Miksi [------] viestiketju poistettiin?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksi [------] viestiketju poistettiin?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2013 19:49

Reinikäinen kirjoitti:Pertti ei yleensä suoranaisesti valehtele, ellei ole pakko. Kiemurtelee vain kuin pitkäsiiman koukkuun jäänyt ankerias. Itse laatimaansa protolokollan Pertti kuitenkin näyttää unohtaneen yhtä autuaasti kuin keskeneräisen väitöskirjatekeleensä. Viimeksi mainitut voinemme laittaa korkean iän piikkiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2013 19:59

Psykopatologia kirjoitti:
Reinikäinen kirjoitti:Pertti ei yleensä suoranaisesti valehtele, ellei ole pakko. Kiemurtelee vain kuin pitkäsiiman koukkuun jäänyt ankerias. Itse laatimaansa protolokollan Pertti kuitenkin näyttää unohtaneen yhtä autuaasti kuin keskeneräisen väitöskirjatekeleensä. Viimeksi mainitut voinemme laittaa korkean iän piikkiin.

Mielestäni ylläpitäjä päättää ihan itse suhtautumisestaan tuollaiseen kirjoitteluun ja mahdollisista toimenpiteistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2013 20:12

Mitä Mirri ajattelet tuosta perustulosta, jos ei vaikuttaisi ansiodonnaisen määrään, kuten joissakin perustulo -malleissa ehdotettiin? ( viestini sivulla 53)
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 16.06.2013 20:33, muokattu yhteensä 3 kertaa
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2013 20:19

Kuutar kirjoitti:Mitä Mirri ajattelet tuosta perustulosta, jos ei vaikuttaisi ansidonnaisen määrään, kuten joissakin perustulo -malleissa ehdotettiin? ( viestini sivulla 53)

Täällä ei ole mitään "sivuja", joiden määrä riippuu siitä,
montako viestiä kullakin kirjoittajalla on yhdellä kertaa
näkyvissä (ruudulla).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 16.06.2013 20:29

Kuutar kirjoitti:Mitä Mirri ajattelet tuosta perustulosta, jos ei vaikuttaisi ansidonnaisen määrään, kuten joissakin perustulo -malleissa ehdotettiin? ( viestini sivulla 53)

näkyvissä (ruudulla).

Opettele edes kirjoittamaan viestisi niin, että ne näkyvät kaikilla ruuduilla kunnolla! Taas tuo viestisi oli muotoiltu jonkin älypuhelimen, tms, mukaan. Eli rivinvaihdot olivat ihan päin prinkkalaa, jne.
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2013 20:30

En osaa sanoa. Mielestäni ajatus perustulosta/kansalaispalkasta kuulostaa monessa mielessä järkevältä, koska se voisi ratkaista monenlaisia ongelmia. Samalla kuitenkin mielestäni realiteetti on, että kustannusvaikutukset pitäisi osata arvioida niin, ettei hankkeen toteutus synnytä mitään taloudellisia katastrofeja.

Jos ja kun löytyy jokin toteuttamiskelpoinen malli ilman yhteiskunnalle koituvia lisäkustannuksia, minusta perustulo voisi olla hyvin järkevä ratkaisu. Mutta löytyykö sellaista, jos ansiosidonnaiseen järjestelmään ei saisi millään lailla kajota, eikä saisi heikentää ansiosidonnaisuudesta hyötyvien etuja - mielestäni se on toinen juttu.

Joka tapauksessa olen periaatteessa perustulon/kansalaispalkan kannalla, niin paljon olen näkevinäni siinä hyviä asioita. Kunhan vain systeemi onnistuttaisiin toteuttamaan niin, ettei jouduttaisi ojasta allikkoon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2013 20:34

näkyvissä (ruudulla).

En ymmärrä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hermes » 16.06.2013 20:38

Kuutar kirjoitti:

näkyvissä (ruudulla).

En ymmärrä.

Yleensä kaikilla tämänkin foorumin käyttäjillä näkyy sama määrä sivuja. Jos foorumilla on esimerkiksi oma TapTalk-sovellus iPhoneen, jne, niin sitten sivut voivat jakautua eri tavalla. Mutta tällä sivustolla ei kai edes ole sellaista mahdollisuutta. Sivustolta voi ehkä säätää sitä, miten monta viestiä näkyy yhdellä sivulla, jne, ja se voi vaikuttaa sivujakoon. En tiedä, onko sellaista mahdollisuutta, mutta jos on, niin sitä käyttää tosi harva ihminen.
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 16.06.2013 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2013 20:51

Jaa. No minulla viesti näkyy sivulla 53, entä muilla?

Tämä viestini, jossa puhuin perustulosta ja sen vaikutuksesta ansiosidonnaisen työttömyysturvan määrään:

viewtopic.php?f=16&t=9637&start=520
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 16.06.2013 20:52, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2013 20:52

Minulla ei näy.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2013 20:53

Psykopatologia kirjoitti:Minulla ei näy.

Mikä sivunumero se sinulla on?
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 16.06.2013 20:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2013 20:53

Kyllästynyt kirjoitti:Elefanttikin syödään pala kerrallaan.

Jos sinä otat viestisi pois välistä, muut lukijat voivat sitaateista nähdä mitä on sanottu.

Entä jos siteeraisit kokonaisuutena tekstin, johon haluat viitata, ja kirjoittaisit oman tekstisi kokonaisuutena, etkä rakentaisi omaa kirjoitustasi sitaattien varaan?

Jos otan laittamasi sitaatit pois viestistäsi, kirjoituksessasi ei ole päätä eikä häntää, koska olet rakentanut tekstisi sitaattien varaan. Sillä tavoin siteerauksia ei saisi käyttää; se on siteerausoikeuden väärinkäyttämistä. Pitäisi kirjoittaa niin, että teksti on ymmärrettävissä ilman tiuhaan tahtiin väleihin tungettuja siteerauksia. Siteerauksen kohteeksi joutuneella kirjoittajalla on oikeus olla hyväksymättä tekstiensä huonotapaista siteeraamista. Sinun siteeraustyylisi on erittäin huonotapainen, koska rakentelet kokonaisia pitkiä viestejä siteerausten varaan; viesteistäsi voi hyvin olla puolet ja ylikin pelkkää siteerausta.

Siteerausoikeus ei anna oikeutta sellaiseen tyyliin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2013 20:56

Kuutar kirjoitti:Jaa. No minulla viesti näkyy sivulla 53, entä muilla?

Tämä viestini, jossa puhuin perustulosta ja sen vaikutuksesta ansiosidonnaisen työttömyysturvan määrään:

53 näköjään minullakin, kun klikkasin laittamaasi linkkiä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2013 20:58

Olen samaa mieltä Mirrin kanssa, yksittäisiksi lauseiksi " pilkottua" tekstiä voi olla vaikeaa lukea, selkeämpää olisi jos lainaisi vain sen kohdan mihin vastaa. Jos vastaa koko viestiin, niin lainaa viestin kokonaan ja kirjoittaa oman tekstinsä sen jälkeen. Mikään pakko ei ole lainata ollenkaan, jos kirjoittaa oman viestinsä pian toisen kirjoittaman viestin jälkeen. Viestin voi vaan aloittaa viittamalla kirjoittajan nimeen, niin tietää kenelle se on osoitettu.
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 16.06.2013 21:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hermes » 16.06.2013 20:59

Kuutar kirjoitti:Jaa. No minulla viesti näkyy sivulla 53, entä muilla?

Se näkyy minulla juuri sivulla 53, kuten se näkyy suurimmalla osalla (melkein kaikilla) sivuston käyttäjistä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2013 20:59

21:00
Kuutar kirjoitti:

Sivu 53. - Saatoin katsoa väärin.

(Laiton viestisi "tiiviiseen" formiin niin että turhia
tyhjiä rivejä ei ole.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2013 21:01

Tiiviit viestit ovat sikälikin hyviä, että sivulle sopii enemmän viestejä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 16.06.2013 21:06

Psykopatologia kirjoitti:21:00
Kuutar kirjoitti:

tyhjiä rivejä ei ole.)

Tuokin viestisi on väärin muotoiltu! Sanan "turhia" jälkeen tulee taas rivinvaihto, joka pakottaa leveämmät näytötkin lukemaan suurinpiirtein puhelimeen tarkoitettua tekstiä .
Hermes

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2013 21:11

Hermes kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:21:00
Kuutar kirjoitti:

tyhjiä rivejä ei ole.)

Tuokin viestisi on väärin muotoiltu! Sanan "turhia" jälkeen tulee taas rivinvaihto, joka pakottaa leveämmät näytötkin lukemaan suurinpiirtein puhelimeen tarkoitettua tekstiä .

Niin, miksi hän itse jakaa lauseen tuolla tavalla eri riveille, tuolla tavalla on tapana kirjoittaa vain runossa säkeenylitys, kun runon lause jatkuu seuraavaan säkeeseen. ( sellaiselta se minun näytöllä näyttää)
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 16.06.2013 21:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2013 21:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Entä jos siteeraisit kokonaisuutena tekstin, johon haluat viitata, ja kirjoittaisit oman tekstisi kokonaisuutena, etkä rakentaisi omaa kirjoitustasi sitaattien varaan?...

Silloin voisi jäädä epäselväksi mihin viestin osaan ja sanomaan viittaan.
En tiedä mitä tarkoita "rakennan oman viestini sitaattien varaan; viestini ovat usein vastauksia tai kommentteja jonkun toisen viestiin.
Höpöhöpö!
En ymmärrä miksi sitaatteja sisältävää viestiä olisi sen vaikeampi lukea kuin muitakaan.
Tosin Kuuttarella on omintakeinen tapa käyttää "lainalaatikoita" ja hänen viestejä lukiessaan pitää olla tarkkana, ettei lue väärin.
"Huonotapaista"? Ei se, ettet sinä pidä jostakin, tee siitä "huonotapaista".
Jos kommentoin tai vastaan jonkun viestiä/viestiin, se sisältää samaa asiaa kuin siteerattu viestikin.
Toinen höpöhöpö.

Tässä kirjoituksesi, kun siitä on poistettu väleihin tunkemasi siteeraukset.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko