Kallein vaatteesi?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kallein vaatteesi?

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 22:19

Tris kirjoitti:Kun et maksanut mitään ei se ollut kalliskaan.

Ei pidä paikkaansa. Kallis/arvokas voi oikein hyvin olla omistajalleen maksuton/ilmainen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 01.06.2013 22:19

Kallein itse ostamani vaate taitaa olla joko villakangastakki tai nahkatakki. Kummatkin on ostettu alennusmyynnistä, kuten lähes kaikki muutkin vaatteeni. Hintoja en muista.
Illusia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.06.2013 22:21

Etkö Tris taaskaan lukenut ketjua? Kallein voi olla myös "kallein".

Mietin myös tuolta kannalta ennen kuin Pp näkökulmassa esitti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 22:33

Kyllästynyt kirjoitti:Mikä on (hinnaltaan) kallein vaate jota olet koskaan ostanut, ja muistatko paljonko siitä maksoit?

Pitäisi sanoa/kirjoittaa näin: kallein vaate, jonka olet koskaan ostanut.
Jota on tässä tilanteessa mielestäni yhtä vakava virhe kuin ketä toisissa tilanteissa (kuka on mukavin ihminen ketä olet ikinä tavannut...).
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 01.06.2013 22:43

Tris kirjoitti:Kyllästynyt aloitti ketjun - minä käsitin että hän tarkoitti kalliilla kallista eikä "kallista". Kyllähän sitä kukin voi assosioida vapaasti uusia merkityksiä jutuille mutta kannatan itse sitä että puhutaan ketjun aiheesta.

Minä olen antanut itselleni luvan kirjoitella vähän vapaammin näihin romulaatikossa oleviin ketjuihin. Täällä ei kynnyksen pitäisi olla niin korkea kuin muissa keskusteluosioissa, että olisi edes joku paikka, jossa ei tarvitse varoa sanojaan niin paljoa. Voinhan olla tässä asiassa väärässäkin, joten tämän viestin saa poistaa samoin kuin nimimerkkini ja muutkin viestini, jos ylläpito katsoo aiheelliseksi.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 22:46

Tris kirjoitti:Kyllästynyt aloitti ketjun - minä käsitin että hän tarkoitti kalliilla kallista eikä "kallista". Kyllähän sitä kukin voi assosioida vapaasti uusia merkityksiä jutuille mutta kannatan itse sitä että puhutaan ketjun aiheesta.

Tarkoitatko, ettei vaate voi olla kallis, jos sen omistaja ei ole maksanut siitä mitään?
Vaikkei omistaja olisi maksanut kalliista vaatteestaan mitään (tai olisi ostanut sen pilkkahinnalla), hän voi myydä sen hyvään hintaan sen kalleuden vuoksi. Ei tarvita mitään assosiointeja, jotta näin voitaisiin tehdä.

Vuosikymmeniä sitten käsityönä valmistunut kansallispuku todennäköisesti on kallis vaate, ei halpa ollenkaan. Mielestäni kalleudessaan se mahtuu oikein hyvin tämän otsikon alle. Arvokas/kallis vaate ei muutu halvaksi sillä, että joku ei ole maksanut siitä mitään saadessaan sen omistukseensa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2013 23:06

Kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.06.2013 23:08

Sittenhän tavaran vienti roskalavalle ei tuota ongelmia, kun se ole "kallista".
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.06.2013 00:36

Jos on paljon vaatteita, uusia ei tarvitse ostaa. Paitsi tietysti jotain nopeasti kuluvaa.

Kun on suuri kokoelma, voisi keskittyä miettimään, mitkä sopivat parhaiten, ovat kauneimmat yhdistettynä muihin, ja luoda niistä järjestämällä garderobi. Minulla ei ole mitään suurta määrää vaatteita, mutta voisin vähän heittää kiertoon ja järjestellä loput paremmin. Ainakin miettiä tarkasti yhdistelmät. Sitten ei olisi niin kova homma miettiä yhdistelmiä tarpeen tullen kiireessä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 12:45

Paperiset roskapussit + maalarinteippi paketointiin parhaat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 03.06.2013 05:18

Taitaa olla jotsenen untsikkani n. 300 euroa

Ostan 3 1/2 tyypin kledjut ja hankinnoissani olen kohtalaisen tarkka.
Kalliiksi tulee myös vaate jota ei käytetä

Minulla on käsinkudotusta luonnonsilkkikankaasta takki markka-ajoilta, mutten muista hintaa. Miksikään ei ole mennyt, vaikkakin käyttökertoja on ollut niukasti
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.06.2013 12:18

Kyllästynyt kirjoitti:Vastavetona kirpputoriketjulle:

Mikä on (hinnaltaan) kallein vaate jonka olet koskaan ostanut, ja muistatko paljonko siitä maksoit?
Korjaus 1.6. klo 23:55 (jota -> jonka).

Psyykkisesti ovat eri asioita:
1) itse ostettu kallis;
2) lahjaksi (tms.) saatu kallis.

1-kohta on se, joka on tavallisesti ristiriitaisempi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 03.06.2013 21:36

1000mk, takki. Luulen. Euroaikaan, hmm Niken ulkoilupuku / Esprit untuvatakki; molemmat n. 100e. Luulen.
Lahjaksi saaduista untuvatakki (Joutsen), satoja euroja.

Kengistä nilkkurit 80e, Björn Borgin talvitöppöset alta satkun.

Lahjotuista Armanin bokserit.
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2013 21:51

Kyllästynyt kirjoitti:Mikä on (hinnaltaan) kallein vaate jonka olet koskaan ostanut, ja muistatko paljonko siitä maksoit?
Korjaus 1.6. klo 23:55 (jota -> jonka).

Vielä jos pilkku löytäisi tiensä tärkeään paikkaan, niin olisi hieno homma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 03.06.2013 21:54

:roll:
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2013 21:57

Emmanuela, 'pilkunnussimiset' ovat 'sisäpiirijuttuja'; ei niistä kannata välittää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 03.06.2013 21:58

Mirri kirjoitti:Emmanuela, 'pilkunnussimiset' ovat 'sisäpiirijuttuja'; ei niistä kannata välittää.

No en mä välitä. Onhan se kiva välillä "nusasta", vaikka sitten pilkkua.
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Ans » 05.06.2013 15:26

Olen pitänyt sataa euroa kipurajanani. Nykyisin ei kyllä ole varaa sellaiseenkaan, muttei sen niin väliä. Puoli-ilmaiseksikin pystyy pukeutumaan erottumatta joukosta. Arvokkain vaatteeni on italialainen mittatilauspuku, mutten siitä itse mitään maksanut. Kenkiin lähinnä tai talvitakkeihin on saattanut tuo sata euroa mennä. Kaiken pyrin ostamaan alennuksesta tai kirpparilta, olipa rahatilanteeni mikä vain.
Ans

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 20.06.2013 16:08

Jos samaan syssyyn edullisimmat löydöt? Olen nyt innostunut kirppiksistä. Upeat tiukat housut 3e, kapenevat tummat farkut n. 5e, Adidaksen musta tiukahko takki n. 5e, laivaston sininen/mallinen jakku n. 5e, Valkea neule 3e, Vero moda pitkä neule 1e. Kaikki todella hyväkuntoisia.
+ "pojalle" leluja.
Emmanuela

Edellinen

Paluu Romulaatikko