kirppariostokset [ym.]

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: kirppariostokset [ym.]

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 13:50

Asia liittyi äitini (104) kuolemaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 13:53

Psykopatologia kirjoitti:Asia liittyi äitini (104) kuolemaan.

Jep. Syystä tai toisesta äitisi poisnukkuminen kosketti minua syvästi.
Kahvi

Re: kirppariostokset

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2013 14:40

Kyllästynyt kirjoitti:Suljin, koska Kahvin kanssa oli asiasta erikseen sovittu.

Olisi pitänyt arvata, että tuokin asia käännetään minua vastaan....

Kyllästynyt, onko suurikin ihme, että herää kysymyksiä sinun käyttäessäsi moderaattorivaltuuksia tilanteessa, jossa jäävääminen ja moderoinnin siirtäminen itseltä pois vaikuttaisi järkevältä? Ei kysymysten herääminen ole asian kääntämistä sinua vastaan.

On ristiriitaista, että toisaalta tämä loputon kahden kirjoittajan keskinäinen välienselvittely tapahtuu julkisesti lukijoiden silmien alla, mutta toisaalta tehdään asioita, jotka vaikuttavat kummallisilta, eikä kyselläkään saisi, vaikka välillä lukija on yhtenä kysymysmerkkinä. Kuten nyt, kun paljastui, että kinasteluketjun sulkikin Kyllästynyt - toinen osallisista - ei ylläpitäjä. Ja kuitenkin Kyllästynyt on vakuutellut pitävänsä moderaattorioikeutensa poissa tällaisista tilanteista.

Kyllästynyt, mitä ihmeen sinua vastaan kääntämistä se on, että oudot juonenkäänteet saavat lukijat äimistymään?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 16:04

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti::02
Nyhän Kahvi suljetussa päiväkirjaketjussaan tuntui hyväksyvän tai
sivuutti vuoden 2007 valehtelunsa moraalisen puolen kokonaan ja
kirjoitti toimiensa hyvyydestä vain efekti-mielessä.

Ei oikein jaksa/ehdi/halua kiinnittää huomiota tuohon moraaliseen puoleen, '
kun vuositolkulla tulee turpaan ja jatkuvasti saa olla oikomassa Kyllästyneen
minusta esittämiä mahdollisesti hyvinkin virheellisiä väittämiä.
(- -)

Mutta tuohan sanoo, että "tarkoitus pyhittää keinot" ja
että "saatan valehdella päästäkseni pälkähästä".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2013 16:08

Voi hyvä helvetti sentään! Olisiko minun pitänyt kieltäytyä ketjun sulkemisesta vaikka Kahvin kanssa siitä yhdessä sovimme????

Hieno homma, että pystyitte yhdessä sopimaan. Ilmeisesti kyseessä oli tilapäinen aselepo, joka solmittiin kaikessa hiljaisuudessa ja kulissien takana. Vai olikohan se näytelmän väliaika...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 16:13

Psykopatologia kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti::02
Nyhän Kahvi suljetussa päiväkirjaketjussaan tuntui hyväksyvän tai
sivuutti vuoden 2007 valehtelunsa moraalisen puolen kokonaan ja
kirjoitti toimiensa hyvyydestä vain efekti-mielessä.

Ei oikein jaksa/ehdi/halua kiinnittää huomiota tuohon moraaliseen puoleen, '
kun vuositolkulla tulee turpaan ja jatkuvasti saa olla oikomassa Kyllästyneen
minusta esittämiä mahdollisesti hyvinkin virheellisiä väittämiä.
(- -)

Mutta tuohan sanoo, että "tarkoitus pyhittää keinot" ja
että "saatan valehdella päästäkseni pälkähästä".

Ei minusta. Mutta Kyllästyneen suurentelevat ylitulkinnat saattavat
moisesta ehkä kertoakin?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 16:24

Sinähän pidit valehtelua (2007) hyvänä keinona (2013;
jos se se olisi onnistunut), mutta kun se - loppujen lopuksi
- johti vuosien "kiusaamiseen", se ei ollutkaan hyvä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 16:28

Mirri kirjoitti:
Voi hyvä helvetti sentään! Olisiko minun pitänyt kieltäytyä ketjun sulkemisesta vaikka Kahvin kanssa siitä yhdessä sovimme????

Hieno homma, että pystyitte yhdessä sopimaan. Ilmeisesti kyseessä oli tilapäinen aselepo, joka solmittiin kaikessa hiljaisuudessa ja kulissien takana.
Vai olikohan se näytelmän väliaika...

Tapahtumien kulusta ja foorumilla tapahtuneesta inttämisestä voi saada sellaisen kuvan,
että Kahvin puolelta se oli aselepo ja Kyllästyneen puolelta tasapeli.

Ja Mirriä taas huvittaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2013 16:39

En tiedä itkeäkö vai nauraa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2013 16:52

Edelleen odotan vastaustasi, mihin sinun pahansuopa toteamuksesi (joka ei suinkaan ole mikään kysymys tai edes ihmettely) "näköjään et kuitenkaan tee niin" perustuu?

Siihen, että sinä et jäävännyt itseäsi, vaan kaikessa hiljaisuudessa käytit moderaattorioikeuksiasi. Kyseessä kuitenkin on minun tulkintani, ei muuta. Kun paljastui, että sinä olet sulkenut itseäsi koskevan ketjun, minulla ensimmäiseksi tuli mieleen, että sinäkö se oletkin, joka sulkee sinun ja Kahvin välienselvittelyyn liittyviä ketjuja. Ilmeisesti mieleeni tullut ajatus kuitenkin on virheellinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.06.2013 17:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Toki tiedän, että Kahvi oli pyytänyt sulkemaan ketjun - omista syistään....

Et näytä tietävän edes tuota.
Minä suljin ko. ketjun, eikä Kahvilla ollut mitään "omaa syytä" pyytää ketjun sulkemista!

Alla Kahvin viesti Part II -ketjusta juuri ennen sulkemista.
Kahvi kirjoitti: 16.04.2013 21:57
Tuota... sain tietää jotain sellaista elämääni vaikuttavaa, TA:n päiväkirjoja koskevaa yksityisluontoista tietoa, että pyydän Ylläpitoa/moderaattoreita sulkemaan tämän ketjun VÄLITTÖMÄSTI toistaiseksi.

Kiitos etukäteen.

Tuohon pohjasin y.o. toteamukseni. Mistään teidän yksityisviestittelystä ei siinä vaiheessa ainakaan minulla ollut tietoa.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... No, sen perusteella, mitä viestistäsi on tuotu täällä esiin, nuo sanat 'ainakin nyt' antavat aiheen epäillä, että tilanne voisi muuttua, että tarjoat väliaikaista ratkaisua.
Näin ollen minä ymmärrän, miksi tarjottu tasapeli ei Kahville kelvannut. Olen palannut tuohon käsitykseen, että sopu olisi aivan varmasti Kahville kelvannut, jos sitä olisi hänelle tarjottu niin, että hän olisi voinut olla varma, ettei vanhoihin asioihin enää palata. Se olisi siis pitänyt ilmaista eksplisiittisesti....

Ymmärrätkö mitä sana "tasapeli" tarkoittaa?
Se ei ole mikään tilapäinen ratkaisu, tulitauko tai välirauha - vaan tasapeli.
Jos sinä (tai Kahvi), ette suomen kieltä tuon vertaa ymmärrä, se on ongelma jolle teidän pitäisi tehdä jotakin.

Kyllä minä äidinkieleltäni suomalaisena oikein hyvin ymmärrän, mitä tasapeli tarkoittaa. Kuten sanottu, sinun kohdallasi ei vain ole ennakkotapausta siitä, että kykenisit olemaan ottamatta esiin vanhoja asioita. Niinpä nuo valitettavat sanat 'ainakaan nyt' eivät ainakaan auttaneet uskomaan siihen, että sinä todella tarkoitit, mitä sanoit, lopullista tasapeliä käsitellyistä asioista.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Tasapelin olisi voinut tuossa tilanteessa ymmärtää niin, että lopettaisitte nyt vanhojen asioiden käsittelyn...

Ei olisi voinut. Tasapeli on lopullinen ratkaisu, eikä sinun suomen kielen puutteellinen ymmärryskykysi saa tekemääni tarjousta muuttumaan miksikään muuksi kuin mitä se oli, vaikka kuinka yrittäisit omaa erehdystäsi selitellä.

En minä yritäkään muuttaa tekemääsi tarjousta. Tällä foorumilla olemme vain useasti törmänneet tilanteeseen, jossa sinun käsityksesi jonkin sanan merkityksestä on ollut eri kuin esimerkiksi minun tai sanotaan nyt vaikka Kahvin. Siksikin olisi ollut aiheellista vahvistaa toisin sanoin, mitä tarkoitat. Minä en voi olla ajattelematta, ettet tehnyt niin sen vuoksi, ettet halunnut mustaa valkoiselle (mihin toinen osapuoli olisi voinut myöhemmin vedota). Epäluuloista, myönnän.
Oletko muuten suorittanut yliopistossa arvosanan suomen kielestä, vai millä perusteella annat ymmärtää, että sinun käsityksesi sanojen merkityksestä olisi aina oikea ja suorastaan kiveen kirjoitettu (jätät kokonaan ottamatta huomioon henkilö-/aluekohtaiset konnotaatiot)?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 18:20

Psykopatologia kirjoitti:Sinähän pidit valehtelua (2007) hyvänä keinona (2013;

Olet ihmetellyt tätä asiaa todella monessa viestissä. Mitä yrität kertoa/selvittää/tms kun jälleen kerran asian nostat esille?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 18:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Ei minusta. Mutta Kyllästyneen suurentelevat ylitulkinnat saattavat
moisesta ehkä kertoakin?

Joita ovat?

Aloitetaan nyt vaikka tästä:

Re: Miksi samaa aina kiusataan?
Kirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2013 20:20
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Kahvi olet valehdellut toistuvasti, pitkään ja rankasti. ...
viewtopic.php?f=16&t=7364&start=760#p125349

Eli väitteesi/solvauksesi siitä, että minä muka olisin "patologinen valehtelija".
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 18:23

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Hieno homma, että pystyitte yhdessä sopimaan. Ilmeisesti kyseessä oli tilapäinen aselepo, joka solmittiin kaikessa hiljaisuudessa ja kulissien takana.
Vai olikohan se näytelmän väliaika...

Tapahtumien kulusta ja foorumilla tapahtuneesta inttämisestä voi saada sellaisen kuvan,
että Kahvin puolelta se oli aselepo ja Kyllästyneen puolelta tasapeli.

Jotakuinkin näin minäkin asian koen/koin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 18:24

Mirri kirjoitti:
Edelleen odotan vastaustasi, mihin sinun pahansuopa toteamuksesi (joka ei suinkaan ole mikään kysymys tai edes ihmettely) "näköjään et kuitenkaan tee niin" perustuu?

Siihen, että sinä et jäävännyt itseäsi, vaan kaikessa hiljaisuudessa käytit moderaattorioikeuksiasi. Kyseessä kuitenkin on minun tulkintani, ei muuta. Kun paljastui, että sinä olet sulkenut itseäsi koskevan ketjun, minulla ensimmäiseksi tuli mieleen, että sinäkö se oletkin, joka sulkee sinun ja Kahvin välienselvittelyyn liittyviä ketjuja. Ilmeisesti mieleeni tullut ajatus kuitenkin on virheellinen.

Korostan ja alleviivaan, että ko ketjun sulkeminen oli minun "ideani" - ainakaan tässä tapauksessa siis Kyllästynyt ei ole käyttänyt virka-asemaansa mitenkään väärin (tuskin on koskaan).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 18:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Toki tiedän, että Kahvi oli pyytänyt sulkemaan ketjun - omista syistään....

Et näytä tietävän edes tuota.
Minä suljin ko. ketjun, eikä Kahvilla ollut mitään "omaa syytä" pyytää ketjun sulkemista!

Alla Kahvin viesti Part II -ketjusta juuri ennen sulkemista.
Kahvi kirjoitti: 16.04.2013 21:57
Tuota... sain tietää jotain sellaista elämääni vaikuttavaa, TA:n päiväkirjoja koskevaa yksityisluontoista tietoa, että pyydän Ylläpitoa/moderaattoreita sulkemaan tämän ketjun VÄLITTÖMÄSTI toistaiseksi.

Kiitos etukäteen.

Tuohon pohjasin y.o. toteamukseni. Mistään teidän yksityisviestittelystä ei siinä vaiheessa ainakaan minulla ollut tietoa....

Ei ollutkaan, mutta siitä huolimatta ilmoitit ymmärtäväsi miksei Kahvi tasapeliehdotukseeni suostunut.

Voi olla sattumaa, mutta yhtä kaikki Helmenkalastaja ymmärsi täysin sen, miksi en tasapeliehdotukseesi suostunut.

Pitää nyt tässä yhteydessä muistaa, että kk-virheeni suhteen tein toivomasi "sovitustyön" ja asian piti olla case closed - kunnes se erään debatin yhteydessä yht'äkkiä ei ollutkaan sitä; sanomiisi ei ole siis aikaisemminkaan voinut luottaa, joten ei ihme, että myös Helmenkalastaja oli epäileväinen sen suhteen, mitä tosiasiallisesti tarkoitit "tasapelillä".

-------
18:35
lisätty "tasapelillä"
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 18:40

Kahvi:
TA:n päiväkirjoja koskevaa yksityisluontoista tietoa,

(Eihän tuo liity minuun ja äitiini.)

Mielestäni tuon Kahvin viestin pohjalta suljin (jonkun ko.) ketjun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 18:41

Ei Kyllästynyt ole käyttänyt virka-asemaansa väärin.

Minä olen laittanut bannit yms. mutta en välttämättä HETI rikkeen yms. jälkeen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2013 18:44

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Sinähän pidit valehtelua (2007) hyvänä keinona (2013;

Olet ihmetellyt tätä asiaa todella monessa viestissä.
Mitä yrität kertoa/selvittää/tms kun jälleen kerran asian nostat esille?

Hyväksyt valheellisen menettelysi, joka on toiselle tuottanut kohtuutonta haitaa.

Onko asia muillekin epäselvä? Vastakohtana on puhtain asein taistelu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.06.2013 18:46

Psykopatologia kirjoitti:Kahvi:
TA:n päiväkirjoja koskevaa yksityisluontoista tietoa,

(Eihän tuo liity minuun ja äitiini.)

Mielestäni tuon Kahvin viestin pohjalta suljin (jonkun ko.) ketjun.

Kyllästynyt sen teknisesti sulki sovitun mukaisesti, mutta väliäkö tuolla.

Jouduin hieman selityksessäni kiertämään väärän koivun kautta, koska en katsonut sopivaksi kertoa todellista syytä; sinä (ja sitä kautta äitisi poisnukkuminen) liityt kyllä TA:n päiväkirjoihin - joiltain osin jopa ihan oleellisesti.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko