Jonninjoutavuuksia!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jonninjoutavuuksia!

ViestiKirjoittaja Dukkha » 21.06.2016 19:26

Eli vastuuton psykopaattinen käyttäytyminen on osaltaan ns. huonon kasvatuksen tulosta. Myös jonkinnäköinen sumentuminen saattaa tapahtua omissa haluissa, eli kun "mikään ei riitä". Vähän sama kuin et yliempaattinen ihminen kokee kaiken voimakkaasti, ja toisaalta, myös haluaa kokea. Tuohon sit päänsisäisiä ongelmia ja/tai toimettomuutta/turhautumista, niin päihdeongelma, joko toiminnallinen tai kemiallinen, saattaa puhjeta. Käytännössä kolikon kääntöpuolet, kokea kaikki tai ei mitään, näin kärjistetysti ilmaistuna. Tai en tiiä.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 21.06.2016 19:27

Tuohon Kyllästyneen artikkeliin siis viittasin.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2016 19:40

Antisosiaalisen persoonallisuushäiriön (APD) prevalenssi oli Yhdysvaltoissa n. 3,8 % (naiset 1,9 / 5,6 miehet) (NESARC 2001 - 2005) mutta UK:ssa vain 0,6 (2006) ja Oslossa 0,7 (2001). Psykopaattisen muodon prevalensseja ei ole erikseen tutkittu, mutta todennäköisesti he kasaantuvat alimpiin sosiaalisiin kerrostumiin (ja vankiloihin). - "Narsistinen" ja "psykopaattinen" sekoitetaan usein toisiinsa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2016 19:41

.Kissi kirjoitti:Tris...

.Kissi yrittää hillitä ilkeää trisseä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.06.2016 19:50

Dukkha kirjoitti:Tuohon Kyllästyneen artikkeliin siis viittasin.

Ei ollut minun linkittämäni. Sateentekijän lainaus pielessä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.06.2016 21:01

Kyllästynyt kirjoitti:

Kysyn Kyllästyneeltä uudestaan, millä tavoin lainaus oli pielessä?
Oletko Kyllästynyt tässä(kin ) asiassa asiantuntija?

-muoks. klo21.14. lisätty kysymys
-Sateentekijä
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.06.2016 21:13, muokattu yhteensä 3 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Dukkha » 21.06.2016 21:08

Psykopatologia kirjoitti:Antisosiaalisen persoonallisuushäiriön (APD) prevalenssi oli Yhdysvaltoissa n. 3,8 % (naiset 1,9 / 5,6 miehet) (NESARC 2001 - 2005) mutta UK:ssa vain 0,6 (2006) ja Oslossa 0,7 (2001). Psykopaattisen muodon prevalensseja ei ole erikseen tutkittu, mutta todennäköisesti he kasaantuvat alimpiin sosiaalisiin kerrostumiin (ja vankiloihin). - "Narsistinen" ja "psykopaattinen" sekoitetaan usein toisiinsa.

Varmaan samankaltaisuuksiensa takia. Narsististen vanhempien tai vanhemman kasvattaneesta saattanee tulla joko "häikäilemätön psykopaatti" tai "ylitunteva epävakaa empaatti", riippuen siitä, kumpaan suuntaam lapsen/nuoren tunteita on laiminlyöty. Suurin osahan tietyistä piirteistä kasautunee ihmisryhmissä tiettyihin viiteryhmiin tai "pohjalle", sekä myös asemiin, jossa kyseisistä piirteistä on hyötyä. Esim. lähihoitajissa on läheisriippuvaisuus tyypillistä, ja toisaalta, uhrautuvuudesta ei kyseisessä ammatissa ole sinänsä haittaa, muuta kuin yksilölle itselleen. Eli molemmissa tilanteissa on osaltaan kyse kehittymättömän epäterveen minäkuvan vailinaisuuksien paikkaamisesta. Tai näin ainakin asian itse näkisin. Ja jos mt-ongelmien hoito avopuolellakin kusee, niin voi juku mikä lieneekään tilanne vankiloissa, ja kuinka vaikea-asteisesti henkisesti sairaita ihmisiä niihin onkaan pesiytynyt. :shock: Harmi kun tiedän kriminaalihuollosta niin vähän.

Kyllästynyt kirjoitti:

Ok.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.06.2016 21:27

Dukkha kirjoitti:Eli vastuuton psykopaattinen käyttäytyminen on osaltaan ns. huonon kasvatuksen tulosta. Myös jonkinnäköinen sumentuminen saattaa tapahtua omissa haluissa, eli kun "mikään ei riitä". Vähän sama kuin et yliempaattinen ihminen kokee kaiken voimakkaasti, ja toisaalta, myös haluaa kokea. Tuohon sit päänsisäisiä ongelmia ja/tai toimettomuutta/turhautumista, niin päihdeongelma, joko toiminnallinen tai kemiallinen, saattaa puhjeta. Käytännössä kolikon kääntöpuolet, kokea kaikki tai ei mitään, näin kärjistetysti ilmaistuna. Tai en tiiä.

Mielestäni yliempaattisuus onkin täydellinen vastakohta psykopaatin vallanhimoiselle käyttäytymiselle.. Empaattiset ja yliempaattiset jäävät usein, ikävä kyllä muitten jalkoihin.
Eniten siinä kärsii sitten se henkilö itse, joka ei mitään pahaa ole kellekkään halunnut, vaan yrittää selvittää asioita tasapuolisesti ja rauhanomaisin keinoin .

Mielestäni yliempaattisuudesta on vaara luisua uhriutumiseksi. Katsoo, että on kaikkensa yrittänyt, ei jaksa enää ja ottaa sitten sen syntipukin aseman pitääkseen työyhteisön edes jollain tavoin tyytyväisenä ja toimivana. Aina joku kumminkin joutuu kärsimään...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.06.2016 21:35

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

-Sateentekijä

Olen omien viestieni asiantuntija.
Sinä olet ensin lainannut minua, ja sen perään olet linkittänyt artikkelisi niin, että siitä voi saada sen käsityksen (jonka Dukkhakin sai), että minä olisin ko. artikkelin palstalle postannut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.06.2016 21:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

-Sateentekijä

Olen omien viestieni asiantuntija.
Sinä olet ensin lainannut minua, ja sen perään olet linkittänyt artikkelisi niin, että siitä voi saada sen käsityksen (jonka Dukkhakin sai), että minä olisin ko. artikkelin palstalle postannut.

Voihan nyt taas mitä hiusten halkomista! Missään vaiheessa viestistäni ei käy esiin, että olisin sen sinulta kopioinut. Olen lähteetkin laittanut esiin, mutta aina sinun pitää vaan saada urputtaa...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 21.06.2016 21:47

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:Voi kristus! :shock:

No se! Tarkoitit varmaan noita kevennyksiä, mielestäni ne sopivat tähän ketjuun, sori.

Ei kun tarkoitin tuota johtajuus-teoriaasi. Toivoin että Kyllästynyt olisi käynyt sen kimppuun (kuin sika limppuun) mutta hänkään ei taida enää jaksaa. :(
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 21.06.2016 22:00

Kun luin tuon Sateentekijän artikkelin, ajattelin että tämähän on vanha juttu! Olen lukenut sen aiemminkin. Ja olihan se sitten v.2014 julkaisu. Mielestäni artikkeli oli ihan täyttä paskaa. Mutta sehän ei ole saltsun vika. Nyt olen sitoutunut miettimään kaikkea kirjoittamaani ja kunnoittamaan toisen mielenliikkeitä ja niinpä tuumaan, että jos joku saa artikkelista oivalluksia, niin hyvä se sitten.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.06.2016 22:01

Johtajuus-teoria ei ole "minun" en ole sitä keksinyt.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.06.2016 22:02

Kirjoittaja trisse » 21 Kesä 2016, 21:47

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Voi kristus! :shock:

No se! Tarkoitit varmaan noita kevennyksiä, mielestäni ne sopivat tähän ketjuun, sori.

Ei kun tarkoitin tuota johtajuus-teoriaasi. Toivoin että Kyllästynyt olisi käynyt sen kimppuun (kuin sika limppuun) mutta hänkään ei taida enää jaksaa. :(

.Kissi kirjoitti:Kun luin tuon Sateentekijän artikkelin, ajattelin että tämähän on vanha juttu! Olen lukenut sen aiemminkin. Ja olihan se sitten v.2014 julkaisu. Mielestäni artikkeli oli ihan täyttä paskaa. Mutta sehän ei ole saltsun vika. Nyt olen sitoutunut miettimään kaikkea kirjoittamaani ja kunnoittamaan toisen mielenliikkeitä ja niinpä tuumaan, että jos joku saa artikkelista oivalluksia, niin hyvä se sitten.

Paskajuttu, mutta tulipahan kopsattua :lol:

Yritä nyt noitten kanssa elää kurissa ja herrannuhteessa :shock: Sanottakoon sitten edelleenkin vaan suoraan ilman selittelyitä muka toisen kunnioittamisesta. Tasan päivän sitä jo kestikin.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.06.2016 22:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 21.06.2016 22:04

Psykopatologia kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:Tris...

.Kissi yrittää hillitä ilkeää trisseä.

Väärin! Kissi yrittää valaa uskoa paremmasta :?
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 21.06.2016 22:06

Sateentekijä kirjoitti:Johtajuus-teoria ei ole "minun" en ole sitä keksinyt.

Ai? Opitko ihan googlettamaan? Ihan itse? :shock:
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.06.2016 22:09

Sanoisin trisse nyt tosi rumasti, mutta täälllä ei saa mennä henkilökohtaisuuksiin...
Sinä se jatkat vaan ikäänkuin itseoikeutetusti tuolla tyylillä. Ei auta bannit ei muut. Sinähän vaan nautit saamastasi suosiosta.
Semmoista se nettiriippuvuus pahimmillaan on.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 21.06.2016 22:18

D'Artagnan on nuori huimapäinen soturi.
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2016 22:19

22:18
Kyllä Sateentekijän lainauksessa kakan hajua on, vaikka kirjoittaja on FT. - Tällaista juuri tarkoitin, kun toisaalla kirjoitin, että Google-tiedon soveltamisessa on puutteita.

22:23 Linkissä on myös:
Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pöö » 21.06.2016 22:25

Huomenna olis puoleltapäivin hammaslääkärin tutkimus ... huh ja jipii.
pöö

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko