Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 18:37

Kyllä sokeakin kana voi löytää jyvän varsinkin jos ne ovat k o o k k a i t a.

Itsekin olet "jäävi" Kahvin suhteen. Mietipä tuota!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 18:40

Jos kirjoittamista ryhdytään rajoittamaan sillä perusteella, että joku kokee ne epämiellyttäviksi, ollaan todella kaltevalla pinnalla.

Edellytys, että negatiiviset tai vittuilevat viestit ovat kiellettyjä, tekisi mistä tahansa palstasta lopun - tai sitten jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn "jaxuhalaus" -palsta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 18:44

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä sokeakin kana voi löytää jyvän varsinkin jos ne ovat k o o k k a i t a.

Olen, mutta enpä ole hänen persoonaansa tai psyykeään samalla tavalla analysoinutkaan, vain arvostellut hänen kirjoitustensa sisältöä ja merkitystä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 18:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyllä sokeakin kana voi löytää jyvän varsinkin jos ne ovat k o o k k a i t a.

Olen, mutta enpä ole hänen persoonaansa tai psyykeään samalla tavalla analysoinutkaan, vain arvostellut hänen kirjoitustensa sisältöä ja merkitystä.

Ai että "vain"! - Samalla olet arvostellut hänen psyykeään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 18:51

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Ai että "vain"! - Samalla olet arvostellut hänen psyykeään.

Epäsuorasti kyllä, mutta samanlaista suoraa analyysia kuin Kahvi analysoi minua, en ole tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.04.2014 18:54

Kyllästynyt kirjoitti:Jos kirjoittamista ryhdytään rajoittamaan sillä perusteella, että joku kokee ne epämiellyttäviksi, ollaan todella kaltevalla pinnalla.

Edellytys, että negatiiviset tai vittuilevat viestit ovat kiellettyjä, tekisi mistä tahansa palstasta lopun - tai sitten jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn "jaxuhalaus" -palsta.

Toivottavasti kestät negatiiviset tai vittuilevat viestit joutuessasi sellaisten kohteeksi. Kun et ilmeisesti pidä hyvänä sitä, että jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn "jaxuhalaus" -palsta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 18:59

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos kirjoittamista ryhdytään rajoittamaan sillä perusteella, että joku kokee ne epämiellyttäviksi, ollaan todella kaltevalla pinnalla.

Toivottavasti kestät negatiiviset tai vittuilevat viestit joutuessasi sellaisten kohteeksi. Kun et ilmeisesti pidä hyvänä sitä, että jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn "jaxuhalaus" -palsta.

Tähänkin asti minun on pitänyt kestää, niin sinun kuin muidenkin, vittuilevat ja negatiiviset viestit.
Solvaukset, nimittelyt, herjaamiset, perättömät väitteet sekä kiusaamisella ylpeily ovat minulle sietämättömiä, eikä niitä mielestäni kenenkään tarvitsekaan sietää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 21:11

Tuolla muualla (jäävi) tris ohjeistaa juoppolallia, ettei tänne pitäisi kännissä kirjoittaa.
Onko ohjeistus jääviyden pohjalta "pätemätön".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 21:13

Psykopatologia kirjoitti:Tuolla muualla (jäävi) tris ohjeistaa juoppolallia, ettei tänne pitäisi kännissä kirjoittaa.

Ei. Voisi jopa ajatella, että se on kokemuksen syvällä rintaäänellä annettu neuvo.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 21:16

:D
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.04.2014 21:27

Psykopatologia kirjoitti:Tuolla muualla (jäävi) tris ohjeistaa juoppolallia, ettei tänne pitäisi kännissä kirjoittaa.

Ainakin minun päiväkirjassani Tris puhui kannattamisesta, ei pitämisestä:
Kannattaisi kirjoitella tänne palstalle mielummin selvinpäin.

En näe tuossa mitään ohjeistusta, yhden ajatuksen vain. Niinpä en ymmärrä Psykopatologian esittämää kysymystä ohjeistuksesta, jääviydestä ja pätemättömyydestä - en ainakaan päiväkirjassani olevan viestin perusteella.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 22:22

Käytetyistä sanoistako viestin luonne riippuu?

Jos kyseessä onkin syyllistäminen?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.04.2014 22:51

Tässä Trisin päiväkirjaani kirjoittama viesti kokonaisuudessaan:
Älä viitsi Vasso - teet itsesi typeräksi. Samoin minäkin suren kuollutta tiibetinspanieliani enemmän kuin Ruandassa tapettuja lapsia joita en ole tuntenut. Me ihmiset ollaan sellaisia. Kannattaisi kijoitella tänne palstalle mielummin selvinpäin.

Käytetyt sanat ovat viestin luonteen kannalta aika olennainen asia. Jos esimerkiksi solvausviestin sisältämät sanat ovat niin yliampuvia (jopa naurettavia ja niiden kirjoittajan nolaavia), ettei niissä ole päätä eikä häntää, solvausviestin vakavuus katoaa olemattomiin.

En näe siteeraamassani viestissä mitään ohjeistusta, tai mitään viitettä siitä miten tälle foorumille pitäisi kirjoittaa. Mielestäni käytetyt sanat eivät viittaa ohjeistamiseen eivätkä syyllistämiseen. Päinvastoin tälle foorumille sopivalla asiallisella tavalla ilmaistu oma näkemys ja mielipide - siltä minusta näyttää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.04.2014 23:22

Mirri kirjoitti:
Älä viitsi Vasso - teet itsesi typeräksi. Samoin minäkin suren kuollutta tiibetinspanieliani enemmän kuin Ruandassa tapettuja lapsia joita en ole tuntenut. Me ihmiset ollaan sellaisia. Kannattaisi kijoitella tänne palstalle mielummin selvinpäin.

Viestissä on jotain seurakuntasisarmaisen äidillistä ohjeistusta. Tai entisen pyhäkouluopettajan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.04.2014 23:29

Hilppa, tässä toinen päiväkirjassani oleva viesti arvioitavaksesi; viesti, johon Tris vastasi viestillä, jonka arvioit edellä:
merriman kirjoitti:
Maailmassa kuolee vuosittain miljoona lasta ensimmäisenä elinpäivänään
Aikuisia kuolee vielä paljon enemmän. Joka Herran päivä.
Kissojen, koirien ja muiden eliöiden syntymistä ja kuolemista ei ole noinkaan tarkkaa tilastoa. Surra voi toki niitäkin, jos tuntuu siltä, että aikuinen ihminen saa kuolemisen suremisesta apua omiin ongelmiinsa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.04.2014 23:37

Mirri kirjoitti:Hilppa, tässä toinen päiväkirjassani oleva viesti arvioitavaksesi; viesti, johon Tris vastasi viestillä, jonka arvioit edellä:
merriman kirjoitti:
Kissojen, koirien ja muiden eliöiden syntymistä ja kuolemista ei ole noinkaan tarkkaa tilastoa. Surra voi toki niitäkin, jos tuntuu siltä, että aikuinen ihminen saa kuolemisen suremisesta apua omiin ongelmiinsa.

Jospa itse teet arvioinnin tällä kertaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.04.2014 23:59

Kyllä se on noin. Ja voi olla, että ollaan jo. Riippuu myös kirjoittajan kyvystä ilmaista omaa loukkaantuneisuuttaan tai epämiellyttävyyden kokemustaan, tuleeko loukkaantuneisuus huomioiduksi vai ei.
Kyllästynyt kirjoitti:Edellytys, että negatiiviset tai vittuilevat viestit ovat kiellettyjä, tekisi mistä tahansa palstasta lopun - tai sitten jäisi jäljelle tekopyhä keskinäisen hymistelyn "jaxuhalaus" -palsta.

Kyllä pitäisi yrittää välttää negatiivisuutta, vaikka se vaikeaa toisinaan onkin. Minusta vielä ärsyttävämpää kuin vilpittömät (mikäli sellaiset ovat) jaxuhalit, jotka lienevät kahdenkeskisiä, ovat toisten imelät yritykset tunkeutua tontilleni, kun sanon, miten jonkun asian koen. Ja sitten ei lainkaan välitetä aidosti siitä, mitä olen sanonut, vaan käännetään asia niin päin, että minä olen kokenut väärin ja sanotaan vielä päälle päätteeksi maireasti (yrittämällä olla ystävällinen, kun riittäisi asiatyyli) äiti/isä-tyyliin "eihän sinun tarvitse välittää...(ikään kuin minä en sitä tietäisi!!)", kun oltaisiin voitu sanoa "en minä tarkoittanut...".
Hilppa

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 00:04

Minä pidän Vassosta ja hän osaa kirjoittaa hyviä ja hauskoja viestejä. Kiinnitin huomiota siihen että nuo typerät viestit on kirjoitettu aina puoliltaöin. Aivan kuin ihminen ei saisi halutessaan muistella tai surra lemmikkieläimiään.
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.04.2014 00:05

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, tässä toinen päiväkirjassani oleva viesti arvioitavaksesi; viesti, johon Tris vastasi viestillä, jonka arvioit edellä:
merriman kirjoitti:

Hilppa, sinä arvioit Trisin kommentin, joten mikset arvioi myös kirjoitusta, jota hän kommentoi?
Se en ole minä (itse), joka on vetänyt Trisin minun päiväkirjaani kirjoittaman viestin tähän ketjuun ja keskusteluun. Joten jos sinä keskustelijana pidät asiallisena arvioida Trisin kirjoittamaa kommenttia, mielestäni sinun pitäisi arvioida myös kirjoitusta, johon hän vastasi.

Mielestäni vastauksesi jospa itse teet arvioinnin tällä kertaa on vähintäänkin outo - tai suorastaan kiero. Jos tässä ketjussa halutaan arvioida Trisin kirjoitusta päiväkirjassani, pitäisi arvioida myös kirjoitusta, johon hänen kommenttinsa on vastaus.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 00:13

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
merriman kirjoitti:

Hilppa, sinä arvioit Trisin kommentin, joten mikset arvioi myös kirjoitusta, jota hän kommentoi?
Se en ole minä (itse), joka on vetänyt Trisin minun päiväkirjaani kirjoittaman viestin tähän ketjuun ja keskusteluun. Joten jos sinä keskustelijana pidät asiallisena arvioida Trisin kirjoittamaa kommenttia, mielestäni sinun pitäisi arvioida myös kirjoitusta, johon hän vastasi.

Mielestäni vastauksesi jospa itse teet arvioinnin tällä kertaa on vähintäänkin outo - tai suorastaan kiero. Jos tässä ketjussa halutaan arvioida Trisin kirjoitusta päiväkirjassani, pitäisi arvioida myös kirjoitusta, johon hänen kommenttinsa on vastaus.

Kun sinä olet nyt päättänyt niin. Ei käy. Sinä et päätä, mitä minä arvioin ja mitä en. Etkä laita minun arvioitavakseni asioita, ellen itse niin satu haluamaan. Et vaikka kuinka ystävällisesti ja asiallisesti niin tekisitkin.

Hyvää yötä!
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko