popi kirjoitti:Ufot ovat valitettavasti todellisia, kristinusko ei välttämättä
Lauri kirjoitti:Tässä on toisenlainen lähestymistapa psykoosisairaiden asumiseen
http://www.studio55.fi/
Kyllästynyt kirjoitti:Lauri kirjoitti:Tässä on toisenlainen lähestymistapa psykoosisairaiden asumiseen
http://www.studio55.fi/
Lauri on päsmäröimässä asiassa josta ei tiedä tai ymmärrä juuri mitään - ja vielä vähemmän haluaa tietää tai ymmärtää.
Runo kirjoitti:Eikö ennen sairaalahoidon purkamista psykoottisia potilaita pidetty vastoin tahtoaan hoidossa? Nyt kun olemme niin köyhä kansakunta niin muille vaarattomat psykoottiset potilaat saavat asua kaduilla ja asemilla.
(Erikan kohdalla naapurit soittivat poliisille, mutta kehoitettiin ottamaan yhteyttä lastensuojeluun, näin ainakin lehtikirjoituksista ymmärsin. Ja näin laki tuolloin oli, mutta siihen taisi tulla jotain muutoksia. Mitä jos aikuisten pahoinpitelyn yhteydessä otettaisiin yhteyttä aina ensin aikuistensuojelu-virastoon, seuraavana arkipäivänä mieluiten.)
Runo kirjoitti:Eikö ennen sairaalahoidon purkamista psykoottisia potilaita pidetty vastoin tahtoaan hoidossa? Nyt kun olemme niin köyhä kansakunta niin muille vaarattomat psykoottiset potilaat saavat asua kaduilla ja asemilla.

Lauri kirjoitti:Mikäli olen oikein ymmärtäny, Saxpilla on myös ystäviä ja tuttuja, jotka auttavat häntä. Eli ei hän täysin avun ulottumattomissa ole, kun sen osaa oikealla tavalla tarjota,...
Lauri kirjoitti:... Viranomaiten "avuntajoukset" ovat sellaisia, että muistuttavat vankilaan lähtöä. Saxpista olen ymmärtänyt, että nimenomaan vapauden menetys on se paha juttu...
Lauri kirjoitti:... Viranomaisena pyrkisin järjestämään paikan, jossa hän voisi olla rauhassa robotti-ja tekoäly-ystävineen.
Kyllästynyt kirjoitti:Lauri kirjoitti:Mikäli olen oikein ymmärtäny, Saxpilla on myös ystäviä ja tuttuja, jotka auttavat häntä. Eli ei hän täysin avun ulottumattomissa ole, kun sen osaa oikealla tavalla tarjota,...
Mikäli minä mitään olen ymmärtänyt, todellista apua antamaan kykeneviä "ystäviä tai tuttuja" ei ole.
Kyse ei ole siitä, ettei "apua ole osattu oikealla tavalla tarjota", vaan erittäin hankalasta sairaudesta ja ihmisen itsemääräämisoikeudesta silloinkin kun hän selvästikään ei ymmärrä omaa tilannettaan.Lauri kirjoitti:... Viranomaiten "avuntajoukset" ovat sellaisia, että muistuttavat vankilaan lähtöä. Saxpista olen ymmärtänyt, että nimenomaan vapauden menetys on se paha juttu...
Viranomaisten mahdollisuudet tarjota vuokra-asunto (kalliilta alueelta!) sairaalle henkilölle joka tuottaa sekä ongelmia naapureilleen että huomattavaa vahinkoa asunnolle, ovat olemattomat. Mutta mikään muu ei näyttänyt kelpaavan.Lauri kirjoitti:... Viranomaisena pyrkisin järjestämään paikan, jossa hän voisi olla rauhassa robotti-ja tekoäly-ystävineen.
Viranomaisena sinulla ei olisi sellaiseen mahdollisuutta - ellet sitten omissa nimissäsi vuokraisi asuntoa (ja myös maksaisi sen vuokraa).
Lauri kirjoitti:Viranomaisena pyrkisin järjestämään paikan, jossa hän voisi olla rauhassa robotti-ja tekoäly-ystävineen.

Mirri: Oli esimerkiksi ns. B-mielisairaalat, joissa asuttiin ja elettiin koko elämä. Nykyisin ei ole laitoksia, joihin sijoitettaisiin pysyvästi tahdosta riippumattomaan hoitoon sellaisia 'harmittomia' psykiatrisia potilaita, jotka eivät psykoosinsa vuoksi pärjää omillaan. Nykyisin on pakko pärjätä yhteiskunnassa miten parhaiten taitaa, jos on liian sairas ymmärtääkseen tarvitsevansa apua ja hoitoa. Itsemääräämisoikeutta painotetaan ja korostetaan, mutta yhtenä syynä 'itsemääräämisoikeuden suojeluun' lienee se, ettei yhteiskunta ole enää valmis eikä halukas järjestämään kalliita laitospaikkoja.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa