Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en poista muistamisiani, koska tiedän mitä muistan. Nyt muistan asiayhteydenkin, jossa kerroit puheena olevasta puhelinsoitosta. Täällä oltiin Psykopatologialle harmistuneita siitä, että Trisse sai niin kohtuuttomalta tuntuvan pitkän bannin. Arvelen, että sinun tarkoituksesi oli puolustaa Psykopatologiaa, ja siksi toit esille sen puhelinkeskustelun; siitä kertomalla annoit ymmärtää, että sinulla on osuutesi asiassa ja täällä ollaan Psykopatologialle turhaan harmistuneita. Ja tosiaan: puhelinsoitto oli ensin, vasta sen jälkeen Psykopatologia pani Trissen tiukasti seinää vasten ja toteutti pitkän kirjoituskiellon.
Olen ihmetellyt tapausta - siis sitä puhelinsoittoa - hiljaa itsekseni, mutta toisaalta olen ihmetystäni vähän tuonut esillekin; kuten kertomalla kysyjälle, että täällä saa niin pitkän bannin loukkaamalla Kyllästynyttä. Suora viittaus kertomaasi puhelinkeskusteluun ja sitä seuranneeseen Trissen pitkään rangaistukseen.
Olisin ollut edelleen hiljaa, ellei Kahvin muistoa samasta tapauksesta olisi kyseenalaistettu. Ja ellei Psykopatologia olisi pannut vielä paremmaksi (lue: törkeämmäksi) alkamalla höpistä joukkopsykoosista.
Joko sinä Mirri valehtelet harkiten ja tarkoituksella tai olet nähnyt unta; mitään tuollaista jota sinä väität minun sanoneen, en ole sanonut, eikä mitään tuollaista mitä väität tapahtuneen ole tapahtunut.
Toistan vielä, että kertomuksesi on emävalhe.