Ikävä uutinen

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.06.2022 22:36

Kyllästynyt kirjoitti:Viimekertaisen isomman ongelmavyyhdin selvittämiseen hän kuitenkin sai apua Elisan helpistä, ja silloin hänen salasanansa ilmeisesti muuttui (mitä en lainkaan ihmettele). Hän pyysi minua ottamaan palstan kokonaan haltuuni, mutta ei muistanut muuttunutta salasanaansa. Ajattelin, että ehdin sen vielä saamaan, mutta toisin kävi.
Kerron heti, kun jotain kerrottavaa on.

Kerrottavaa olisi jo ollut, mutta Kyllästynyt jätti kertomatta.

Spekulointi ja 'seinien maalailu' auttaa ainakin niitä kirjoittajia, jotka tällä hetkellä miettivät, olisiko syytä jättää tämä foorumi ja vaihtaa jonnekin muualle. Kyllästynyt, sinun pitäisi kertoa ja tiedottaa niin avoimesti ja rehellisesti, ettei epävarmuudelle arvailuineen jäisi sijaa. En minä ole syyllinen siihen, että sinun niukkasanainen tiedotuksesi antaa aihetta monenlaisiin epävarmuuksiin ja arvailuihin.

Mikä sinua esti kertomasta yllä mainittua salasana-asiaa?
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 15.06.2022 22:44

Mitä lisäarvoa tuo juttu sinulle antaa?
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.06.2022 22:50

eea kirjoitti:Mitä lisäarvoa tuo juttu sinulle antaa?

Ei mitään. Pikemminkin päinvastoin.
Mirri

ViestiKirjoittaja jupe » 15.06.2022 22:59

Mirri: "Spekulointi ja 'seinien maalailu' auttaa ainakin niitä kirjoittajia, jotka tällä hetkellä miettivät, olisiko syytä jättää tämä foorumi ja vaihtaa jonnekin muualle."
Parempi. että puhut vain omasta puolestasi.
jupe

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.06.2022 00:17

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Viimekertaisen isomman ongelmavyyhdin selvittämiseen hän kuitenkin sai apua Elisan helpistä, ja silloin hänen salasanansa ilmeisesti muuttui (mitä en lainkaan ihmettele). Hän pyysi minua ottamaan palstan kokonaan haltuuni, mutta ei muistanut muuttunutta salasanaansa. Ajattelin, että ehdin sen vielä saamaan, mutta toisin kävi.
Kerron heti, kun jotain kerrottavaa on.

Kerrottavaa olisi jo ollut, mutta Kyllästynyt jätti kertomatta.

Spekulointi ja 'seinien maalailu' auttaa ainakin niitä kirjoittajia, jotka tällä hetkellä miettivät, olisiko syytä jättää tämä foorumi ja vaihtaa jonnekin muualle. Kyllästynyt, sinun pitäisi kertoa ja tiedottaa niin avoimesti ja rehellisesti, ettei epävarmuudelle arvailuineen jäisi sijaa. En minä ole syyllinen siihen, että sinun niukkasanainen tiedotuksesi antaa aihetta monenlaisiin epävarmuuksiin ja arvailuihin.

Mikä sinua esti kertomasta yllä mainittua salasana-asiaa?

Mitä sinä sillä tiedolla olisit tehnyt? Olen kertonut kaiken oleellisen tiedon jota minulla asiasta on.

Voin vain toistaa vielä kerran tekeväni parhaani, että tämä asia saadaan selvitettyä, mutta tällä hetkellä minulla ei ole enempää kerrottavana.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja logia » 16.06.2022 00:26

Kyllästynyt, olet vastannut tyhmiinkin kysymyksiini palstaan liittyen, mistä kiitos.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2022 11:15

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä sinä sillä tiedolla olisit tehnyt?

Hyvä kysymys. Onhan asia niinkin, että tieto lisää tuskaa.

Tämänhetkisen tietämyksen mukaan ylläpitäjän vaihtaminen ei taida onnistua, koska ylläpitäjä ei itse ole tekemässä muutospyyntöä, eikä hän ole valtuuttanut ketään tekemään sitä puolestaan hänen sähköpostiosoitteellaan. Tämä foorumi elää minkä elää - ilman ylläpitäjää.

Paitsi jos omaisten joukossa olisi joku, jolla sattuisi olemaan pääsy Psykopatologian sähköpostiosoitteeseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 16.06.2022 15:14

Minä tuskin siirryn millekään toiselle foorumille kirjoittelemaan, jos tämä palsta lopettaa.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2022 21:28

Kyllähän tämä foorumi voi toimia tällaisenaan ties miten pitkään. Munfoorumin omistaja harkitsee palstojensa sulkemista silloin, jos niille ei ole ilmestynyt uusia viestejä pitkään aikaan; näin olen ymmärtänyt. Niinpä pystymme pitämään Psykopatologiaa pystyssä kirjoittamisen voimalla; osoitamme, että tätä foorumia käytetään oikeasti.

Se, että minusta tuntuu kuolleen ylläpitäjän pitäminen foorumin ylläpitäjänä (mahdollisten) uusien foorumin käyttäjien huijaamiselta, lienee vain minun ongelmani. Ehkä on hyvä, että foorumi pysyy pystyssä sen ylläpitäjän avulla, vaikka tämä onkin menehtynyt.

Jupe toi tämän asian jo kertaalleen esille. Minulla vain on mennyt aikaa yrittäessäni sulatella sitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja aprikoosi » 16.06.2022 22:07

Minusta Psykopatologian sähköpostitilille pääsy ei liity asiaan mitenkään, sillä vaikka joku sinne pääsisikin kirjautumaan, eihän Psykopatologia sieltä mitään viestiä voi lähettää.

Vai onko tarkoitus, että joku huijaa ja kirjoittaa Psykopatologian nimissä sähköpostiviestin, että 'Pertti tässä moi, voisitteko vaihtaa Kyllästyneen ylläpitäjäksi minun tilalleni, kun minulla on tässä vähän muuta''?

Jostain syystä tämän osion uudet viestit eivät näy, kun etusivulla klikkaa uudet viestit. Siksi en nähnyt tätä koko ketjuakaan aluksi.
aprikoosi

ViestiKirjoittaja logia » 17.06.2022 11:03

Kysymys on siitä, miten päästä kirjautumaan tälle palstalle ylläpitäjänä, siis Psykopatologian nimimerkillä ja salasanalla. Kirjautuneena ylläpitäjä voi muuttaa asetuksia hallintapaneelissa, kuten nimetä tai vaihtaa ylläpitäjän.

Ylläpitäjän salasana tälle palstalle ei ole Kyllästyneen tiedossa. Sen voi kyllä vaihtaa, mutta sitä varten tarvitaan salasana Psykopatologian sähköpostitilille, jonne salasanan vaihtamislinkki lähetetään.

Ongelmana on se, ettei Psykopatologia ehtinyt hoitaa asiaa käytännössä loppuun, vaikka siitä oli jo puhuttu ja sovittu Kyllästyneen kanssa, että hänestä, Kyllästyneestä, tulee ylläpitäjä.
logia

ViestiKirjoittaja aprikoosi » 17.06.2022 13:40

Yksi suunnitelma on ollut, että joku lähettäisi sähköpostia esiintyen Perttinä: "Munfoorumi.com kaipailee sähköpostiviestiä palstan ylläpitäjältä voidakseen vaihtaa ylläpitäjän toiseksi. Toisin sanoen Psykopatologian sähköpostista pitäisi lähteä viesti Munfoorumi.comin ylläpitoon."

Ja toinen suunnitelma ilmeisesti on, että joku keplottelisi itselleen Pertin tunnukset ja kirjautuisi vainajan tunnuksilla muuttamaan asetuksia. Ei sekään kovin hyvältä kuulosta.

Asia hoituu tai on hoitumatta niin, että Kyllästynyt lähettää (lähetti jo) sähköpostia Munfoorumille ja pyytää vaihtamaan ylläpitäjäksi vainajan tilalle hänet. Jos Munfoorumi ei toimi pyydetyllä tavalla, niin sitten ei toimi.
aprikoosi

ViestiKirjoittaja logia » 17.06.2022 14:03

Salasana kai puuttuu, että kumpaakaan voisi tehdä.

Kummallista, jos MunFoorumi ei haluaisi tai edes pystyisi tekemään tätä muutosta muulla tavoin, kun perustelut ovat mitä ovat.

Ymmärrän kyllä, että halutaan suojella palstan alkuperäisen perustajan oikeuksia, ettei kukaan voisi kaapata palstaa noin vain omakseen, mutta eihän tässä siitä nyt ole kyse.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2022 16:32

Kyllästynyt kirjoitti:Voimani saattavat loppua kesken, mutta kovin vähän sinulla on luottamusta minun sanaani, kun et usko vaikka olen jo parikin kertaa sanonut, etten ole palstaa lopettamassa.
Ajattelinkin, että sinä saatoit poistattaa päiväkirjasi sen vuoksi, ettet luota kertomaani, mutta poistin sen suuremmitta mutinoitta, koska sinä niin pyysit.
Mirri kirjoitti:... On erittäin ikävä tilanne, jos foorumi - päiväkirjoineen - jää ajelehtimaan tuuliajolle ilman ylläpitoa sen vuoksi, että pitelet vastuun ja vallan tiukasti itselläsi etkä sitten lopulta jaksa yksin, tai motivaatiosi loppuu syystä tai toisesta...

Ellei kuolema minua yllättäen korjaa, ilmoitan kyllä jos olen mieleni muuttanut.
Äkkikuoleman varalta olen miettinyt mahdollisia vaihtoehtoja, mutta niiden käyttöönottoon saakka yritän sinnitellä hengissä.
Mirri kirjoitti:... Jakaminen olisi vähintäänkin järkevää; suurin vaara/mahdollisuus kirjoittajien katoamiseen on siinä, että sinun sanojesi myötä foorumin tulevaisuus näyttää epävarmalta...

"Minun sanojeni myötä"??? Juurihan olen toistellut, etten ole palstaa lopettamassa.
Mirri kirjoitti:... Et kai hiljaa mielessäsi toivo, että tämä foorumi näivettyy?

En. Päinvastoin, yritän miettiä millä keinoilla palstalle saataisiin lisää aktiivisia kirjoittajia.
Tosiasia kuitenkin on, että moni vanha kirjoittaja on lähtenyt, kuka mistäkin syystä, mutta jos onnistuisimme edes osan heistä palaamaan, olisi se mielestäni positiivista kehitystä.

Salasanaongelman paljastumisen myötä on käynyt ilmi, ettei tämän palstan tulevaisuus olekaan Kyllästyneen vaan Munfoorumi.comin omistajan käsissä. Ei auta, vaikka Kyllästynyt lupailisi mitä; tämä palsta voidaan ennemmin tai myöhemmin sulkea Munfoorumin toimesta, jos ylläpitäjän vaihtaminen ei onnistu. Silloin aktiivisilta nettipäiväkirjan kirjoittajilta - kuten minulta - loppuu pääsy omaan päiväkirjaansa, eikä moderaattorikaan pääse enää poistamaan niitä. Se tilanne voi tulla eteen aivan yllättäen, koska ei Munfoorumin ylläpitäjillä ole mitään velvollisuutta miettiä yksittäisten kirjoittajien päiväkirjoja päättäessään sulkea jonkin alustallaan olevan palstan.

Toisin sanoen minulla oli perusteltu syy arvella, ettei Kyllästyneen kertoma ole ihan kohdallaan, ja että on viisainta poistattaa päiväkirja niin kauan kuin se vielä on mahdollista.
Sanottiin mitä sanottiin; salasanaongelma on iso ja oleellinen tieto heille/meille, joille nettipäiväkirjan kirjoittaminen on tärkeää.

Kirjoitteluani tästä asiasta voidaan pitää 'seinien maalailuna', mutta sitä voidaan myös pitää realiteettina. Toisin sanoen, jos joku nyt päättäisi aloittaa täällä itselleen tärkeän päiväkirjan kirjoittamisen, hänen olisi hyvä tietää, että tämän foorumin tulevaisuus on epävarma koska 'virallinen' ylläpitäjä puuttuu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2022 16:50

aprikoosi kirjoitti:Yksi suunnitelma on ollut, että joku lähettäisi sähköpostia esiintyen Perttinä: "Munfoorumi.com kaipailee sähköpostiviestiä palstan ylläpitäjältä voidakseen vaihtaa ylläpitäjän toiseksi. Toisin sanoen Psykopatologian sähköpostista pitäisi lähteä viesti Munfoorumi.comin ylläpitoon."

Ja toinen suunnitelma ilmeisesti on, että joku keplottelisi itselleen Pertin tunnukset ja kirjautuisi vainajan tunnuksilla muuttamaan asetuksia. Ei sekään kovin hyvältä kuulosta.

Asia hoituu tai on hoitumatta niin, että Kyllästynyt lähettää (lähetti jo) sähköpostia Munfoorumille ja pyytää vaihtamaan ylläpitäjäksi vainajan tilalle hänet. Jos Munfoorumi ei toimi pyydetyllä tavalla, niin sitten ei toimi.

Ei henkilön tarvitsisi esiintyä Perttinä hänen sähköpostiaan käyttäessään. Esimerkiksi lähiomainen voisi haluta edesmenneen henkilön jälkeensä jättämän nettifoorumin säilyttämistä, ja hän voisi ihan itsenään lähettää Munfoorumille viestin, vaikka käyttäisikin vainajan sähköpostiosoitetta. Ja toki tämän palstan säilyttämistä haluava lähiomainen voisi myös muuttaa palstan asetuksia, jos tietäisi tunnukset.

On hyvin mahdollista, että moderaattorin lähettämä pyyntö ei ole riittävä, jotta Munfoorumi voisi tai suostuisi tekemään muutoksia. Oleellista on, että muutospyyntöjen pitäisi tulla ylläpitäjältä. Tässä tapauksessa lähiomainen voisi olla ylläpitäjän edustaja Munfoorumin suuntaan, jos vain olisi joku, jonka Psykopatologia on valtuuttanut kuolemansa jälkeen toimimaan tämän palstan säilyttämiseksi. Mutta ehkä sellaista henkilöä ei ole.
Mirri

ViestiKirjoittaja aprikoosi » 17.06.2022 17:16

Mirri kirjoitti:Ei henkilön tarvitsisi esiintyä Perttinä hänen sähköpostiaan käyttäessään. Esimerkiksi lähiomainen voisi haluta edesmenneen henkilön jälkeensä jättämän nettifoorumin säilyttämistä, ja hän voisi ihan itsenään lähettää Munfoorumille viestin, vaikka käyttäisikin vainajan sähköpostiosoitetta. Ja toki tämän palstan säilyttämistä haluava lähiomainen voisi myös muuttaa palstan asetuksia, jos tietäisi tunnukset.
En näe mitään syytä, miksi lähiomainen käyttäisi vainajan sähköpostitiliä eikä omaansa.

Pyydän tässä ja nyt samalla Kyllästyneeltä, että oma päiväkirjani poistetaan.
aprikoosi

ViestiKirjoittaja logia » 17.06.2022 17:35

Jos palsta sulkeutuu, eivät uudetkaan jäsenet voi tänne enää rekisteröityä lukemaan kenenkään päiväkirjoja, jotka ovat nytkin piilotettu ja vain kirjautuneiden käyttäjien luettavissa. Tilanne siis tästä tuskin pahenee sen suhteen. Jos palsta lakkautuu, ehkä se lopulta myös menee poistoon ja häviää kokonaan. Vain muistot jäävät.
logia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.06.2022 01:16

Asia on edelleen keskeneräinen.
Yritän kuitenkin saada palstan jatkon järjestymään tavalla tai toisella, enkä itse ole palstaa lopettamassa.

Joten toivon malttia kaikilta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja aprikoosi » 18.06.2022 15:29

aprikoosi kirjoitti:Pyydän tässä ja nyt samalla Kyllästyneeltä, että oma päiväkirjani poistetaan.
aprikoosi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.06.2022 12:46

aprikoosi kirjoitti:
aprikoosi kirjoitti:Pyydän tässä ja nyt samalla Kyllästyneeltä, että oma päiväkirjani poistetaan.

Pyyntösi mukaisesti poistin päiväkirjasi.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ylläpitäjän palsta