Paras iltapala

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Peacemaker - vallankumouksellinen ase

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.01.2013 23:09

Psykopatologia kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/Colt_Single_Action_Army (1872 ->)

Sen korvasi Colt M1911, joka on vieläkin palveluskäytössä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Colt_M1911

Ruoka ei näyttänyt yhtään pyssyltä. Siinä oli paistettuja kuorrutettuja tofuviipaleita.
Hilppa

Re: Paras iltapala

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2013 00:10

Iltapalalla - verilettuja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 20.01.2013 02:16

Psykopatologia kirjoitti:Iltapalalla - verilettuja.

Eineksenäkö? Vai itsekö paistoit? En olekaanaikoihin saanut/paistanut verilättyjä. Pitänee tehdä seuraavan viikon kasvisruokapäivänä. Pakkasverta on saatavilla todennäköisesti vielä? Ja samanlaisessa pullossa kuin n. 50 vuotta. Se on pitkä aika.
mr jalsan

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 20.01.2013 02:18

Ainiin. Söin greipin. Kuori irtosi yllättävän hyvin. Ja kraanavettä päälle.
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2013 13:14

mr jalsan kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Iltapalalla - verilettuja.

Eineksenäkö? Vai itsekö paistoit? En olekaanaikoihin saanut/paistanut verilättyjä.
Pitänee tehdä seuraavan viikon kasvisruokapäivänä. Pakkasverta on saatavilla
todennäköisesti vielä? Ja samanlaisessa pullossa kuin n. 50 vuotta. Se on pitkä aika.

alepasta ostin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2013 14:18

Sairastuisinpa minäkin ortoreksiaan.

Mutta taitaa olla turha toivo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.01.2013 21:25

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Iltapalaksi mirrimäisesti pala ruisleipää, jossa juustoviipaleita. Mutta ei maitoa tällä kertaa ollut tarjolla. Kuivilteen vedin. Vielä nuo sylkirauhaset tuntuvat toimivan.

Mirrimäisesti?

Mirri kirjoitti:Ruisleipä, juusto ja maito.

Kumpaakaan edellä lainattua viestiäni et ymmärtänyt Mirri lainkaan. Ilmeisesti sinulle ei voi kirjoittaa huumorin pilke silmäkulmassa koskaan. Ei edes niinkin jokapäiväisestä ja tavallisesta asiasta kirjoitettaessa kuin iltapalasta puhuttaessa.

Oli puhdas sattuma, että eiliseksi iltapalakseni ilmestyi ruisleipä, jonka päällä oli juustoviipaleita. Välitön mieliyhtymä ruisleivästä oli Psykopatologia-palstan kirjoittaja Mirri, koska tähän ketjuun hän oli kirjoittanut sanat: "Ruisleipä, juusto ja maito".

Eilen illalla suksienvoitelun tuoksinassa tuo mielleyhtymä oli mielestäni tähän ketjuun kuuluva, koska "mirrimäisesti" minäkin otin iltapalakseni ruisleipäviipaleen, jossa juustoa.

Jos et ymmärrä tuota ystävällistä hauskuutta viestissä, ei voi mitään. Emme sitten voi jatkossa kirjoittaa samoissa ketjuissa, jos noin ikävästi on, että luulet kaiken olevan aina ilkeilyä. Minä en ilkeile[.] [O]len joko tosissani [tai] hyväntahtoisella huumorilla liikkeellä.

[Korjaukset 20.45 suluissa.]
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 20.01.2013 21:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.01.2013 22:01

Tämäniltainen iltapala oli oikeastaan ensimmäinen kunnon ateria tänään.

Porkkanaraastetta, kurkkuviipaleita, keltaisia paprikalohkoja, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja öljyssä, oliiviöljyä, keitetty peruna (iso), Rantalan tilan Hereford -karjan nautasäilykettä (eettisesti oikein tuotettua kertovat purkin kyljessä) ja ruisleipää. Nam! Tulipa kylläinen olo tuosta köyhän miehen Vorschmackista. Oli tarkoitus käyttää tuo hätävaranautasäilyke jollain telttaretkellä maastossa, mutta en muutakaan nopeasti valmistettavaa keksinyt tyhjenevästä jääkaapistamme.
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 20.01.2013 22:03

Paras iltapala on ruisleipä.
untuva

ViestiKirjoittaja ve e » 21.01.2013 09:00

Hilppa kirjoitti:Nam! Tulipa kylläinen olo tuosta köyhän miehen Vorschmackista.

Vorschmackin kanssa menisi iltapalalla luontaisesti kossusnapsikin. Ite syön iltaisin useimmiten hedelmiä. Tai jos olen tullut myöhään kotiin, ihan tavallisen aterian.
ve e

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2013 09:51

Minulla(kin) pääsyöminen menee välillä pikkutunneille mutta ei kuitenkaan sudenhetkeen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2013 13:21

Hilppa kirjoitti:Ilmeisesti sinulle ei voi kirjoittaa huumorin pilke silmäkulmassa koskaan. Ei edes niinkin jokapäiväisestä ja tavallisesta asiasta kirjoitettaessa kuin iltapalasta puhuttaessa.

Jos et ymmärrä tuota ystävällistä hauskuutta viestissä, ei voi mitään. Emme sitten voi jatkossa kirjoittaa samoissa ketjuissa, jos noin ikävästi on, että luulet kaiken olevan aina ilkeilyä. Minä en ilkeile[.] [O]len joko tosissani [tai] hyväntahtoisella huumorilla liikkeellä.

Hilppa, ok, hyvä tietää. Ilmeisesti tämäkin sinun näppikselläsi syntynyt teksti oli hyväntahtoista huumoria ja kirjoitettu pilke silmäkulmassa:
Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä.
Ja monet muut vastaavanlaiset heitot, jotka minä huumorintajuttomuudessani tulkitsen piikittelyksi. Kuten sanoit; sinä et ilkeile - siihen kai minunkin olisi uskominen, vaikka miten huumorisi tuntuisi ilkeinä piikkeinä.

Viestiäsi lukiessani kuitenkin tuli mieleeni, että olet selitysten mestari uskotellessasi itsellesi, että sinä et ilkeile etkä piikittele. Toisaalta ehkä voisin tuntea itseni imarrelluksi ajatellessani, että suksien voitelun tuoksinassakin ajattelet minua... Toivottavasti en sentään pyöri painajaisina mielessäsi.

Tämä vielä erikseen:
Emme sitten voi jatkossa kirjoittaa samoissa ketjuissa, jos noin ikävästi on, että luulet kaiken olevan aina ilkeilyä.

Hilppa, kyllä sinä minun puolestani voit kirjoittaa samoissa ketjuissa kuin minä.

Laitan vielä näytteen huumoristasi, jolla vastasit esittämääni kysymykseen "Mirrimäisesti?":
Koko juustotahkonko vedät vai kenties sulatejuustoa? Luulin, että viipaleita vain?

Ei ihme, että minä olin näkevinäni jopa yhdessä sanassa - mirrimäisesti - piikittelyä. Ei vastauksesi ole huumoria nähnytkään, vaan ilkeily jatkuu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.01.2013 13:55

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Ilmeisesti sinulle ei voi kirjoittaa huumorin pilke silmäkulmassa koskaan. Ei edes niinkin jokapäiväisestä ja tavallisesta asiasta kirjoitettaessa kuin iltapalasta puhuttaessa.

Hilppa, ok, hyvä tietää. Ilmeisesti tämäkin sinun näppikselläsi syntynyt teksti oli hyväntahtoista huumoria ja kirjoitettu pilke silmäkulmassa:
Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä.
Ja monet muut vastaavanlaiset heitot, jotka minä huumorintajuttomuudessani tulkitsen piikittelyksi. Kuten sanoit; sinä et ilkeile - siihen kai minunkin olisi uskominen, vaikka miten huumorisi tuntuisi ilkeinä piikkeinä.

Viestiäsi lukiessani kuitenkin tuli mieleeni, että olet selitysten mestari uskotellessasi itsellesi, että sinä et ilkeile etkä piikittele. Toisaalta ehkä voisin tuntea itseni imarrelluksi ajatellessani, että suksien voitelun tuoksinassakin ajattelet minua... Toivottavasti en sentään pyöri painajaisina mielessäsi.

Tämä vielä erikseen:
Emme sitten voi jatkossa kirjoittaa samoissa ketjuissa, jos noin ikävästi on, että luulet kaiken olevan aina ilkeilyä.

Hilppa, kyllä sinä minun puolestani voit kirjoittaa samoissa ketjuissa kuin minä.

Laitan vielä näytteen huumoristasi, jolla vastasit esittämääni kysymykseen "Mirrimäisesti?":
Koko juustotahkonko vedät vai kenties sulatejuustoa? Luulin, että viipaleita vain?

Ei ihme, että minä olin näkevinäni jopa yhdessä sanassa - mirrimäisesti - piikittelyä. Ei vastauksesi ole huumoria nähnytkään, vaan ilkeily jatkuu.

Olet Mirri väärässä. Noin, kunten väität, ei ole.

Voisit esittää viitteen, mistä ketjusta olet poiminut tekstin "Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä.", jotta lukijat pääsevät paremmin selville kieroiluistasi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2013 15:13

Hilppa kirjoitti:Olet Mirri väärässä. Noin, kunten väität, ei ole. Voisit esittää viitteen, mistä ketjusta olet poiminut tekstin "Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä.", jotta lukijat pääsevät paremmin selville kieroiluistasi.

Arvelinkin sinun olevan sitä mieltä, että minä olen väärässä ja sinä oikeassa. Eipä ole ensimmäinen kerta, kun kerrot minun olevan väärässä ja sinun oikeassa.
Pyyntösi olisi asiallinen, mutta tämä tekee sen erittäin asiattomaksi, ja sen vuoksi jätän pyyntösi toteuttamatta:
jotta lukijat pääsevät paremmin selville kieroiluistasi

Paitsi jospa kieroiluista syyttäminenkin on sinun huumoriasi, jota minä en vain ymmärrä? Ilkeyttähän moinen ei voi olla, koska sinä et ilkeile.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.01.2013 15:47

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Olet Mirri väärässä. Noin, kunten väität, ei ole. Voisit esittää viitteen, mistä ketjusta olet poiminut tekstin "Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä.", jotta lukijat pääsevät paremmin selville kieroiluistasi.

Arvelinkin sinun olevan sitä mieltä, että minä olen väärässä ja sinä oikeassa. Eipä ole ensimmäinen kerta, kun kerrot minun olevan väärässä ja sinun oikeassa.
Pyyntösi olisi asiallinen, mutta tämä tekee sen erittäin asiattomaksi, ja sen vuoksi jätän pyyntösi toteuttamatta:

Paitsi jospa kieroiluista syyttäminenkin on sinun huumoriasi, jota minä en vain ymmärrä? Ilkeyttähän moinen ei voi olla, koska sinä et ilkeile.

Jätät pyyntöni toteuttamatta, koska et halua kirjoittajien näkevän, mistä yhteydestä olet lainauksen "Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä." poiminut. Yhteys on ilmeisesti sinulle kiusallinen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2013 16:10

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Jätät pyyntöni toteuttamatta, koska et halua kirjoittajien näkevän, mistä yhteydestä olet lainauksen "Edeltäkäsin taattua laadukasta Mirriä." poiminut. Yhteys on ilmeisesti sinulle kiusallinen.

Olet, Hilppa, väärässä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2013 16:11

Kyllä; ei vaan muista!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.01.2013 16:12

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä; ei vaan muista!

Kehen viittaat?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2013 16:14

Mirriin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2013 16:15

Psykopatologia, mitä en muista?
Mirri

EdellinenSeuraava