Mulla on terapiahaastattelu huomenna [16.5.]

Mulla on terapiahaastattelu huomenna [16.5.]

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 17:01

Se on jopa ilmainen (erinomaisen manipulointitaitoni johdosta :) ) mutta siltikään mua ei yhtään huvita mennä sinne. Pelkään ettei mulla ole mitään sanottavaa enkä edes keksi mitään kysyttävää terapeutilta. Tiedän jo että on kela & valtava tukiin oikéutettu ja tiedän peruskoulutuksen sekä terapiasuuntauksen. Mitä muuta voisin kysyä terapeutilta?
tris

Re: Mulla on terapiahaastattelu huomenna

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.05.2014 17:44

Minä kysyin ensimmäiseltä terapeutilta, onko hänellä lapsia; se oli minulle tärkeä tieto sillä hetkellä.
Toiselta, nykyiseltä terapeutiltani en muistaakseni ennen terapian aloittamista kysynyt mitään erityistä.
Hän hoiti enimmäkseen kyselemisen ja kertoi sen, minkä ajatteli minulle olevan tarpeellista tietää
päätöksen tekemistä varten.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 19:01

Mä varmaan tuon ainakin esille että mulla on ollut lääkkeiden väärinkäyttöä enkä halua siitä moraalista tuomiota.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.05.2014 23:26

Voit puhua mitä mieleen tulee.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 23:29

Tunnustelen tilannetta. Ihmettelen miksi olen näin vastahakoinen. Olen suorastaan harmissani siitä että pitää mennä tuonne.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.05.2014 23:33

tris kirjoitti:Tunnustelen tilannetta. Ihmettelen miksi olen näin vastahakoinen. Olen suorastaan harmissani siitä että pitää mennä tuonne.

Tämä, että olet nyt vastahakoinen on hyvä tilanne tutkia onko kyseessä oikea terapeutti. Jos olet edelleen vastahakoinen käynnin lopussa niin kannattaisi varmaan ottaa toisen kanssa haastattelu. Vastahakoisuus vain auttaa sinua tunnustelemaan tilannetta ja tekemään oikeaa päätöstä. Sinun ei tarvitsisi edes pahemmin pohtia mitä siellä puhut, koska vastaanotolla vastahakoisuutesi tai sen poistuminen määrittelee valitsetko hänet vai et , luulen että valintasi on pitkälle tunnekysymys.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 23:43

Terapeutissa ei ollut mitään huonoa. Ongelma on kai siinä että elämästäni ja persoonastani 90% on ikään kuin "sairasta". On ahdistavaa ajatella että parantuisinkin enkä olisi enää nettiriippuvainen, työtä vieroksuva, ylimielinen, masentunut lääkkeitä väärinkäyttävä vaan olisin joku iloinen ja nöyrä luonteeltaan tavallinen porrassiivooja. MIksi menisin jonnekin muutettavaksi? Tulee mieleen Pasi Ilmari Jääskeläisen scifinovelli jossa ihmiset ikäänkuin tapettiin kun heidät siirrettiin virtuaaliparatiisiin. Vaimo lähti sinne salaa mieheltään joka jäi eloon siihen huonompaan maailmaan. Novelli loppui siihen että vaimo lähetti miehelleen kortin jossa luki "Tämä paikka on upea. Toivon että mekin olisimme täällä". Hän ikään kuin siinä ymmärsi kuolleensa. Miksi menisin upeaan paikkaan jossa pyritään hävittämään minut muuttamalla joksikin ihan toiseksi?
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.05.2014 23:46

tris kirjoitti:Terapeutissa ei ollut mitään huonoa. Ongelma on kai siinä että elämästäni ja persoonastani 90% on ikään kuin "sairasta". On ahdistavaa ajatella että parantuisinkin enkä olisi enää nettiriippuvainen, työtä vieroksuva, ylimielinen, masentunut lääkkeitä väärinkäyttävä vaan olisin joku iloinen ja nöyrä luonteeltaan tavallinen porrassiivooja. MIksi menisin jonnekin muutettavaksi? Tulee mieleen Pasi Ilmari Jääskeläisen scifinovelli jossa ihmiset ikäänkuin tapettiin kun heidät siirrettiin virtuaaliparatiisiin. Vaimo lähti sinne salaa mieheltään joka jäi eloon siihen huonompaan maailmaan. Novelli loppui siihen että vaimo lähetti miehelleen kortin jossa luki "Tämä paikka on upea. Toivon että mekin olisimme täällä". Hän ikään kuin siinä ymmärsi kuolleensa. Miksi menisin upeaan paikkaan jossa pyritään hävittämään minut muuttamalla joksikin ihan toiseksi?

Kuulostaa siltä, että muuttuminen pelottaa sinua. Samalla terapeutista voi tulla pelottava ja siten vastahakoisuutta aiheuttava.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 23:49

Joo, tämä nyt on yksi haastattelu. Ei minulla ole mitään avautumisen tarvetta. Käyn tuolla ja sit sanon psyk.polilla että nyt ei ole varmaan hyvä aika aloittaa terapiaa.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.05.2014 23:52

Terapeutti voi vielä käntää mielipiteesi.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 15.05.2014 23:57

Enemmän pelkään jos hän on harmissaan kun antoi tuollaisen ajan eikä mulla olekaan mikään akuutti tilanne meneillään...
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.05.2014 23:59

tris kirjoitti:Enemmän pelkään jos hän on harmissaan kun antoi tuollaisen ajan eikä mulla olekaan mikään akuutti tilanne meneillään...

Olet helppo asiakas hänelle. Siitä terapeutit pitävät.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 16.05.2014 00:00

No en kuule ole helppo asiakas. Olen vaikein mahdollinen.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 00:02

tris kirjoitti:No en kuule ole helppo asiakas. Olen vaikein mahdollinen.

Sitten mitään akuuttia tilannetta ei vaadita.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 16.05.2014 00:04

Ei vaadita mutta vaadittaisiin joku motivaation lähde.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 00:07

Tässä tilanteessa terapeutti voisi olla harmissaan, ettei sinulla ole motivaatiota, kun vaikeana asiakkaana tarvitsisit kuitenkin apua.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 16.05.2014 00:10

En tiedä kuinka pitkälle päästään 45 minuutissa. Tilanne on kuitenkin monimutkainen ja kerrottavaa olisi paljon. Ja minunkin tulisi kysellä terapeutilta.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 00:11

tris kirjoitti:En tiedä kuinka pitkälle päästään 45 minuutissa. Tilanne on kuitenkin monimutkainen ja kerrottavaa olisi paljon. Ja minunkin tulisi kysellä terapeutilta.

Jos parantuisit vaikka siinä 45 minuutissa, se voisi olla aika motivoivaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja tris » 16.05.2014 00:13

Oletko aineissa?
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.05.2014 00:15

tris kirjoitti:Oletko aineissa?

Joo, pelasin Simon Sayssiä ja menin ihan pilveen ja jäin vielä kaiken lisäksi koukkuun.
Pinja

Seuraava

Paluu Terapiaa