Feminismi

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Feminismi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.05.2012 00:17

Hilppa:
(- -)
Sitä paitsi raiskaajat joka tapauksessa elävät oman kulttuurinsa mukaan.
Mikään laki ei estä heitä elämästä siten. Mitä sitten tarkoittanetkin oman
kulttuurinsa mukaisella elämällä.
(- -)

Tällaista Mirrikin esitti toisessa ketjussa heikkona hetkenään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2012 00:23

Psykopatologia kirjoitti:Hilppa:
(- -)
Sitä paitsi raiskaajat joka tapauksessa elävät oman kulttuurinsa mukaan.
Mikään laki ei estä heitä elämästä siten. Mitä sitten tarkoittanetkin oman
kulttuurinsa mukaisella elämällä.
(- -)

Tällaista Mirrikin esitti toisessa ketjussa heikkona hetkenään.

Mikään laki ei estä heitä juomasta teetä, mikäli heidän kulttuuriinsa kuuluu teenjuonti. Tuskin mihinkään kulttuuriin kuuluvat raiskaukset ainakaan avoimesti hyväksyttyinä. Vai kuuluvatko? Islamin uskon fundamentalisteilta kielletään kaikki kanssakäyminen vieraan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.05.2012 00:52

Ei estä laki ei, vaikka heidän kulttuuriinsa kuuluisi vodkan juonti.

Burkan käyttö sen sijaan on lailla kielletty Belgiassa ja Ranskassa.
Suomessa polkupyörällä ajo jalkakäytävissä on kielletty, varsinkin ilman kypärää.
Naiset saavat kuitenkin ajaa miesten pyörillä ja päin vastoin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2012 08:35

Suomalaista kulttuuria ja lainsäädäntöä muokataan sharia lain mukaiseksi "suvaitsevaisuuden" nimissä. Jo 90-luvulla muutettiin eläinsuojelulakia niin, että aiemin kielletyt barbaariset Halal-teurastukset sallittiin. Kokoomusministeri Sharia-Sasi esitti, että Sharia-laki voitaisiin ottaa suomalaisen lainsäädännön rinnalle. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia suvivirsiä ja joulujuhlia pyritty kieltämään "loukkaavina", jnejne...

Nuo pikkuhiljaa tehtävät muutokset vanhoillisempaan suntaan eivät ainakaan edistä naisten asiaa.

Nyt palstan naisten enemmistö on sitä mieltä, että raiskaajia tulee ymmärtää mikäli raiskaukset kuuluvat heidän kulttuuriinsa. Feminisit eivät nouse takajaloilleen paitsi silloin, kun kiltti pollisisetä pyrkii kertomaan riskeistä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2012 08:55

Mirri kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Feminismi syntyi naisasialiikkeen rinnalle kilpailevaksi, militantiksi, lesboideologian läpilyömäksi liikkeeksi, jonka tavoitteena on naisten (lue lesbojen) ylivalta. Naisasialiike haluaa naisille samat oikeudet kuin miehilläkin on.

Riidankylväjä, kysyn uudelleen: edustavatko suomalaiset Naisasialiitto Unioni ja Suomen Naisyhdistys naisasialiikettä vai naisasialiikkeen militantiksi kilpailijaksi nimeämääsi feminismiä? Pyydän, että vastaat kysymykseen.

Ainakin Suomen naisyhdistys on epä onnistunut tavoitteissaan.
Yhdistyksen tarkoituksena oli nimittäin ” työskenteleminen naisen kohottamiseksi tiedollisessa ja siveellisessä suhteessa

Siweellisyys ei ole naisten keskuudessa pahemmin noussut kuluneen runsaan sadan vuoden aikana.

http://www.naistahto.net/?page_id=71
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.05.2012 10:03

Riidankylväjä kirjoitti:Ainakin Suomen naisyhdistys on epä onnistunut tavoitteissaan.
Yhdistyksen tarkoituksena oli nimittäin ” työskenteleminen naisen kohottamiseksi tiedollisessa ja siveellisessä suhteessa

Siweellisyys ei ole naisten keskuudessa pahemmin noussut kuluneen runsaan sadan vuoden aikana.

Jepjep...
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2012 10:06

Riidankylväjä kirjoitti:

Tuohan on sinulle aivan oiva yhdistys. Täälläkin pyrit koko ajan valistamaan naisia ja ylistät naisten siweyttä (mitä sillä lienee tarkoitatkin). Joko olet liittynyt?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2012 10:17

Riidankylväjä kirjoitti:Suomalaista kulttuuria ja lainsäädäntöä muokataan sharia lain mukaiseksi "suvaitsevaisuuden" nimissä. Jo 90-luvulla muutettiin eläinsuojelulakia niin, että aiemin kielletyt barbaariset Halal-teurastukset sallittiin. Kokoomusministeri Sharia-Sasi esitti, että Sharia-laki voitaisiin ottaa suomalaisen lainsäädännön rinnalle. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia suvivirsiä ja joulujuhlia pyritty kieltämään "loukkaavina", jnejne...

Minä en ole koskaan kannattanut suvivirren kieltämistä.

Minä en syö Halal-lihaa enkä kannata rituaaliteurastusmenetelmän käyttöä.

Minä en ole äänestänyt Kimmo Sasia.

Riidankylväjä kirjoitti:Nuo pikkuhiljaa tehtävät muutokset vanhoillisempaan suntaan eivät ainakaan edistä naisten asiaa.

Nyt palstan naisten enemmistö on sitä mieltä, että raiskaajia tulee ymmärtää mikäli raiskaukset kuuluvat heidän kulttuuriinsa. Feminisit eivät nouse takajaloilleen paitsi silloin, kun kiltti pollisisetä pyrkii kertomaan riskeistä.

Minä en ole sitä mieltä, että raiskaajia tulisi ymmärtää. Olen sitä mieltä, että tuomarien pitäisi määrätä heille lainmukaiset tuomiot asteikon yläpäästä.

Sinä olet Riidankylväjä esittänyt, että raiskaajia tulee paheksua, mistä voidaan päätellä, että joko piilohyväksyt raiskaukset kuten tuomarit, jotka määräävät liian lieviä tuomioita raiskaajille, tai pelkästään haluat heitä paheksuttavan ja toruttavan ikään kuin raiskaaminen olisi yhteiskunnallinen asenneongelma ja menisi ohi paheksumalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.05.2012 10:37

Riidankylväjä 'unohti' mainita, että heti alusta lähtien yhdistyksellä oli muitakin tavoitteita; hän luki kuin piru raamattua, niin sanotusti:
Yhdistyksen tarkoituksena oli nimittäin ” työskenteleminen naisen kohottamiseksi tiedollisessa ja siveellisessä suhteessa sekä hänen taloudellisen ja yhteiskunnallisen tilansa parantaminen”.

Siveellisyys tuossa yhteydessä todennäköisesti tarkoittaa muuta kuin Riidankylväjä kuvittelee sen tarkoittavan. Sanaa vain ei nykyisin ymmärretä samoin kuin yli sata vuotta sitten, vaan se on kavennettu tarkoittamaan pelkästään (naisten!) sukupuolimoraalia.

Sanakirja kertoo näin:
Siveellinen 1. moraalinen eettinen Kansan siveellinen taso

Mikä kenellekin nykyisin on moraalista/eettistä... Ehkä kyseinen yhdistys on onnistunut oikein hyvin naisten siveellisen tason korottamisessa, mutta miehille tarvittaisiin jotakin vastaavaa yhdistystä, joka pitäisi tavoitteenaan työskennellä miesten siveellisen tason hyväksi, jotta saataisiin miehinen etiikka/moraali yhtä korkealle kuin naisten on.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2012 10:39

Psykopatologia kirjoitti:Ei estä laki ei, vaikka heidän kulttuuriinsa kuuluisi vodkan juonti.

Suomessa polkupyörällä ajo jalkakäytävissä on kielletty, varsinkin ilman kypärää.

Minä olisin valmis kieltämään burkan käytön Suomessa, mutta epäilen, että kiellosta saattaisi olla haittaa täällä asuville musliminaisille, joiden suku sellaista määrää käyttämään ja jotka itse eivät sitä haluaisi pitää. Heidän liikkumistaan tuo kielto todennäköisesti rajoittaisi, mikäli suvun paine on voimakas. Onko Ranskassa tutkittu kyseisen lain vaikutusta musliminaisten asemaan?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gyver » 11.05.2012 10:41

Psykopatologia kirjoitti:Naiset saavat kuitenkin ajaa miesten pyörillä ja päin vastoin.

Jopa pitkässä kapeassa hameessa ilman halkiota.
Gyver

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2012 10:53

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei estä laki ei, vaikka heidän kulttuuriinsa kuuluisi vodkan juonti.

Minä olisin valmis kieltämään burkan käytön Suomessa, mutta epäilen, että kiellosta saattaisi olla haittaa täällä asuville musliminaisille, joiden suku sellaista määrää käyttämään ja jotka itse eivät sitä haluaisi pitää. Heidän liikkumistaan tuo kielto todennäköisesti rajoittaisi, mikäli suvun paine on voimakas. Onko Ranskassa tutkittu kyseisen lain vaikutusta musliminaisten asemaan?

Hyväksymällä burghan/hunnun käyttö tehdään hallaa alkuperäisväestön naisille. Hunnut ja burghat on alunperin tarkoitettu suojaamaan musliminaisia raiskauksilta. Hunnuttomat ovat vapaata riistaa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.05.2012 10:54

Riidankylväjä, jos jokin on raiskaajien ymmärtämistä, niin pukeutumis- ja käyttäytymisohjeiden antaminen heidän mahdollisille uhreilleen, ja uhrien liikkumisvapauden rajoittaminen. On eri asia, jos potentiaaliset uhrit itse päättävät ymmärtää kulttuurieroja ja ottaa ne huomioon esim. pukeutumisessaan kuin, että heitä aletaan ulkopuolelta (ja miesten toimesta!) ohjeistamaan osoittamaan ymmärrystä ulkomaalaistaustaisia raiskaajia kohtaan huomioimalla näiden kulttuuritausta.

Etkö sinä ihan oikeasti kykene ymmärtämään, että naisille jaettavat ohjeet ovat nimenomaan toisenlaisen kulttuurin miesten käyttäytymisen ymmärtämistä pahimmillaan - vai etkö halua ymmärtää? Naisten pitäisi saada itse päättää haluavatko osoittaa vieraan kulttuurin käyttäytymistä kohtaan ymmärtämystä 'hunnuttamalla' itsensä vai eivätkö halua. Yksi haluaa ymmärtää, toinen ei; siihen suomalaisessa systeemissä on oikeus.

Niin sinäkin miehenä teet; päätät itse mihin kohtaan asetat ymmärtämisesi rajat - ja nouset takajaloillesi, jos joku kovasti yrittää saada sinua käyttäytymistäsi rajoittamalla osoittamaan ymmärtämystä vierasta kulttuuria kohtaan enemmän kuin itse haluat.
Nimenomaan ymmärtämisestä tässä on kysymys; siitä, että naisia yritetään saada ymmärtämään ja toimimaan sen mukaisesti - rajoittamaan omia oikeuksiaan.

Taitaa miesten siveellisen tason korottamiseen pyrkivillä yhdistyksillä olla nykyisin kovempi tarve kuin milloinkaan ennen, monestakin syystä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2012 10:55

Gyver kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Naiset saavat kuitenkin ajaa miesten pyörillä ja päin vastoin.

Jopa pitkässä kapeassa hameessa ilman halkiota.

Hamehan voidaan rullata kainaloihin pyöräilyn ajaksi.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2012 11:04

Riidankylväjä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hyväksymällä burghan/hunnun käyttö tehdään hallaa alkuperäisväestön naisille. Hunnut ja burghat on alunperin tarkoitettu suojaamaan musliminaisia raiskauksilta. Hunnuttomat ovat vapaata riistaa.

Hilppa kirjoitti:Minä en ole sitä mieltä, että raiskaajia tulisi ymmärtää. Olen sitä mieltä, että tuomarien pitäisi määrätä heille lainmukaiset tuomiot asteikon yläpäästä.

Sinä olet Riidankylväjä esittänyt, että raiskaajia tulee paheksua, mistä voidaan päätellä, että joko piilohyväksyt raiskaukset kuten tuomarit, jotka määräävät liian lieviä tuomioita raiskaajille, tai pelkästään haluat heitä paheksuttavan ja toruttavan ikään kuin raiskaaminen olisi yhteiskunnallinen asenneongelma ja menisi ohi paheksumalla.

Minä sanoin, että olisin valmis hyväksymään burkakiellon. Sinä olet Riidankylväjä esittänyt, että raiskauksia tulee paheksua, kuten tuomarit tekevätkin määrätessään liian lieviä tuomioita raiskaajille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Illusia » 11.05.2012 11:20

Senhän pitäisi olla jo kaikkien tiedossa, ettei naisten pukeutuminen liity raiskaustapausten määrään.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2012 11:38

Onko tilastoa montako burghaan tai huntuun pukeutunutta naista on raiskattu?

Minä kyllä paheksun raiskauksia ennemmin kuin ymmärrään.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 11.05.2012 12:08

Heitä on raiskattu ihan yhtä paljon kuin muitakin naisia, mutta ei ehkä Suomessa, koska heitä on täällä niin vähän.
Illusia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2012 12:26

Riidankylväjä kirjoitti:--

Minä kyllä paheksun raiskauksia ennemmin kuin ymmärrään.

Se nyt vielä puuttuu, että joku olisi ymmärtänyt ja siis hyväksynyt raiskauksia tekoina. Ei käsittääkseni kukaan tällä palstalla eikä ainakaan kukaan palstan naisista. Siitä olen aivan varma. Sen sijaan raiskauksien paheksunta on liian lievä ilmaus, koska niinhän tuomaritkin tekevät määrätessään liian lieviä tuomioita raiskaajille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.05.2012 13:54

Riidankylväjä kirjoitti:
Radikaalifeministi Valerie Solanas sanoo SCUM Manifesto -julistuksessaan, että vaikka miehiä on aina ollut, kuten sairauksiakin, miehiä ei tarvitse tuottaa lisää, miestä ei tarvitse enää olla. Kun geneettinen kontrolli on pian mahdollista, "meidän tulee tuottaa vain täydellisiä olentoja, vailla vikoja kuten emotionaalinen vika, mieheys".[2][3]

http://liberalismi.net/wiki/Feminismi

Onko tuo käsityksesi tasa-arvosta?

Tämmöisellä SCUM-jutulla ei ole oikeastaan minusta mitään tekemistä feminismin kanssa. Aika tyylipuhdasta miesvihaahan tuo näyttää olevan, tasa-arvon kanssa sillä ei tunnu olevan mitään tekemistä. Kuitenkin tasa-arvo on käsittääkseni yksi ihan keskeisin juttu feminismissä.

Ylipäätään ihmetyttää, että miksi on sallittu feminismi-termin käyttö tämmöisessä asiayhteydessä. Ikävä kyllä juuri tämmöinen luo feminismiin sellaisen "likatahran", että hyvin helposti ajattelee feminismin olevan synonyymi miesvihalle. Lienee ihan nykypäivänäkin jossain määrin tyypillistä, että jotkut miesvihaajat kätkeytyvät feminismin kilven taakse.

Minusta tuommoinen on hyvin harmillista.

Moni onkin tietääkseni irtisanoutunut feminismistä ja ilmoittanut olevansakin tasa-arvon kannattaja.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko