Vertaistukea vai vittuilua?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vertaistukea vai vittuilua?

ViestiKirjoittaja Gyver » 24.01.2011 19:27

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 22.02.2011 00:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2011 19:32

Kyllästynyt kirjoitti:Ikävä kyllä aina löytyy joku asiaa tuntematon joka ottaa sinun tekaistut syytöksesi todesta (kuten esimerkiksi Stuart Little, Kis ja possu).
Jospa he ovatkin tehneet johtopäätöksiä sinun omista viesteistäsi, eivät mistään 'tekaistuista syytöksistä'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2011 20:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ikävä kyllä aina löytyy joku asiaa tuntematon joka ottaa sinun tekaistut syytöksesi todesta (kuten esimerkiksi Stuart Little, Kis ja possu).
Jospa he ovatkin tehneet johtopäätöksiä sinun omista viesteistäsi, eivät mistään 'tekaistuista syytöksistä'.

No kerropa sitten missä, miten ja kuka Tristania on muka kiusannut?

Jos et pysty perustelemaan yllä olevaa loukkaavaa heittoasi - älä ihmettele jos sinun eteesi kerta toisensa jälkeen kannetaan nuo sinun tölväyksesi.
Mielestäni toistuva kanssakirjoittajan elämään kajoaminen ja muu henkilökohtaisuuksiin meneminen voi hyvinkin täyttää kiusaamisen kriteerit. Silti, vaikka miten kajotaan muka 'kasvatuksen' ja 'ojentamisen' ja 'kurituksen' nimissä. Trisin elämä sen enempää kuin kenenkään toisenkaan kanssakirjoittajan elämä ei kuulu toinen toistaan loukkaavampien kajoamisten kohteeksi; kiusaamiseksi menee, jos nettifoorumilla ronkitaan ihmisten elämää, oli sitten kohteena tulonlähteet, perheväkivalta, sairaat lapset - tai mikä hyvänsä kanssakirjoittajan elämään liittyvä asia.

Sinun tapasi käännellä veistä kanssakirjoittajien elämän kipupisteissä käy kiusaamisesta oikein hyvin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2011 20:28

Kyllästynyt kirjoitti:Äskettäin sinä Mirri väitit, että minä olisin syyttänyt sinua lastesi sairastumisesta. Tuokaan loukkaava väitteesi ei pidä paikkaansa, mutta etpä sinä ole tuotakaan väärää väitettäsi oikaissut tai edes pahoitellut.
Juu, et toki ole varsinaisesti ja suoraan syyttänyt minua. Sen sijaan olet katsonut aiheelliseksi kerta toisensa jälkeen muistuttaa minua omasta osuudestani lasteni sairastumiseen - aivan kuin minä en tietäisi ja ymmärtäisi ilman sinun toistuvaa muistutteluasi...

Ihmettelit aiemmin, että miksi puhun monikossa... Tuli mieleeni, että sinä et ehkä tiedä minulla nykyisin olevan kaksi sairasta lasta. Sinä katsoit aiheelliseksi muistutella minua kerta toisensa jälkeen omasta osuudestani siihen, että lapseni sairastui skitsofreniaan - nyt heitä on kaksi.

Ja usko pois, sinun toistuvat muistuttelusi ovat olleet varsinaista veitsen kääntämistä haavoissa. Sitä en usko, että sinä tosissasi kuvittelit minun tarvitsevan sinun muistutteluasi, jotta ymmärtäisin oman osuuteni - sen sijaan uskon sinun nimenomaan halunneen kerta toisensa jälkeen vuosien varrella iskeä kivuliaaseen kohtaan... Ja todellakin vuosien varrella, koska mehän olemme 'tunteneet' toisemme jo suunnilleen kahdeksan vuotta.
Muistan joskus kysyneenikin sinulta, että miten uskot toistuvista muistutteluistasi olevan minulle apua ja tukea...

Vai oletko sinä sittenkin ihan vilpittömästi uskonut ja luullut, etten ymmärrä enkä tiedä omaa osuuttani jälkikasvuni skitsofreniaan, ellet sinä vartavasten toistuvasti kerro minulle sitä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gyver » 24.01.2011 20:51

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 22.02.2011 00:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2011 20:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Vai oletko sinä sittenkin ihan vilpittömästi uskonut ja luullut, etten ymmärrä enkä tiedä omaa osuuttani jälkikasvuni skitsofreniaan, ellet sinä vartavasten toistuvasti kerro minulle sitä?

Edelleen vaikuttaa siltä, että sinä et ole ymmärtänyt osuuttasi asiassa.
Nyt menin sanattomaksi edessäsi. Mutta se varmaan oli tarkoituksesikin; motata niin mojovasti, että menee vähän aikaa henkeä haukkoessa...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2011 21:33

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Vai oletko sinä sittenkin ihan vilpittömästi uskonut ja luullut, etten ymmärrä enkä tiedä omaa osuuttani jälkikasvuni skitsofreniaan, ellet sinä vartavasten toistuvasti kerro minulle sitä?

Edelleen vaikuttaa siltä, että sinä et ole ymmärtänyt osuuttasi asiassa.
Nyt menin sanattomaksi edessäsi. Mutta se varmaan oli tarkoituksesikin; motata niin mojovasti, että menee vähän aikaa henkeä haukkoessa...

Minäkö en saisi edes ajatella, että sinä et ole ymmärtänyt osuuttasi asiassa - kun taas sinä puolestasi saat syytellä minua perättömästi ja perustelematta?
Ajattele ihmeessä ihan niin kuin sinusta parhaalta tuntuu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.01.2011 22:37

Luulen, että Kyllästyneen kova prässi haittaa Mirrin "uudistumista".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 00:01

ihmettelen vaan » 24.01.2011 22:33
Sinä sanoit: Edelleen vaikuttaa siltä, että sinä et ole ymmärtänyt osuuttasi asiassa.

Tosi on, että tuolla tavalla esitetty kannanotto särähtää, eikä mielestäni noin pitäisi sanoa,
olipa kannanotto "oikea" eli "väärä".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 00:17

Nenäkkyys ja sivistymättäömyys eivät pue sinuakaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 25.01.2011 00:26

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 22.02.2011 00:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 00:29

Missä oli Mirri silloin kun minua syytettiin veljeni skitsofrenian aiheuttajaksi?
Kyllästynyt, sinullako on skitsofreniaa sairastava veli? Minulle tämä on aivan uusi tieto. En näköjään ole ollut paikalla, kun en ikinä ole kuullut (siis lukenut) moista asiaa. Millä foorumilla sinua on syytetty veljesi skitsofreniasta?
Olen edelleen sitä mieltä, ettei Mirri ole ymmärtänyt mikä osuus hänellä on poikansa sairastumisessa ollut. Tarkempaa arviota en voi antaa koska en Mirrin elämää tunne muuten kuin sen mitä hän on itse kertonut.
Sanot, ettet voi antaa tarkempaa arviota, mutta kuitenkin annat ymmärtää, että tiedät ja ymmärrät minun osuudestani poikieni sairastumiseen enemmän kuin minä itse. Joten kertoisitko osuudestani tarkemmin?

Ja minä siis puhun monikossa, koska molemmat lapseni sairastavat nykyisin skitsofreniaa. Joten minun osuuteni (jonka sinä tunnet ja ymmärrät minua paremmin, ja toivottavasti nyt minullekin selvität) tietysti koskee kahta lasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 00:56

Eikä syytön tai osaton tilanteeseen ole kukaan. Ei se joka hallitsee, eikä se joka suostuu uhraamaan niin omansa kuin lapsensakin/lastensakin elämän ja terveyden.
Kyllästynyt, mistä päättelet, etten minä tiedä enkä ymmärrä tuota asiaa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 01:14

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Eikä syytön tai osaton tilanteeseen ole kukaan. Ei se joka hallitsee, eikä se joka suostuu uhraamaan niin omansa kuin lapsensakin/lastensakin elämän ja terveyden.
Kyllästynyt, mistä päättelet, etten minä tiedä enkä ymmärrä tuota asiaa?

Päätellen siitä mitä olet kertonut, ja ennen kaikkea siitä millä tavalla olet asiasta kertonut.
Olet sitten päätellyt väärin. Et ole tunnistanut monivuotista prosessia, jonka myllerryksessä olen ollut.

Usko pois; minä elän koko lopun elämäni tämän asian kanssa:
Kuten sanoit; minä nimenomaan olen uhrannut lasteni terveyden. Mutta toisin kuin sinä luulet - olen asiasta hirmuisen tietoinen ja ymmärrän oikein hyvin.
Prosessi tosin, luojan kiitos, on johtanut jo niin pitkälle, etten näe enää syyllisiä - hyvä niin. Olisi hirmuisen raskasta elää koko loppu elämänsä syyllisyysasioita miettien, ja syyttäen itseään tai toista. Ja silti, vaikka yritänkin olla näkemättä asioita syyllisyyksien valossa, itsesyytökset ovat ja pysyvät - niiden kanssa täytyy vain elää, koko jäljellä oleva elinikä.

Sinä ilmiselvästi olet tulkinnut lukemaasi väärin; tai kenties lukenut valikoiden, kun et ole tunnistanut monivuotisen prosessin itsesyytösvaiheita.
Mahdatkohan ajatella äidistäsi samoin - ettei hänkään ymmärrä omaa osuuttaan veljesi sairastumiseen... Tai isästäsi, jos se onkin sattunut olemaan isä, joka on elänyt alisteisessa suhteessa... Ehkä oletkin rinnastanut minut äitiisi tai isääsi, ja siksi et ole tunnistanut minun itsesyytöksiäni; olet luullut, etten minäkään ymmärrä omaa osuuttani...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 01:26

Oikein tai väärin; emme voi täällä ruveta esittämään arvioita menneistä tapahtumista, jotka ao. itse on kuvannut - oikein tai väärin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 01:32

Kyllästynyt kirjoitti:Et vakuuta ainakaan minua siitä, että olisit ymmärtänyt.
En nimittäin vähääkään luota arviointi/arvostelukykyysi.
En tarkoita itsesyytöksiä, ne kun tuppaavat usein olemaan vain tuon marttyyrikuvion jonkinlainen jatkumo.
Ei ole mitään marttyyrikuviota; sinä vain luulet niin, koska haluat ajatella asian niin. Mutta samapa tuo mitä luulet ja kuvittelet. Tietysti olisi mukava, jos et sentään uskoisi tietäväsi, vaan ymmärtäisit erehtyneesi. Mutta toisaalta - jos sinusta tuntuu hyvältä uskoa ja luulla tietäväsi, niin mikäs siinä.

Lopetan minua koskevan keskustelun tähän. Ja lopetan myös sinun loukkaantuneisuuksiesi ihmettelyn tässä samalla; ne ovat sinun ongelmasi, eivät minun. Ja kuten on jo tullut selväksi, minulla on suurempiakin ongelmia ihmeteltävänäni kuin yksi ikuisesti loukkaantunut ja leppymätön Kyllästynyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gyver » 25.01.2011 10:54

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 22.02.2011 00:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 11:11

Kuitenkin mt-foorumilla kirjoituksista tulisi (yleisesti) henkiä myötätuntoinen ote, mikä ei Kyllästyneen kirjoituksissa ole aina ollut läsnä
silloin, kun puhutaan Mirrin elämästä ja menneisyydestä yms. Silloin kun fokus on Mirri - Kyllästynyt -relaatioista suhteessa foorumin
kirjoituksiin, voi ote olla räväkämpi.

Kyllästyneen tulisi petrata yllä mainitun asian suhteen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 11:17

Kyllästynyt, tässä keskustelussa on mielestäni noussut esiin tärkeitä asioita, joita sinun olisi tosi hyödyllistä miettiä yhdessä psykoterapeuttisi kanssa. Kuten se, että mitä minä mahdan edustaa sinulle nähdessäsi minussa jonkinlaisen uhrautuvan marttyyrin. Ja se, että miksi olet tulkinnut päiväkirjani marttyyritarinana ja säälipisteiden keräämisenä siinä kuin suurin osa pitkäaikaisista lukijoista on nähnyt siinä prosessin ja eheytymistä kohti kulkevan kehityskertomuksen. Tiedän oikein hyvin, mitä sinä olet ajatellut lukijoiden myötätunnon osoituksista päiviksessäni; et ole edes tunnistanut myötätuntoa, olet tulkinnut sen aivan kummallisesti. Ja olet kuvitellut minun kirjoittaneen kaikki nämä vuodet esittääkseni marttyyria...

Väitän kivenkovaan, että tällaiset vääristyneet tulkinnat ovat sinun pääsi sisäisiä asioita; samoin kuin se, että olet minuun niin syvästi ja monin tavoin loukkaantunut - ollut jo ties miten pitkään. Ja ilmeisesti sinun loukkaantumisesi juontaakin minun elämäni tarinaan - monivuotiseen nettipäivikseeni. Edustan sinulle jotakin hyvin loukkaavaa ja haavoittavaa. Mutta sille asialle minä en voi mitään - niinpä sinun loukkaantuneisuutesi jatkuu, koska minun elämäni tarina ei muutu muuksi; ei vaikka sinä pitäisit minua syyllisenä ties vaikka mihin.

Voisi olla oikein hyödyllistä sinun puhua psykoterapiassa näistä asioista. Ehkä psykoterapeutin opastuksella pääsisit selville, että miksi netissä eteen tullut tapaus nimeltä Mirri on niin hirmuisen inhottava, ja näyttää sinusta niin läpeensä kaksinaamaiselta, tekopyhältä, ja marttyyriltakin jopa. Tuo ei ole kuva minusta - ei, vaikka sinun päässäsi ilmeisesti on. Ja usko pois: minä tunnen itseni paremmin kuin sinä tunnet minut - ehkä tunnen itseni myös paremmin kuin sinä tunnet itsesi. Noin silti, vaikka oletkin ollut monta vuotta psykoterapiassa.
Aina löytyy joku johon marttyyriuskin uppoaa kuin naskali voihin.
Arvasinkin sinun kommentoivan Korjaussarjan myötätunnon osoitusta. Mutta kuten sanoin, taitavat toiset ymmärtää nämä asiat paremmin kuin sinä. Siinä missä sinun mielessäsi omasta elämästä kertominen vääristyy marttyyriudeksi ja myötätunnon tunteminen ja ilmaisu säälipisteiksi, toisten päässä asiat eivät vääristykään noin pahasti.

Moisessa vääristymisessä on huonoa se, että sinun varmaankin on hirmuisen vaikea kertoa omasta elämästäsi tunnetasolla, vuodattaen päiväkirjatyyliin; silti, vaikka on jo ties miten pitkä psykoterapia takana. Puhumattakaan, että kykenisit ottamaan vastaan myötätuntoa - myötätunnon osoituksethan leimaisivat sinut marttyyriksi. Pitäisi etsiä Pikku-Kyllästynyt myötätunnon kohteeksi ja hoidettavaksi...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 11:28

Mirrikin voisi välttää vertailuja esimerkiksi siitä, kuka tulkitsee paremmin yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko