Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Toki tiedän, että Kahvi oli pyytänyt sulkemaan ketjun - omista syistään....
Et näytä tietävän
edes tuota.
Minä suljin ko. ketjun, eikä Kahvilla ollut mitään "omaa syytä" pyytää ketjun sulkemista!
Alla Kahvin viesti Part II -ketjusta juuri ennen sulkemista.
Kahvi kirjoitti: 16.04.2013 21:57
Tuota... sain tietää jotain sellaista elämääni vaikuttavaa, TA:n päiväkirjoja koskevaa yksityisluontoista tietoa, että pyydän Ylläpitoa/moderaattoreita sulkemaan tämän ketjun VÄLITTÖMÄSTI toistaiseksi.
Kiitos etukäteen.
Tuohon pohjasin y.o. toteamukseni. Mistään teidän yksityisviestittelystä ei siinä vaiheessa ainakaan minulla ollut tietoa....
Ei ollutkaan, mutta siitä huolimatta ilmoitit ymmärtäväsi miksei Kahvi tasapeliehdotukseeni suostunut.
Eipäs rönsyillä. Tuossa yllä on yksiselitteinen
vastineeni siihen, mitä sinä väitit Kahvin omista syistä.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Kyllä minä äidinkieleltäni suomalaisena oikein hyvin ymmärrän, mitä tasapeli tarkoittaa. Kuten sanottu, sinun kohdallasi ei vain ole ennakkotapausta siitä, että kykenisit olemaan ottamatta esiin vanhoja asioita. Niinpä nuo valitettavat sanat 'ainakaan nyt' eivät ainakaan auttaneet uskomaan siihen, että sinä todella tarkoitit, mitä sanoit, lopullista tasapeliä käsitellyistä asioista...
En tietääkseni ole kenenkään kanssa tasapelistä sopinut, joten mitään muuta perustetta kuin vankka antipatiasi minua kohtaan sinulla ei ollut.
Entä mistä tiesit - vai tiedätkö vieläkään - mihin nuo "ainakaan nyt" -sanat viittasivat? Jos et tiedä, miksi uskot tietäväsi mitä minä olisin mahdollisesti tehnyt, tai että minulle tasapeli ei merkitsekään tasapeliä vaan välirauhaa tai tulitaukoa?
Et olekaan sopinut; siksi ennakkotapausta ei olekaan (Ennakkotapaushan tarkoittaa juuri sitä. Että on olemassa vastaavanlainen tapaus, joka edeltää nykyistä. Kun sellaista ei ole ollut, ennakkotapaus puuttuu.) Jotkut (esim. Kahvi) sen sijaan ovat joskus aikoinaan uskoneet saaneensa sinun kanssasi sovun aikaan ja joutuneet pettymään pahemman kerran. Mieluummin kuin antipatiasta (joka ei ainakaan ole sinun minua kohtaan tuntemaasi suurempi) puhuisin epäluulosta - niin kuin muuten puhuinkin.
Nyt kun Psykopatologia on kertonut vanhan äitinsä noihin aikoihin kuolleen, oletan sanojen viitanneen hänen suruunsa. (Oli muutenkin helppo noista kahdesta tasapeliä koskeneesta lauseestasi päätellä, että jotain tuollaista oli tapahtunut, etenkin kun oli tiedossa hänen äitinsä korkea ikä.) En tiedä, miten tuo ainakaan nyt -ilmaisun tulkintaa kuitenkaan muuttaa.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... En minä yritäkään muuttaa tekemääsi tarjousta. Tällä foorumilla olemme vain useasti törmänneet tilanteeseen, jossa sinun käsityksesi jonkin sanan merkityksestä on ollut eri kuin esimerkiksi minun tai sanotaan nyt vaikka Kahvin....
Kuten esimerkiksi sanasta "tasapeli"?
Koska tasapeliä ei täällä ole aiemmin ainakaan sinun toimestasi ehdotettu (muiden mahdollisesti ehdottamiin et ole suostunut), en voinut tietää, mitä sillä tarkoitat. Olethan aina vakuuttanut, että puhut kulloisestakin kyseessä olevasta asiasta niin kauan ja usein kuin katsot aiheelliseksi. Tasapeli olisi ollut suorastaan valtaisa muutos, joten anteeksi vain, jos en heti purematta niellyt, että tosiaankin tarkoitit tasapeliä sen denotatiivisessa merkityksessä.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Oletko muuten suorittanut yliopistossa arvosanan suomen kielestä, vai millä perusteella annat ymmärtää, että sinun käsityksesi sanojen merkityksestä olisi aina oikea ja suorastaan kiveen kirjoitettu (jätät kokonaan ottamatta huomioon henkilö-/aluekohtaiset konnotaatiot)?
En ole, mutta siksi onkin niin vaikeaa muistaa, ettet sinä arvosanastasi huolimatta kykene esimerkiksi ymmärtämään eroa sanojen "tasapeli" ja "välirauha" tai "tulitauko" välillä.
Mistä niin päättelet? Olenko puhunut jotain välirauhasta tai tulitauosta?