Maria kirjoitti:Taitaa olla varsinainen hurmuriterapeutti tämä Paul, kun sussuja tuntuu olevan vähän joka sormelle.![]()
Päättelen, kun viestejänne selailen taapäin. En ole jaksanut/ehtinyt montaa jaksoa vilkuilla, kun niin kovin myöhään tulevat.
Asiasta vakavampaan. Katsoin pari Aprilin sessiota ja kovin sykähdyttivät. Olin vaikuttunut terapeutin työskentelystä varsinkin Aprilin ensitapaamisessa. Ajattelin, että tätä pitäisi seurata, mutta kun tulee niin myöhään. Myös Aprilin nuoruus ja näyttelijän kyky näytellä elämänkriisissä olevaa ihmistä herättivät tunteeni.
Pertti Luukkonen kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:tiistai: Walter, ensimmäinen viikko
Tänään lauantaina Valtterin kolmannen viikon uusinta. [Korjaan: toisen viikon]
Ensitapaamisen kättelyssä Paul vastasi Valtterin tohtoritteluun: "Sano vaan Paul." Itse en olisi sinätellyt itseäni vanhempaa ja statuksessa korkeammalla olevaa (vaikkakin opimattomampaa).
Sans nom kirjoitti:Pertti Luukkonen kirjoitti:Vielä kummallisempaa on, että Paul ei heti sanononut Ginalla, että oli ollut Tammya nussimassa, vaikka kumppanukset tapasivat eteisessä.
Tämmöinen laskee Paulin arvoa hyvänä terapeuttina.
Paulin, ollakseen uskottava terapeutti, olisi siis pitänyt hihkaista Ginalle heti ovensuusta ”Hei Gina, arvaa mitä, pääsin pukille!”, ”Tammy antoi ja nelinkontin!”
Ehkä Paulin on vaikea puhua intiimeistä asioista ohjaajalleen ja/tai hän haluaa pitää ne yksityisinä?
Mistä tiedämme, että Paul ja Tammy nussivat? Riittääkö todistusaineeksi Tammyn ilmestyminen aamiaispöytään paljastavassa yöpaidassa? Vai näkyikö nussimisen jäljet Paulin kasvoista?
Huomaatko, että olen konfrontaalisella tuulella. Kyseenalaistan positiosi!
Pertti Luukkonen kirjoitti:Kolmannella kerralla Paul meinasi heittää Valtterin ulos, kun tämä ei pystynyt irtautumaan firmaan liittyvistä kriisiajatuksista.
Pertti Luukkonen kirjoitti:Ovella Paul kysyy (viattomana), että onko hänellä kotitehtäviä. Gina sanoo, että ensi kerralla heidän pitää puhua Tammasta. Paul ihmettelee, että miten niin. Mikä nuija!
Pertti Luukkonen kirjoitti:April on näyttelijänä todellinen kyky.
Miksi suoraan Paulin vastaanotolta ei soitettu äidille (yhdessä)? Miksi Paul ei taluttanut Aprilia klinikkaan? Surkeaa toimintaa.
Merkillisesti Paul Ginan vastaanotolla paasasi halustaan a u t t a a.
Megakesä kirjoitti:Eilisessä neljännen viikon Oliver-jaksossa Paul käytti tyypillistä "kaivelutekniikkaa". Oliver ja hänen äitinsä eivät eivät olleet tuoneet esille, että viikossa olisi tullut uutta pohdiskeltavaa, ja kaikki oli heistä ok, mutta Paul intti ja kaiveli esille vanhoja ongelmia, ja heidän fiiliksensä laskivat.
Pitääkö aina terapiassa palata edellisten sessioiden tapahtumiin? Mullekin tehtiin usein niin, jos ei ollut uutta puhuttavaa.
Itse tykkään pitää langat käsissäni, ja miettiä etukäteen, mitä asioita haluan käsitellä etteivät sessioni meni märehtimiseksi.
Palaan itse menneisyysmuisteloihin, jos haluan.
Siis jotenkin ärsyttää tuollainen testaaminen (tyyliin: "Oletko ihan varma, että kaikki ok, kyllä sinua varmasti ahdistaa jokin." TAI "Maaliskuussakin meni huonosti. Kyllä tuo hyvä vointisi varmasti pian ohi menee.")
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa