Marttojen ruokalistat

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Marttojen ruokalistat

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 00:57

Toistan edellisessä viestissäni olevan asiani ja kysymykseni:
Tässä ketjussa minua askarruttavat Kyllästyneen pyrkimykset. Mikä tarkoitus/pyrkimys hänen tähän ketjuun lykkäämällään 'vitsillä' mahtaa olla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 00:59

Mirri kirjoitti:Toistan edellisessä viestissäni olevan asiani ja kysymykseni:
Tässä ketjussa minua askarruttavat Kyllästyneen pyrkimykset. Mikä tarkoitus/pyrkimys hänen tähän ketjuun lykkäämällään 'vitsillä' mahtaa olla?

Ei minulla mitään erityistä missiota ole menossa, mutta sinulla näyttää olevan; käydä kimppuuni aina kun tilaisuuden huomaat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.01.2015 01:03

Miksi Mirri et pidä ko. vitsistä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.01.2015 01:08

Mikä siinä listassa halventaa Marttoja? Se on ironiaa.

Voisinhan minä (Mariana) ottaa koko Marttailun halvennuksena nimelleni. Mutta en ota.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 01:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Toistan edellisessä viestissäni olevan asiani ja kysymykseni:

Ei minulla mitään erityistä missiota ole menossa, mutta sinulla näyttää olevan; käydä kimppuuni aina kun tilaisuuden huomaat.

Kyllästynyt, tämän ketjun otsikko ja aloitusviesti ovat ihan asiallisia. Aiheellisia ja tarpeellisiakin. Miksi sinä päätit vääntää tänne miehiä - esimerkiksi ketjun aloittajaa - pilkkaavan 'vitsin'?

Ihmettelyni ja kyselyni ovat aiheellisia ja asiallisia, mutta sinä ilmeisesti et osaa selittää etkä perustella ensimmäistä tähän ketjuun laittamaasi viestiä ja sen tarkoitusta. Niinpä ryhdyt syyttämään minua kimppuun käymisestä...
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.01.2015 01:11

Mirri, Martta-toimintaan kuuluvat myös ilo, vitsit ja pala itseironiaakin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 01:18

Hilppa kirjoitti:Mikä siinä listassa halventaa Marttoja? Se on ironiaa.
Voisinhan minä (Mariana) ottaa koko Marttailun halvennuksena nimelleni. Mutta en ota.

Nimenomaan ironiaa - siis ivaa, pilkkaa ja halventamista, jonka kohteena on joku ihminen tai ihmisryhmä. Eikä kyseisessä 'vitsissä' tärkein ivan ja pilkan kohde ole Marttaliitto, vaan miehet ihmisryhmänä.
Voihan olla, että 'vitsin' alkuperäinen kirjoittaja on itseironinen mies, mutta sitä ei tiedetä, koska kirjoituksen tekijää ei saada näkyviin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 01:18

Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, tämän ketjun otsikko ja aloitusviesti ovat ihan asiallisia. Aiheellisia ja tarpeellisiakin. Miksi sinä päätit vääntää tänne miehiä - esimerkiksi ketjun aloittajaa - pilkkaavan 'vitsin'?

Ihmettelyni ja kyselyni ovat aiheellisia ja asiallisia, mutta sinä ilmeisesti et osaa selittää etkä perustella ensimmäistä tähän ketjuun laittamaasi viestiä ja sen tarkoitusta. Niinpä ryhdyt syyttämään minua kimppuun käymisestä...

Juu, täytyy pitää mielessä, ettei sinun mielestäsi Martoistakaan saa laskea leikkiä.

Jos Suomen Marttaliiton hallituskin on nauranut jutulle, miksi sinä ryhdyt heidän puolestaan loukkaantumaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 01:28

Jaska kirjoitti:Listassa oli alatyylisiä kommentteja, joista olet kyllä muissa yhteyksissä kärkkäästi antamassa muille kiukkuisesti tukkapöllyä...

Mistäs sinä sen tiedät, kun et ole ollut paikalla täyttä kuukauttakaan?
Niin kauan kuin Suomen yleisin kirosana on "vittu", en pidä kyseisen "kurssisuunnitelman" kaltaisia juttuja (liian) alatyylisinä julkaistavaksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 01:30

Hilppa kirjoitti:Mirri, Martta-toimintaan kuuluvat myös ilo, vitsit ja pala itseironiaakin.

Miesten (kuten ei muidenkaan ihmisryhmien) ivaaminen, pilkkaaminen ja halventaminen eivät kuulu Marttaliiton toimintaan. Tämän asian pitäisi olla sanomattakin selvää.
Niinpä Kyllästynyt töppäsi pahemman kerran tuodessaan ikään kuin Marttojen nimissä tänne miehiin suunnatun 'vitsin'. Ja sanoi vielä, että liiton varapuheenjohtaja on lukenut 'vitsin' ja naureskellut sille...
Miksi Kyllästynyt halusi ryhtyä pilkkaamaan miehiä tässä ketjussa, sitä en vieläkään käsitä. Eikä ole löytynyt mitään järjellistä selitystä moiselle käyttäytymiselle.

Olisi jännää linkittää tämä ketju 'vitseineen' Marttaliittoon ja jäädä odottelemaan miten kyseinen liitto oikoo ja selittää Kyllästyneen tänne laittamia väitteitä näkemästään ja kuulemastaan. Että Martat järjestävät nykyisin kaikenlaisia kursseja myös miehille, mutta sitten näiden selkien takana pilkkaavat ja naureskelevat yhteistuumin varapuheenjohtajansa kanssa ja johdolla...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 01:37

Anna mun kaikki kestää...
Mirri kirjoittaa nyt siihen sävyyn, ettei hän usko Marttojen itse nauraneen (niin makeasti, että meinasivat kuulemma tuolilta pudosta) jutulle. En minä sitä tietenkään todistaa voi, mutta tapanani ei ole kertoa perättömyyksiä.

Olkoon viesti miehiä pilkkaava, mutta niin kauan kuin Suomen yleisin kirosana on "vittu"minä, "pilkkaan miehiä" aina kun niin haluan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 01:37

Jaska kirjoitti:Minä pidän.

Kaikin mokomin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 01:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, tämän ketjun otsikko ja aloitusviesti ovat ihan asiallisia. Aiheellisia ja tarpeellisiakin. Miksi sinä päätit vääntää tänne miehiä - esimerkiksi ketjun aloittajaa - pilkkaavan 'vitsin'?

Juu, täytyy pitää mielessä, ettei sinun mielestäsi Martoistakaan saa laskea leikkiä.

Jos Suomen Marttaliiton hallituskin on nauranut jutulle, miksi sinä ryhdyt heidän puolestaan loukkaantumaan?

Siinä olisi selvittämisen paikka; Suomen Marttaliitto hallituksineen kenties osaisi sanoa jotakin esittämiisi väitteisiin. Olet vetänyt tähän juttuusi mukaan ainakin Marttaliiton varapuheenjohtajan - sellaisen, joka tietysti on omassa asemassaan toiminnastaan ja käyttäytymisestään vastuullinen jollekin liiton ylemmälle taholle.
Mikä tänne laittamassasi 'vitsissä' on naurattanut peräti Suomen Marttaliiton hallitusta; siinä olisi julkisen kysymisen ja vastauksen tahtomisen aihe.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 01:44

Mirri kirjoitti:Siinä olisi selvittämisen paikka; Suomen Marttaliitto hallituksineen kenties osaisi sanoa jotakin esittämiisi väitteisiin. Olet vetänyt tähän juttuusi mukaan ainakin Marttaliiton varapuheenjohtajan - sellaisen, joka tietysti on omassa asemassaan toiminnastaan ja käyttäytymisestään vastuullinen jollekin liiton ylemmälle taholle.
Mikä tänne laittamassasi 'vitsissä' on naurattanut peräti Suomen Marttaliiton hallitusta; siinä olisi julkisen kysymisen ja vastauksen tahtomisen aihe.

Selvitä ihmeessä, jos mielesi tekee.

Niin tosikkoja eivät Marttaliiton hallituksessa näköjään olleet, etteivätkö olisi osanneet itselleen nauraa. Ja mitä tulee miehille nauramiseen; jos jutussa ei ole siteeksikään pohjaa tai aihetta, miksi se kuitenkin niin monia naurattaa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 01:48

Tässä nykyinen Marttaliiton hallitus varapuheenjohtajineen:
http://www.martat.fi/info/marttaliiton-hallitus/

Marttaliiton varapuheenjohtaja vuonna 2012:
http://www.martat.fi/info/ajankohtaista ... onna-2012/
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 01:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Siinä olisi selvittämisen paikka; Suomen Marttaliitto hallituksineen kenties osaisi sanoa jotakin esittämiisi väitteisiin. Olet vetänyt tähän juttuusi mukaan ainakin Marttaliiton varapuheenjohtajan - sellaisen, joka tietysti on omassa asemassaan toiminnastaan ja käyttäytymisestään vastuullinen jollekin liiton ylemmälle taholle.

Selvitä ihmeessä, jos mielesi tekee.
Niin tosikkoja eivät Marttaliiton hallituksessa näköjään olleet, etteivätkö olisi osanneet itselleen nauraa. Ja mitä tulee miehille nauramiseen; jos jutussa ei ole siteeksikään pohjaa tai aihetta, miksi se kuitenkin niin monia naurattaa?

Toisen nilkkaan osuva pilkka naurattaa Marttojakin makeimmin - olisikohan noin?
Olkoon viesti miehiä pilkkaava, mutta niin kauan kuin Suomen yleisin kirosana on "vittu"minä, "pilkkaan miehiä" aina kun niin haluan.

Suomen yleisin kirosana vittuko sinut pani ohjaamaan asiallisen ketjun miesten pilkkaamineen, vai mikä? Vittuahan hoetaan hyvin tasapuolisesti niin miesten kuin naisten keskuudessa, joten en oikein ymmärrä järjenjuoksuasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 01:58

Haukut Mirri väärää hallitusta/vääriä hallituksia. Kumpikaan kokoonpano ei sisällä kyseistä varapuheenjohtajaa.
Enkä minä aio sinulle hänen nimeään kertoa, usko tai ole uskomatta.

Psykopatologialle voin kertoa nimen ja minkälainen yhteys minulla häneen on, muttei hänkään voi todistaa mitä Marttaliiton hallituksen kokouksessa on tapahtunut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2015 02:11

Kyllästynyt, en hauku väärää enkä oikeaa, kuten näkyy.
Kaivoin Marttaliiton linkkejä esille sitä varten, että niistä löytyy ihmisiä ja yhteystietoja, joille voidaan vinkata tämän keskusteluketjun olemassaolosta.

Tässä vielä yksi hyvä linkki siihen tarkoitukseen:
http://www.martat.fi/info/palaute/
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 02:17

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en hauku väärää enkä oikeaa, kuten näkyy.
Kaivoin Marttaliiton linkkejä esille sitä varten, että niistä löytyy ihmisiä ja yhteystietoja, joille voidaan vinkata tämän keskusteluketjun olemassaolosta.

Tässä vielä yksi hyvä linkki siihen tarkoitukseen:
http://www.martat.fi/info/palaute/

Ei noissa hallituksissa ole sitä kokoonpanoa jossa kyseinen henkilö istui.

Ihanko sinä tosissasi aiot "vinkata" Marttaliitolle, että tämä ketju on olemassa ja että täällä on kerrottu Marttaliiton hallituksessa on nauretun kyseiselle kurssiohjelmalle.

Siitä vaan sitten, ole hyvä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2015 02:26

Mirri kirjoitti:... Toisen nilkkaan osuva pilkka naurattaa Marttojakin makeimmin - olisikohan noin?...

Ei vaan päinvastoin, hehän nauroivat itselleen ja parodialle Marttojen kursseista.
Mirri kirjoitti:... Suomen yleisin kirosana vittuko sinut pani ohjaamaan asiallisen ketjun miesten pilkkaamineen, vai mikä? ...
Ei suoranaisesti, mutta kyllä silläkin varmaan vaikutusta on.
Mirri kirjoitti:.... Vittuahan hoetaan hyvin tasapuolisesti niin miesten kuin naisten keskuudessa, joten en oikein ymmärrä järjenjuoksuasi.

Ei se muuta miksikään sitä, että koen "V-kielen" hyvin vastenmieliseksi puhetavaksi.

En usko tilanteen nyt muuttuneen miksikään; et sinä ennenkään ole minun "järjenjuoksuani" ymmärtänyt.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko