tukari2 vs. Psykopatologia: tapahtumien seuraanto (ym.)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: tukari2 vs. Psykopatologia: tapahtumien seuraanto

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 17:34

Psykopatologia kirjoitti:"Jankkaaminen" on usein oppineiden etuoikeus, minkä tiedämme mm. kirkkohistoriasta.

helu olisi voinut yksinkertaisesti myöntää: kirjoituskielto annettiin väärin, ja sillä sipuli.
Tuskin olisi ollut 'sillä sipuli'. Tehän olisitte vaatineet myös kirjoituskiellon poistamista 'virheen' ja 'vääryyden' perusteella, ja lisäksi Kyllästynyt pitäisi oikeutenaan kertoa mitä kaikkea hänelle on tehty hänen nettivuosiensa aikana, ja mitä kaikkea 'kauheaa' Tukarin ylläpito moderaattoreineen hänelle tekeekään...

Kirjoituskielto on vähintäänkin järkevä ratkaisu, eikä ratkaisua tarvitse perustella ja selitellä millään lailla, tai puolustella sen 'oikeutusta' sinulle ja Kyllästyneelle - sillä sipuli.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 18:06

Eli sinun mielestäsi kaikkien niiden joille on tehty väärin täytyisi pitää turpansa kiinni vain siksi, että sinua häiritsee vääryyksistä kertominen?
Kyllästynyt, jos jonkin nettifoorumin ylläpitäjä rajoittaa minun 'oikeuttani' kirjoittaa hänen foorumillaan, ja kenties jopa antaa porttikiellon, niin kyllä minun on hänen päätökseensä tyytyminen, hyväksyin kirjoituskieltoa tai en, ja on ruvettava etsiskelemään toista foorumia minulta suljetun tilalle. Siis jos haluan kirjoittaa, ja vaikkapa kertoa ties vaikka mitä. Ei ole olemassa nettifoorumia, tai ylläpitoa, jolla olisi minkäänlaista velvollisuutta julkaista minun kirjoituksiani - eikä minulla ole minkäänlaista oikeutta vaatia yhtäkään nettifoorumia julkaisemaan niitä.

Joten olisihan minun sitten pidettävä turpani kiinni, jos en löytäisi nettifoorumia, joka suostuisi julkaisemaan näppikseni tuotoksia. Sama kohtalo on sinulla, jos jokin nettifoorumi ei halua julkaista sinun näppiksesi tuotoksia; haet toisen foorumin tilalle, ja sillä siisti. Jos siis haluat kirjoituksiasi julkaistavan netissä.
Näin tämä asia menee; ei ole tahoa, jolla olisi pienintäkään velvoitetta julkaista kirjoituksia, joita me suollamme näppiksiltämme.
Mitä ajattelet, jos joku ryhtyy vaatimaan sitä, ettet sinä saa kertoa äidistäsi tai suhteestasi häneen, ex-miehesi edesottamuksista tai työpaikkasi ongelmista?
Vielä kerran: ylläpito voi ihan oikeasti ja oikeutetusti ja jopa luvan kanssa vaatia vaikka jotakin tuollaista, ja voi antaa porttikiellon, jos kieltäydyn suostumasta ylläpidon tahtoon. Aivan sama mitä minä moisesta vaatimuksesta ajattelen. Ja tarkalleen ottaen ylläpito voi antaa kirjoituskiellon vaikka minä menisin solmuun ylläpidon edessä ollakseni ylläpidon tahdon mukainen... Ylläpitäjän ei ole pakko julkaista yhtään mitään mitä ei tahdo päästää foorumilleen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 19:13

Niin...

Joka tapauksessa foorumin ylläpitäjällä on oikeus päättää ketä päästää foorumilleen kirjoittamaan, ja ketä ei päästä. Jopa lukijoistakin foorumin ylläpitäjällä on oikeus päättää; voi (ja saa) panna palstansa suljetuksi, jos haluaa pitää ei-toivotut lukijat poissa. Ei siinä asiassa ole suostumisilla ja/tai hyväksymisillä merkitystä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 20:54

Taitaa Tukari2:n käyttäjistä suurin osa kuitenkin pitää palstaa aika hyvänä ja 'oikeudenmukaisena'; onhan siellä iso joukko käyttäjiä - myös sellaisia, jotka käsittääkseni ovat valmiita puuttumaan siihenkin, jos kanssakirjoittaja joutuu syystä tai toisesta kaltoinkohtelun uhriksi.

Luulen, että palstan käyttäjät 'äänestäisivät jaloillaan' ja häipyisivät muualle, jos palsta ei olisi mieleinen paikka.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 21:23

Ei virheen myöntäminen käynnistä aiempien virheiden muisteloa. Usein kai enemmänkin päin vastoin. Milloin tahansa
kuka tahansa voi laatia kokooman jonkun virheistä (kuten hän ne näkee).

Esimerkiksi Hitlerin virheet toisessa maalimansodassa.
1,
2,
3,
etc.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 21:29

Tuon teorian mukaan miljoona kärpästä on oikeassa; paska on hyvää.
Kyllästynyt, miten minä arvasinkin sinun vertaavan Tukari2:n käyttäjiä 'läjässä' pörräävään kärpäsparveen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 21:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Tuon teorian mukaan miljoona kärpästä on oikeassa; paska on hyvää.
Kyllästynyt, miten minä arvasinkin sinun vertaavan Tukari2:n käyttäjiä 'läjässä' pörräävään kärpäsparveen.

Niinpä. Tiesit siis jo sanomattakin kuinka asiat ovat.
Olet käyttänyt ennenkin samaa rinnastusta; verrannut toisia kirjoittajia 'läjällä' touhuavaan kärpäsparveen, kun eivät pörrää sinun tukenasi ja sinun tahtosi mukaan, vaan ovatkin tyytyväisiä foorumiin ylläpitoineen - siihen, jonka sinä rinnastat 'läjään'.

Käyttämäsi vertaus on tullut jo tutuksi; sen verran usein olet käyttänyt sitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 22:11

"Hyvitys" olisi virheen myöntäminen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 22:31

Klo 21.32
En minä ole kirjoittanut Ruvaniemelle. Tarkoitus pyhittää keinot vain erityisissä tapauksissa. Kaikki näkevät,
että helu halusi Kyllästyneestä eroon hinnalla millä hyvänsä (kuten kus kirjoittikin).

Klo 21.40
"ojentaa kättä". Mummo potkitaan maahan ja sitten hänen pitäisi ojentaa kättä!? helu iski tiskirätillä päin pläsiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 22:47

Klo 21.48.
Mutta eikö kus muutama päivä sitten vaatinut nimimerkkinsä poistoa tukarilta?

21.50
"kävelin pois" - Niinhän mekin. - Miksi meidän pitäisi palata?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 22:57

Minä taas palaan vain kutsuttuna.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 22:59

Kyllästynyt halutaan pitää poissa Tukarilta, ei siinä asiassa mitään virhettä ole tapahtunut. Miksi ihmeessä Kyllästynyt pitäisi haluta ja päästää Tukarin kirjoittajaksi?

Ei todellakaan ole mitään syytä 'hyvitellä' kenellekään sitä, ettei joku ole tervetullut jollekin nettifoorumille. Nettipalstoja on pilvin pimein, kyllä sieltä löytyy sopiva kullekin tarvitsijalle. Ja jos ei löydy, voi aina perustaa uuden omaan käyttöönsä.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 02.12.2010 23:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 23:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt halutaan pitää poissa Tukarilta, ei siinä asiassa mitään virhettä ole tapahtunut. Miksi ihmeessä Kyllästynyt pitäisi haluta ja päästää Tukarin kirjoittajaksi?

Niin, mutta millä perusteilla?
Niin siis... Ei tarvitse perustella ja selittää, jos ei huoli jotakin kirjoittajaa omalle palstalleen. Riittää vaikkapa se, etteivät jonkun kirjoittajan tekstit syystä tai toisesta ole sellaisia, että niitä haluttaisiin julkaista palstalla. Ylläpidon ei todellakaan tarvitse perustella/puolustella/selitellä ratkaisujaan ja päätöksiään yhtään mitenkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 23:13

kis. kirjoitti:ai halutaa pitää poissa? tuo olikin uutta mulle? Onko se julkinen tieto vai luulo?
Kyllästynyt on kertonut saaneensa pysyvän kirjoituskiellon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 23:15

Klo 22.15
kis. kirjoitti:ai halutaa pitää poissa? tuo olikin uutta mulle? Onko se julkinen tieto vai luulo?

Viikko sitten kus totesi, että kaikkihan sen näkevät, että helu haluaa päästä ämmästä eroon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 23:19

Minä taas olen kirjoittanut useita hienoja viestejä; löysin Janet'ejakin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 23:26

Niin, miksi hörhö-palsta tekisi poikkeuksen?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 23:27

Mutta miksi minua ei pitäisi päästää Tukari2 -palstan kirjoittajaksi, enhän ole kirjoittanut ainoatakaan asiatonta viestiä?
Kyllästynyt, asia on ihan oikeasti niin, ettei foorumin ylläpitäjällä ole minkäänlaista velvollisuutta päästää foorumilleen kirjoittajaksi ketään, jota ei halua päästää sinne. Foorumin ylläpitäjällä ei kertakaikkiaan ole velvollisuutta julkaista kirjoituksia, joita ei halua julkaista. Aivan sama ovatko viestit asiattomia vai eivätkö ole.

Joten miksi sinut pitäisi päästää Tukari2-palstan kirjoittajaksi, ja miksi sinun kirjoituksiasi pitäisi julkaista kyseisellä foorumilla?

Luukkonen kirjoitti:
Niin, miksi hörhö-palsta tekisi poikkeuksen?
Ei taida 'hörhö-palstaksi' nimittely auttaa tässä asiassa.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 02.12.2010 23:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2010 23:36

kis. kirjoitti:MONET KAIPAA PERAA JA TERAPIA OSION VALJVOJANA HÄN ON MONIEN LUOTETTU. OISKO AIKAA AJATELLA NIITÄ, JOTKA ILMAN OMAA SYYTÄÄN, KÄRSIVÄT SIITÄ, ETTÄ PERA ON POISSA SIELTÄ?
Onneksi on tämä foorumi. Tukari2:lla 'Pera' ei ole ollut valvojana enää aikoihin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2010 23:38

Olen terpia-osion valvoja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko