Nettiriitelystä Tukari2:lla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 18:39

Ilman lupaa tehdystä kopionnistakin puhutaan varastamisena - etenkin kun sinä et tyytynyt tallettamaan linkkiä vain omaa käyttöäsi varten vaan lisäsit sen omaan ketjuusi.
Ei ollut mitään ilman lupaa tehtyä kopiointia, oli vain linkin siteeraaminen/kopiointi; eikä se linkki edes ollut sinun tuotoksesi, vaan netistä kopioitu. Mutta vaikka olisikin ollut ihan sinun ikioma luomuksesi, siteerata silti saa kysymättä tekijältä lupaa. Minä siis käytin lainmukaista siteerausoikeuttani; ja sitä sinä sanot varasteluksi...

Sinäkö oletkin varastanut kopioidessasi koneellesi talteen ja omien tarpeidesi mukaan julkaistavaksi kanssakirjoittajien tekstejä vuosien varrella? Kun sanot, että ilman lupaa tehdystä kopioinnista puhutaan varastamisena. Vieläkö muuten edelleenkin kopioit talteen itsellesi toisten kirjoituksia omiin tarpeisiisi käytettäväksi?
Kopion ketjusta jossa väitit ottaneesi "hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta" voit pyyytää Janne Pöyhtäriltä.
Kyllästynyt, miksi ihmeessä ja mihin tarkoitukseen pyytäisin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 19:06

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä kopioit minun (varsin suurella vaivannäöllä) esiin kaivamani linkin vastoin nimenomaista kieltoani sinun ketjuusi - ja kehtasit vielä lohkaista "ottaneesi hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta".
Jaa, että varsin suurella vaivannäöllä sinä sen linkin onnistuit löytämään netistä, ja siksi sitten niin mustasukkaisesti ja omistajan elkein vartioit sitä luullen sen olevan sinun teoksesi ja sinulla siihen yksinoikeus. Kiellollasi ei valitettavasti ollut mitään merkitystä minun oikeuksieni rinnalla - eikä laittamasi linkki ollut sinun luomuksesi, joten siteerausoikeus ei koske tätä asiaa. Ei sittenkään, vaikka minulla oli myös siteerausoikeus puolellani. Siteerausoikeudenkin olet käsittänyt päin mäntyä, jos kuvittelet sen tarkoittavan sitä, että vain päivikseen olisi oikeus siteerata - eihän sellainen pidä paikkaansa. Siteerata saa mihin tahansa tekstiin, johon tuntee tarvitsevansa sitaattia toisen ihmisen tekstistä. Mutta siis - nyt puhutaan linkistä, jonka sinä kopioit netistä, ei ollenkaan mistään sinun omistuksessasi olleesta luomuksesta.

Ei sinulla yksinkertaisesti ollut pienintäkään oikeutta kieltää löytämäsi linkin kopioimista keneltäkään. Ja silti sinä sinnikkäästi uskot ja kuvittelet minun varastaneen sinulta, etkä yhtään kaihda kailottaa syytöksiäsi nettifoorumeilla vuodesta toiseen. Kyllä on kummallista sinun pääsi sisältö.

Niin, ja minulla ei ole mitään tarvetta muistella menneitä kirjoituksiani; sinullahan se tarve on - sinä muistelet minun kirjoituksiani. Miksi, sitä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 19:33

Nyt menee jo niin älyttömäksi tämä keskustelu, että lopetan osaltani tähän. Tuntui sinusta, Kyllästynyt, tällainen lopettaminen miltä hyvänsä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 19:39

Jos sinusta tuntuu siltä, että minä olen tässä ketjussa kivittänyt sinua, niin ei voi mitään. Lopetan silti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 20:01

Mirri kirjoitti:Psykopatologia, entä jos nuppi kyllä leikkaa, mutta silti siellä asiat vääristyvät, ja tulee toisten ihmisten viestintään liittyen kaikenlaisia pieleen menneitä tulkintoja, jotka henkilö itse uskoo oikeiksi; mistä silloin on kysymys? Kuka tahansa voi tulkita virheellisesti ja käsittää väärin, mutta nyt en tarkoita mitään tavallista ja normaalia; vaan juuri sitä ilmiötä, että 'leikkaavassa nupissa' asiat kääntyvät oudoiksi, ja toinen ihminen toistuvasti tulkitsee asiat jotenkin kummallisesti väärin.

Jos asiat pahasti vääristyvät kaalissa, kyseessä olisi juuri sellainen vaikeampi puolijauhois-häiriö ajattelussa, ei vain tunteissa.

Mielestäni Mirrin lainaus Kyllästyneet löytämästä ketjusta ei ole varsinaista varastamista ja "laitonta". Mutta Kyllästyneellä voidaan
ajatella olevan ketjuun jonkinasteinen moraalinen oikeus.

Mirri totesi, että tätäkin asiaa on käsitelty aikaisemmin. Mutta uutta asiaa tuntuu Mirrille kuitenkin ko. olevan. Jopa minä
ulkopuolisena tunsin esitetyt asiat ja väitteet paremmin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 20:18

Jopa minä
ulkopuolisena tunsin esitetyt asiat ja väitteet paremmin.
Hienoa, Luukkonen! Sehän se varmaan tärkeä asia onkin, että tuntee tässä esitetyt asiat ja väitteet mahdollisimman hyvin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 13.01.2011 20:37

Tristanin pitää ottaa nalle kainaloon ja mennä nukkumaan, jos väsyttää.

By the way. Huomaatko äärimaskulinisen avattareni?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 20:49

Mirri kirjoitti:Nyt menee jo niin älyttömäksi tämä keskustelu, että lopetan osaltani tähän. Tuntui sinusta, Kyllästynyt, tällainen lopettaminen miltä hyvänsä.

Minusta Kyllästyneen viesti "13.01.2011 18:20" on aivan asiaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 21:09

Klo 20.10
Eikö "hullu akka" tullut Trissen kynästä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 22:26

Kirjassa "Narsismi ja psykopatia" (2011) - jonka vedoksen tänään sain - on kaikkiaan viisi psykoptia-asteikkoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 22:55

Taisi silloin olla Cleckleyn lista. Muistaakseni vastasit niukkaan suuntaan. Käy tarkistamassa sieltä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 23:09

Kyllästynyt kirjoitti:Eihän se, että on eri mieltä sinun kanssasi siitä, että sinulle kertyy arvioinnissa vain vähän psykopaattipisteitä, ole mikään solvaus.
Etkö edes tuon vertaa oivalla?
Olisiko se piilovittuilua?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 23:18

tris009 kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Taisi silloin olla Cleckleyn lista. Muistaakseni vastasit niukkaan suuntaan. Käy tarkistamassa sieltä.

ok. No en minä koe että minun tulisi mistään syistä korkeita pisteitä tuolla asteikolla saadakaan. Yleensä kyllä tykkään liiotella vikojani. Juttuni saattavat olla vikojeni liioittelua täynnä mutta pisteet lasken ihan korrektin käsitykseni mukaan.

Mielestäni juuri tuolla listalla pistemääräsi olisivat korkeimmat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 23:38

Klo 22.40
tris009 kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Eihän se, että on eri mieltä sinun kanssasi siitä, että sinulle kertyy arvioinnissa vain vähän psykopaattipisteitä, ole mikään solvaus.
Etkö edes tuon vertaa oivalla?
Olisiko se piilovittuilua?

Kyllä se ihan avointa oli. Kävi läpi kunkin n. 20 kriteeristä ja sen kuinka kukin minuun sopii. Olen kahden pisteen arvoisesti mm. epäluotettava ja pinnallisesti viehätysvoimainen

Luulen, että pisteytit itsesi Haren listassa liian "alas". Mutta vaikka pantaisiin pisteitä riuskemminkin, et yltäisi "psykopaattiseen" tasoon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 23:41

En rupea arvioimaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2011 00:01

Mutta sinähän esitit, että sinulta onnistuu selvinkin päin moinen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2011 02:57

Jos tarkastelee vain julkista sosiaalista IRL-käyttäytymistä, kuva voi olla erilainen kuin sisäinen mieli,
"salaisempi", mitä juuri netti voi kuvastaa.

Vrt. huijarit ja histrioniset psykopaatit.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.01.2011 12:16

Tässä ketjussa on harhaan johtava otsikko. Paremmin sopisi Psykopatologian tuomioketju. Yksi ja toinen on tässä tuomittavana Psykopatologian tuomioistuimessa; ansioituneena syyttäjänä Kyllästynyt, Luukkonen tuomarina. Puolustusta ei ole järjestetty ainakaan tuomioistuimen puolesta; ja jos joku yrittää esittää puolustuspuheenvuoron, hänestä tulee seuraava syytetty, kunhan edelliseltä syytetyltä vapautuu paikka - kun ei parhaankaan syyttäjän rahkeet ihan sellaiseen riitä, että syyttäisi tehokkaasti useampaa yhtäaikaa...

Sanoisin tätä Psykopatologian riitelyketjuksi, mutta ei kai tällä foorumilla sentään nettiriidellä, ja ihan ylläpitäjän suotuisalla myötävaikutuksellakin? Niinpä tämä on sitten tuomioketju.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2011 16:06

Kyllästynyt kirjoitti:
tris009 kirjoitti:En koe kehuskelleeni paljon blogeissani. Olisiko mahdollista että sinä annat toiminnalle tuon kehuskelu-määritelmän ja jotenkin luulet että olen hyvin ylpeä kaikesta kirjoittamastani tai vähintään koen ne päivän parhaimmiksi saavutuksiksi kun niistä blogeissani halusin kirjoittaa?

Et koe kehuskelleesi vaikka olet toistuvasti väittänyt itseäsi älykkääksi sekä ylpeillyt sillä kuinka nokkela olet solvauksiasi kirjoittaessasikin?

Minä taas en ole koskaan kehunut itseäni älykkääksi, mitä muut toki ovat luulleet, esimerkiksi "älykkäin ihminen", jonka he ovat tavanneet.
Olen aina "tyytynyt" 120-tasoon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2011 16:08

Mirri kirjoitti:Tässä ketjussa on harhaan johtava otsikko. Paremmin sopisi Psykopatologian tuomioketju. Yksi ja toinen on tässä tuomittavana Psykopatologian tuomioistuimessa; ansioituneena syyttäjänä Kyllästynyt, Luukkonen tuomarina. Puolustusta ei ole järjestetty ainakaan tuomioistuimen puolesta; ja jos joku yrittää esittää puolustuspuheenvuoron, hänestä tulee seuraava syytetty, kunhan edelliseltä syytetyltä vapautuu paikka - kun ei parhaankaan syyttäjän rahkeet ihan sellaiseen riitä, että syyttäisi tehokkaasti useampaa yhtäaikaa...

Sanoisin tätä Psykopatologian riitelyketjuksi, mutta ei kai tällä foorumilla sentään nettiriidellä, ja ihan ylläpitäjän suotuisalla myötävaikutuksellakin? Niinpä tämä on sitten tuomioketju.

Mutta eikä juuri Mrrillä ole (ainakin) manetta päällepäsmärinä yms. eli ainakin jonkinlaisena "tuomarina" tai ylivalvojana?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko