Vasemmistonuoret: Feministinen manifesti hyväksyttiin

Re: Vasemmistonuoret: Feministinen manifesti hyväksyttiin

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.11.2012 23:36

Tässä vastauksia Kuuttaren esittämiin kysymyksiin:

4. Seksiin vapautta ja turvaa kieltojen sijaan
Kuutar: "4. Kannattavat siis liberaalia politiikkaa. Onko liberaalius sinusta naissovinismia, Kahvi?"
Ei ole naissovinismia.

Tuskin sinustakaan pedofilia (tai nekrofilia yms) on suotavaa, eli mihin itse vetäisit rajat seksin vapauden suhteen?

5. Abortti vapaaksi, sterilisaatio vapaaehtoiseksi
Kuutar: 5. "He haluavat ilmeisesti Ruotsin mallin aborttiin, mikä on sikäli ihan OK, että ei tuo varmaan juuri muuttaisi Suomen nykytilannetta. Suomessakin abortin saa käytännössä aina tiettyihin viikkoihin asti."
Näin minäkin olen ymmärtänyt, että tuo ei muuttaisi Suomen nykytilannetta - ja nykyinen tilanne on minusta ihan ok.

7. Väkivallan estämiseksi ja uhrien auttamiseksi lisää resursseja
Kuutar: "7. Kaikki tietänevät, että julkisella sektorilla on liian vähän resursseja tähän, tai ylipäätään yhtään mihinkään. Onko sinulla Kahvi jotain tätä ehdotustakin vastaan?"
Toivoisin että olisi. Miehet kun ovat kiistämättä naisia suuremmassa vaarassa joutua väkivallan uhreiksi.

8. Sosiaaliturva on jokaisen oikeus
Kuutar: "8. Samaa mieltä , puolison tulojen vaikutus yhteiskunnan tukiin tulisi poistaa. Kun yleensä pariskunnan miehellä on suuremmat tulot ja hän joutuu elättäjän asemaan vaimon jäädessä työttömäksi, niin tämä ehdotushan lisäisi juuri miesten tasa-arvoa keskimäärin. Onko tämä Kahvi mielestäsi naissovinismia?"
Ei ole naissovinismia. Puolison tulojen vaikutus (puolin ja toisin) yhteiskunnan tuloihin on erilaista eri tilanteissa ja sisältää (puolin ja toisin) selkeää korjaamisen varaa.

10. Tasa-arvoa asevelvollisuuteenasemmistonuorten feministiset teesit
Kuutar: "10. Nykyistä pakollista asevelvollisuutta miehille arvosteltiin epätasa-arvoiseksi heidän kannaltaan.
Tätäkökin sinä Kahvi pidät naissovinismina ?
Luitko ollenkaan tuon linkin perusteluja teeseille?"

Tätä en pidä naissovinismina. Luin kyllä ihan ajatuksella.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.11.2012 23:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kysymys:
Sinulla tuntuu olevan melkomoisen väärä käsitys minusta. Oletko halukas tarkistamaan käsityksesi?

Minulla on edelleen se käsitys, että sinä katsot sinulla olevan oikeus ja lupa solvata sinulle tuntemattomia ihmisiä horoiksi - ja ainakin minua "itseään sormettavan huoran äpäräksi.
Mikä siis on se väärä käsitys jonka olen sinusta saanut?

No oletko vai etkö ole?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.11.2012 23:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...Tuota mantraa on hoettu naisille maailman sivu...

Ja nyt sitä sitten naissovinistit hokevat miehille :roll:

Väitätkö sinä tuossa, että minä olen naissovinisti?

Minulle on kieltämättä tullut sellainen vaikutelma, että olet naissovinisti. Et ainakaan minusta tunnu sietävän ollenkaan naiseen/naiseuteen kohdistuvaa (asiallistakaan) kritiikkiä - vaan hyökkäät kritiikkiä esittäneen kimppuun joskus jopa hyvinkin asiattomasti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.11.2012 23:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kysymys:
Sinulla tuntuu olevan melkomoisen väärä käsitys minusta. Oletko halukas tarkistamaan käsityksesi?

Minulla on edelleen se käsitys, että sinä katsot sinulla olevan oikeus ja lupa solvata sinulle tuntemattomia ihmisiä horoiksi - ja ainakin minua "itseään sormettavan huoran äpäräksi.
Mikä siis on se väärä käsitys jonka olen sinusta saanut?

No oletko vai etkö ole?

En.

Näin vähän pelkäsinkin tilanteen olevan - väärien käsityksiesi korjaaminen on siis turhaa puuhaa, joten miksi edes yrittäisin sitä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 25.11.2012 23:58

Kahvi, kuten itsekin viestissäsi toteat, Vasemmistonuorten Feministisessä manifestissa ei ole naissovinismia, siksi ihmettelen puheitasi siitä. Minusta ei ole olemassa mitään naissovinismia, voidaan joissain tapauksissa puhua militantista feminismistä, jota tuo manifesti ei edusta.

Kyllästynyt ei anna kenellekään periksi väittelyssä, jos periksi antamaton nainen on sinusta " naissovinisti" niin sitten ehkä sitä on.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:01

Silloin, kun pariskunnalla on eri näkemys lapsen hankinnassa, ollaan varsin haasteellisen tilanteen edessä. Voi olla niin, että mies haluaa lapsen ja nainen ei, ihan siinä missä nainen voi haluta lapsen ja mies ei. Vanhemmuus on kuitenkin niin iso asia, että katsoisin sen ei-haluavan mielipiteen olevan ratkaisevampi.

Meidän nisäkkäiden biologia on sellainen, että naisille on paljon enemmän -ja helpommin käytettäviä- ehkäisymenetelmiä kuin miehille on olemassa. Mirri jo kertasikin miesten ehkäisymuodot, eli selibaatti, kondomin huolellinen käyttö tai piuhat poikki. Ketjuun tuli myös hyvin tervetullutta tietoa siitä, että lääketiede on edistynyt miesten ehkäisyssä - hyvä niin!

Lienemme kaikki sitä mieltä, että parisuhteen yksi kulmakivistä on luottamus. Ikävä kyllä on sellaisiakin naisia, jotka käyttävät vauvakuumeessaan tätä luottamusta hyväkseen ja "vahingossa" raskautuvat. Eipä siihen tarvita kuin, että "unohtaa" pillerit, puhkoo kondomit - tai ääritapauksissa käyttää roskikseen heitetyn kondomin spermat hyväkseen. En osaa sanoa, että kuinka paljon em asioita tapahtuu, mutta teknisesti puolison kusettaminen tässä asiassa on helppoa. Jos toki se on miehillekin kortsun käytössä: senkun puhkoo kumit tai "vahingossa" rikkoo kumin.

Aborttilainsäädäntömme on minusta niin lähellä oikeaa kun vain voi olla. Toki sekin sisältää marginaalisia "oikeusmurhia" mutta en osaa ehdottaa parempaakaan esitystä - täydellinen on tässäkin hyvän pahin vihollinen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:05

Kuutar kirjoitti:Kahvi, kuten itsekin viestissäsi toteat, Vasemmistonuorten Feministisessä manifestissa ei ole naissovinismia, siksi ihmettelen puheitasi siitä. Minusta ei ole olemassa mitään naissovinismia, voidaan joissain tapauksissa puhua militantista feminismistä, jota tuo manifesti ei edusta.

Kyllästynyt ei anna kenellekään periksi väittelyssä, jos periksi antamaton nainen on sinusta " naissovinisti" niin sitten ehkä sitä on.

Ao manifestissa on minusta rivien väliin kätketty tuo naissovinismi. Muotoilu on näennäisen neutraalia ja tasa-arvoa ajavaa, mutta olen melko varma siitä, että todellisuus on ainakin osittain naissovinistista - tai vähintäänkin hyvin epämääräistä määrittelyiltään.

Kyllästynyt on kieltämättä kunnioitettavan periksiantamaton, mutta (yksin) tämä piirre ei hänessä tee naissovinistia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Näin vähän pelkäsinkin tilanteen olevan - väärien käsityksiesi korjaaminen on siis turhaa puuhaa, joten miksi edes yrittäisin sitä?

Mikä on väärinkäsitys jonka sinä näet tapahtuneen siinä, että sinä olet solvannut sinulle tuntemattomia ihmisiä horoiksi - ja minua itseään sormettavan huoran äpäräksi?

Et ole valmis korjaamaan vääriä käsityksiäsi minusta, joten miksi vastaisin (tähänkään) kysymykseen?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.11.2012 00:18

Obelix kirjoitti:Noin se homma on edennyt jo vuosi kymmeniä. Vastuu kannetaan, kun ruikitaan.

Kuulostaa hyvältä.

Se vain, että mitä 'vastuun kantaminen' tarkoittaa tosipaikan edessä? Kun on lapsi ja lapselle tarvittaisiin hänen elämässään läsnä ja mukana oleva isä...?
Mirri

Lyhyissä seksisuhteissa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.11.2012 00:22

ehkäisyvastuun tulee olla totaalisesti miehen kalussa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Lienemme kaikki sitä mieltä, että parisuhteen yksi kulmakivistä on luottamus. Ikävä kyllä on sellaisiakin naisia, jotka käyttävät vauvakuumeessaan tätä luottamusta hyväkseen ja "vahingossa" raskautuvat. Eipä siihen tarvita kuin, että "unohtaa" pillerit, puhkoo kondomit - tai ääritapauksissa käyttää roskikseen heitetyn kondomin spermat hyväkseen...

Sinun mielestäsi on siis merkittävän usein käynyt niin, että nainen on joko etukäteen sabotoinut miehen kondomeja tai jälkikäteen hedelmöittänyt itsensä kondomiin jääneellä spermalla?

Jätit lainauksestasi pois kohdan, jossa vastaan kysymykseesi. Et joko lue viestejäni tai sitten vaan vittuilet.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:32

Ehkäisyasia sisältää monenmoista problematiikkaa. Joillekin naisille ei sovi hormonaalinen ehkäisy ollenkaan ja toisille taas paremmin kuin hyvin. Jotkut ovat kiitollisia (hormooni)kierukasta, toisille se taas on ehdoton nou-nou. Sterilisaation suhteen niin miehillä kuin naisilla on nuorella iällä se juttu, että biologinen kello tikittää ja hyvinkin varma mielipide voi muuttua vuosien saatossa - toimenpide kun käytännössä on peruuttamaton / vaikeasti peruutettava.

Kuten on tuotu esiin ainakin Mirrin toimesta, niin miehillä valikoima rajoittuu toistaiseksi selibaattiin tai kondomin huolelliseen käyttöön. Minulla on semmoinen käsitys, että käytännössä niin miehet kuin naisetkin pitävät muuten niin romanttisen ja kiihkeän hetken "keskeyttämistä" kortsun laittamisen takia ei-toivottavana - niin kuitenkin tehdään koska ajattelemme myös järjellä. Siis toimenpidettä siedetään vaikka kivempaa olisi ilman moista keskeytystä.

Suhteen alussa ja erityisesti satunnaisissa suhteissa kumi on pakollinen juttu jo ihan tautivaaran takia. Kun ei tiedä sen paremmin mies kuin nainenkaan, että minkä pöpön kantaja itse tai toinen on.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Jätit lainauksestasi pois kohdan, jossa vastaan kysymykseesi. Et joko lue viestejäni tai sitten vaan vittuilet.

Et ole vielä vastannut kysymykseen "Sinun mielestäsi on siis merkittävän usein käynyt niin, että nainen on joko etukäteen sabotoinut miehen kondomeja tai jälkikäteen hedelmöittänyt itsensä kondomiin jääneellä spermalla?".

Lainauksesta pois jättämässäsi kohdassa lukee: "En osaa sanoa, että kuinka paljon em asioita tapahtuu"
Eli vastaus kysymykseesi on: ei.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 00:37

Kyllästynyt kirjoitti:Oletko Kahvi tullut koskaan ajatelleeksi, ettei ole erityisen kiinnostavaa kirjoittelua toistella kliseitä ja itsestäänselvyyksiä.

Sori, luulin että mielipiteeni kiinnostaisi sinuakin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 01:03

Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni tuo näytti siltä, että yrität vaikuttaa fiksulta.

Entäpä jos olenkin fiksu ja joutunut jopa miettimään näitä asioita ihan omakohtaisesti ja vakavasti omassa elämässäni?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 01:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni tuo näytti siltä, että yrität vaikuttaa fiksulta.

Entäpä jos olenkin fiksu ja joutunut jopa miettimään näitä asioita ihan omakohtaisesti ja vakavasti omassa elämässäni?

Ainakin viestisi näyttävät siltä, että olet lukenut sekä omaksunut kaikki loppuunkalutut kliseet ja nyt tarjoilet niitä ominasi.

Sano vaan suoraan, että inhoat minua - minä en inhoa sinua, pidän vain käytöstäsi (so tapaasi esittää asiasi) asiattomana ja kiusaamisen tunnusmerkistön täyttävänä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 01:37

Kyllästynyt kirjoitti:Back again - ja syy sama kuin ennenkin.

Stalkkasit ja odotit taustaillen hetkeä, jolloin voisit jälleen kerran hyökätä kimppuuni. Miksi toimit noin, etkä sano asiaasi suoraan?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 01:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Sano vaan suoraan, että inhoat minua - minä en inhoa sinua, pidän vain käytöstäsi (so tapaasi esittää asiasi) asiattomana ja kiusaamisen tunnusmerkistön täyttävänä.

Olenhan jo kertonut, etten pidä ihmisistä jotka kiusaavat, nimittelevät tai solvaavat minua.

Aika lapsellinen syy oikeuttaa kiusaaminen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 01:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Back again - ja syy sama kuin ennenkin.

Stalkkasit ja odotit taustaillen hetkeä, jolloin voisit jälleen kerran hyökätä kimppuuni. Miksi toimit noin, etkä sano asiaasi suoraan?

En ole stalkannut ketään.
Jos sinä kirjoitat hölmöyksiä joita et pysty perustelemaan tai puolustamaan, minkäpä minä sille mahdan.

Ehkä et mahda, mutta silti piti tulla vääntämään juuri minun kanssani - jälleen kerran.

Ei löydy aikuisuutta sen vertaa, että ihan suoraan pystyisit sanomaan inhoavasi minua, vaan akkamaisesti pitää samoja asioita käsitellä kaikissa mahdollisissa ketjuissa?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.11.2012 02:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Ainakin viestisi näyttävät siltä, että olet lukenut sekä omaksunut kaikki loppuunkalutut kliseet ja nyt tarjoilet niitä ominasi.

Eli ns "väärin sammutettu": muuten oikein, mutta väärin esitetty. Mikä taitaa johtua siitä, että et edes halua muuttaa väärää mielipidettäsi minusta.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa