Psykopatologia kirjoitti:Onhan pensasjäniskin jänis, mutta jos puhutaan "näin eilen jäniksen",
tarkoitetaan kotoista metsäjänistä, ei euroopanjänistä.

Kahvi kirjoitti:Minä olen sanottavani sanonut, että kattellaan!
Mirri kirjoitti:... Kyllästyneelle. En tiedä olenko nähnyt metsäjänistä ikinä elävässä elämässä, en ainakaan valkoturkkisena. Sen sijaan näitä taajamissa ja ihmisten läheisyydessä viihtyviä jäniksiä elämäni varrella sitäkin enemmän. Käsittääkseni myös lapsuudessani maaseudulla; liikkuivat paitsi pelloilla ja metsän reunassa myös pihoissa.
Kaupunkilaisjänisten näkee loikkivan yhä harvemmin, koska ne ovat vuosi vuodelta kesyyntyneempiä. Mutta hienosti ja lujaa loikkivat, kun päättävät tosissaan ottaa käpälät alleen ja pinkoa.
Flower kirjoitti:Totta, mutta unohdit pyrstötiaisen! Kaikkia ei silti kiinnosta, vaikka näkyisi.
Kissi kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minä olen sanottavani sanonut, että kattellaan!
Heippa Kahvi.
Kyltsi on vittumainen akka.
Helmenkalastaja kirjoitti:Sitä minäkin ihmettelen, jos ei erota toisistaan varista ja harakkaa - sellaisiakin ihmisiä ihan oikeasti on. Ne ovat kuitenkin niin tavallisia lintuja jopa kaupungissa.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Kyllästyneelle. En tiedä olenko nähnyt metsäjänistä ikinä elävässä elämässä, en ainakaan valkoturkkisena. Sen sijaan näitä taajamissa ja ihmisten läheisyydessä viihtyviä jäniksiä elämäni varrella sitäkin enemmän. Käsittääkseni myös lapsuudessani maaseudulla; liikkuivat paitsi pelloilla ja metsän reunassa myös pihoissa.
Kaupunkilaisjänisten näkee loikkivan yhä harvemmin, koska ne ovat vuosi vuodelta kesyyntyneempiä. Mutta hienosti ja lujaa loikkivat, kun päättävät tosissaan ottaa käpälät alleen ja pinkoa.
Et siis ole välttämättä koskaan edes nähnyt (metsä)jänistä vaan ainoastaan rusakoita, mutta silti väität minun puhuvan taas (!) puppua kun sanon rusakon ja jäniksen liikkuvan eri tavalla?!?
Milläköhän eväillä, osaamisella tai perusteilla sinä noin varma minun pupunpuhumisistani olet???
Rusakon ja jäniksen erottaa myös liikkumistavasta; jänis pomppii ja loikkii hypähtelemällä, mutta rusakko juoksee "matalakiitoa" - jos ylipäätään vaivautuu juoksemaan (löntystämisen sijaan) lainkaan.

Mirri kirjoitti:Tuntuu kummalliselta sanoa vain metsäjänistä 'kotoiseksi', koska toinen Suomen jänis - rusakko - on usein vielä kotoisempi. Näin on ollut jo aika pitkään: asumusten liepeille ja pihoihin ilmaantuvat jäniksenjäljet ovat maaseudullakin harvoin metsäjäniksen jättämiä..
Ryysy kirjoitti:Vinkkinä tiaisista. Älkää ikinä koskaan milloinkaan menkö kertomaan lintunörtille nähneenne taliTINTIN. Koska se ei ole todellakaan kuulemma TINTTI.Helmenkalastaja kirjoitti:Sitä minäkin ihmettelen, jos ei erota toisistaan varista ja harakkaa - sellaisiakin ihmisiä ihan oikeasti on. Ne ovat kuitenkin niin tavallisia lintuja jopa kaupungissa.
Minusta tämä ei ole yhtään outoa, että niitä ei erota. Oudompaa on se, miten joku ei ymmärrä miten voi olla mahdollista miten niitä ei erota ; )

Kissi kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minä olen sanottavani sanonut, että kattellaan!
Heippa Kahvi.
Psykopatologia kirjoitti:Kissi kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minä olen sanottavani sanonut, että kattellaan!
Heippa Kahvi.
Jo vuonna 2014 kielsin lempinimien käytön, jos ao. ilmoittaa, että hän ei pidä ko. nimityksestä.
toope kirjoitti:Ja sinä et voi viestiä poistaa vaikka laitoin punaisen. Kaksinaamaista ja ketjun sotkemista myös ylläpitäjältä.
On kai oikein sanoa Kyllästynyt on v...
vai mikä tämän jutun opetus on?
toope kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kissi kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minä olen sanottavani sanonut, että kattellaan!
Heippa Kahvi.
Jo vuonna 2014 kielsin lempinimien käytön, jos ao. ilmoittaa, että hän ei pidä ko. nimityksestä.
Ja sinä et voi viestiä poistaa vaikka laitoin punaisen. Kaksinaamaista ja ketjun sotkemista myös ylläpitäjältä.
On kai oikein sanoa Kyllästynyt on v...
vai mikä tämän jutun opetus on?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa