omasta osaamisesta.
Kokonaan toinen juttu on, onko se miellyttävää käytöstä.
Kahvi kirjoitti:... Mitä sitten, vaikka koet minut omahyväiseksi ja itsekkääksi?..

Ei muuta kuin, että huomaan sinun olevan aiemmin olettamaanikin omahyväisempi, itsekkäämpi ja tyhmempi.
Kahvi kirjoitti:... Eritoten: mitkä ovat olleet minun toimintani seuraukset?...

Yleisen hyvinvoinnin vähentäminen/vaarantaminen ja jopa joidenkin pitkäkestoinen vahingoittaminen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.01.2015 22:26

Psykopatologia, voisikohan tämän aloittamani ketjun jo poistaa? Alkavat jutut mennä kummallisiksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.01.2015 22:40

Menevät.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 31.01.2015 23:15

Rane kirjoitti:Ovatko minun viestini vihamielisiä?

En ole kokenut sinua ollenkaan vihamieliseksi. Päinvastoin, hyvin pohtiva olet, miellytävällä tavalla.
Kissi

ViestiKirjoittaja Rane » 31.01.2015 23:22

Kiitos.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2015 04:57

Kyllästynyt kirjoitti:

Voi ylimielisyys olla perusteltuakin, kunhan se perustuu todelliseen substanssiin eikä katteettomiin luuloihin omasta osaamisesta.

Aha. Toki saat olla tuota mieltä, mutta mitä sitten?

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Mitä sitten, vaikka koet minut omahyväiseksi ja itsekkääksi?..

Ei muuta kuin, että huomaan sinun olevan aiemmin olettamaanikin omahyväisempi, itsekkäämpi ja tyhmempi.

Jaa, mutta mitä sitten?

Kyllästynyt kirjoitti:

Yleisen hyvinvoinnin vähentäminen/vaarantaminen ja jopa joidenkin pitkäkestoinen vahingoittaminen.

Kuinka pahaa/kattavaa/tms yleisen hyvinvoinnin vähenemistä/vaarantamista ja jopa joidenkin pitkäkestoista vahinkoa on mielestäsi tapahtunut siinä, että sanoin sinun olevan täällä tasa-arvoisempi kuin muut?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2015 04:59

Mirri kirjoitti:Psykopatologia, voisikohan tämän aloittamani ketjun jo poistaa? Alkavat jutut mennä kummallisiksi.

Itse suosittelisin (taas!) poistamisen sijasta lukitsemista; kuka-sanoi-mitä -keskusteluja kun vielä ehkä voi tulla, niin silloin voisi olla helpompaa jos emme olisi pelkästään muistinvaraisen tiedon varassa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.02.2015 07:49

,
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 21:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.02.2015 11:38

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Aha. Toki saat olla tuota mieltä, mutta mitä sitten?..

Ei mitään. Mutta koska tuo on asenteesi, älä ihmettele miksi koen sinut vastenmieliseksi.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Jaa, mutta mitä sitten?...

Ei mitään. Mutta älä ihmettele miksi koen sinut vastenmieliseksi.
Kyllästynyt kirjoitti:Yleisen hyvinvoinnin vähentäminen/vaarantaminen ja jopa joidenkin pitkäkestoinen vahingoittaminen.

Kahvi kirjoitti:Kuinka pahaa/kattavaa/tms yleisen hyvinvoinnin vähenemistä/vaarantamista ja jopa joidenkin pitkäkestoista vahinkoa on mielestäsi tapahtunut siinä, että sanoin sinun olevan täällä tasa-arvoisempi kuin muut?

Se on vain sinun mielipiteesi, johon sinulla on oikeus.
Minulle osoittamasi solvaukset ovat eri asia, sellaiseen käytökseen sinulla ei ole oikeutta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 01.02.2015 12:27

Ryysy, minun tarkoitukseni ei ole esiintyä täälläkään vihamielisesti, päin vastoin, mutta siltä on joskus vaikea välttyä.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2015 12:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Aha. Toki saat olla tuota mieltä, mutta mitä sitten?..

Ei mitään. Mutta koska tuo on asenteesi, älä ihmettele miksi koen sinut vastenmieliseksi.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Jaa, mutta mitä sitten?...

Ei mitään. Mutta älä ihmettele miksi koen sinut vastenmieliseksi.

Ei minua haittaa, että koet minut vastenmieliseksi
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2015 13:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Yleisen hyvinvoinnin vähentäminen/vaarantaminen ja jopa joidenkin pitkäkestoinen vahingoittaminen.

Kahvi kirjoitti:Kuinka pahaa/kattavaa/tms yleisen hyvinvoinnin vähenemistä/vaarantamista ja jopa joidenkin pitkäkestoista vahinkoa on mielestäsi tapahtunut siinä, että sanoin sinun olevan täällä tasa-arvoisempi kuin muut?

Se on vain sinun mielipiteesi, johon sinulla on oikeus.

Ei tuo ole mielipiteeni vaan kysymykseni.

Kyllästynyt kirjoitti:Minulle osoittamasi solvaukset ovat eri asia, sellaiseen käytökseen sinulla ei ole oikeutta.

Ne taas ovat muistaakseni niitä asioita, jotka saimme case closed -tilaan päiväkirjassasi, joten tätä enempää asiaa tuskin on tarvetta tässä yhteydessä käsitellä.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko