Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti: Sen sijaan aihetta suivaantumiseen ei ollut, koska kirjoittajan kirjoittelun, jossa hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana, kritisoiminen ei ole saivartelua.
Täyttä potaskaa!
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Siten, että sinun tapasi väittää omia kokemuksiasi (yleisiksi) faktoiksi on ylimielistä, piittaamatonta ja loukkaavaa muita kiusattuja kohtaan.
En ole väittänyt moista yleiseksi faktaksi, vaan omakohtaiseksi faktaksi.
Faktoillla tarkoitetaan yleispätevää asiaa, ei pelkästään omakohtaista kokemusta tai mielipidettä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tosiasia
Wikipedia:
"Tosiasia (tosiseikka, fakta) on yksilöllisestä käsityksestä tai tulkinnasta riippumaton asia.[1]
Se on todellisuudessa olemassa oleva vastine todelle väittämälle, ja sen olemassaolo tekee väittämästä toden. Tosiasia on näin asioiden todellinen tila,[2] asiaintila joka vallitsee..."
Fonttikoko minun.
Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti: Sen sijaan aihetta suivaantumiseen ei ollut, koska kirjoittajan kirjoittelun, jossa hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana, kritisoiminen ei ole saivartelua.
Täyttä potaskaa!
Jos mielestäsi on noin, miksi ilmaiset asiasi suoran töykeästi etkä vain ilmoita, että tekstisi on ymmärretty väärin? Ei täällä kukaan sinua halua kiusata eikä kiusaa, joten on turha heti nousta noin vahvasti puolustuskannalle.
Kun kirjoittamasi näkemys perustuu omaan kokemukseesi kiusattuna, voisit todeta sen olevan oman elämäsi faktaa, mutta et yleisesti vain sanalla faktaa, mistä toiset kirjoittajat helposti ymmärtävät kokonaisuuden väärin etenkin, kun väite ja peruste olivat erillisissä viesteissä.
Kiusaamiseen syyllinen on tietty aina kiusaaja, mutta miksi ei ihminen ole vastuussa omasta kohtalostaan
- siis noin ylipäätänkin? Jos on olemassa keinoja ja kikkoja, menetelmiä ja tapoja, joilla pääsee pois kiusatun
osasta, niin miksi niitä ei käyttäisi?
Kyllä omalta osaltani voin sanoa entisenä koulukiusattuna, että oma osuuteni uhriasemaan joutumiseen oli merkittävä.
Miksi tämmöistä selvää faktaa ei saisi sanoa ääneen?

Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti: Sen sijaan aihetta suivaantumiseen ei ollut, koska kirjoittajan kirjoittelun, jossa hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana, kritisoiminen ei ole saivartelua.
Täyttä potaskaa!
Jos mielestäsi on noin, miksi ilmaiset asiasi suoran töykeästi etkä vain ilmoita, että tekstisi on ymmärretty väärin? Ei täällä kukaan sinua halua kiusata eikä kiusaa, joten on turha heti nousta noin vahvasti puolustuskannalle.
Kun kirjoittamasi näkemys perustuu omaan kokemukseesi kiusattuna, voisit todeta sen olevan oman elämäsi faktaa, mutta et yleisesti vain sanalla faktaa, mistä toiset kirjoittajat helposti ymmärtävät kokonaisuuden väärin etenkin, kun väite ja peruste olivat erillisissä viesteissä.
Kahvi 23.10.2012 13:23 kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Koska se ei ole mikään fakta.
Kyllä se on minun kohdallani täysi fakta.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Sen sijaan aihetta suivaantumiseen ei ollut, koska kirjoittajan kirjoittelun, jossa hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana, kritisoiminen ei ole saivartelua.
Sinäkö määrittelet milloin minulla on aihetta suivaantua, ja sinäkö päätät mikä on mahtipontista ja mikä ei?
Mirri kirjoitti:Valehtelet:hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Miten tässä syyllistän kiusattua?
Missään en ole syyllistänyt kiusattua, vaan tarkemmin ottaen ihan toisinpän. Ei minun ajatukseni ja viestini miksikään muutu siitä, että sanoihini tartutaan ja pilkkujani hässitään - ja näin ne yritetään saada joksikin muuksi kuin mitä ne tosiasiallisesti ovat. ihme venkoilua ja vääntelyä.
1. Komppaamalla kiusattua syylliseksi kiusatuksi joutumiseen väittävää Letteä.
2. Sinun ajatuksesi eivät varmaankaan muutu, mutta eivät ne silti mitään faktoja ole.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Valehtelet:hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana
Sinä esität ainoastaan mielipiteesi minun esittämästäni mielipiteestä, joskin teet sen huomattavasti loukkaavammin väittäessäsi minua valehtelijaksi.
hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä "omakohtainen fakta" voidaan aivan hyvin hyväksyä, vaikkakaan sitä ei voi todistaa todeksi,
jos se pohjaa kertojan privaattiin kokemukseen, joka varsinkin vammaisella voi olla myös harhainen.
Latinan factum tarkoittaa sitä, mikä on tehty (tapahtunut); so. kuvitelman vastakohtana.
Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti: Sen sijaan aihetta suivaantumiseen ei ollut, koska kirjoittajan kirjoittelun, jossa hän toteaa oman kirjoittelunsa mahtipontisesti yleispätevänä faktana, kritisoiminen ei ole saivartelua.
Täyttä potaskaa!
Näinhän minä olen tehnyt jo heti, kun asiassa ilmeni väärinymmärrystä!Kahvi 23.10.2012 13:23 kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Koska se ei ole mikään fakta.
Kyllä se on minun kohdallani täysi fakta.
viewtopic.php?f=8&t=7364&start=70#p89728
Tällainen lukutaidottomuus kieltämättä pilaa foorumia.
Kyllästynyt kirjoitti:Kenenkään oma kokemus tai mielipide ei (välttämättä) ole fakta, eikä sitä sellaiseksi pidä väittää.
Hilppa kirjoitti:. Olen eri mieltä kanssasi kiusatun mahdollisuuksista ja kyvyistä muuttaa itsenäisesti itseään niin vaikuttavasti, että kiusaaminen sillä saataisiin loppumaan.
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:12:48
Hilppa:
Ei täällä kukaan sinua halua kiusata eikä kiusaa, joten on turha heti nousta noin vahvasti puolustuskannalle.
Eikö? Puhu vain omasta puolestasi.
Kuka kiusaa ja ketä - ja miten?
Kyllästynyt kirjoitti:Kuka kiusaa ja ketä - ja miten?
Kyllästynyt kirjoitti:En usko ymmärtäneeni väärin. Ymmärrän sinun tarkoittaneen sitä, että sinun kokemuksesi on se, että sinä sait kiusaamisen loppumaan muuttamalla itseäsi.
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:13:20
On selvä fakta, että kiusattu voi omin avuin päästä kiusaamistilanteiden
herraksi ja myös lopullisesti eroon niistä...
Niin voi, mutta Lette ja Kahvihan väittivät, että kiusatuksi joutuneen pitää muuttaa itseään jotta kiusaaminen loppuisi.
Kiusatuksi joutunut ei välttämättä saa kiusaamista loppumaan vaikka kuinka muuttaisi itseään - ja se on fakta.Psykopatologia kirjoitti:... Kahvi komppasi Letteä tietyssä viestissä, joka oli ihan pätevä
ja johon tämä keskustelu enimmin liittyy...
Millä perusteella Leten viesti voisi olla pätevä kun Leten ehdottama ratkaisukeino ei ole (yleis)pätevä vaikka onkin kiusatuksi joutuneita loukkaava?Psykopatologia kirjoitti:... Lette on kirjoittanut myös muita viestejä tässä ketjussa,
mutta on epäselvää, onko Kahvi niiden kaikkien takana.
Ja niiden sanoma oli:
1. Kiusatun pitää muuttua että kiusaaminen loppuisi
2. Kiusattu tiedostamattaan haluaa tulla kiusatuksi
Olen täysin eri mieltä Leten kummastakin teesistä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa