Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 19:30

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:... Jos joku kutsuisi minua haisevapilluiseksi huoraksi niin miksi se satuttaisi minua mitenkään?...

Enkä minä pitäisi minään, jos joku perustellusti ja asiallisesti kommentoi viestejäni - olkoonkin ettei niiden sisältö ole minulle suosiollinen.

Kuitenkaan Mirrin ja Kahvin viestit tässä ketjussa eivät ole sinua miellyttäneet ja ovatpa peräti olleet nettikiusausta. Kuinkas se nyt niin..?

Eivät miellytä, koska ne ovat tarkoitushakuisia ja perustuvat subjektiivisiin tulkintoihin minusta ja tekemisistäni. Siitä huolimatta en ole ruvennut ketään solvaamaan tai nimittelemään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 19:34

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:
tris kirjoitti:...

Tämä kommentti osoittaa keskustelun olevan kanssasi täysin mahdotonta. Älykkyydessäsi ei ole mitään vikaa mutta ilmeisesti olet täysin empatiakyvytön ja mahdollisesti autistinen. Muutakaan selitystä en keksi.

Jatkakaa te muut ja pitäkää hauskaa. Minä menen kuuntelemaan youtubea ja tekemään salaattia

(Blogien käyttöoikeus on toki voimassa yhä).

Millä perusteella? Silläkö, etten vaieten suostu solvattavaksi tai muutenkaan kiusaamisen uhriksi?

Autistinen en ole, enkä tietääkseni empatiakyvytönkään. En esimerkiksi pystyisi sanomaan kenellekään, että hänen lapsensa ovat vesipäisiä idiootteja.

Sillä perusteella että kommenttisi eivät ole olleet tosia eivät millään mittapuilla kunnolla perusteltuja (kun sinulla ei ole ollut pääsyä pääni sisälle tai kärpäseksi kattoon esim A-klinikalle) ja eivätkä useimmiten edes asiallisia.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 19:37

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:... Jos joku kutsuisi minua haisevapilluiseksi huoraksi niin miksi se satuttaisi minua mitenkään?...

Enkä minä pitäisi minään, jos joku perustellusti ja asiallisesti kommentoi viestejäni - olkoonkin ettei niiden sisältö ole minulle suosiollinen.

Kuitenkaan Mirrin ja Kahvin viestit tässä ketjussa eivät ole sinua miellyttäneet ja ovatpa peräti olleet nettikiusausta. Kuinkas se nyt niin..?

Eivät miellytä, koska ne ovat tarkoitushakuisia ja perustuvat subjektiivisiin tulkintoihin minusta ja tekemisistäni. Siitä huolimatta en ole ruvennut ketään solvaamaan tai nimittelemään.

Subjektiivinen tulkinta! Nyt ollaan hyvin lähellä ojaa jonne oma lehmäsi putosi...
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 19:40

tris kirjoitti:... Sillä perusteella että kommenttisi eivät ole olleet tosia eivät millään mittapuilla kunnolla perusteltuja (kun sinulla ei ole ollut pääsyä pääni sisälle tai kärpäseksi kattoon esim A-klinikalle) ja eivätkä useimmiten edes asiallisia.

Kuten sanoin, valtaosa kommenteistani perustuu omille ilmoituksillesi (et osaa kymmensormijärjestelmää, et halua palvella, et halua herätä aikaisin, et halua syödä sianlihaa, et halua tehdä työtä ym).

Valtaosa kommenteistani on ollut erittäin asiallisia, eikä yksikään niin asiaton, törkeä tai loukkaava kuin valtaosa sinun minulle osoittamista viesteistä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 19:44

tris kirjoitti:...Subjektiivinen tulkinta! Nyt ollaan hyvin lähellä ojaa jonne oma lehmäsi putosi...

Yksikään ihminen maan päällä ei voi objektiivisesti asiaa tarkasteltuaan väittää, että sinun viestisi ja käytöksesi olisivat olleet asiallisia.

Oma mielipiteeni on (tietenkin) oma sujektiivinen käsitykseni, muttei se tee Kahvin tai Mirrin kommenteista objektiivisia - sinun viesteistäsi puhumattakaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 19:44

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Miksi minun pitäisi ajatella sinun tunteitasi, kun sinä et ole vuosikausien yrittämisestä huolimatta tehnyt muuta kuin kiistänyt omat tekosi ja tehnyt minun kiusaamisestani jonkinlaista kansanhuvia.
...

tris kirjoitti:Tässä sairautesi puhuu pahan kerran. Ei ole kyse tunteideni ajattelemisesta vaan siitä että jos kerrot varmuudella ajatuksistani, motiiveistani ja elämäni tapahtumien tulkinnoista puuttuvin tiedoin niin sinä *valehtelet**!

Olen jo sanonut, etten voi tuntea kuin voimakasta vastenmielisyyttä niitä kohtaan jotka ovat minua kiusanneet/kiusaamiseen osallistuneet. Enkä ole niin jalo ihminen, että pystyisin unohtamaan sen mitä sinä olet tarkoituksella, harkiten ja tietoisesti minulle tehnyt.

Tarkoitatko tuolla sitä että tiedostat valehtelevasi ja koet että se on oikein?
tris

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 19:47

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:...Subjektiivinen tulkinta! Nyt ollaan hyvin lähellä ojaa jonne oma lehmäsi putosi...

Yksikään ihminen maan päällä ei voi objektiivisesti asiaa tarkasteltuaan väittää, että sinun viestisi ja käytöksesi olisivat olleet asiallisia.

Oma mielipiteeni on (tietenkin) oma sujektiivinen käsitykseni, muttei se tee Kahvin tai Mirrin kommenteista objektiivisia - sinun viesteistäsi puhumattakaan.

Objektiivinen totuus oli kuitenkin se että menin esim. töihin reilua kuukautta myöhemmin kun kehtasit kirjoittaa että työnhakuni oli silkkaa feikkausta.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 19:48

Kyllästynyt kirjoitti:... Olen jo sanonut, etten voi tuntea kuin voimakasta vastenmielisyyttä niitä kohtaan jotka ovat minua kiusanneet/kiusaamiseen osallistuneet. Enkä ole niin jalo ihminen, että pystyisin unohtamaan sen mitä sinä olet tarkoituksella, harkiten ja tietoisesti minulle tehnyt.

tris kirjoitti:Tarkoitatko tuolla sitä että tiedostat valehtelevasi ja koet että se on oikein?

En valehtele, enkä niin ollen voi myöskään "tiedostaa valehtelevani".

Minun mielestäni on oikein, että puolustaudun kiusaamista vastaan - kaikilla laillisilla keinoilla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 19:51

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Objektiivinen totuus oli kuitenkin se että menin esim. töihin reilua kuukautta myöhemmin kun kehtasit kirjoittaa että työnhakuni oli silkkaa feikkausta.

Kyllä minä tosiaankin kehtasin. Olit nimittäin jossain välissä sanonut toivovasi, ettei sinulle mitään työpaikkaa osoitettaisi.
Mitään laitonta en ole sanonut, mutta jos se sinun oloasi helpottaa; pyydän anteeksi, että sanoin työnhakusi olevan silkkaa feikkausta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 20:02

No kiitos. Laittomuudesta ei ole kyse vaan siitä että huonoilla ennustuksilla ja negatiivisilla päätelmillä on tapana toteuttaa itseään. Esimerkiksi kenet tahansa lapsen saa kasvamaan kömpelöksi ja koulussa huonosti menestyväksi jos tarpeeksi paljon jankuttaa tämän olevan sellainen. Sellainen ei tee hänestä käsistään kätevää priimusta.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 20:12

tris kirjoitti:No kiitos. Laittomuudesta ei ole kyse vaan siitä että huonoilla ennustuksilla ja negatiivisilla päätelmillä on tapana toteuttaa itseään. Esimerkiksi kenet tahansa lapsen saa kasvamaan kömpelöksi ja koulussa huonosti menestyväksi jos tarpeeksi paljon jankuttaa tämän olevan sellainen. Sellainen ei tee hänestä käsistään kätevää priimusta.

Mitä uskot saavasi aikaan solvaamallasi jonkun lapsia vesipäisiksi idiooteiksi? Halua paljastaa itsestään sinulle enemmän ja syvemmin henkilökohtaisia tietoja?

En vieläkään ymmärrä, mikset sinä tajua/suostu myöntämään mitä olet tehnyt vaan syytät minua kiusaamisesta. Tälläkin osastolla on nähtävissä, miten jatkuvasti haastat riitaa, härnäät sekä perustat ketjuja joissa ei minkäänlaista mahdollisuutta objektiiviseen keskusteluun.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 20:22

Kyllästynyt kirjoitti:Se, että ryhdyt keskustelussa tukemaan Tristania on paitsi asiatonta toimintaa ja puolueellista riidanhaastamista, myös nettikiusaajan ja -kiusaamisen tukemista. Vähintääkin siis osallistumista nettikiusaamiseen.

Äläpäs puhu paskaa! En ole tukenut Trisseä, vaan päinvastoin moittinut hänen käytöstään - sinun käytöksestäsi olen kyllä rumpua lyönyt, mutta kritiikkini siltä olsin mitätöit "argumentoimalla" että muka kiusaan tms.

Totesit minut "kilvenkiillottajaksi", mikä oli minusta törkeää.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 20:30

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:Kuitenkaan Mirrin ja Kahvin viestit tässä ketjussa eivät ole sinua miellyttäneet ja ovatpa peräti olleet nettikiusausta. Kuinkas se nyt niin..?

Paitsi horisit jotain kilpien kiillottamisesta ja et ole puuttunut esim minun Trisseä kohtaan esittämään kritiikkiin - tai edes siihen, että suoraan solvasin häntä.

Se, mitä tässä(kin) ketjussa on tuotu esiin, kertoo minulle että Kyllästynyt on kokenut niin Janne Pöyhtärin kuin eräiden nimimerkkien (mm minä) osalta enemmän tai vähemmän merkittävää epäreiluutta. Tämä nähdäkseni manifestoituu Trissen vuosia jatkuneena mollaamisena ym, joka toisinaan tuntuu jatkuvan niin pitkälle, että Trisse tyypilliseen tapaansa saa itkupotkuraivarit.

Se, että minua syytetään nettikiusaamisesta sillä perusteella, että näkemykseni oletetaan perustuvan aikaisempaan käytökseeni tms, on totaalisesti perseestä. Ja syvältä. Heitellään pahantahtoisia väitteitä nippa-nappa järkeen mahtuvin perusteluin sillä tavoin, että jos se voi olla totta, niin sen on oltava totta.

Seuraavaan kiusaamis-syytökseen en tule enää suhtautumaan maltillisesti. Joo, tämä oli uhkaus; miksi minunkaan pitäisi sietää sitä, että minusta väitetään perättömiä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 20:31

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:No kiitos. Laittomuudesta ei ole kyse vaan siitä että huonoilla ennustuksilla ja negatiivisilla päätelmillä on tapana toteuttaa itseään. Esimerkiksi kenet tahansa lapsen saa kasvamaan kömpelöksi ja koulussa huonosti menestyväksi jos tarpeeksi paljon jankuttaa tämän olevan sellainen. Sellainen ei tee hänestä käsistään kätevää priimusta.

Mitä uskot saavasi aikaan solvaamallasi jonkun lapsia vesipäisiksi idiooteiksi? Halua paljastaa itsestään sinulle enemmän ja syvemmin henkilökohtaisia tietoja?

En vieläkään ymmärrä, mikset sinä tajua/suostu myöntämään mitä olet tehnyt vaan syytät minua kiusaamisesta. Tälläkin osastolla on nähtävissä, miten jatkuvasti haastat riitaa, härnäät sekä perustat ketjuja joissa ei minkäänlaista mahdollisuutta objektiiviseen keskusteluun.

Aijaa? Mikäs tästä on keskustelumahdollisuuden poistanut - johan tässä on useamman sadan viestin verran jauhettu.

Joo, anteeksi että kutsuin lapsiasi noin. Se oli aiheetonta ja minun on täytynyt olla sekaisin ja tosi vihainen.
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 20:33

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Se, että ryhdyt keskustelussa tukemaan Tristania on paitsi asiatonta toimintaa ja puolueellista riidanhaastamista, myös nettikiusaajan ja -kiusaamisen tukemista. Vähintääkin siis osallistumista nettikiusaamiseen.

Äläpäs puhu paskaa! En ole tukenut Trisseä, vaan päinvastoin moittinut hänen käytöstään...

Mutta paljon enemmän ja useammin sitä puolustellut mm. "metsän vastaamisella" ym.
Kahvi kirjoitti:... sinun käytöksestäsi olen kyllä rumpua lyönyt, mutta kritiikkini siltä olsin mitätöit "argumentoimalla" että muka kiusaan tms...

Kritiikkisi on puolueellista, eikä perustu tosiasioihin.
Kahvi kirjoitti:... Totesit minut "kilvenkiillottajaksi", mikä oli minusta törkeää.

Minusta puolestani on törkeää, että sinä tulet paikalle ja esiinnyt "reiluna ja rehtinä" minua kritisoiden, minun tekemisiäni omaksi ja Tristanin eduksi tulkiten. Et kuitenkaan näytä ottavan esiin omaa käytöstäsi vaan vetoat siihen, että meidän välimme ovat "case closed". Niin ne minun mielestäni ovatkin, enkä ymmärrä miksi sinulla on oikeus viitata minun tekoihin ja mm. esittää tuntevasi nettikäytökseni - kun taas minä en saisi viitata sinun käytökseesi lainkaan.

En ylipäätään ymmärrä mitä tekemistä sinulla tässä keskustelussa on - lukuun ottamatta oman kilpesi kiillottamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 20:43

Minun käytökseni ei käsittääkseni liity sinun ja Trissen väleihin - eivätkä ainakaan vuoden 2004 tapahtumiin yhtään mitenkään.

Mitä helvettiä tuo kilven kiillottaminen tarkoittaa?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 20:49

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:Kuitenkaan Mirrin ja Kahvin viestit tässä ketjussa eivät ole sinua miellyttäneet ja ovatpa peräti olleet nettikiusausta. Kuinkas se nyt niin..?

Paitsi horisit jotain kilpien kiillottamisesta ja et ole puuttunut esim minun Trisseä kohtaan esittämään kritiikkiin - tai edes siihen, että suoraan solvasin häntä...

En ole "horissut" mitään, en liioin puhunut paskaa.
En ole huomannut, että olisit Tristania solvannut tai esittänyt kritiikkiä jossa olisi jotain uutta tai aiemmin sanomatonta.
Kahvi kirjoitti:... Se, mitä tässä(kin) ketjussa on tuotu esiin, kertoo minulle että Kyllästynyt on kokenut niin Janne Pöyhtärin kuin eräiden nimimerkkien (mm minä) osalta enemmän tai vähemmän merkittävää epäreiluutta. Tämä nähdäkseni manifestoituu Trissen vuosia jatkuneena mollaamisena ym, joka toisinaan tuntuu jatkuvan niin pitkälle, että Trisse tyypilliseen tapaansa saa itkupotkuraivarit...

"Enemmän tai vähemmän"? Understatement.
Kahvi kirjoitti:... Se, että minua syytetään nettikiusaamisesta sillä perusteella, että näkemykseni oletetaan perustuvan aikaisempaan käytökseeni tms, on totaalisesti perseestä. Ja syvältä. Heitellään pahantahtoisia väitteitä nippa-nappa järkeen mahtuvin perusteluin sillä tavoin, että jos se voi olla totta, niin sen on oltava totta...

Olet selitellyt ja puolustellut Tristanin tekoja "metsään huutamisella" ym. Olet myös esittänyt minusta ja käytöksesti väitteitä ja tulkintoja jotka eivät pidä paikkaansa, mutta sinä kirjoitat niistä niin kuin ne olisivat objektiivisia totuuksia.

Osallistuminen ketjuun joka jo ensiviestissään sisältää puolueellisia ja aggressiivisia väitteitä, arvosteluja ja syytöksiä minun käytöksestäni - on vähintäänkin nettikiusaamisen tukemista, ellei jopa aktiivista osallistumista siihen.
Kahvi kirjoitti:... Heitellään pahantahtoisia väitteitä nippa-nappa järkeen mahtuvin perusteluin sillä tavoin, että jos se voi olla totta, niin sen on oltava totta...

Sinun heittelemäsi subjektiiviset ja pitkälleviedyt tulkinnat mitä sinun mielestäsi olisi tapahtunut (perusteluna se, että sinä tunnet nettikäytökseni), on pahantahtoinen eikä edes nippa-nappa minkäänlaiseen objektiiviseen arviointiin perustuva spekulaatio.
Kahvi kirjoitti:... Seuraavaan kiusaamis-syytökseen en tule enää suhtautumaan maltillisesti. Joo, tämä oli uhkaus; miksi minunkaan pitäisi sietää sitä, että minusta väitetään perättömiä.

Asiattomuus ja aggressiivisuus näyttää sinulla sijaitsevan heti ohuesti kullatun ulkokuoren alla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 20:53

Kahvi kirjoitti:Minun käytökseni ei käsittääkseni liity sinun ja Trissen väleihin - eivätkä ainakaan vuoden 2004 tapahtumiin yhtään mitenkään.
...

Miksi kuitenkin jaat siitä arvioitasi ja pseudo-objektiivisia "lausuntojasi"?
Kahvi kirjoitti:... Mitä helvettiä tuo kilven kiillottaminen tarkoittaa?

Esiintymistä (pseudo-)objektiivisena tarkkailijana ja asiantuntijana.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 20:58

En ole tarkoittanut härnätä. Minulla olisi ollut eilen aikaa jauhaa näistä enemmän mutta nyt minulla on muutakin tekemistä. Olen vastannut niihin kohtiin joihin minulla on jotain mielekästä sanomista ja jättänyt vastaamatta jos vastaus on itsestäänselvä, kysymys älytön tms. Jos on joku kohta tai kysymys johon en ole vastannut ja vaatii akuutteja toimenpiteitä niin laita toki uudestaan.

Sen vielä sanon että minh ei yleensä ole ketään kiusannut vaan on itse joutunut työpaikallaan kiusatun asemaan. Aikanaan kun näistä oli puhe ei hän tunnistanut sanoja jotka olit hänen suuhunsa laittanut. Mitä tulee siihen mitä aina toistat että "sinua on kiva kiusata" niin luulen että se on sama kuin kahvin kaksoiskonsonanttivirheen väittäminen tahalliseksi eli jos tilanteessa kiusausväite on tuntunut absurdilta niin siihen voi reagoida "höhhöhhöö, niinpä niin sinua onkin kiva kiusata". Muutoin tuollaista ei jo oman itsensäkään takia tosissaan sanoisi koska saisi muut palstalaiset kimppuunsa. Mietin sanonko tämän vai tuleeko tästä kovasti reuhkaamista mutta kun asia toistuu niin sanon sanotpa sinä mitä haluat siihen.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 21:01

Kyllästynyt kirjoitti: Olet myös esittänyt minusta ja käytöksesti väitteitä ja tulkintoja jotka eivät pidä paikkaansa, mutta sinä kirjoitat niistä niin kuin ne olisivat objektiivisia totuuksia.

Oletko koskaan huomannut kenenkään toisen postaajan syyllistyneen tähän samaan?
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko