Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että Jenni Haukio tekee tuota kaikkea koska hän itse niin haluaa. Hän ei ole "tiedostamaton pikkuvaimo" Kuten tuossa kirjoittaja antaa ymmärtää - tiedostava nainen kun ei olisi kirjoittajan halveksumassa pikkuvaimon roolissa. Ja eikös Caitlin Moranin pointti ollut juuri se, että nainen saa toimia kuten mies - myös tyhmästi?
Haukio on sanonut tekevänsä sen Suomen hyväksi. Painottaen sanaa Suomen. Mikä on joidenkin mielestä hyvinkin kunnioitettava teko. Puoluekanta voi myös vaikuttaa mielipiteisiin poliitikoista, joten ei yksiselitteisesti ole mies-nais-kysymys.
Kuulostaa järkevältä. Mutta vastasin todisteiden kera siihen väitteeseen, etteivät naiset ole mollanneet naisia naiseudesta. Aika roisin sanankääntein Jenniä mollattiin, oli sitten syy esim tuo mainitsema poliittinen näkemys.
Miksiköhän mollattaisiin miestä, joka jää koti-isäksi (tekisi kotona ruuan, siivoaisi ja antaisi seksiä) mahdollistaen puolisonsa toimimisen yhteiskunnallisesti tärkeässä tehtävässään mahdollisimman hyvin?
Korjaan. Hän painotti sanoja Suomen, isänmaan, hyväksi.
Miehet tekevät palveluksensa isänmaalle käydessään armeijan. Voisivat tehdä osuutensa myös kotitöiden muodossa, jotta niin moni avioliitto ei kaatuisi "pikkuvaimouteen", kun vaimo ei enää jaksa.
Haukiolla on apunaan palvelijoiden ja tukijoiden armeija eikä (vielä) yhtäänkään pienokaista hoidettavanaan.
By the way, Haukio ei ole minulle niin läheinen ja tuttu henkilö, että voisin häntä tuttavallisesti Jenniksi nimittää.