Minun elämästäni olet katsonut oikeudeksesi ilmaista ilkeitä 'mielipiteitä' ihan muista syistä - vuosien varrella alkaen vuodesta 2003. Samalla pirullisella tyylillä kuin kajosit Hermitin elämään eilen - iskemällä suoraan vyön alle muka mielipiteiden ilmaisun muodossa.Kyllästynyt kirjoitti:Yksi ja toinen voi tosiaankin vuorollaan kokea minun kirjoitteluni ikäväksi - mutta vain siinä tapauksessa että kirjoittaja on itse osoittanut minulle esimerkiksi sellaisia viestejä kuin "Syö sinä mielenvikainen ämmä vaan niitä oikean värisiä pillereitäsi" tai "painu vittuun saatanan psykopaatti" tai "sinun käyttämäsi asiantuntija ei tunne asiaa lainkaan vaan sinä vain suuruudenhulluudessasi luulet niin".
Ok. Voisivatko kanssakirjoittajien lisääntymiseen ja vanhemmuuteen liittyvät asiat jäädä tälläkin foorumilla vittuilusi ulkopuolelle; minusta sellainen toive olisi vähintäänkin kohtuullinen. Vittuillessasi netissä äideille ja isille henkilökohtaisesti ja kohtikäyvästi, sinä vittuilet samalla myös heidän lapsilleen - aivan samoin kuin olet vittuillut minun lapsilleni, niin kuolleelle kuin eläville, vittuillessasi minulle (mielestäsi hirveän vastuuttomasta) vanhemmuudestani ja äitiydestäni.Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä minä vittuilin Hermitille, se on selvä.
Kyllästynyt, se onkin mielenkiintoista, että sinä olet vuodesta toiseen yhä uudelleen ja uudelleen milloin missäkin yhteydessä tuntenut tarvetta julkisesti nettifoorumilla muistuttaa minua osuudestani... Miksi olet halunnut minulle toitottaa kyseistä asiaa, sitä en tiedä. Et ilmeisesti ole tajunnut, että olisit voinut jättää julkiset sanomisesi väliin - aivan kuin sinulle olisi ollut jotenkin hirmuisen tärkeää ja tarpeellista hokea minulle osuudestani...En ole tuollaista koskaan sanonut! Älä laita minun suuhuni tuollaista mitä en ole koskaan sanonut.
Olen sanonut, että sinulla on oma osuutesi poikiesi sairastumisessa, mutta sinun syyksesi en ole koskaan heidän sairauttaan väittänyt.
Kyllästynyt, kerro sinä mikä sinut panee vuodesta toiseen iskemään elämäni kipupisteisiin.Et vielä kertonut missä olen väittänyt sinun aiheuttaneen lastesi sairaudet!
Erittäin ikävää sekä suorastaan ilkeää väittää tuollaista ilman todisteita.
Tuo sitaatti vielä erikseen, on se sen verran mielenkiintoinen ajatus. Mitähän erinomaisen uutta asiaa sinä olet kuvitellut kertovasi toitottaessasi minun osuudestani lasteni sairastumiseen; sitä suuresti ihmettelen. Ethän sinä toitotuksessasi esittänyt yhtään mitään minun käsityksistäni poikkeavaa - suurissa luuloissasi vain uskoit esittäväsi jotakin mitä minä en omasta elämästäni muka tietäisi. Tai sitten ei ollut mitään suuria luuloja, vaan nimenomaan halu kääntää veistä haavoissani; sen sitten verhoat niin, että muka esitit eriäviä näkemyksiäsi minun elämästäni...jos joku esittää yhdenkin sinun omasta käsityksestäsi poikkeavan ajatuksen niin se on toitottamista/kiusaamista/hokemista tai muuten vain väärin?
Jaa, että kun minä kirjoitan down-lapsista ja down-henkilöistä jotakin, sinä katsot aiheelliseksi muistuttaa minua, että sinähän annoit oman lapsesi pois kun et pärjännyt hänen kanssaan... Kyllästynyt, noinko se menee - se, että sinä katsot tarpeelliseksi kommentoida viittaamalla kuolleeseen lapseeni?Sinä puhut perättömiä sikiödiagnostiikasta käyttäen esimerkkinä itseäsi ja tytärtäsi. Jollakin kummallisella logiikalla noita sinun väitteitäsi ei kuitenkaan saisi kommentoida viittaamalla sinuun tai tyttäreesi!?!?
Niin siis, missä kohdassa olen sikiödiagnostiikkakeskusteluissa käyttänyt lastani esimerkkinä ja mihin? Tuon asian jätit kertomatta.Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä se todellakin niin menee, että jos sinä käytät esimerkkinä itseäsi sekä omaa (jo kuollutta) lastasi, sinun on syytä sopeutua siihen, että sekä sinuun että kuolleeseen lapseesi viitataan sinun viestejäsi kommentoitaessa.
Et kai sinä vaadi, että vain sinä saat puhua itsestäsi ja/tai kuolleesta lapsestasi, mutta kukaan muu ei saa aiheesta kirjoittaa mitään - tai ainakaan kirjoittaa mitään jossa sinun väitteesi kyseenalaistetaan?
Hymyilyttäväksi tuon iskuyrityksen tekee se, että lapseni on kuollut yli parikymmentä vuotta sitten.Sinun viestejäsi lukiessa on minulle muodostunut se käsitys, että sinä tunnet niin suurta häpeää kehitysvammaisesta lapsestasi, että soisit mielelläsi kaikille - ihan jok'ikiselle - ihmiselle ainakin yhden kehitysvammaisen lapsen vain siksi, että silloin sinä voisit silloin tuntea itsesi normaaliksi.
Kyllästynyt, nyt sait sanattomaksi; hiljennyn ihmettelemään sinun tulkintojasi...Tuo on käsitys jonka olen sinun viesteistäsi saanut ja minkä uskon olevan syy siihen miksi sinä Mirri niin raivokkaasti hyökkäät sikiötutkimuksia vastaan.
Ei häpeän tunne ole mikään haihtuva asia joka lakkaisi vaivaamasta kunhan aikaa on kulunut tarpeeksi.
Olen samaa mieltä; kyllä voidaan puhua painostuksesta tilanteessa, jossa ohjataan sikiötutkimuksen suuntaan, tai jossa abortin mahdollisuudesta toistuvasti muistutetaan. Minua on aikanaan painostettu suostumaan lapsivesitutkimukseen (down-seulaan), ja samanlaista painostusta ilmeisesti tapahtuu vielä nykyaikanakin.Varjolilja kirjoitti:En itse ole ollut sikiötutkimuksissa. Siitä huolimatta minulle on tullut hyvin selkeä käsitys siitä, että mahdollista vammaista lasta odottavia vanhempia ohjataan abortin suuntaan ja aborttimahdollisuutta pidetään esillä jopa 24. raskausviikolle asti. Sen jälkeenhän katsotaan, että syntyvä lapsi on keskonen eikä sen vuoksi lain mukaan aborttia voi tehdä. En tiedä, mikä on kysymyksessä, jos se ei ole painostusta, kun vanhemmilta kysytään kerta toisensa jälkeen, haluavatko he todella sen lapsen, jota odottavat. Vaatii todella suurta rohkeutta mennä valtavirtaa vastaan.
Minusta on painostusta, jos samaa kysymystä toistetaan yhä uudelleen ja eri ihmiset tekevät sitä, ei vain joku yksi ja sama henkilö, "asiantuntija". Jos asiaa kysytään vain kerran tai ehkä kahdesti ja sitten uskotaan se vastaus, silloin voin uskoa sen, ettei kyseessä ole painostus.
Kyllästynyt, juuri noin; nimenomaan olisi pitänyt uskoa ja luottaa siihen, että asia on jo kysytty ja sovittu. Ei ollenkaan niin, että jokaikinen ammattilainen katsoo omaksi asiakseen varmistaa, että onko henkilö nyt varmasti ymmärtänyt ja täysissä järjissään, kun on ilmoittanut ettei haluakaan sikiötutkimuksia tai aborttia.Ja jos kysymyksen on joka kerta esittänyt eri ihminen, olisiko tuon ihmisen pitänyt vain luottaa siihen mitä hän papereista on lukenut?
Tuossapa onkin syitä siihen, miksi jotkut (kuten Kyllästynyt?) ovat sitä mieltä, että vammaisten sikiöiden abortointi on ehdottomasti paras ratkaisu.Kyllästynyt kirjoitti:
Ajattelitko "sikaa säkissä" odottaessasi sitä mahdollisuutta, että sinä et välttämättä ole hautaamassa lastasi vaan että mahdollisesti vaikeasti vammainen lapsesi jää sinun jälkeesi puolisosi, sisarustensa tai yhteiskunnan hoivan varaan?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa