"Mikä on seksismin ja naisvihan ero?"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: "Mikä on seksismin ja naisvihan ero?"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.10.2012 21:15

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Sotket kaksi eri asiaa jotenkin oudosti samaksi asiaksi?

Miten niin?

No siten niin, että kysymykseni seksisimistäsi ja ao lihavoidut kohdat ovat kaksi eri asiaa. Tai ehkä ne jotenkin liittyvät sittenkin toisiinsa, mutta sitä en ajatellut kirjoittaessani.

Kysyin seksismistäsi - ja sain siihen vastauksesi. Kiitos vastauksesta.

Täysin tuosta erillisenä asiana on sitten se, että sekä valehtelet että tunnut kirjoituksiesi mala fide -hengen perusteella kiusaavan minua. Et ehkä itse tunnista kiusaamistasi, mutta toimintasi silti tuntuu minusta kiusaamiselta.

Ainiin. Nyt pitää perustella, että miksi väitän sinua valehtelijaksi. Teen sen siis vielä kerran:
1. Väität, että en ole vastannut kysymykseesi.
2. Olen vastannut kysymykseesi.
3. Sillä, että vastaus ei kelvannut ja/tai ollut riittävän hyvä tms, ei ole merkitystä kohdan 2. kanssa - vastaus se oli silti.
Eli valehtet - MOT.

Ei tästä tämän enempää.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.10.2012 22:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Sotket kaksi eri asiaa jotenkin oudosti samaksi asiaksi?

Miten niin?

No siten niin, että kysymykseni seksisimistäsi ja ao lihavoidut kohdat ovat kaksi eri asiaa. Tai ehkä ne jotenkin liittyvät sittenkin toisiinsa, mutta sitä en ajatellut kirjoittaessani...

En voi tietää mitä sinä olet ajatellut, mutta toivon siitä huolimatta vastauksia esittämiini kysymyksiin.
Kahvi kirjoitti:... Täysin tuosta erillisenä asiana on sitten se, että sekä valehtelet että tunnut kirjoituksiesi mala fide -hengen perusteella kiusaavan minua...

Mistä olen muka valehdellut ja mitä?
Sinä valehtelet kun väität minun valehdelleen.
Ja sinä kiusaat, kun levität valheita ja syytät minua kiusaamisesta - vaikka en ole ketään kiusannut.
Kahvi kirjoitti:.. Et ehkä itse tunnista kiusaamistasi, mutta toimintasi silti tuntuu minusta kiusaamiselta...

Sinä, joka olet mm. solvannut minua reikäpääksi ja huoran äpäräksi, olet väärä ihminen väittämään, että minä muka kiusaan jotakuta.
Kahvi kirjoitti:...
Ainiin. Nyt pitää perustella, että miksi väitän sinua valehtelijaksi. Teen sen siis vielä kerran:
1. Väität, että en ole vastannut kysymykseesi...

En vieläkään ole löytänyt sinun kommenteistasi vastausta esittämiinikysymyksiin.
Kysyn siis vielä kerran uudelleen:
Minkälaisia esimerkkejä sinulla on esittää naisten miehiä kohtaan suunnatusta seksismistä tai miesvihasta?

Entä mitä tarkoitat kun puhut naisten seksismistä naisia kohtaan???
Kahvi kirjoitti:2. Olen vastannut kysymykseesi...

Missä ja mikä se vastaus on? Väität naisten harjoittavan seksismiä, muttet millään suostu kertomaan missä sitä esiintyy ja miten.
Kahvi kirjoitti:... 3. Sillä, että vastaus ei kelvannut ja/tai ollut riittävän hyvä tms, ei ole merkitystä kohdan 2. kanssa - vastaus se oli silti...

Missä se vastauksesi muka on? En etsimälläkään löydä sinun vastaustasi kysymykseen, missä ja miten naiset osoittavat seksismiä - tai jopa miesvihaa - miehiä (tai naisia) kohtaan.
Kahvi kirjoitti:Eli valehtet - MOT...

En. Mutta sinä harjoitat nettikiusaamista kun levität perätöntä väitettä siitä, että olen muka valehdellut.

MOT.

Olen vastannut ja perustellut aikaisemmin tässä ketjussa, ja jos ne eivät sinulle kelpaa niin tilanne on voi-voi. Lopetan tämän täysin turhan vänkäyksen tähän.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.10.2012 22:37

mr jalsan kirjoitti:Miten palstan miehet, Miten osoitatte kunnioittavanne naista? Ja mikä on teidän mielestä hölmö ja vanhanaikainen tapa, jonka naisen tulisi ihan itse klaarata?

Ihan perussettiä: naisille avataan ovi, naiset kulkevat ovista ensin. Portaissa ylöspäin mennessä mies kulkee ensin, mutta alaspäin kulkiessa nainen kulkee ensin. Mies kantaa kaikki tai ainakin vähintään raskaimmat kantamukset.

Wanhanaikaisista tavoista voisi sanoa autoilun perusasioihin liittyviä asioita. Pissapojan täyttäminen, renkaan vaihtaminen jne ihan perus-perusasioita. Toki mies voi tehdä nämäkin naisen puolesta, mutta nykynaisen nuokin pitäisi osata - teki ne sitten tosiasiassa kuka tahansa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 25.10.2012 20:16

Ja tankkaus. Mies tankkaa ja maksaa.
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.10.2012 15:51

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kerropa esimerkkejä naisten miehiin osoittamasta seksismistä.

No esim se, että jotkut naiset pitävät kohteliaita käytöstapoja seksisminä. Kuten oven aukaiseminen naisille tai peräti antaa naisen ensin mennä bussiin.

Taikka se, että miehiä kategorisoidaan vaikka niin, että puhutaan keski-ikäisistä, lihaa syövistä valkoisista heteromiehistä ikäänkuin "ällösetinä".

Ainakin tässä Kyllästynyt on pyytänyt esimerkkejä seksismistä, ja Kahvi on vastannut Kyllästyneen pyyntöön; eli ainakin kertaalleen kysymykseen on vastattu. Kinastellaanko tuolla kiusaamisketjussa tästä, vai jostakin muusta?

Vähän kun jatkoin lukemista, niin selvisi, ettei Kyllästynyt hyväksynyt Kahvin vastausta, vaan sanoi näin:
Enpä ole kuullutkaan, että joku olisi väittänyt, pitänyt tai sanonut oven avaamisen olevan seksististä/seksismiä.

Mutta siis, kyllähän Kahvi vastasi. Se on toinen juttu, ettei vastaus miellyttänyt Kyllästynyttä.

Vielä täsmennystä; lukemani ja siteeraamani viestit on kirjoitettu 21.10.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.10.2012 16:58

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olen sitä mieltä, että naiset ovat (ainakin) tällä palstalla paremmin käyttäytyvä sukupuoli.

Tämä, jos mikä, on seksistinen kommentti: korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta.

Niin on. Sitä paitsi netissäkin - kuten tällä foorumilla - käyttäytyminen on yksilöllistä, ei ollenkaan sukupuolisidonnaista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.10.2012 17:19

Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olen sitä mieltä, että naiset ovat (ainakin) tällä palstalla paremmin käyttäytyvä sukupuoli.

Tämä, jos mikä, on seksistinen kommentti: korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa
sukupuolten eriarvoisuutta.

Niin on. Sitä paitsi netissäkin - kuten tällä foorumilla - käyttäytyminen on yksilöllistä, ei ollenkaan
sukupuolisidonnaista.

Minusta tuo ei ole seksistinen kommentti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 17:21

Psykopatologia kirjoitti:Minusta tuo ei ole seksistinen kommentti.

Minusta on. Mutta hyvä, että on mielipide-eroja!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 17:24

Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Tämä, jos mikä, on seksistinen kommentti: korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta.

Niin on. Sitä paitsi netissäkin - kuten tällä foorumilla - käyttäytyminen on yksilöllistä, ei ollenkaan sukupuolisidonnaista.

Näin se menee. Yksilön kohdalla käyttäytyminen tulee tarkistella yksilöllisesti. Sen sijaan on havaittavissa yleisesti havaittavissa eroja sukupuolten välillä.

Ei varmaan kenenkään mielestä ole mitenkään yllättävää, että sekä miehet että naiset yleisesti syyllistyvät seksismiin?

Mutta vaikka molemmat sukupuolet syyllistyvät yleisesti seksismiin, niin toki yksilöä pitää minusta arvoida lähtökohtaisesti hänen käyttäytymisensä, ei sukupuolensa kautta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 17:28

Kyllästynyt kirjoitti:Väitätkö sinä Mirri, että tällä palstalla naiset (yleisesti, muttei yleiset) ole käyttäytyneet paremmin kuin miehet (yleisesti)?

Itse olen koko ajan puhunut asioista yleisesti, enkä viitannut mitenkään tämän palstan tapahtumiin. Niinkuin nytkin puhuin seksismistä yleisesti.

Aikaisemminkin on sotkettu näitä asioita: olen puhunut yleisesti, mutta jotkut lukijat ovat olettaneet minun puhuvan tällä palstalla tapahtuneista asioista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 17:33

Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä se minun mielestäni on. En vieläkään ole nähnyt sinun esittäneen ainoatakaan esimerkkiä naisten miehiä kohtaan harjoittamasta seksismistä.

Et-ole-vastannut-olenpas-vastannut -vänkäyksen takia en halua antaa enempää esimerkkejä.

Mutta hyvä, että olemme samaa mieltä siitä asiasta, että myös jotkut naisetkin harrastavat seksismiä!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.10.2012 18:09

Naisvihaa ei vissiin ole määritetty.

Ko. kvaliteetti on muistaakseni saatettu asettaa Obelixille ja Riidankylväjälle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.10.2012 18:16

Kahvi kirjoitti:Et-ole-vastannut-olenpas-vastannut -vänkäyksen takia en halua antaa enempää esimerkkejä.

Mutta hyvä, että olemme samaa mieltä siitä asiasta, että myös jotkut naisetkin harrastavat seksismiä!

Mitä mies jahkaat ja pakoilet? Kerro, kun mitä ilmeisimmin tiedät! Sano suoraan, missä olet kokenut ja nähnyt, kun nainen mitä ilmeisimmin on harjoittanut seksismiä miestä kohtaan.

Lisäys 18.31: mitä ilmeisimmin.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 27.10.2012 18:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 18:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ensin esität seksistisen kysymyksen, ja kun saat siihen neutraalin vastauksen -> se onkin sitten seksismiä.

Kahvi kirjoitti:Miten kysymykseni oli seksistinen?

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ihan sillä samalla perusteella kuin millä sinä väität minun vastaustani seksistiseksi.

En ymmärrä, voitko tarkentaa?

En voi. Pääsi ratakisko loppumaan, mutta voin palata asiaan kunhan saan täydennystä varastooni.

(pahoittelen ongelmia lainauksissa, järjestelmä ei anna tehdä kuin 4 sisäkkäistä lainausta kerrallaan, siksi piti jakaa lainaus tuolla tavalla)

Joko olet saanut varastotäydennystä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 18:26

Psykopatologia kirjoitti:Naisvihaa ei vissiin ole määritetty.

Ko. kvaliteetti on muistaakseni saatettu asettaa Obelixille ja Riidankylväjälle.

¨
Naisvihan määrittelin jo heti ensimmäisellä sivulla (viewtopic.php?f=8&t=7415#p89383)

Muistaakseni se on myös asetettu minullekin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 18:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Itse olen koko ajan puhunut asioista yleisesti, enkä viitannut mitenkään tämän palstan tapahtumiin. Niinkuin nytkin puhuin seksismistä yleisesti.

Aikaisemminkin on sotkettu näitä asioita: olen puhunut yleisesti, mutta jotkut lukijat ovat olettaneet minun puhuvan tällä palstalla tapahtuneista asioista.

En ole missään vaiheessa olettanut tai ajatellut sinun puhuvan tämän palstan sisällöstä, asioista tai aiheista.

Hyvä niin!

Kyllästynyt kirjoitti:Jään edelleen odottamaan, että esität jonkin esimerkin naisten miehiä kohtaan osoittamasta seksismistä.

Mitä lisäarvoa vastaukseni antaa aiheeseen? (kysyin muistaakseni tätä aikaisemminkin)
Olemme molemmat samaa mieltä siitä, että myös jotkut naiset harrastavat seksismiä, niin miten minun havaintoni tästä asiasta muuttavat tuota asiaa suuntaan tai toiseen?

(tämä oli myös vastaus Hilpalle)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.10.2012 18:37

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jään edelleen odottamaan, että esität jonkin esimerkin naisten miehiä kohtaan osoittamasta seksismistä.

Mitä lisäarvoa vastaukseni antaa aiheeseen? (kysyin muistaakseni tätä aikaisemminkin)
Olemme molemmat samaa mieltä siitä, että myös jotkut naiset harrastavat seksismiä, niin miten minun havaintoni tästä asiasta muuttavat tuota asiaa suuntaan tai toiseen?

(tämä oli myös vastaus Hilpalle)

Ehei. Mitään tilastollista hetkautusta suuntaan tai toiseen havaintosi eivät todennäköisesti aiheuta. Kyse mitä ilmeisimmin on spesifistä ympäristöstä (,joka on sinulle tuttu,) jossa sitä voi esiintyä. Ja sinä tiedät esimerkin, joten en voi ymmärtää, miksi et kykene/uskalla(??)/viitsi/halua kakistaa esimerkkiä ulos.

Come on! Kerro se esimerkki.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.10.2012 18:44

En erota Kahvin määrittämää naisvihaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.10.2012 18:49

Miksi seksismiä tarkastellaan pelkästään naisten miehiin kohdistamana/miesten naisiin kohdistamana, kun käsite itsessään ilmeisesti ei sisällä vastakkainasetteluja eikä vihamielisyyksiä? Vai sisältääkö sittenkin?

Esim. koululaitosta mielestäni voitaisiin pitää aika seksistisenä, muttei pystytä osoittamaan mitään sukupuolten välistä 'poteroitumista' - vastakkainasettelua sotatilasta puhumattakaan. Niin vain on, että pojat ovat heikoilla, koska koulu tukee ominaisuuksia, joita tytöissä keskimäärin on poikia enemmän. Sillä seurauksella, että juuri pojat ovat koululaisten keskuudesssa syrjäytymisvaarassa.
Suuntautuuko koululaitoksen ja muiden opinahjojen seksismi poikiin vai tyttöihin, vai onko koulumaailman sukupuolittuneisuudessa kysymys jostakin muusta kuin seksismistä?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 27.10.2012 18:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.10.2012 18:51

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvia korventaa ilmeisen syvä kauna ja katkeruus koko naissukupuolta kohtaan.

Tapahtumat elämäni varrella ovat olleet sellaisia, että voisin hyvinkin olla syvän kaunan ja katkeruuden korventama koko naissukupuolta kohtaan. Mutta en kuitenkaan ole.

Liekö sitten syynä tyhmyyteni tai vammaisuuteni vai mikä, mutta en määrittele ihmisiä heidän sukupuolensa, vaan käytöksensä mukaan.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko