Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.04.2014 17:24

tris kirjoitti:
tris kirjoitti:Äskettäin tosissasi uskoit että varastaisin vanhukselta 30 euroa joten minun on helppo uskoa että tuota mieltä oletkin.

Uteliaisuuttani - menikö se ihan täydestä vai kuiskasiko pieni ääni korvaan että ei ole ehkä totta?

Ei mennyt ainakaan minuun täydestä. Typerää tietty toi valehtelu ja sillä provoaminen, mutta toi kyllä hyvin esiin kuinka me ihmiset ei ajatella lukemaamme tarpeeksi silloin kun ollaan tunteidemme vallassa tms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tuuuve » 20.04.2014 17:47

Minulle meni ihan täysiksi enkä vieläkään ole vakuuttunut ettei noin oikeasti käynyt.
Minä olin tunteiden vallassa, odotin pääsiäisyön messuun lähtemistä ja aattelin, että voi jumakauta, uskovaiset valmistautuvat suureen juhlaan ja yksi ryöstää mummon.
tuuuve

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.04.2014 17:49

tris kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Et tyytyisi. Trisin elämäntilanteen ja psyykkisen kunnon vuoksi jatkaisit hänen piiskaamistaan mieleiseksesi kansalaiseksi - loputtomiin. Trisin olemassaolo itsessään on sinulle loukkaus, jonka ylitse et pääse. Niinpä tyytymättömyytesi jatkuu ja (veronmaksajana) pidät oikeutenasi kiusata Trisiä vaikka hamaan hautaan asti - tai ainakin niin kauan, että hänen elämänsä muuttuu sinun tahtosi mukaiseksi.

Aivan

No jos tulevaisuutta voisi ennustaa menneisyyden tapahtumia tarkastelemalla, niin itsekin suhtautuisin varsin varauksellisesti siihen, että Kyllästynyt tyytyisi Trissen esittämään uskottavaan anteeksipyyntöön - ehkä kuitenkin Kyllästynyt osoittautuukin olevansa sanansa mittainen henkilö.

Hieman ongelmallista tässä on tietysti se, että milloin anteeksipyyntö on u s k o t t a v a - kun uskottavuus lienee varsin subjektiivinen määre tms ja nähdäkseni vain Kyllästyneen itsensä kokemus uskottavuuden määrästä on tässä ratkaisevaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 17:54

tuuuve kirjoitti:Minulle meni ihan täysiksi enkä vieläkään ole vakuuttunut ettei noin oikeasti käynyt.
Minä olin tunteiden vallassa, odotin pääsiäisyön messuun lähtemistä ja aattelin, että voi jumakauta, uskovaiset valmistautuvat suureen juhlaan ja yksi ryöstää mummon.

Kukaan ei maksa tuollaisella kirppiksellä 50 euron setelillä eikä kukaan tarjoaisi vaihtorahaa - saati että erehtyisi luulemaan pienempää seteliä viisikymppiseksi. Mäkin lähden sinne vasta rikottuani kaksikymppisetkin pienemmiksi sillä niistäkään ei oo välttämättä antaa vaihtorahaa.

Voisin mä jossain tilanteessa olla mainitsematta kassan laskuvirheestä mutten nyt tuollaisessa...

Mutta se siitä.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 18:47

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Mitä uhkaavaa viestistäni löydät?

Ajattelin vaan, kun toisaalla sanoit että sinulle on tärkeää, että saat kiusanneet vastuuseen teoistaan - tai ainakin tajuamaan sen, ettei olisi kannattanut kiusaamaan ryhtyä. Ymmärsin niin, että esim Avatar-ketjussa mala fide toimintasi oli mm "kosto-operaatiota", jonka tarkoitus oli opettaa Trissille, että hänen ei olisi kannattanut ryhtyä kiusaamaan sinua vuonna 2004 Mihnin kanssa.

Pyrkimys/tavoite saada osakseen oikeudenmukaisuutta ei ole uhkaus.

Jos metodisi tavoitteeseesi pääsemiseen ovat jatkossakin samat kuin aikaisemmin, niin sitten kysymyksessä on minusta selkeä uhkaus.

Ei ole uhkaus, vaikka uhkaukseksi väittäminen sinun agendaasi hyvin sopisikin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 18:59

Mirri kirjoitti:Et tyytyisi...

Kuvitteletko sinä Mirri tietäväsi, mitä minä teen tai ajattelen?
Mirri kirjoitti:...Trisin elämäntilanteen ja psyykkisen kunnon vuoksi jatkaisit hänen piiskaamistaan mieleiseksesi kansalaiseksi - loputtomiin...

Niinkö? Miten uskallat olla noin varma?
Mirri kirjoitti:... Trisin olemassaolo itsessään on sinulle loukkaus, jonka ylitse et pääse...

Ei olemassaolo, hänen toimintansa ja tekonsa vain.
Millä valtuuksilla, osaamisella tai ammattitaidolla sinä Mirri ilmoitusluonteisena asiana julistat, mikä minulle mitäkin merkitsee?
Mirri kirjoitti:... Niinpä tyytymättömyytesi jatkuu ja (veronmaksajana) pidät oikeutenasi kiusata Trisiä vaikka hamaan hautaan asti - tai ainakin niin kauan, että hänen elämänsä muuttuu sinun tahtosi mukaiseksi...

En kiusaa ketään, mutta mielestäni minullakin on oikeus kertoa mitä ajattelen. Niin naiivi tai optimistinen en ole, että odottaisin Tristanin muuttavan elämänsä minun tahtoni mukaiseksi, vaikka toivonkin, että hän viimeinkin ryhtyisi kantamaan itse vastuuta omasta elämästään.
Mirri kirjoitti:... Tältä minusta näyttää. Tai ehkä tarkoitatkin uskottavalla anteeksipyynnöllä juuri sitä, että Tris muuttuu mielesi mukaiseksi ihmiseksi.

Toivoisin, ettet sinä, eikä kukaan muukaan yllä osoittamallasi tavalla julistaisi minun tekemisistäni, niin kuin sinä todellakin tietäisit mitä teen tai ajattelen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 19:03

tris kirjoitti:
tuuuve kirjoitti:Minulle meni ihan täysiksi enkä vieläkään ole vakuuttunut ettei noin oikeasti käynyt.

Kukaan ei maksa tuollaisella kirppiksellä 50 euron setelillä eikä kukaan tarjoaisi vaihtorahaa - saati että erehtyisi luulemaan pienempää seteliä viisikymppiseksi. Mäkin lähden sinne vasta rikottuani kaksikymppisetkin pienemmiksi sillä niistäkään ei oo välttämättä antaa vaihtorahaa.

Voisin mä jossain tilanteessa olla mainitsematta kassan laskuvirheestä mutten nyt tuollaisessa...

Mutta se siitä.

Olen ollut kirpputorilla myymässä useita kertoja, ja joka kerta on tullut joku ostamaan parin euron tavaraa ja haluaa maksaa joko 50:n tai jopa 100:n euron setelillä - eli eipä ainakaan siitä voi päätellä puhut omiasi.

Joten se siitä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.04.2014 19:11

tris kirjoitti:
tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ainakin olen suvainnut.

Ok. I give you that one...

Tulisi kiva olo jos joskus puolustaisitkin...

Sinullahan on täällä suuri puolustajien joukko. Hyvin harva sinulle koskaan on mitään sanonut toiminnastasi, josta olet avoimesti kertoillut kaikenlaista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 19:12

Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Et tyytyisi. Trisin elämäntilanteen ja psyykkisen kunnon vuoksi jatkaisit hänen piiskaamistaan mieleiseksesi kansalaiseksi - loputtomiin. Trisin olemassaolo itsessään on sinulle loukkaus, jonka ylitse et pääse. Niinpä tyytymättömyytesi jatkuu ja (veronmaksajana) pidät oikeutenasi kiusata Trisiä vaikka hamaan hautaan asti - tai ainakin niin kauan, että hänen elämänsä muuttuu sinun tahtosi mukaiseksi.

Aivan
...

Sinäkin näemmä katsot olevasi oikeutettu kertomaan julkisesti, mitä minä tekisin ja mitä en.
Kahvi kirjoitti:... No jos tulevaisuutta voisi ennustaa menneisyyden tapahtumia tarkastelemalla, niin itsekin suhtautuisin varsin varauksellisesti siihen, että Kyllästynyt tyytyisi Trissen esittämään uskottavaan anteeksipyyntöön - ehkä kuitenkin Kyllästynyt osoittautuukin olevansa sanansa mittainen henkilö...

Miksi sinun tai Mirrin ylipäätään pitää puuttua tähän asiaan?
Mielestäni teillä kummallakin on niin iso lehmä ojassa, ettei teillä voi parhaalla tahdollakaan sanoa olevan objektiivinen asenne saati käsitys ko. asiasta ja aiheesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 19:13

Kyllästynyt kirjoitti:Toivoisin, ettet sinä, eikä kukaan muukaan yllä osoittamallasi tavalla julistaisi minun tekemisistäni, niin kuin sinä todellakin tietäisit mitä teen tai ajattelen.

Julistelethan sinäkin kaikenlaista minun tekemisistäni ja ajattelemisista ja jopa syvimmästä olemuksistani (ja asioita joita en ole kuullut koskaan keltään ystävältä, hoitohenkilökunnalta tai keltään muulta kuin sinulta). Olet tekopyhä ja taas kerran nähdään kuinka sinulla on kaksois-standardit

Toivoisin, ettet sinä, eikä kukaan muukaan osoittamallasi tavalla julistaisi minun tekemisistäni, niin kuin sinä todellakin tietäisit mitä teen tai ajattelen
tris

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 19:15

Kyllästynyt kirjoitti:Olen ollut kirpputorilla myymässä useita kertoja, ja joka kerta on tullut joku ostamaan parin euron tavaraa ja haluaa maksaa joko 50:n tai jopa 100:n euron setelillä - eli eipä ainakaan siitä voi päätellä puhut omiasi.

Joten se siitä.

Mutta jos uskoisit tosissasi juttuun niin kommentoisit eri tavalla. Ja minulla ainakin on jäänyt paljon ostamatta sen takia ettei kaksikymppistäni ole pystytty rikkomaan (0,5 - 3 euron ostoksista)
tris

ViestiKirjoittaja tris » 20.04.2014 19:18

Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:
tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ainakin olen suvainnut.

Sinullahan on täällä suuri puolustajien joukko. Hyvin harva sinulle koskaan on mitään sanonut toiminnastasi, josta olet avoimesti kertoillut kaikenlaista.

Minulla on fragile psyyke ja persoona ja moderaattorin pitäisi puolustaa minua minua kovempaa ja kestävämpää ihmistä vastaan joka on vihollisekseni julistautunut.
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.04.2014 19:21

Kyllästynyt kirjoitti:[
Ei ole uhkaus, vaikka uhkaukseksi väittäminen sinun agendaasi hyvin sopisikin.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että mitä tämä väitetty "agendani" mahtaa sisältää?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.04.2014 19:22

tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:
tris kirjoitti:

Minulla on fragile psyyke ja persoona ja moderaattorin pitäisi puolustaa minua minua kovempaa ja kestävämpää ihmistä vastaan joka on vihollisekseni julistautunut.

Kuinka pystyt arvioimaan kenenkään toisen tänne kirjoittavan henkilön psyyken fragiliutta ja sitä omaasi luotettavasti vertaamaan?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.04.2014 19:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:

Aivan
...

Sinäkin näemmä katsot olevasi oikeutettu kertomaan julkisesti, mitä minä tekisin ja mitä en.
...

Niin katsonkin olevani oikeutettu.

____
E: quote korjattu
Viimeksi muokannut Kahvi päivämäärä 20.04.2014 19:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.04.2014 19:24

Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:... No jos tulevaisuutta voisi ennustaa menneisyyden tapahtumia tarkastelemalla, niin itsekin suhtautuisin varsin varauksellisesti siihen, että Kyllästynyt tyytyisi Trissen esittämään uskottavaan anteeksipyyntöön - ehkä kuitenkin Kyllästynyt osoittautuukin olevansa sanansa mittainen henkilö...

Miksi sinun tai Mirrin ylipäätään pitää puuttua tähän asiaan?
Mielestäni teillä kummallakin on niin iso lehmä ojassa, ettei teillä voi parhaalla tahdollakaan sanoa olevan objektiivinen asenne saati käsitys ko. asiasta ja aiheesta.

Mitäs tämä lehmä oikein tarkoittaa?

E: typo
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 19:25

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Toivoisin, ettet sinä, eikä kukaan muukaan yllä osoittamallasi tavalla julistaisi minun tekemisistäni, niin kuin sinä todellakin tietäisit mitä teen tai ajattelen.

Julistelethan sinäkin kaikenlaista minun tekemisistäni ja ajattelemisista ja jopa syvimmästä olemuksistani (ja asioita joita en ole kuullut koskaan keltään ystävältä, hoitohenkilökunnalta tai keltään muulta kuin sinulta)...

Perustan mielipiteeni sinun kertomaasi ja/tai käytökseesi. En ainakaan itse muista, että olisin koskaan ennustanut etukäteen mitä sinä aiot tehdä vaan kertonut mielipiteeni sinun käytöksestäsi aina ja joka kerta vasta sen jälkeen kun olet itse asiasta kertonut.
tris kirjoitti:... Olet tekopyhä ja taas kerran nähdään kuinka sinulla on kaksois-standardit...]

Virkistäpä muistiani, ja kerro missä asiassa olen etukäteen julistanut sinun tekevän jotakin?

Vai olisiko niin, että sinä olet se joka kaksoisstandardeja käyttää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 19:29

tris kirjoitti:Minulla on fragile psyyke ja persoona ja moderaattorin pitäisi puolustaa minua minua kovempaa ja kestävämpää ihmistä vastaan joka on vihollisekseni julistautunut.

Ajattelitko sinä, että minulla on niin vahva psyyke ja persoona, että kestän sinun harjoittaman törkeän ja raa'an kiusaamisen?

Vai onko sinulla käytössä kaksoisstandardi; sinä saat tehdä mitä haluat ja huvittaa, mutta muiden pitää ottaa huomioon sinun "haurautesi"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.04.2014 19:31

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...Sinäkin näemmä katsot olevasi oikeutettu kertomaan julkisesti, mitä minä tekisin ja mitä en.
...

Niin katsonkin olevani oikeutettu...

Mutta minulla ei mielestäsi ole oikeutta kertoa julkisesti, mitä Tristan on tehnyt ja mitä hän tekee?

Eikös tuo ole sitä kaksoisstandardien käyttämistä josta sinä olet minua syyttänyt?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.04.2014 19:39

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...Sinäkin näemmä katsot olevasi oikeutettu kertomaan julkisesti, mitä minä tekisin ja mitä en.
...

Niin katsonkin olevani oikeutettu...

Mutta minulla ei mielestäsi ole oikeutta kertoa julkisesti, mitä Tristan on tehnyt ja mitä hän tekee?

Eikös tuo ole sitä kaksoisstandardien käyttämistä josta sinä olet minua syyttänyt?

Tietty on oikeus kertoa julkisesti mitä Trisse on sinulle tehnyt, en muista kiistäneeni tuota missään vaiheessa! Pointti kun (edelleenkin) on siinä tavassa jolla ajojahtaan mala fidenä Trisseä sellaisissakin ketjuissa/aiheissa, jotka eivät liity sinuun mitenkään (esim tuo Avatar-ketju).

Ihme venkoilua tuo touhusi minusta on; myönnät sekä mala fideen sekä "koulutuksen", mutta vasta-argumentointisi esitettyyn kritiikkiin on joko esittäjän kritisointia tai vasta-argumentointia ohi aiheen.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko