Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 17:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Niin siis sinulta, joka oli poistunut palstalta pysyvästi...

Olenko kenties ilmoittanut sinulle jotakin poistumisteni/poissaolojeni syistä tai kestosta? Itse en sellaista muista tehneeni, enkä muutenkaan katso olevani sinulle tilivelvollinen menemisistäni.
...

Olet ilmoittanut minulle (14.01.2014) poistaneesi lähes kaikki vanhat viestisi lähtösi yhteydessä, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.

Kyllä, mutta miten asia liittyy tähän ja nyt esillä olevaan asiaan?
...
Lihavointi minun.

Kiinnitin tässä huomioni (myös) muistamattomuuteen; ei liene mitenkään erikoista/ihmeellistä, että ei muista sanomisiaan yli kolmen kuukauden takaa, mutta vaikutelmaksi kun on jäänyt sekin, että muistamattomuutta ilmenee pahimmillaan jopa saman vuorokauden sisällä; ehkä tämä on (osa)syy vaikeuteen pitäytyä kiinni aktiivisessa teemassa?

Itselleni on tullut myös vaikutelma siitä, että Kyllästynyt tulkitsee muiden (esim minun) kirjoittamiset hyvin pikaisesti - ikäänkuin tulkinta olisi vain välitön (tunne)responssi kirjoitetusta - ja pitäytyy jatkossa tuossa tulkinnassaan. Tämä ehkä voisi selittää sen, että miksi esim toivomusten epäsymmetriassa jouduin tarkentamaan hänelle mitä tarkalleen ottaen tarkoitin.

Yllä oleva oli epämääräinen (h)ajatelma minulta, joka ei ehkä sinänsä liity mihinkään erityisen tärkeään - kai.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 20:31

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Olenko kenties ilmoittanut sinulle jotakin poistumisteni/poissaolojeni syistä tai kestosta? Itse en sellaista muista tehneeni, enkä muutenkaan katso olevani sinulle tilivelvollinen menemisistäni.

Kahville olet kertonut poistaneesi viestisi, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.
Minä ihmettelin mikä sinut sai tulemaan takaisin, ja ihmettelyyni kerroit, että viimeinen kamelin selän katkaissut korsi oli Kahvin väitteet miesten joutumisesta sylkykupin asemaan, tasa-arvopyrkimysten överiksi menemisestä ja naisten ylivallasta.

(Dokumentit löytyvät päiväkirjapuolelta.)

Niin olen. Entä sitten?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 20:32

Mirri kirjoitti:Uteliaana lukijana kysyn Kahvin puolesta...
Kyllästynyt, mikä sinut sai palaamaan palstalle takaisin?

Olen tuohon jo vastannut - ja sinäkin ilmeisesti vastaukseni olet lukenut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 20:45

Kahvi kirjoitti:... Olet ilmoittanut minulle (14.01.2014) poistaneesi lähes kaikki vanhat viestisi lähtösi yhteydessä, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.

Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä, mutta miten asia liittyy tähän ja nyt esillä olevaan asiaan? ...

Kahvi kirjoitti:... Kiinnitin tässä huomioni (myös) muistamattomuuteen; ei liene mitenkään erikoista/ihmeellistä, että ei muista sanomisiaan yli kolmen kuukauden takaa, mutta vaikutelmaksi kun on jäänyt sekin, että muistamattomuutta ilmenee pahimmillaan jopa saman vuorokauden sisällä; ehkä tämä on (osa)syy vaikeuteen pitäytyä kiinni aktiivisessa teemassa? ...

Tai sitten en ymmärrä (kuten esimerkiksi nyt) mitä yrität/haluat sanoa - ja luulen, että puhumme aivan eri asioista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 21:07

Kyllästynyt kirjoitti:

Olen lukenut, halusin vain varmistaa olenko ymmärtänyt oikein. Käsittääkseni Kahvin viesti (se, joka kokemuksesi mukaan katkaisi kamelin selän) sai sinut palaamaan palstalle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 21:10

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Olen lukenut, halusin vain varmistaa olenko ymmärtänyt oikein. Käsittääkseni Kahvin viesti (se, joka kokemuksesi mukaan katkaisi kamelin selän) sai sinut palaamaan palstalle.

Kyllä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 21:16

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kahville olet kertonut poistaneesi viestisi, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.
Minä ihmettelin mikä sinut sai tulemaan takaisin, ja ihmettelyyni kerroit, että viimeinen kamelin selän katkaissut korsi oli Kahvin väitteet miesten joutumisesta sylkykupin asemaan, tasa-arvopyrkimysten överiksi menemisestä ja naisten ylivallasta.

(Dokumentit löytyvät päiväkirjapuolelta.)

Niin olen. Entä sitten?

On haeskeltu vastausta Kahville esittämääsi kysymykseen: Olenko kenties ilmoittanut sinulle jotakin poistumisteni/poissaolojeni syistä tai kestosta?
Et ole ilmoittanut, mutta olet kertonut tarkoituksenasi olleen pysytellä lopullisesti ja pysyvästi poissa tältä foorumilta. Kahvin kirjoitus sai sinut palaamaan takaisin - se kirjoitus, joka ilmaisusi mukaan katkaisi kamelin selän.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 21:19

Mirri kirjoitti:On haeskeltu vastausta Kahville esittämääsi kysymykseen: Olenko kenties ilmoittanut sinulle jotakin poistumisteni/poissaolojeni syistä tai kestosta?
Et ole ilmoittanut, mutta olet kertonut tarkoituksenasi olleen pysytellä lopullisesti ja pysyvästi poissa tältä foorumilta. Kahvin kirjoitus sai sinut palaamaan takaisin - se kirjoitus, joka ilmaisusi mukaan katkaisi kamelin selän.

Niin, ja entä sitten?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 21:24

Kuten sanoin, on haeskeltu vastausta Kahville esittämääsi kysymykseen; ainakin minä olen haeskellut.
Se, että palasit palstalle Kahvin kirjoituksen vuoksi, on mielestäni monitulkintainen juttu, mutten mieti sitä tämän enempää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 22:58

Mirri kirjoitti:Kuten sanoin, on haeskeltu vastausta Kahville esittämääsi kysymykseen; ainakin minä olen haeskellut.
Se, että palasit palstalle Kahvin kirjoituksen vuoksi, on mielestäni monitulkintainen juttu, mutten mieti sitä tämän enempää.

Et "mieti sitä tämän enempää", mutta siitä huolimatta kyselet - vaikka olet jo kuullut vastauksetkin.
En ymmärrä mihin pyrit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 23:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kuten sanoin, on haeskeltu vastausta Kahville esittämääsi kysymykseen; ainakin minä olen haeskellut.

Et "mieti sitä tämän enempää", mutta siitä huolimatta kyselet - vaikka olet jo kuullut vastauksetkin.
En ymmärrä mihin pyrit.

Pyrin osoittamaan todeksi, että sinulla oli jokin agenda (Kahvia vastaan?) palatessasi foorumille Kahvin viestin innoittamana. Toki voin olla väärässä - toivonkin asian olevan niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 23:57

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

En ymmärrä mihin pyrit.

Pyrin osoittamaan todeksi, että sinulla oli jokin agenda (Kahvia vastaan?) palatessasi foorumille Kahvin viestin innoittamana. Toki voin olla väärässä - toivonkin asian olevan niin.

Miksi sinun mielestäsi on tarpeen osoittaa todeksi, että minulla on jokin agenda (Kahvia vastaan)?

Agendani on vastustaa typeriä väitteitä kuten:
Kahvi kirjoitti:5.1.2014 klo 18:49
Psykopatologia kirjoitti:Kirjoitus on yksiopuolinen ja julistava, ja siitä puuttuu kokonaan analyysi.

Kirjoitus on suorastaan kehno.

Eli on oikein omiaan keskustelunherättäjänä.

Oiskohan yksi syy tuohon miesten sylkykupiksi joutumiseen just noi tasa-arvopyrkimykset, jotka on käytännössä menneet överiksi. Kun joskus näkee sellaisiakin asenteita, että tasa-arvo tarkoittaa jotenkin oudosti naisten ylivaltaa tms.

Lihavointi minun

viewtopic.php?f=8&t=11183
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 07:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Olet ilmoittanut minulle (14.01.2014) poistaneesi lähes kaikki vanhat viestisi lähtösi yhteydessä, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.

Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä, mutta miten asia liittyy tähän ja nyt esillä olevaan asiaan? ...

Kahvi kirjoitti:... Kiinnitin tässä huomioni (myös) muistamattomuuteen; ei liene mitenkään erikoista/ihmeellistä, että ei muista sanomisiaan yli kolmen kuukauden takaa, mutta vaikutelmaksi kun on jäänyt sekin, että muistamattomuutta ilmenee pahimmillaan jopa saman vuorokauden sisällä; ehkä tämä on (osa)syy vaikeuteen pitäytyä kiinni aktiivisessa teemassa? ...

Tai sitten en ymmärrä (kuten esimerkiksi nyt) mitä yrität/haluat sanoa - ja luulen, että puhumme aivan eri asioista.

Epäilen kanssa, että et taida ymmärtää mitä yritän/haluan sanoa, koska lainaamasi viestini (yllä 3. viesti) ei liity suoraan palstaltasi poistumiseen.

Laitan seuraavaan viestiin oikeat viestit peräkkäin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 07:11

Kahvi kirjoitti:Eräänlainen keskustelun "spin-off" niistä pohdinnoista, joissa arveltiin jonkun toimintaa ohjaavan tms antipatia/agenda/tms. Asia (paluu palstallesi) on mietityttänyt minua pitkään, ja olen arvellut jonkinmoisen agendan ehkä liittyvän paluusesi - esitin sellaiseksi yrityksen saada minut kärsimään toimistani ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa toimistani ja muuttamaan niitä. Tässä tapauksessa olet käsittääkseni ilmoittanut toimeni olevan "typeryyksiä", jonka myöhemmin tarkensit yritykseksesi saada niin minut kuin muutkin miettimään asiaa josta esitin väitteitä joille ei mielestäsi ainakaan tältä palstalta perusteita löydy.

Tässä tuohon asiaan liittyvät viestit oikein.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 07:27

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

En ymmärrä mihin pyrit.

Minulla itselläni on vieläkin epäilys siitä, että todellinen agenda on jotakin muuta kuin vain ja ainoastaan "typeryydet". Kun onhan Kyllästynyt ennenkin siirtynyt taka-alalle, ja suorittanut ehkä "näyttäväksikin" luonnehdintavan paluunsa joka kerta juuri minun viestini kohdalla.

Kieltämättä voidaan sanoa, että jokaisella paluukerralla (joita on ollut n 3-4) viestissäni on ollut jotain sellaista, jota Kyllästynyt on pitänyt "typeränä". Huomioitavaa minussa on kuitenkin sekin, että paluuviestit ovat olleet luonteeltaan melko aggressiivisen oloisia ja varsinkin ovat sisältäneet itse "typeryyteen" suoraan liittymättömiä asioita (kuten palstalla esiintyneitä heltat ja kotka -asiattomuuksia).

Huomionarvoista minusta on myös se, että Kyllästynyt otti tuohonkeskusteluun mukaan hyvin pian myös Tukiasema.netin tapahtumat (2007), jotka eivät minusta liity oikein yhtään mitenkään sen enempään ketjussa käsiteltyyn blogitekstiin kuin siihen mielipiteeseeni jonka ko blogitekstin pohjalta esitin. Muistelen, että vuoden 2007 tapahtumat on otettu hyvin pian kaikissa muissakin tapauksissa, joissa Kyllästynyt on palannut jonkun viestini "innoittamana" tauoltaan.

Mm ylläolevien perusteella, varsinkin vuoden 2007 tapahtumien esiinottaminen hyvin pian paluun jälkeen, viittaa minusta jonkinnäköisestä minun toimintaani kohdistuvasta agendasta. Ikäänkuin olisi haettu jokin tarttumapinta ("tekosyy") päästä dialogiin kanssani - ja kun dialogi on saatu aikaiseksi onkin siirrytty 2007 tapahtumiin. Arvelen tähän liittyvän jonkinnäköistä stalkkausta, koska tuntuu siltä että tauollaankin/poistuttuaankin Kyllästynyt seuraa keskustelua ikäänkuin löytääkseen "tekosyyn" palata palstalle.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 07:36

Enkä pidä kovin uskottavana sitä, että pelkästään palstan sisällöstä esitetyn mielipiteen "typeryyden" perusteella lopullisesti palstalta poistunut vaivautuisi rekisteröimään uudelleen nimimerkkinsä. Uskottavampaa minusta on, että palstalle paluuseen liittyy muitakin seikkoja; kuten esim tarve puida 2007 tapahtumia. Mainittakoon nyt, että nuo tapahtumat tulivat kyllä lopulta puitua case-closed -tilaan minun ja Kyllästyneen välillä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.04.2014 09:50

Kahvi kirjoitti:Enkä pidä kovin uskottavana sitä, että pelkästään palstan sisällöstä esitetyn mielipiteen "typeryyden" perusteella lopullisesti palstalta poistunut vaivautuisi rekisteröimään uudelleen nimimerkkinsä. Uskottavampaa minusta on, että palstalle paluuseen liittyy muitakin seikkoja; kuten esim tarve puida 2007 tapahtumia. Mainittakoon nyt, että nuo tapahtumat tulivat kyllä lopulta puitua case-closed -tilaan minun ja Kyllästyneen välillä.

Voisit lopultakin uskoa, ettei minulla ole mitään erityistä halua tai hinkua keskustella sinun kanssasi mistään.

Eikä minulla myöskään ole tarvetta puida "case closed" -asioita, joita sinä puolestasi koko ajan otat esiin, joihin viittaat ja joista haet syitä minun kirjoituksilleni. On perusteettoman itsevarman, jopa omahyväisen oloista, että sinä määrittelet julkisesti, ovatko minun tekoni sinun mielestäsi uskottavia vai eivät, etenkin kun olet luuloinesi ja oletuksinesi koko ajan väärässä.

Joka kerta kun olen johonkin kirjoituksissasi puuttunut, on kyse ollut asioista ja väitteistä joihin olisin puuttunut olivatpa ne kenen tahansa kirjoittamia. Jotakin tietenkin kertoo se, että huomattavan usein ne ovat olleet lähtöisin juuri sinulta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.04.2014 10:10

Kyllästynyt kirjoitti:Joka kerta kun olen johonkin kirjoituksissasi puuttunut, on kyse ollut asioista ja väitteistä joihin olisin puuttunut olivatpa ne kenen tahansa kirjoittamia. Jotakin tietenkin kertoo se, että huomattavan usein ne ovat olleet lähtöisin juuri sinulta.

Mitä se kertoo, että tunnet tarvetta puuttua toisten kirjoittajien mielipiteisiin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.04.2014 10:17

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Joka kerta kun olen johonkin kirjoituksissasi puuttunut, on kyse ollut asioista ja väitteistä joihin olisin puuttunut olivatpa ne kenen tahansa kirjoittamia. Jotakin tietenkin kertoo se, että huomattavan usein ne ovat olleet lähtöisin juuri sinulta.

Mitä se kertoo, että tunnet tarvetta puuttua toisten kirjoittajien mielipiteisiin?

En tiedä, mutta tunnenpa kuitenkin voimakasta tarvetta puuttua ääliömäisyyksiin sellaisia nähdessäni.
Joskaan kyse ei ole mielipiteistä vaan väitteistä...
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.04.2014 10:18

10.18
Minulla(kin) on agenda - tyhmyyttä vastaan. Mutta en pyri osoittamaan ko. tyhmää tyhmäksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko