Trissen päikyn sivuhaara

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trissen päikyn sivuhaara

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 21:44

Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:Mua kummastuttaa että Kyllästynyttä tuntuu pännivän että elän verorahoilla kun niin elää moni muukin täälläkin mutta tuo häntä ei kiinnosta - pelkästään se että minä, Tristan, kulutan Suomen verorahat niin että ollaan konkurssissa kohta :(

Kyllähän kirjoittelussasi aivan aidosti kiinnostaa se puoli, olisitko valmis viemään rahat, vaikka imeväisten suusta, jos sinulle erheenä tilillesi tipsahtaisi vaikkapa kymmenen tuhannen lapsilisät, eikä kukaan huomaisi mitään, vaan saisit rauhassa käyttää, kuten haluat.

Kiitos päivän nauruista! :D Juu, toki olisin. Jos imeväiset alkaisivat äiteineen tapella vastaan niin olisin valmis vielä lahtaamaan pienokaiset synnyttäjineen :roll:

Sillä tyylillä siis kirjoitat. Älä ihmettele, jos ihmiset sitä arvostelevat. Häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen, vaikkapa vain vitsinä, voi olla jollekin sietämätöntä. Ei tietysti sinulle.

Miksiköhän minun täytyy edes viitsiä vastata henkilölle jonka äo vaikuttaa olevan vain pistettä tai paria suurempi kuin keskimääräisellä talitintillä? Itkitkö juuri että PP:kin on sinua tyhmäksi nimitellyt? Tiedäthän mitä jenkeissä tavataan sanoa "If the shoe fits wear it!"
tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.04.2014 21:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.

En todellakaan ole tässä asiassa ja aiheessa tehnyt omasta mielestäni mitään väärää.

Moittia voi, mutta silloin olisi syytä arvioida kokonaisuutta, eikä vain minun osuuttani asiassa.

Mikä on sinun osuutesi? Sangen yleinen käsitys on, että provosoit.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 21:52

tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:
Kiitos päivän nauruista! :D Juu, toki olisin. Jos imeväiset alkaisivat äiteineen tapella vastaan niin olisin valmis vielä lahtaamaan pienokaiset synnyttäjineen :roll:

Sillä tyylillä siis kirjoitat. Älä ihmettele, jos ihmiset sitä arvostelevat. Häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen, vaikkapa vain vitsinä, voi olla jollekin sietämätöntä. Ei tietysti sinulle.

Miksiköhän minun täytyy edes viitsiä vastata henkilölle jonka äo vaikuttaa olevan vain pistettä tai paria suurempi kuin keskimääräisellä talitintillä? Itkitkö juuri että PP:kin on sinua tyhmäksi nimitellyt? Tiedäthän mitä jenkeissä tavataan sanoa "If the shoe fits wear it!"

Kauheita aggressioita sulla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.04.2014 21:54

Hilppa kirjoitti:Sillä tyylillä siis kirjoitat. Älä ihmettele, jos ihmiset sitä arvostelevat. Häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen, vaikkapa vain vitsinä, voi olla jollekin sietämätöntä. Ei tietysti sinulle.

Mitä kaikkea haluaisit Trisin häpeävän ja miksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 21:56

Ei kyse ole määrästä vaan periaatteesta.

KELA:n ja sossun rahojen ja oikeudesta niihin voi olla ainakin kahta mieltä; olethan itse kertonut kuinka olet laskelmoinut vastauksesi ja tekosi niin, että nuo edut itsellesi saisit.
Kyse ei ole sairastumisestasi vaan ylimielisestä asenteestasi ja kieltäytymisestäsi sinulle tarjotuista hoidoista ja/tai kuntoutuksista toisarvoisten syiden takia.
Eikä kyse ole työttömyydestäkään, vaan ylimielisestä asenteestasi niitä töitä kohtaan joihin sinä pidät itseäsi liian älykkäänä ja fiksuna.
tris kirjoitti:... Suomelta en ole saanut kuin lakisääteiset oikeuteni. Kelankin sivuilla lukee "olette oikeutettu toimeentulotukeen" eikä siinä ole teillä mitään nokankoputtamista!

En ymmärrä, miksi sinulla on vain oikeuksia, muttei velvollisuuksia tai vastuuta lainkaan. Sinähän olet sanonut, ettet ole yhteiskunnalle velkaa mitään, koska et ole siltä mitään saanutkaan. Olen myös ymmärtänyt niin, että mielestäsi sinulla on oikeus olla menemättä töihin, harrastaa ja lukea sekä tavata ystäviäsi ja "elää eläämäsi rauhassa", koska toimeentulotuki-, työttömyyspäiväraha- tai työkyvyttömyyspäiväraha ovat niin pieniä ja mitättömiä summia.
tris kirjoitti:... Että olen ärsyttävä ja provosoiva netissä? ...

Et ole vain ärsyttävä ja provosoiva vaan hävytön ja häijy, pahantahtoinen sekä toisten ihmisten kiusaamisesta ja loukkaamisesta nauttiva ja huomiohakuinen ikuinen uhmaikäinen joka ei ole edes koskaan pyytänyt anteeksi tekojaan ja joka kaiken kukkuraksi on elänyt yhteiskunnan siivellä käytännöllisesti katsoen koko aikuisikänsä, on saanut koulutusta ja terveydenhoitoa - muttei kuitenkaan ole mielestään yhteiskunnalle mitään velkaa tai mistään vastuussa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 21:57

Hilppa kirjoitti:Ihminen, joka tuntee tarvitsevansa rahat elämäntilanteensa, sairautensa ja työkyvyttömyytensä vuoksi, tuskin tarvitsee rahojen käytön hyväksymiselle tukea muilta. Ja tuskin hän tarvitsee tukea ja ohjeita siihen, miten välttää mikäkin kiusallinen velvollisuus.

Millaisista ikävistä velvollisuuksista olen valittanut?
tris

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 21:58

Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:Saamani toimeentulotuen määrä on muuten 68 euroa/kk! Että siitä vaan minua - Suomen suurinta valkokaulusroistoa - kurittamaan!

Ei sinua kuriteta. En minä eikä edes Kyllästynyt, joka sinua haastaa. Sinähän kaipaat älyllistä vastusta. Viesteissäsi on ollut toinenkin puoli.

No, asetetaan sanat niin että mitä sinä Hilppa minulta oikein haluat tai toivot? Vai lämpimiksesikö haastelet ennen nukkumaanmenoa?
tris

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 22:00

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sillä tyylillä siis kirjoitat. Älä ihmettele, jos ihmiset sitä arvostelevat. Häpeämättömyyden ja röyhkeyden esittäminen, vaikkapa vain vitsinä, voi olla jollekin sietämätöntä. Ei tietysti sinulle.

Älä satuile omiasi. Tuollaista en viestissäni kirjoita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 22:00

Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:

Kauheita aggressioita sulla.

Juu. Krooninen mt-potilas kun olen niin on kovia aggressioita. Yksi oireeni. Hampaanikin olen narskutellut öisin olemattomiksi.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 22:00

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt toistuva ja jyrkkä tekojen kiistäminen antaa minusta sen vaikutelman, että hän ei omasta mielestään ole tehnyt sen enempää tahattomasti kuin tahallisestikaan mitään väärä tahi moitittavaa tms.

En todellakaan ole tässä asiassa ja aiheessa tehnyt omasta mielestäni mitään väärää.

Moittia voi, mutta silloin olisi syytä arvioida kokonaisuutta, eikä vain minun osuuttani asiassa.

Mikä on sinun osuutesi? Sangen yleinen käsitys on, että provosoit.

Tiedän, mutta omasta mielestäni olen korkeintaan vastannut Tristanin provokaatioihin - mikä tietenkin on ollut virhe.

Ja se mitä olen oma-aloitteisesti Tristanille kirjoittanut, on varmasti ollut hänen mielestään epämiellyttävää, mutta väärää tai asiatonta se ei ole ollut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.04.2014 22:05

tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:Saamani toimeentulotuen määrä on muuten 68 euroa/kk! Että siitä vaan minua - Suomen suurinta valkokaulusroistoa - kurittamaan!

Ei sinua kuriteta. En minä eikä edes Kyllästynyt, joka sinua haastaa. Sinähän kaipaat älyllistä vastusta. Viesteissäsi on ollut toinenkin puoli.

No, asetetaan sanat niin että mitä sinä Hilppa minulta oikein haluat tai toivot?...

Eli tarkoitat: häivy. Joskus valitat, että sinulle ei kirjoiteta. Nytkö huomiota tuli osaksesi liikaa? Ei minulle ole pakko vastata.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 22:06

Kyllästynyt kirjoitti:Eikä kyse ole työttömyydestäkään, vaan ylimielisestä asenteestasi niitä töitä kohtaan joihin sinä pidät itseäsi liian älykkäänä ja fiksuna. ...

Turha kuvitella että nämä keskustelut tekisivät asenteeni vähemmän ylimieliseksi - minähän nautin siitä että minusta puhutaan ja tuskin puhuttaisiin jos olisin alistuva.

En mene töihin koska 1. en saa niitä tällä historialla mistään ja 2. en usko olevani työkykyinen
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.04.2014 22:07

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Älä satuile omiasi. Tuollaista en viestissäni kirjoita.

Hyvä tietää, että ainakaan sinä et kaipaile Trisin viesteihin häpeää ja syyllisyyttä. Noin tulkitsen vastauksesi esittämääni kysymykseen.

Kysyminen ei ole satuilua.
Mirri

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 22:09

Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

No, asetetaan sanat niin että mitä sinä Hilppa minulta oikein haluat tai toivot?...

Eli tarkoitat: häivy. Joskus valitat, että sinulle ei kirjoiteta. Nytkö huomiota tuli osaksesi liikaa? Ei minulle ole pakko vastata.

Ei kun minä vilpittömästi kysyin että mitä haluat tai toivot minulta. Sinun kanssasi tuntuu keskustelemisen olevan tanssia jossa otat askeleen eteen ja toisen taakse vuorotellen ja toivot partnerin tekevän samaa. Kyllästynyt nyt ainakin on suora ja johdonmukainen mutta sinun höpinöistäsi en ota mitään tolkkua joten toivon että puhuisit suoraan kun en jaksa tanssia nyt.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 22:11

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Eikä kyse ole työttömyydestäkään, vaan ylimielisestä asenteestasi niitä töitä kohtaan joihin sinä pidät itseäsi liian älykkäänä ja fiksuna. ...

Turha kuvitella että nämä keskustelut tekisivät asenteeni vähemmän ylimieliseksi - minähän nautin siitä että minusta puhutaan ja tuskin puhuttaisiin jos olisin alistuva...

Niin, sinä olet ihminen joka terroristoi muita ihmisiä joko omaksi huvikseen, hyödykseen tai vain silkkaa omahyväisyyttään (koska uskoo ja tuntee olevansa sellaiseen oikeutettu - tai ainakin luottaa siihen, ettei joudu koskaan teoistaan vastuuseen).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 22:13

p-free kirjoitti:Tässä on Kyltsille asiatekstiä: http://www.anarkismi.net/aivokuume/txt/ ... _black.htm

En ole sinulle, enkä kenellekään muullekaan, mikään "Kyltsi".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 22:15

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:

Turha kuvitella että nämä keskustelut tekisivät asenteeni vähemmän ylimieliseksi - minähän nautin siitä että minusta puhutaan ja tuskin puhuttaisiin jos olisin alistuva...

Niin, sinä olet ihminen joka terroristoi muita ihmisiä joko omaksi huvikseen, hyödykseen tai vain silkkaa omahyväisyyttään (koska uskoo ja tuntee olevansa sellaiseen oikeutettu - tai ainakin luottaa siihen, ettei joudu koskaan teoistaan vastuuseen).

Miksiköhän lähes kaikki tällä palstalla ovat sitä mieltä että terrorisointi ja kiusaaminen tapahtuu toiseen suuntaan..?
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 22:17

Mirri kirjoitti:Hyvä tietää, että ainakaan sinä et kaipaile Trisin viesteihin häpeää ja syyllisyyttä...

Minun mielestäni Tristanin pitäisi tuntea syyllisyyttä ja häpeää teoistaan ja käytöksestään.

Nykyään tuntuu olevan niin, ettei ole sallittua sanoa, että jonkun pitäisi tuntea syyllisyyttä ja häpeää. Minun mielestäni tuo on huonoa kehitystä ja johtaa siihen, ettei kukaan välitä paskaakaan siitä, millä tavalla kohtelee ja käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.04.2014 22:19

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:

Miksiköhän lähes kaikki tällä palstalla ovat sitä mieltä että terrorisointi ja kiusaaminen tapahtuu toiseen suuntaan..?

Koska ovat väsyneet tappeluun, ovat itse osallistuneet kiusaamiseen tai eivät tiedä tai ole nähneet mitä sinä olet tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 18.04.2014 22:21

Sinun täytyy yrittää tuoda sanomaasi vähän sinnikkäämmin esille!
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko