Miksi samaa aina kiusataan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksi samaa aina kiusataan?

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.05.2013 21:21

Psykopatologia kirjoitti:Tuollaiset arviosi ovat kaikkein rankimpia eivätkä vain pelkkää mollaamista yms.

Niin minustakin
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.05.2013 21:39

Kun et tiedä mitä termi tarkoittaa, etkä tunne minua, niin se tekee sen termin käytöstä solvauksen
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.05.2013 21:51

Diagnostiset termit ovat "cool" ja vittu-loukkaukset "hot".

Niillä on aivan eri sävy; ensiksi mainituissa riistetään ihmisarvoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 31.05.2013 22:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Diagnostiset termit ovat "cool" ja vittu-loukkaukset "hot".

Väitätkö sinä, ettei solvauksissa "itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpärä" riistetä kohteelta hänen ihmisarvoaan?

Ja että todistetusti toistuvasti ja pitkään valehdelleen ihmisen arvioimisessa patologiseksi valehtelijaksi niin tapahtuu?

Ainoastaan henkilö joka on toivoton pässi, antaa tuollaisten solvausten vaikuttaa itsetuntoonsa. En vieläkään voi ymmärtää miten jonkun tuntemattoman netissä lausumat solvaukset voivat vaikuttaa henkilön mielialaan.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.05.2013 22:20

Väitätkö sinä, ettei solvauksissa "itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpärä" riistetä kohteelta hänen ihmisarvoaan?
Riistetään, mutta se menee absurdiudessaan yli eikä ole "todellinen".

Ja että todistetusti toistuvasti ja pitkään valehdelleen ihmisen arvioimisessa patologiseksi valehtelijaksi niin tapahtuu?

Esimerkit eivät ole vastaavia. Jälkimmäinen sisältää tulkinnan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.05.2013 22:47

Jos vaikkapa Trisse ja/tai Hermit toteaa minun olevan dementti ja impotentti
entinen psykologi (kuten suunnilleen on tapahtunut), voin lohduttautua sillä,
että he eivät todella tiedä asian oikeaa laitaa ja että (eri syistä) he suutus-
päissään ja pöllöyksissään noin esittävät. Ja sitäpaitsi tiukassa paikassa -
raastuvanoikeudessa - he peruisivat puheensa yms.

Täten absurdi väite ei ole koskaan "painava", kuten Kyllästyneen arvio
tuntuu olevan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.05.2013 23:12

Se vaan kuullostaa.

Minun olisi tietysti pitänyt heti tirvaista Kahvia nenään,
mutta nykyään odottelen enemmän, enkä ollut valpaskaan.

En nyt Kahvin enkä muiden muistiin yms. rupea puuttumaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 01.06.2013 14:18

Psykopatologia kirjoitti:Diagnostiset termit ovat "cool" ja vittu-loukkaukset "hot".

Mainitsin kerran opiskelutoverilleni, että netissä käytetään ilmaisua "hph".
Hän sanoi, ettei halua kuulla moista.
Ei ole kysymys vaan Kyllästyneen näkemyksestä, vaan sitä, että "hph"
kuten muutkin palstalla esiin tuodut ilmaisut ovat epäkunnioittavia,
loukkaavia ja hyvien tapojen vastaisia.
Tästä syystä niitä ei tule käyttää.
Asiasta on vastuussa Pertti Luukkonen
.
Lette

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.06.2013 14:23

Lette kirjoitti:

Mainitsin kerran opiskelutoverilleni, että netissä käytetään ilmaisua "hph".
Hän sanoi, ettei halua kuulla moista.
Ei ole kysymys vaan Kyllästyneen näkemyksestä, vaan sitä, että "hph"
kuten muutkin palstalla esiin tuodut ilmaisut ovat epäkunnioittavia,
loukkaavia ja hyvien tapojen vastaisia.
Tästä syystä niitä ei tule käyttää.
Asiasta on vastuussa Pertti Luukkonen
.

Ensimmäistä kertaa koko nettielämäni aikana olen nähnyt ilmaisun "hph".
Mitähän se mahtaa tarkoittaa? Auttaisi ehkä arvaamaan, mitä "muita palstalla esiin
tuotuja ilmaisuja" tarkoitat...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.06.2013 16:02

hph on aivan idioottisynkraattinen termi
ja ollut käytössä vain Psykopaologiassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 16:32

Kyllästynyt kirjoitti:Jos joku toivoton pässi haluaa asiaa testata, ehdotan että pässi menee vaikka kadulla solvaamaan jotakuta noilla sanoilla.
Herääminen sairaalan ensiavussa saattaisi toivottomalle pässillekin kirkastaa sen, ettei tuolla tavalla puhuta tai kirjoiteta kenellekään.

Ylireagointia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.06.2013 18:12

Odotan edelleenkin, että Kyllästynyt kantaa vastuun solvauksestaan "patologinen valehtelija" oman määritelmänsä mukaisesti:
Vastuun kantaminen sanoistaan ja teoistaan tarkoittaa esimerkiksi sitä, että 1. poistaa itse omat törkynsä 2. pyytää niitä anteeksi 3. saa ja kärsii teoistaan rangaistuksen ja 4. ei enää ikinä tee samaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.06.2013 18:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos joku toivoton pässi haluaa asiaa testata, ehdotan että pässi menee vaikka kadulla solvaamaan jotakuta noilla sanoilla.
Herääminen sairaalan ensiavussa saattaisi toivottomalle pässillekin kirkastaa sen, ettei tuolla tavalla puhuta tai kirjoiteta kenellekään.

Ylireagointia.

Tietääkseni, sinulla Mirri ei ole minkäänlaisia valtuuksilla määrätä tai määritellä mikä on yliarviointia ja mikä ei.

Esimerkkisi ei vastaa toimintaa täällä. Eivät vertailukelpoisia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 18:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ylireagointia.

Tietääkseni, sinulla Mirri ei ole minkäänlaisia valtuuksilla määrätä tai määritellä mikä on yliarviointia ja mikä ei.

Kyllästynyt, jos joku mätkisi jonkun kadulla sairaalakuntoon sen vuoksi, että tämä on solvannut jotakin haisevapilluiseksi huoraksi (hph?), laki asettuisi nimittelijän puolelle todeten tainnoksiin pahoinpitelyn olleen vakavaa ylireagointia. Pahoinpitelijä saisi rangaistuksen teostaan.

Ei tässä minun mielipiteilläni merkitystä ole; näin asia menisi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.06.2013 19:04

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ylireagointia.

Esimerkkisi ei vastaa toimintaa täällä. Eivät vertailukelpoisia.

Minusta Kyllästyneen esimerkit ovat hyvinkin vertailukelpoisia: hän tekee täällä virtuaalisesti sitä, mitä esimerkissään kuvaa kadulla tapahtuvan: yli äyräidensä menevää pahoinpitelyä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.06.2013 19:26

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Odotan edelleenkin, että Kyllästynyt kantaa vastuun solvauksestaan "patologinen valehtelija" oman määritelmänsä mukaisesti:
Vastuun kantaminen sanoistaan ja teoistaan tarkoittaa esimerkiksi sitä, että 1. poistaa itse omat törkynsä 2. pyytää niitä anteeksi 3. saa ja kärsii teoistaan rangaistuksen ja 4. ei enää ikinä tee samaa.

1. Ei minulla ole mitään syytä poistaa mitään, enhän ole mitään asiattomuuksia kirjoittanut.
2. Miksi minun pitäisi pyytää anteeksi, ja mitä? Sinähän se olet valheita ja solvauksia tehtaillut.
3. Kuten olen jo sanonut, olen kärsinyt vuosien bannin Tukiasema.net -palstalla - ja olen pysyvässä bannissä Tukiasema.org -palstalta. Helun palstalta minut bannattiin taannehtivasti (uusi sääntö tuli voimaan vasta jälkeenpäin).
4. Voit olla täysin varma, etten aio jatkossakaan muuttaa suhtautumistani sinuun. En ainakaan niin kauan kuin sinä et ole omia törkyjäsi siivonnut, pyytänyt anteeksi tekojasi, kärsinyt niistä rangaistusta - ja ilmoittanut, ettet enää ikinä tee samaa.

En ymmärrä miten joku Tukiasema.org tai Helun palsta liittyy mitenkään minuun?

Termi "patologinen" on todettu täysin asiattomaksi (lue: solvaukseksi) täysin riippumatta siitä, että mitä minä tai joku muu on tehnyt tai jättänyt tekemättä - ole hyvä ja kanna siis vastuusi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.06.2013 19:27

Mikä muuten on "Helun palsta"?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 19:59

Kyllästynyt kirjoitti:En kehota pahoinpitelemään ketään, ja esimerkkini tarkoitus oli havainnollistaa se, ettei missään yhteydessä tai ympäristössä pidä ketään kohtaan käyttäytyä tavalla jota esimerkiksi Kahvi on minua kohtaan käyttäytynyt.

Ei toki pidä tehdä niin. Mutta elävässä elämässä voi käydä huonosti, jos on taipumus asioiden paisutteluun, suhteellisuudentajun puutteeseen, ja ylireagointiin. Elävässä elämässä pahimmillaan joutuu napit vastakkain lain kanssa vaikka itse miten olisi mielestään kärsinyt vääryyttä ja vain reagoinut siihen.
Jos kadulla mottaat silmän mustaksi ihmiseltä, joka solvaa sinua 'hph:ksi', joudut lain edessä vastuuseen teostasi. Mitä todennäköisimmin saat jonkinlaisen rangaistuksen, koska olet syyllistynyt pahoinpitelyyn; silti, vaikka mielestäsi toinen aloitti solvaamalla sinua.

Mielestäni esimerkkisi oli erittäin huono, koska et tuonut julki sitä, että lain edessä solvauksen synnyttämä pahoinpitely katsotaan ylireagoinniksi, ja siitä seuraa rangaistus.

Ei Vladimir mielestäni ollut väärässä:
En vieläkään voi ymmärtää miten jonkun tuntemattoman netissä lausumat solvaukset voivat vaikuttaa henkilön mielialaan.

Miksei netissä pitäisi varoa ylireagointeja, kun kerran muuallakin pitää tehdä niin?
Mirri

Edellinen

Paluu Romulaatikko