Hurskastelua helun palstalla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Hurskastelua helun palstalla

ViestiKirjoittaja Kuutar » 17.06.2011 16:12

Kyllästynyt:
Koirassairaan johtopäätökset eivät liene muodostuneet vain tuon yksittäisen viestin pohjalta vaan se oli yhteenveto Saxpin vuosien varrella tuottamien satojen viestien sisällöstä.

Minä kommentoin sitä, mitä hän virheellisesti väitti Saxpin kirjoittaneen, laitoin lainauksen.

Saxpi on kieltämättä kirjoittanut välillä aikamoisen harhaista juttua. Ei kuitenkaan aina, ja tuossa viestiketjussa hän vastasi ihan toisin, kuin koirassairas väitti. Ei niinkään pidä ajatella, että " kerran hullu aina hullu", ja sitten väittää jotain toisen kirjoituksista, todella lukematta niitä.

Juuri tuolla tavalla joskus mitätöidään mt-ongelmista kärsiviä hoitojärjestelmässä, ei kuunnella lainkaan mitä he puhuvat, mutta silti vaan esitetään vahvoja väitteitä toisen sanomisista.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.06.2011 17:52

Näin juuri!

Yleensäkin tilanteet tulisi ottaa enemmän "uusina".
Tuon asian huomioon ottaminen on yllättävän vaikeaa,
vaikka suoranaisesta tiedostamattomasta transferenssista
ei olisikaan kyse.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 17.06.2011 18:07

Kuutar kirjoitti:
koirassairas kirjoitti:Kuutar, yksinkertaisia ihmisiä on monenlaisia. Joskus on ongelmana johtopäätökset. Joko tehdään ihan vääriä johtopäätöksiä, tai sitten ei osata tehdä niitä ollenkaan. Yhtä kaikki se yleensä yhdistää yksinkertaisia ihmisiä, että he ovat harvinaisen itsepäisiä tapauksia.

Sinä teit vääriä johtopäätöksiä tuosta keskustelusta, koska Saxpin viesteissä ei lukenut sellaista, mitä sinä väitit.

Anteeksi, anteeksi, jatkakaa nyt vaan ihmeessä ihan rauhassa mitä tahansa nyt sitten olittekaan tekemässä! :lol:
http://youtu.be/mQ5HCQ43jyI
Aikansa tämä jo ehtikin naurattaa, kunnes alkoi lopulta väljähtää.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.06.2011 18:55

johtopäätös = päätelmä
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2011 21:03

Psykopatologia kirjoitti:johtopäätös = päätelmä

Noin ajatellen ei ole 'vääriä' johtopäätöksiä, mutta 'virheellisiä' päätelmiä voisi olla. Tai 'virheellinen' päätelmä on yhtä kuin 'väärä' johtopäätös.

Kuka määrittelee mikä virheellinen päätelmä/väärä johtopäätös on oikeasti virheellinen/väärä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.06.2011 21:20

Esimerkiksi joku syvemmin tietävä voi sitä [totuutta] yrittää
tai kuka tahansa, joka voi seurata tosi-asioita tai tapahtumia.

Esimerkiksi yllä Kuutar korjasi luultavasti oikein koirassairasta,
koska Kuutar tukeutui alkuperäislähteisiin selventäen sitä,
että koirassairaalla oli liikaa omia tulkintoja.

Aiemmin aussin viesti Kyllästyneen kysyttyyn selvitykseen
murhamiestä kohtaan koetusta säälistä oli riidanhakemista yms,
mitä maanvaiva asioita väärin painottaen jatkoi, koska
Kyllästyneen arvio aussin toiminnasta oli oikea ("pöljä").
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 19.06.2011 16:26

Ymmärrän kyllä hyvin, miksi Beth on saanut tarpeekseen tuosta palstasta.

http://tukari2.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=5057

Minä olen ihan tykännyt Bethistä. Värikäs, välillä vähän räiskähtelevä, mutta mielestäni kuitenkin ihan aidon ja hyväntahtoisen oloinen ihminen. Ja kyllä, muistan, että hän täälläkin taisi kaiken meneillään olevan takia vähän riehaantua. Hän välillä provosoituu voimakkaasti. Mutta minusta hän vaikuttaa aika mainiolta ihmiseltä, kun vaan ihmiset antaisivat hänen olla rauhassa, eivätkä alkaisi turhista häntä näykkimään ja herjaamaan. Minusta yleensä ottaenkin ihmiset ovat aika ahdasmielisiä ja pikkumaisiakin. Vaikka rajansa kullakin, ei siinä mitään. (En minäkään toisaalta siedä muutamilta tyypeiltä enää mitään epäasiallisuutta.) Minä ainakin olen nauttinut Bethin kirjoituksista. Monipuolinen kirjoittaja, mainio huumorintaju. Minulle tulee vähän mieleen mm. Rosemary, ja myöskin Rosegarden (Stuart Little jne.), ennen kuin hän harhautui lyöttäytymään Trissen ja Kisin kelkkaan. Minusta Bethiä on kohdeltu sikamaisesti Tukari2:lla. Yksi esimerkki taas siellä vallitsevasta älyttömyydestä, joka vahvistaa sitä tunnetta, että sinne ei kannata palata. Bethille hyvää jatkoa!
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 17:02

aussi kirjoitti:Pertti ja Kyllästynyt ovat usein todenneet minulle, olevani tyhmä, hölmö, pöljä, pösilö ,savonmuan hilima, ääliö yms.
Ettekö vain hyväksyisi vajaa älyisyyteni, sitä jatkuvasti ivaamatta. Mitä sille voin, jos aivoni eivät koskaan kehittyneet lapsen tasolta,
Kyllästyneen sanoma tuokin. Mitä mun pitäis tehdä, tappaa itteni vai, siksi kun olen näin typerä?

Se ,mitä Pertti on todennut ( ja sanonut )ja se ,mitä Kyllästynyt on todennut ( ja sanonut ) ,eivät
välttämättä ole ollenkaan samoja asioita .Ei pitäisi" niputtaa " .
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 19.06.2011 17:24

Tuon minä huomasin jo aika pian.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2011 18:52

koirassairas kirjoitti:Minä olen ihan tykännyt Bethistä. Värikäs, välillä vähän räiskähtelevä, mutta mielestäni kuitenkin ihan aidon ja hyväntahtoisen oloinen ihminen. Ja kyllä, muistan, että hän täälläkin taisi kaiken meneillään olevan takia vähän riehaantua. Hän välillä provosoituu voimakkaasti. Mutta minusta hän vaikuttaa aika mainiolta ihmiseltä, kun vaan ihmiset antaisivat hänen olla rauhassa, eivätkä alkaisi turhista häntä näykkimään ja herjaamaan. Minusta yleensä ottaenkin ihmiset ovat aika ahdasmielisiä ja pikkumaisiakin. Vaikka rajansa kullakin, ei siinä mitään. (En minäkään toisaalta siedä muutamilta tyypeiltä enää mitään epäasiallisuutta.) Minä ainakin olen nauttinut Bethin kirjoituksista. Monipuolinen kirjoittaja, mainio huumorintaju. Minulle tulee vähän mieleen mm. Rosemary, ja myöskin Rosegarden (Stuart Little jne.), ennen kuin hän harhautui lyöttäytymään Trissen ja Kisin kelkkaan. Minusta Bethiä on kohdeltu sikamaisesti Tukari2:lla. Yksi esimerkki taas siellä vallitsevasta älyttömyydestä, joka vahvistaa sitä tunnetta, että sinne ei kannata palata. Bethille hyvää jatkoa!

Jos muistan oikein, täällä kyseisestä kirjoittajasta saatiin tarpeeksi hyvin nopeasti; jopa niin, että hän (ainakin melkein) lensi täältä ulos ennen kuin oli edes kunnolla ehtinyt asettua tänne. Mutta ehkä muistan väärin.

Minun muistamisistani riippumatta hän kuitenkin lähti täältä 'ovet paukkuen'; suivaantuneena ylläpitoon, joka ei hänen käsityksensä ja kokemuksensa mukaan ollenkaan ymmärtänyt häntä. Hänen täällä kokemiaan 'kolhuja' sitten ihmeteltiin Tukarilla; hänellä tietysti oli kova tarve kertoa mitä kaikkea hirveää hänelle on täällä tehty - ja peräti ylläpidon toimesta...

Minusta olisi kyllä mukavaa, jos Beth löytäisikin tämän foorumin uudeksi kirjoituspaikakseen. (Hiljaa mielessäni ajattelen, että Tukarilla päästäisiin siitä riesasta, mutta tällaista en tietysti 'ääneen' myönnä edes ajattelevani...)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 19:03

Beth ei tykännyt ohjauksestani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2011 19:17

Psykopatologia kirjoitti:Beth ei tykännyt ohjauksestani.

Toisella foorumilla on sama ongelma. Siksi olisikin niin mukavaa, jos 'ongelma' siirtyisi tänne; Tukariin verrattuna asiantuntevampiin käsiin. Muttei 'ongelma' itse näe mitään syytä 'alistua' nettifoorumilla minkäänlaiseen ylläpidon taholta tulevaan ohjaukseen; ei täällä, eikä muualla.

Taitaa kyseinen 'tapaus' jäädä edelleen Tukarin ihmeteltäväksi...
Mirri

ViestiKirjoittaja koirassairas » 19.06.2011 21:52

Jokainen, joka ei suostu ottamaan vastaan määräyksiä joltakulta, jota ei pysty kunnioittamaan ihmisenä, tekee mieluummin vaikka itsemurhan, kuin tottelisi. vaikka kuinka kokeekin tärkeänä saada jatkossakin osallistua keskusteluun. Siksi protestoitaessa ei ole enää mitään menetettävää.

Mitä useammin alistuu käskytettäväksi, sitä enemmän ja nopeammin alkaa orja saada herransa elkeitä itsekin.

Jos kukaan ihminen, minään maailmanaikana, missään päin maailmaa, ei olisi toiminut uhkarohkeasti, niin monta hyvää asiaa olisi maailmassa jäänyt tapahtumatta.

Sitä suurempi despootin häpeä, mitä puhdassydämisempi marttyyri, sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen hänen kunnioituksensa, ja sitä enemmän tarvitsee tehdä menettääkseen sen.
koirassairas

ViestiKirjoittaja minätäällä » 19.06.2011 22:19

Beth ei kirjoitusvirheineen ja toiedon tasoineen kelvannut alkuunkaan palstalle. Siksi hänet ajettiin ulos.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 22:59

Ei suinkaan, vaan päättömien ja totuudenvastaisten viestien yms. vuoksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 19.06.2011 23:30

Minusta niissä ketjuissa, joihin hän osallistui, ilmeni kyllä kyllin sevästi se, ettei hän ole kyllin "tasokas" tälle palstalle, varsinkin kun joillakin palstan vakiokirjoittajilla on taipumusta pilkkujen viilaukseen.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 00:31

Uskon kyllä jo, ettet katsele omaa napaasi pidemmälle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2011 04:17

koirassairas kirjoitti:Jokainen, joka ei suostu ottamaan vastaan määräyksiä joltakulta, jota ei pysty kunnioittamaan ihmisenä, tekee mieluummin vaikka itsemurhan, kuin tottelisi. vaikka kuinka kokeekin tärkeänä saada jatkossakin osallistua keskusteluun. Siksi protestoitaessa ei ole enää mitään menetettävää.

Mitä useammin alistuu käskytettäväksi, sitä enemmän ja nopeammin alkaa orja saada herransa elkeitä itsekin.

Jos kukaan ihminen, minään maailmanaikana, missään päin maailmaa, ei olisi toiminut uhkarohkeasti, niin monta hyvää asiaa olisi maailmassa jäänyt tapahtumatta.

Sitä suurempi despootin häpeä, mitä puhdassydämisempi marttyyri, sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen hänen kunnioituksensa, ja sitä enemmän tarvitsee tehdä menettääkseen sen.

Tätä minä sanoisin jalustalle nostamiseksi; tällä kertaa nostamisen kohteena on toiselta palstalta häiriköinnin vuoksi bannin saanut kirjoittaja.
Mirri

ViestiKirjoittaja koirassairas » 20.06.2011 06:19

Mirri, ja muutkin, kysykää Kuuttarelta, mitä viestissäni lukee, ettette nyt vaan tekisi vääriä johtopäätöksiä.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 08:31

Mirri kirjoitti:
koirassairas kirjoitti:(- -)
Sitä suurempi despootin häpeä, mitä puhdassydämisempi marttyyri,
sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen hänen kunnioituksensa,
ja sitä enemmän tarvitsee tehdä menettääkseen sen.

Tätä minä sanoisin jalustalle nostamiseksi; tällä kertaa nostamisen kohteena on
toiselta palstalta häiriköinnin vuoksi bannin saanut kirjoittaja.

sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen hänen kunnioituksensa,
(- -)

Mikä on hänen sanan korrelaatti? Yo. virkkeessä se olisi marttyyri?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko