Psykopato, vastaa!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Psykopato, vastaa!

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.02.2015 21:25

Minäkin olen vain evakon jälkeläinen...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.02.2015 21:25

Kuinka pitkän ajan takaa teillä on nettiystäviä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.02.2015 21:26

Minulla vuodesta 2006.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.02.2015 22:47

Koska minulla on netissä vuodet menneet, kuin vesi hanhen sulista, paljon mitään ei jäänyt muistiin.
n. 2002v.hoksasin Mirrin ja myöhemmin Maanvaivan ja Helmenkalastajan. Ja tietenkin Valkosiiven!
Täällä olevista en muita muista noilta ajoilta.

AH, Kyllästynyt unohtui.
Kahvi! myöhemmin.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 14.02.2015 23:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.02.2015 23:02

En muista vuosia, enkä puhuisi ystävistä, mutta muistan pitkältä ajalta Trissen, Tuuven, Kissin, Psykopatologian, Sami Anttilan, Toivotonkon (avoimuus), Mirrin, Kyllästyneen, Kahvin, Heppuhej:n, Ans'n (erityisesti), Huun (myös erityisenä henkilönä), Orpopirun (koin jotain samankaltaisuutta), Helmenkalastajan, Eliön (en tiedä tarkkaan mistä muistan hänet, mutta jonkinlainen huoli tai empatia-asia kyseessä), Hermitin, GADin (avarsi paljon tietoani pahasta ahdistuksesta kärsivän ihmisen elämästä)... ja moni varmasti muistilokeroista vielä löytyisi... Esperanza... lisäksi vielä joku toinen hieman samankaltainen henkilö, jonka nimeä en muista ja joka ei ehkä kirjoitellut alkuperäisellä tukarilla (tiesi paljon psyyke-asioista), Hilppaa en muista alkuperäiseltä tukarilta.

Lisäys: Jilliä en muista nimimerkillä, mutta joku samankaltainen kirjoitteli alkuperäiselläkin tukarilla. Tämän lisäksi oli vielä Sumea (en todellakaan ole nimimerkistä varma, mutta kirjoitteli myös blogia.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.02.2015 23:09

Oho, hyvin muistettu.
Kissi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.02.2015 23:18

Eikö kukaan muista Pertti Luukkosta (nykyistä Psykopatologiaa)?

Minulle on joistakin nettiystävistä tullut myös irl-ystäviä, heitä tarkoitin. Nettielämäni alkoi syksyllä 2005, mutta silloin minulla itselläni ei vielä ollut nikkiä, joten ystävyys on alkanut vasta siitä, kun ryhdyin Helmenkalastajaksi.

Muistat, Ryysy, Sumean oikein (vaikka hän taisikin kirjoittaa nikkinsä pienellä alkukirjaimella). Hänellä oli muitakin nimimerkkejä ennen tuota: Verenpisara ja hiili ainakin. Hänellä oli blogissaan hienoja mustavalkoisia luontokuvia.

Ensimmäinen nimimerkki, jonka Jill'iltä muistan (tai siis en oikeastaan muista) alkoi A-kirjaimella, kaunis englanninkielinen naisennimi. Olisiko ollut Abigail?
Pitkään hän kirjoitti myös nimimerkillä Jail.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 15.02.2015 12:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.02.2015 23:23

Kyllähän Luukkosen Pertin muistaa. Häntä olen jopa kaipaillutkin. Tarkoitan niitä hänen ketjuihin lätkimiään määritelmiä asioista ym. Nykyisin, kun olen tämän foorumin vanhojakin ketjuja lueskellut, hänen kirjoituksissaan esiintyy sivistyssanoja ja sanoja, joilla voi psyko(pato)logisesti olla ihan eri merkityksiä kuin normaalikielessä.

Lisäys: GEOkin unohtui listasta.
Ryysy

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 08:38

Minä olen ajatellut, että sateentekijä olidi Esperanza, koska sehän perusti ihan oman fooruminkin missä vaan haukkui meitä, pääasiassa kyllä siskoani. Voisi se kyllä se ollakin mutta on keksinyt tarinan avioerosta ja lapsesta ym.

Eliön muistan, silä oli koiria. Sumean kanssa kirjoittelin myöhemminkin.
Aakoo, hottis eli rapu oli alkuperäisiä evakkoja. Ihmis tuli vähän myöhemmin, GAD myös.
Rapu oli jo äitini ystävä.

Mirrin ja Helmenkalastajan olen tuntenut vissiin 10 vuotta, ylikin ehkä.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.02.2015 16:13

Teillä on jo 8:n jopa 12:n vuoden takaa nettiystäviä, joiden kanssa käytyjä keskusteluita muistatte vielä ja joita olette jopa tavanneet ihan oikeasti ja olette vieläkin tekemisissä osan kanssa. Sehän on hienoa.

Tällä palstalla olen kirjoitellut alusta asti, ensin Mariana ja sitten Hilppana. Tukari2:lla kirjoitin Maria-nimimerkillä, jolla väljensin kirjoitteluani ensin ja sitten salasanakin katosi, enkä enää halunnut uudelleen kirjautua enkä ilmoittautua sinne aloitettuani jo täällä kirjoittelemaan säännöllisesti. Siinä vaiheessa, kun tukari2 muuttui Tukiasema.org nimiseksi, en enää kirjoittanut siellä millään nimimerkillä, enkä usko, että tulen koskaan kirjoittamaankaan. En ole edes seurannut kirjoituksia siellä.

Kirjoitin jonkun verran alkuperäisellä Tukiasemalla, mutta en päässyt sisälle palstan ilmapiiriin, en tutustunut kirjoittajiin kehenkään livenä enkä käynyt kahvitteluissa. Koin itseni aika ulkopuoliseksi ja olin tuolloin huonovointinen, kävin terapiani, selvisin sairaudestani joten kuten rämpien yli. En kokenut voivani avautua palstalla juuri niistä asioista, joista tuolloin olisin halunnut puhua, koska henki palstalla ei ollut mielestäni kovin hyvä. Ja tuntui, että kevyemmistäkään aihepiireistä ei syntynyt sellaista keskustelua, jota olisin toivonut tai ne eivät itseäni kiinnostaneet. En rohjennut aloittaa uusia ketjuja ja jäin jollain tavalla sivuun keskusteluista. Lisäksi tulin mukaan vasta, kun ihmiset olivat jo tutustuneet toisiinsa.

Mutta joitain nimimerkkejä muistan palstalta. Ruusu tai Rosa, hänet muistan nuorena kirjoittajana, jonka teksteistä ja persoonasta viehätyin eli ilmeisesti Ryysyn kanssa olen kirjoitellut! Toivotonko on myös jäänyt muistiini, koska hänen poismenonsa järkytti ja kirjoitettiin myös tällä palstalla ketju, johon sai jättää osanottonsa hänen omaisilleen. Tietysti palstan voimahahmot Mirri ja Kyllästynyt muodostuivat jollain tavalla kirjoitustensa tyylin perusteella tutuiksi. Mutta päällimmäinen mielikuva, mikä on jäänyt palstasta, on jonkinlainen vajaavuus tai toimimattomuus ja ulkopuolisuuden kokemus, mikä on tietenkin aivan eri juttu kuin niillä kirjoittajilla, jotka siellä muodostuivat läheisemmiksi toisilleen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.02.2015 17:05

tuuve m: (- -) Minä olen ajatellut, että sateentekijä olisi Esperanza, (- -)

Tuskin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 17:36

Ja sinähän olet valehdellut täällä niin paljon, että tuskin kannattaa minua valehtelijaksi kutsua.

Minä en ole koskaan kuullutkaan nimimerkki Aliesta, taisi sulla olla muitakin nimimerkkejä Tukiasemalla.
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 17:43

Ja niin kauan kun pilkkaat minun lukihäiriötä, sanon sinua JUOPOKSI.

Tuskin sinunkaan kirjoituksesi ovat niin oikein, että kannattaa haukkua kirjoituksiani.
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 17:45

Sateentekijä kirjoitti:Lisäksi et osaa edes kirjoittaa oikein.
Vastasin sinulle, koska esität täällä toinen toistaan merkillisempiä "tietoja" minusta.
Muuten en halua olla kanssasi missään tekemisissä, mutta varsinaiset valeet tulen kyllä oikaisemaan-.

Mitä on valeet?
Miksi ennen pistettä laitat viivan?
Mutta-sanan eteen ei kuulu pilkkua.

Noin juopon kirjoittelusta löytyi heti kolme virhettä ja kehtaa pilkata minun kirjoituksiani.
Viimeksi muokannut tuuve m päivämäärä 15.02.2015 17:48, muokattu yhteensä 1 kerran
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 17:50

Sateentekijä kirjoitti:Ala-arvoisiin epätotuuksiin en viitsi vastata.

Joo, käypä tekemässä kunnon paukku välillä.
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 17:52

Sateentekijä kirjoitti:Ala-arvoisiin epätotuuksiin en viitsi vastata.Tuuve, pikkuinen, sinun sanoillasi ei ole haluamaasi vaikutusta. Voit mokeltaa ihan mitä kiukutellessasi haluat. Minä olen sen yläpuolella :)

Taidat juoppo kuitenkin olla alapuolellani.
Sinä vakuuttelet joka päivä ettet vastaa minulle mutta kuitenkin vastaat.
Eikö ole nöyryttävää. Minä kusetan sinua koko ajan.
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 18:02

Minä en kerro etten sinulle vastaisi, sinä kerrot, vastaat silti.

Totta kai kusetat sillä, että olit Tukiasemalla joku Alien, kun olit joku muukin.
Minä vuonna muuten kirjoittelit sillä nimimerkillä siellä?
tuuve m

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 18:08

Olisin vaan tarkistanut, että olimme samaan aikaan, kun en minä Tukiasemalla montaa vuotta ehtinyt olla.
Muistathan sen toki.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.02.2015 18:27

Minua kiinnostaa, miten Saateentekijä koit Tukiasema.net siis alkuperäisen tukarin kirjoitteluilmapiirin. Oliko sinulla siellä ystäviä, joita tapasit ihan livenä?

Riitoja voi syntyä kenen tahansa kanssa mistä tahansa eriävästä mielipiteestä, jos aihe on jollain tasolla toiselle osapuolelle tärkeä tai arka. Tai sitten vaan toisen tapa ottaa esille asioita tai kirjoitustyyli ärsyttää. Mutta noissa tilanteissa pitäisi pyrkiä hillitsemään niitä omia halujaan, aikuisia kun kerran kuitenkin kaikki ollaan. (Ihan yleisesti kaikille tarkoitin tämän, en Sateentekijälle ainoastaan.)
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuve m » 15.02.2015 19:01

Minä vuonna Tukiasema loppui ja alkoi?
tuuve m

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko