Nettiriitelystä Tukari2:lla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.01.2011 22:13

Teksteistä ilmenee, ettet muistanut kirjoittaneesi moista ja nyt, että pidät muistuttamista huonona asiana.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.01.2011 22:25

Psykopatologia kirjoitti:Teksteistä ilmenee, ettet muistanut kirjoittaneesi moista ja nyt, että pidät muistuttamista huonona asiana.
Ei moinen vanhoista asiayhteyksistä irrotettu 'muistuttaminen' hyödytä minua kohteena millään lailla - hyödyttää ja palvelee vain Kyllästynyttä 'muistuttajana'; varmaan ymmärrät, jos oikein yrität. Kuten kai jo olet huomannut, olen yrittänyt pyytää Kyllästyneeltä taustatietoja ja lisävalaistusta minuun kohdistuneeseen 'muistuttamiseen', mutta hän kieltäytyy jyrkästi. Miksi kieltäytyy, jos kerran haluaa auttaa minua muistin virkistämisessä ja itsetuntemukseni lisäämisessä? Mutta eipä hän minua haluakaan auttaa; hänellä on täysin itsekkäät syyt 'muistutuksilleen'.

Niinpä sinun höpinäsi minun itsetuntemukseni lisäämisestä ja 'muistini virkistämisestä' ovat typeryydessään vähintäänkin naurettavia. Tässä palvellaan vain ja ainoastaan Kyllästynyttä ja tyydytetään hänen kyltymättömiä ja toinen toistaan itsekeskeisempiä tarpeitaan - suorastaan keinoja kaihtamatta ja tällä kertaa minun avullani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.01.2011 22:57

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta esitetty Kyllästyneen sadistisuus yms. Mirrin ketjun esille tuomisesta ei ole looginen. Sehän on puolustuksen palveluksessa
vastahyökkäyksenä ja tuo esiin vastapuolen mahdollisen sadistisuuden ja nimen omaan kaksinaamaisuuden, jota Kyllästyneen viestintä
ei minusta edusta. Kyllästynythän on ollut avoimesti "sadistinen" koko ajan. Missä siis januskasvoisuus?
Arvasinkin sinun kiiruhtavan puolustamaan tämän palstan syyttäjää, kun alkaa näyttää siltä, että syyttäjäsi joutuukin syytetyksi. Ihme, jos et tuomarin roolissasi olisi tullut syyttäjäsi puolustajaksi - suorastaan julistamaan tuomioita (tässä tapauksessa 'epäloogisuudesta' ja 'sadistisuudesta') syyttäjäsi hyväksi.

Kuten sanoit, tämän palstan syyttäjä on sadistinen jatkuvasti ja koko ajan. Miksei hänen sadismiinsa vastattaisi samalla mitalla takaisin; ei ole mitään syytä suojella häntä sadismilta. Sanoit myös, että Kyllästynyt on ollut 'avoimen sadistinen'. Onkohan Kyllästynyt samaa mieltä kanssasi tuosta asiasta; arvaan, ettei hän ollenkaan pidä toimintaansa sadistisena - ei mitään sinne päinkään.

Ei varmaaan ole aihetta suojella Kyllästynyttä sadismilta. Olen ymmärtänyt, että hänen suurempi huolensa on muiden epätotuudellisuus yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.01.2011 23:11

Aivan kuin Kyllästynyt olisi 'totuudellinen' syytellessään kanssakirjoittajiaan milloin mistäkin ja toinen toistaan älyttömämmistä asioista - kuten syyttäessään minua kaksinaamaiseksi ja tekopyhäksi varkaaksi...

Ei sinulla foorumin ylläpitäjänä tule mieleen reagoida seuratessasi Kyllästyneen syyttelyä omalla foorumillasi hänen kohteidensa suojaksi ja puolustukseksi; reagoit puolustavasti täsmälleen siinä paikassa, kun Kyllästynyt foorumisi kirjoittajana alkaa saada samalla mitalla takaisin. Tämä foorumi epäilemättä on perustettu sinun tarpeidesi lisäksi Kyllästyneen tarpeisiin; muut kirjoittajat tyydyttävät teidän tarpeitanne, kuka milläkin tavalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.01.2011 23:40

Jaa, kiistatta mitä - täsmälleen sanottuna ja kiistattomuus todistettuna ja osoitettuna? Kyllästynyt, valehtelet siinäkin, että puhut kiistattomuudesta osoittamatta kiistattomuutta todeksi.

Eikö sinua yhtään hävetä kaikki se mitä olet toisille kirjoittajille tehnyt vuosien varrella - ja teet aina vain yhtään välittämättä aikaansaannoksistasi, joista uhrisi joutuvat kärsimään sinun vuoksesi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.01.2011 23:56

Olisi syytä myös älytä, mitä kaksinaamaisuus ja tekopyhyys tarkoittavat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2011 00:01

Luukkonen, kerro sinä mitä ne tarkoittavat sinun älysi selittämänä ja ymmärryksesi mukaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 01:34

Tristanin omat synnit mm. Psykologia-foorumilla ovat niin suuret, että välillä voi mennä yli, eli voi tulla kritiikkiä sellaisistakin asioista,
joihin ei välttämättä tarvitsisi puuttua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 02:00

tris009 kirjoitti:En minä ole kiistänyt omia syntejäni. Minä olen ollut avoimesti elämää vastaan. En vaan ymmärrä sitä että joku väittää olevansa sen puolella ja ristiinnaulitsee valehtelijoita, tekopyhiä, ammattitaidottomia jne jne ja ymmärtämättä että juuri näin edesauttaa yleistä kärsimystä.

Minusta olet usein ainakin epäsuorasti kiistänyt syntisi mm. niin, että et ole tuonut niitä katuvassa tai pahoittelevassa mielessä esiin vaan
kernaammin syyttänyt muita. Jonkinlaiset stopin jälkeen olet taas toistanut aiemman, mikä viittaa kiistämiseen. Lisäksi olet levittänyt
valheita ja auttanut muita levittämään valheita näin edeasuttaen muiden ja yleistä kärsimystä. Lisäksi olet usein sekottanut subjektiivisen
kiusaantumisen tunteesi toisen oletettuun aktiiviseen kiusaamiseen.

Valehtelijoita ym. on varmaan ristiinnaulittu tai tällaista yritetty, mikä useimmiten on liittynyt totuus-kiistoihin. Toisaalta jos valehtelija
ei ymmärrä totuutta, on usein turha jatkaa vänkäämistä, ellei siitä ole itselle tai yleisölle suurta haittaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 02:33

No miks'ei noinkin, mutta keskustelu sinusta on juuri omalta osaltasi ollut puutteellista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2011 09:51

Kyllästynyt kirjoitti:Ei ole minun vikani tai ongelmani se, että sinä koet totuuden kertomisen loukkaavaksi ja pahantahtoisuudeksi.
En juuri koskaan vingu mistään enkä kenellekään, enkä niin tee nytkään.

Ja mikähän nyt mahtaa olla se taso "jolle olen toimissani vajonnut"?
Vinkumisesta ja vajoamisesta tuli mieleeni muutama sähköpostiviesti, jotka sinulta aikoinaan sain. Tosiaan et vinkunut niissäkään... Ne olivat kirjoitettu tikkukirjaimilla ja ilmiselviä raivoamisia nimittelyineen; aikamoisia törkyviestejä. Kirjaimet pienenivät ja teksti siistiytyi minun tehtyäni asiasta julkisen; kun päätin, etten sentään sähköpostiin katseilta piilossa ja kenenkään tietämättä ota vastaan moista aggressiivisuutta ja raivoamista.

Hullunkurista oli, että taisit niissä yksityisissä raivareissa haukkua minua tekopyhäksi, ja sen sellaista...

Huomaan tämän foorumin tyylin vaikuttavan vajottavasti - tekisikö ylläpitäjän ja moderaattorin seura kaltaisekseen... Minulla ei ole tapana näin inhottavasti tonkia vanhoja läjiä; enkä ymmärrä sitä, että tällä foorumilla vanhojen läjien kaivelu on suorastaan hyve ja viihdyttävä harrastus. Olisi varmaan järkevää jättää foorumi ennen kuin tyyli tarttuu pahemmin. Kun viskellään sontaa toisten niskaan, väkisinkin sotkeudutaan itse kukin - tai ainakin aletaan haista, vaikka saataisiin jotenkin taitavasti heiteltyä niin, ettei tule sotkuja omista panoksista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 16.01.2011 10:42

Aivan, läjien kaivelua. Ei tämä mitään, tämähän on "vain" nettikirjoittelua. Joku sanoo, että se on erilaista kuin todellinen elämä, mutta joku toinen sanoo, että sekin on aivan todellista elämää. Olen jo vuosien ajan minäkin lukenut ikuista muistelua joistain ammoisista vääryyksistä, jotka kaikki muut olisivat unohtaneet jo vuosiakausia sitten, jos Kyllästynyt ei olisi pontevasti pitänyt tuota lokaa esillä kenenkään pyytämättä. Ilmeisesti muilla ei ole osuutta sen esilletuomisessa, vaan ne olisivat esillä muista huolimattakin, syystä tai toisesta. Uskallan tehdä nämä päätelmät, kun niin todella on tapahtunut. Myös minut hän on luulotellut "vaaralliseksi uhkatekijäksi", vaikka lähinnä olen koettanut katsella tätä päättymätöntä näytelmää teatterin parvekkeelta ennemmin kuin permannon etuosasta.

Mieleeni tulee joka kerta oma elämäni ja siinä eräs läheiseni, jonka elämäntehtävänä oli niin kauan kuin hänen muistinsa toimi edes jotenkin, muistella kaikkia kokemiaan vääryyksiä ja kertoa niista joka ikinen päivä minullekin, jolla ei ollut osaa eikä arpaa niihin tapahtumiin. Vähitellen aloin tuntea itseni syylliseksi niihin, kokea, että olin aiheuttanut ne tai niitä, vaikka todella en todistettavasti ole voinut olla läsnä niissä saati tehnyt mitään sellaista. Hän ei päässyt irti niistä muistoista ennen kuin muistin katoaminen armahti häntä ja kaikkia muitakin, jotka joutuivat niitä kertomuksia kuuntelemaan. Hän oli kuin levysoitin, jolla pyöri päivästä yksi ja sama levy ja siinäkin ehkä yksi ja sama raita tai jopa kierros.

Olen ajatellut, ettei ole minun asiani parantaa toisia nettipalstan kirjoittajia, ei edes yrittää sitä, ei koettaa auttaa heitä elämään tässä hetkessä eikä jatkuvasti vain menneisyydessä, kun olen todennut, miten mahdotonta se on jopa jokapäivisessä arkitodellisuudessa. Pitää myös suojata itseään, pitää laittaa kädet torjuvasti itsensä eteen ja suojella itseään edes osalta sitä lokaa, jota yritetään heittää päin pläsiä. Sen olen oppinut, sitä terapeuttini on opettanut minulle. Se on tärkeä asia. Niin, joku vanhus taisi opettaa minulle, ettei pahakaan yksin tappele. Ehkä siinä on edes jonkin verran totta. Olen huomannut, että tilannetta rauhoittaa, kun jätän osaltani provosoimatta tilannetta lisää - ja sittenkin kirjoitin tämänkin viestin.
Varjolilja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 13:29

Klo 12.30
Tämä on kiintoisa ketju sikäli(kin), että tässä näkyy (myös), kuinka defenssit toimivat. Yleisesti varsinkin regressio on kukoistanut.
Projektio, kieltäminen, siirtymät etc. Ja "hyveistä", esimerkiksi totuuden etsimisestä, on tehty "pahe".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 16.01.2011 13:31

Vaikuttaa siltä, että Kyllästynyt on loukkaantunut eikä pysty unohtamaan tai antamaan anteeksi tai jotain, en tiedä, mitä se on. Samalaista oli läheiselläni. En tiedä, mikä hänellä lopulta oli syynä siihen. Hän kuitenkin masentui noiden tapahtumien vuoksi ilmeisesti niin, ettei selvinnyt siitä masennuksestaan koskaan. Hän oli vuosia työkyvytön aikana, jolloin ei tiedetty sen enempää masennuslääkkeistä, sairauslomista kuin työkyvyttömyyseläkkeistäkään. Sen jälkeenkin hän oli eristäytynyt ja väsynyt, aina väsynyt, nukkui tuntikausia joka päivä ja oli aina vihainen ja ennalta arvaamaton. Elin jatkuvassa pelossa, vaikka hänen olisi pitänyt olla elämässäni se, joka olisi eniten rakastanut ja ja hellinyt minua, mutta sitä en kokenut koskaan, en milloinkaan. En edes osaa ajatella, millainen on läheinen ja lämmin, täysin turvallinen ihmissuhde, vaikka voisinkin tässä nykyisessä elämässäni näiden nykyisten ihmisten kanssa.

Niin, ymmärrän, että ihminen voi pahoittaa mielensä hyvin syvästi ja vaikeasti. Sen voin ymmärtää, mutta sitä en ymmärrä, että sitä mielen pahoitusta kohdistetaan ikään kuin "vääriin ihmisiin", sellaisiin, jotka ikään kuin "eivät ole eläneet" siihen aikaan, kun ne dinosaurukset elivät, kun ne loukkaantumiset tapahtuivat, silloin ammoisina aikoina.
Varjolilja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 14:20

Olen itse toistanut Varjoilijan sanomaa, että hänen esiintymisensä herättää voimakkaita tunteita. Olen tarkoittanut asian humoristiseksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 14:24

On tavattoman arvokasta, että foorumilla myös true self on saanut jalansijaa.
Kuitenkin persoonallista pottuilua on tässä säikeessä ollut liikaa.

Tulisi pyrkiä "rauhallisempaan" otteeseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2011 14:51

Kyllästynyt kirjoitti:Lähetin yksityisviestit sen vuoksi koska Janne kielsi minua kirjoittamasta asiasta palstalla - joten yksityisviesti sinulle oli ainoa keino minulle saada sanottua se kuinka törkeää tekopyhää, kaksinaamaista ja paksunahkaista sinun nettikirjoittelusi minua kohtaan oli.

Yksityisviestien ainoa sisältö tosiaankin oli tuo kaksinaamaiseksi, tekopyhäksi ja paksunahkaiseksi mainitseminen - ja saman voin tehdä nytkin ja aivan julkisesti:

Sinä Mirri olet ikävällä tavalla paksunahkaisin, tekopyhin ja kaksinaamaisin nettikirjoittaja johon olen koskaan törmännyt.
Jouduit banniin siksi, että riehuit ja raivosit palstalla; sen jälkeen jatkoit raivoamista sähköpostitse, ja silloin raivosit myös bannista, jonka muka minä olin aiheuttanut sinulle. Raivariviestit kuitenkin tulivat palstalle sinun näppikseltäsi - silti, vaikka syytit bannistasi minua.

Sitten olivat erikseen ne pari sähköpostiviestiä, jotka lähetit pyytäen minua välittämään viestisi Tukiasemalle. Niissä olikin ihan julkaisukelpoista tekstiä - ei enää mitään riehumista ja raivoamista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 15:08

tris009 kirjoitti:Vaikka ylläpitäjä täällä väittää suojelevansa postaajia niin minä en ole ikinä suojelua saanut, siitäkään huolimatta että Kyllästynyt on minua mm. psykopaattilistan pisteytyksellä loukannut ja intimisoinut. Suojelua täällä saa vain moderaattori Kyllästynyt eikä kukaan muu. Minua on nöyryytetty täällä vaikka kuinka jopa ylläpitäjän toimesta ymmärtämättä että se ei paranna minun taikka kenenkään muun asemaa tai oloa.

Varmaan noinkin, mutta itse tuot toistuvasti esiin materiaalia, joka todistaa sinua vastaan (vaikka saatat tuoda sitä esiin "puolustukseksi").

Omalla foorumillasi olet mm. sallinut Kontun uhkailut ja arvioinut ne "huumoriksi", ja itse olet tuonut esiin Kyllästyneestä visvaisina spitaalijuttuja ym.
Kun näin on ollut, voi vastapuolellekin sallia tietynasteisia "vapauksia".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2011 15:24

Luukkonen, miten ylläpitäjänä puolustat Anni Huttilan kiusaajan vapauksia? Kiusaamiseksi ainakin minä olen käsittänyt hänen kirjoittelunsa sikakuvineen. Sikakuvat tosin viimein poistettiin, mutta sitä piti erikseen pyytää. Samanlaista (kieroa ja vaivihkaista) kiusaamista hän yritti 'kilpailevalla' foorumilla, muttei sitä sallittu siellä, joten hän lähti tiehensä, ja palasi takaisin tänne sinun suojelukseesi jatkamaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.01.2011 15:38

Puolustan ko. asiaa "destruktion balanssilla". Tuohon aikaan Trissen palsta paisui uskomattomista törkeyksistä.
Myöhemmin nimimerkin kirjoitukset olivat rauhallisempia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko