Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja tuuuve » 25.04.2014 16:07

Sinä kuuluisit suljetulle osastolle pakkohoitoon.
tuuuve

ViestiKirjoittaja tris » 25.04.2014 16:11

Psykopatologia kirjoitti:Tyypillistä Tristanille on, että hän jatkaa varsinaisen kohtauksen jo mentyä ohi.
(Luultavasti foorumilla ei tätä tiedetä.)

mitä tarkoitat?
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.04.2014 18:11

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri,

Mielipiteesi ja johtopäätöksesi väyttävät perustuvan vain Tristanin omiin kuvauksiin ja kertomuksiin, joka kuitenkin ovat vain Tristanin oman suodattimen läpäisseitä tulkintoja ja mielipiteitä asioista sekä niiden taustoista.

Näinkin voisin itselleni sanoa seuraillessani ja yrittäessäni ymmärtää vuosia jatkunutta vääntöä: Mielipiteeni ja johtopäätökseni näyttävät perustuvan vain Kyllästyneen omiin kuvauksiin ja kertomuksiin, joka kuitenkin ovat vain Kyllästyneen oman suodattimen läpäisseitä tulkintoja ja mielipiteitä asioista sekä niiden taustoista.

Niin sinä varmaan mieluusti teetkin, koska se sopii omaan ajatteluusi ja pyrkimyksiisi kuin nyrkki suutarin silmään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2014 18:28

tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Tyypillistä Tristanille on, että hän jatkaa varsinaisen kohtauksen jo mentyä ohi.

mitä tarkoitat?

Usein jatkat kohtauksen jälkeen, vaikka aktuaali sitimulus on jo historiaa.
(Yleensä lapsi rauhoittuu, kun hän on saanut tahtonsa läpi.) Sinä sen sijaan
jatkat (muulta pohjalta).

Viime yönä jatkoit mm. siten, että postasit pahantahtoisen juoruämmä-
viestin foorumille, mistä aioin antaa sinulle kirjoituskiellon. (Kun kuitenkin
viihdyt täällä, saattaa dantemainen rangaistus olla paremmin paikallaan.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.04.2014 18:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Mielipiteesi ja johtopäätöksesi väyttävät perustuvan vain Tristanin omiin kuvauksiin ja kertomuksiin, joka kuitenkin ovat vain Tristanin oman suodattimen läpäisseitä tulkintoja ja mielipiteitä asioista sekä niiden taustoista.

Näinkin voisin itselleni sanoa seuraillessani ja yrittäessäni ymmärtää vuosia jatkunutta vääntöä: Mielipiteeni ja johtopäätökseni näyttävät perustuvan vain Kyllästyneen omiin kuvauksiin ja kertomuksiin, joka kuitenkin ovat vain Kyllästyneen oman suodattimen läpäisseitä tulkintoja ja mielipiteitä asioista sekä niiden taustoista.

Niin sinä varmaan mieluusti teetkin, koska se sopii omaan ajatteluusi ja pyrkimyksiisi kuin nyrkki suutarin silmään.

Toivottavasti et kuvittele tietäväsi ja tuntevasi ajatteluani ja pyrkimyksiäni.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.04.2014 18:56

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Toivottavasti et kuvittele tietäväsi ja tuntevasi ajatteluani ja pyrkimyksiäni.

Tiedan ja tunnen vain ne ajatuksesi jotka olet kertonut ja ne pyrkimyksesi jotka olen kokenut ja nähnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2014 19:21

Noinhan se on kaikilla, ja (yleensä) kaikki myös pitävät juuri omaa näkemystään sinä "oikeana".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.04.2014 19:22

Kyllästynyt kirjoitti:Tiedan ja tunnen vain ne ajatuksesi jotka olet kertonut ja ne pyrkimyksesi jotka olen kokenut ja nähnyt.

Suodattimesi tekee tehtävänsä; et tiedä ja tunne, vaan tulkitset ja luulet tulkintoja tietämiseksi. Ainakin Kahvi ja minä olemme joutuneet vahvojen tulkintojesi kohteiksi sinun pitäessäsi tulkintojasi tietämisenä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.04.2014 19:22

Psykopatologia kirjoitti:Noinhan se on kaikilla, ja (yleensä) kaikki myös pitävät juuri omaa näkemystään sinä "oikeana".

Tietenkin.
Mutta Tristanin aloittamat ketjut (niin tämäkin) ovat vain hänen valikoimiaan otteita tapahtumista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.04.2014 19:24

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tiedan ja tunnen vain ne ajatuksesi jotka olet kertonut ja ne pyrkimyksesi jotka olen kokenut ja nähnyt.

Suodattimesi tekee tehtävänsä; et tiedä ja tunne, vaan tulkitset ja luulet tulkintoja tietämiseksi. Ainakin Kahvi ja minä olemme joutuneet vahvojen tulkintojesi kohteiksi sinun pitäessäsi tulkintojasi tietämisenä.

Ainakin sinä ja Kahvi olette näkyvästi tulkinneet sekä minun että Psykopatologian tekoja Tristanin hyväksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.04.2014 19:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ainakin sinä ja Kahvi olette näkyvästi tulkinneet sekä minun että Psykopatologian tekoja Tristanin hyväksi.

Näkyväkään tulkinta ei ole tietämistä; se sisältää aina virheiden mahdollisuuden. Lisäksi tulkinta pitää sisällään mahdollisuuden oikaista virheellisiä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Se, että sanon asioiden näyttävän minusta joltakin, ei tarkoita niiden olevan niin kuin näen - kaikkia puolia on mahdotonta nähdä kerralla. Muut tarkastelijat tietysti voivat - halutessaan - näkyvästi kertoa miltä asiat heidän näkövinkkelistään näyttävät...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2014 19:51

Luultavasti näin. Hän ei kai myöskään ole tuonut esiin aiempaa keskustelua kontekstina.
Joku linkki taitaa olla ko. blogiin?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 25.04.2014 22:42

Psykopatologia kirjoitti:
tris kirjoitti:

mitä tarkoitat?

Usein jatkat kohtauksen jälkeen, vaikka aktuaali sitimulus on jo historiaa.
(Yleensä lapsi rauhoittuu, kun hän on saanut tahtonsa läpi.) Sinä sen sijaan
jatkat (muulta pohjalta).

Viime yönä jatkoit mm. siten, että postasit pahantahtoisen juoruämmä-
viestin foorumille, mistä aioin antaa sinulle kirjoituskiellon. (Kun kuitenkin
viihdyt täällä, saattaa dantemainen rangaistus olla paremmin paikallaan.)

Kyllä minä yleensä rauhotun jos saan tahtoni läpi. Kohtaus kestää sen aikaa ainakin kun minulla on viinaa. Onko tämä esimoderaatio joku Danten helvetin tasoista? jOs juoruämmyys koski minhiä niin minä yritin selventää. Nyt postasin viestistä versuin jossa ei ole mitään poistettavaa. Sinä itse otit minhin esille esimerkkinä siitä kuinka epäluotettava ja höyrähtänyt olen.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 25.04.2014 22:44

Siinä se linkki on ekalla sivulla. Oletko uusavuton vai totaalisen välinpitämätön asiasta?!
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.04.2014 00:26

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Onko se perkele noin vaikeata olla mainitsematta minua tämän teeman yhteydessä??? :evil:
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.04.2014 23:16

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Onko se perkele noin vaikeata olla mainitsematta minua tämän teeman yhteydessä??? :evil:

Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että jos sinä mainitset minun nimeni, saatan minäkin mahdollisesti mainita sinun nimesi tämän saman teeman yhteydessä.
Muokattu klo 23:24
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.04.2014 07:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ainakin sinä ja Kahvi olette näkyvästi tulkinneet sekä minun että Psykopatologian tekoja Tristanin hyväksi.

Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että jos sinä mainitset minun nimeni, saatan minäkin mahdollisesti mainita sinun nimesi tämän saman teeman yhteydessä.
Muokattu klo 23:24

Ehkäpä henkinen runkkaamisesi termin "itkupotkuraivarit" suhteen, minun vetäminen mukaan teemaan yhä uudestaan vastoin toivettani ym, onkin tosiasiallisesti yrityksiä saada minut kärsimään toimistani ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa toimistani ja muuttamaan niitä?

Ehkä tuota samaa "agendaa" ajoit tammikuussa palatessasi palstalle (sinunhan piti lähteä lopullisesti pois) ruotimaan viestiäni, joka ei millään tavoin liittynyt suoraan sinuun - ja johon liitit asioita, jotka eivät liittyneet suoraan käsiteltävään kolumniin?

Tai voi olla tietty esim niinkin, että sinulla on vaikeuksia pysyä käsiteltävässä teemassa?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.04.2014 07:56

Re: Perheen päästä perheen hännäksi
10.01.2014 20:32
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Oiskohan yksi syy tuohon miesten sylkykupiksi joutumiseen just noi tasa-arvopyrkimykset, jotka on käytännössä menneet överiksi. Kun joskus näkee sellaisiakin asenteita, että tasa-arvo tarkoittaa jotenkin oudosti naisten ylivaltaa tms.

Uteliaisuutta pullollani kysyn, missä ja millä tavoin Kahvin mainitsema naisten ylivalta näkyy tai kuuluu?

Kysyn Kahvilta myös, kumpi sukupuoli on sylkykupin asemassa maassa jossa yleisin kirosana on naisen sukupuolielimen kansanomainen nimi, jossa naisiin viitataan lukemattomilla halventavilla nimityksillä kuten "horo", "huora", "akka", "ämmä", "muija" jne. ja jossa vastaavia halventavia nimittelyjä ole olemassakaan kuvaamaan miehiä.

Kysyn Kahvilta vielä sitäkin, mitä on ollut se asiallinen kritiikki jota tällä palstalla on naisiin liittyen esitetty - ja jota naiset eivät ole suvainneet tai hyväksyneet. Minulla kun ei tule mieleen muuta kuin lukemattomia asiattomuuksia kuten "YÖÖÖK, mitkä heltat", "kaamea kotka", "uskomattomia horoja", "itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpärä" jne.

Pyydänkin nyt, että Kahvi täsmentää vastaustaan kertomalla, missä ja minkälaista asiallista kritiikkiä hän alla lainaamassani viestissään tarkoittaa?
Kahvi kirjoitti:... että tasa-arvo tarkoittaa jotenkin oudosti naisten ylivaltaa tms...
Psykopatologia kirjoitti:
Ajateltu ylivalta ei kuitenkaan julkisesti juuri näy.

Ehkä ei näy, vaikkakin aloitusviestin kolumnissa mainittu miespuolisoiden kyykyttäminen voidaan ehkä katsoa ylivallan ilmentymäksi.

No se ainakin on (myös täällä) nähty, että miesten naisiin/naiseuteen esittämää asiallistakin kritiikkiä ei oikein tahdota suvaita. Samanaikaisesti miestä/mieheyttä tunnutaan voivan ruotia hyvinkin voimakkaasti ja asiattomastikin ja sitä pidetään joskus jopa suotavana.
viewtopic.php?f=8&t=11183&p=154818#p154818

Tässä siis tuo Kyllästyneen lopullisen poislähdön jälkeinen viesti, johon viittasin edellisessä viestissäni.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.04.2014 12:10

Saahan palstalta olla pois ja saahan palstalle tulla takaisinkin. Ei siinä pitäisi olla mitään sen ihmeellisempää. Ja saa pitää tauon vastaamisessaan ilman, että tarvitsee heti olla ilmoittelemassa, että palaan tähän myöhemmin. Elämässä kun useimmilla ihmisillä on kaikenlaista muutakin kuin tämä palsta. Eikä tarkoita aina huonovointisuutta tms. Voihan olla vaikkapa väliaikainen sijainti yhteyksien uloittumattomissa. Ja aivan vaikkapa työasioiden vuoksi. Tai loman. Ei sellaisista ole aina viisasta ilmoitella julkisella palstalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.04.2014 13:18

Hilppa kirjoitti:Saahan palstalta olla pois ja saahan palstalle tulla takaisinkin. Ei siinä pitäisi olla mitään sen ihmeellisempää. Ja saa pitää tauon vastaamisessaan ilman, että tarvitsee heti olla ilmoittelemassa, että palaan tähän myöhemmin. Elämässä kun useimmilla ihmisillä on kaikenlaista muutakin kuin tämä palsta. Eikä tarkoita aina huonovointisuutta tms. Voihan olla vaikkapa väliaikainen sijainti yhteyksien uloittumattomissa. Ja aivan vaikkapa työasioiden vuoksi. Tai loman. Ei sellaisista ole aina viisasta ilmoitella julkisella palstalla.

Kyllästyneen poislähtö ei lopulta ollut lopullinen, mutta sitäkin perusteellisempi, koska hän poistui rekisteröityneiden joukosta, ja viestit lähtivät hänen mukanaan. Poistiko ylläpitäjä viestit vai käyttikö Kyllästynyt moderaattorioikeuksiaan siivotessaan itsensä palstalta dramaattisesti ja täydellisesti?
Kyllästynyt on rekisteröitynyt 'uutena kirjoittajana' 10.1.2014 ja kirjoittanut silloin 'ensimmäisen' viestinsä.

Ei Kahvi ole väärässä mainitessaan Kyllästyneen 'lopullisen' poistumisen; kyllä poistuminen Kyllästyneen kirjoittamien viestien osalta oli erittäin lopullinen ja näyttävä.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko