Kahvi kirjoitti:No tässä on oikeastaan melko kelpo esimerkki siitä, mihin "yli-innokkaat kielipoliisit" saattavat ehkä toisinaan syyllistyä: sinänsä kieliopillisesti oikein muotoiltu kysymys, mutta itse kysymyksen sisältö on muotopuoli (tms) - kysytään henkilökohtaiseen ymmärrykseen ikäänkuin tieteellistä lähdettä...
Jos esität väitteen "... että kansan suussa on käytetty enemmän...", olisi mielenkiintoista tietää mihin sinun ymmärryksesi perustuu. Siihenkö, että olet itse omin korvin kuullut noin olevan ja tietoisesti analysoinut kuulemaasi, vai senkö vuoksi, että minä satuin kirjoittamaan asiasta?
Kahvi kirjoitti:... Joskus minua ärsytti kaikennäköiset kielipoliisit...
Tarkoitatko, että "joskus sinua ärsyttivät..."?
Kahvi kirjoitti:... Joskus minua ärsytti kaikennäköiset kielipoliisit, jotka nipottivat sinänsä merkityksettömistä yksityiskohdista ollen samanaikaisesti sokeita itse sisällölle...
En muista milloin olisin törmännyt huonolla kielellä kirjoitettuun tekstiin jonka sisältö olisi ollut antoisaa tai merkittävää. Sen sijaan olen lukenut tuhansia kirjoituksia jotka ovat joko kirjoitettu käyttäen sanoja joiden merkitystä ei kirjoittaja ole tuntenut (vaan on pyrkinyt antamaan itsestään viisaan ja sivistyneen ihmisen vaikutelman) - tai ovat sekavasti muotoiltuja sanaketjuja, joista ei vielä useammankaan lukukerran jälkeen saa tolkkua mitä niissä yritetään sanoa.
Kahvi kirjoitti:... Nykyään annan heidän rauhassa nipottaa, kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja vähemmän stressiäkin tulee nykyasenteellani

No, voithan sinä edelleenkin antaa itsestäsi vaikutelman, ettet ole koskaan lukenut mitään almanakkaa vaikeampaa tai monipuolisempaa tekstiä. Minkäs sille sitten mahtaa.