Hilppa kirjoitti:... Unessa heittäytyminen voi olla ratkaisu eikä enää muodostu painajaiseksi.
Välittämättä rannan tiikeristä, joka antaa ohjeita, ui miten huvittaa ja sulkee korvansa antaen ajatusten jähmettyä kylmässä. Lopulta kylmällä ei ole enää merkitystä, vaan ehkä alkaa pistellä kuin kuuma vesi, josta on vain uitava rannalle tai saareen.
Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Uni ei siis sisältänyt mitään dramaattisia aineksia tai merkityksiä, piilotajunta vain teki päivän saaliista kollaasin.
Ihan oikein. Näin se usein menee. Jotkut unet tosin merkitsevät enemmän kuin toiset. (Siis omat uneni itselleni.)
Pari untani olen itseasiassa kirjoittanut päiväkirjaani ja ne kertoo minulle myös jotain.
Psykopatologia kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Uni ei siis sisältänyt mitään dramaattisia aineksia tai merkityksiä, piilotajunta vain teki päivän saaliista kollaasin.
Ihan oikein. Näin se usein menee. Jotkut unet tosin merkitsevät enemmän kuin toiset. (Siis omat uneni itselleni.)
Pari untani olen itseasiassa kirjoittanut päiväkirjaani ja ne kertoo minulle myös jotain.
Tässä "oikein" merkitsee pikemminkin "olen samaa mieltä".
Hilppa kirjoitti:Todennäköisesti hän on vain niin äärettömän innoissaan omista oivalluksistaan ja ajatuksistaan.

Mirri kirjoitti:Kenties uhkana sinun 'tietämyksellesi'?

Mirri kirjoitti:Kenties uhkana sinun 'tietämyksellesi'?
Gabriel kirjoitti:Eli haluat siis haastaa riitaa koska sait siihen sopivan tilaisuuden...
Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärsin kyllä mitä Gabriel tarkoitti, mutta koska hänen mielestään olen itse omalla käytökselläni ja ajattelutavallani ansainnut ahdistukseni ja tuskani, ajattelin antaa hänelle lisää pontta ja perusteita tarttumalla ilmaisuun (jonka merkityksen tässä yhteydessä varsin hyvin arvasin), mutta joka sävyltään ja asenteeltaan toisten kirjoittajien on yläpuolelle asettautuva.
Gabriel kirjoitti:Viittaat ilmeisesti siihen, että kielioppivirheistä sinä raakkaisit pois työnhakijat heti tai että kävelet pois kaupasta jos myyjä ei puhu kieliopillisesti oikein ym. johon minä vastasin.
viewtopic.php?f=5&t=16106...
Gabriel kirjoitti:... En halunnut sitä tuossa ketjussa enempää ruotia, mutta koska nostit asian uudemman kerran esille niin tässä hieman paremmin avattuna. Tuossa lauseessa ei ollut mainitsemaasi sisältöä.
Minusta jos ei osaa katsoa kokonaisuutta ja raakkaa ihmisiä tai asioita pois pelkästään yhdellä tai tietyllä perusteeella, on ihminen tuskansa ansainnut...
Gabriel kirjoitti:... Avarampi katse tekee ilmanmuuta elämästä helpompaa, omasta ja muiden. Aivan turha kantaa hyödytönä taakkaa...
Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Eli haluat siis haastaa riitaa koska sait siihen sopivan tilaisuuden...
En varsinaisesti, mutta halusin kiinnittää huomiosi siihen, että sinulla on tapana esiintyä ylimpänä auktoriteettina joka kertoo meille tyhmille, miten asiat oikeasti ovat.
Tapasi kiinittää huomiota asioihin on lapsellinen ja kiukutteleva. (Teit siitä esimerkin) . Tässäkin viestissä heität marttyyrinviittaa ja tehostat tunnesiältöä ylisanoin...
Gabriel kirjoitti:... Mutta kyllä joskus todellakin tuntuu siltä, että tällä palstalla täytyy asioita vääntää rautalangasta (ainakin joidenkin kohdalla) eikä ne silti mene perille.
Vertauskuvallinen viesti ei juuri koskaan etene.
Ääretöntä spesifiointia tarvitaan vaaditaan ja kinutaan, joka loppupelissä käännetään pilkunnussimiseksi, jonka perinmäinen tarkoitus on "kiihottaa" itseä ja saada "liekkeihin".
Pyrit siihen myös nyt.
Gabriel kirjoitti:Ja,
Kyllä sinun asenteesi ja tapasi toimia saa sinut suuriin vaikeuksiin...
Gabriel kirjoitti:... Aina voi kävellä pois jos ei "tykkää naamasta", ihan joka paikassa, Loppupelissä vaan ei päästetä enää edes sisälle.
Ole siinä sitten "oikeassa".
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa