Tukiasema.org: moderoinnista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tukiasema.org: moderoinnista ym.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2012 00:24

En tiedä, mutta palkitsen voittajan ruhtinaallisesti (vai miten sanoisi).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2012 11:15

http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=1871&start=50

Beth jatkaa kirjoittajien kiusaamista.

Hermes puolustaa häntä. Eikö hän muista,
miten viime kerralla kävi: puolustamansa
Kokemustuntija kävi paska-viestein hänen
kimppuunsa (sen jälkeen kun Hermes oli
kritisoinut hänen kirjaansa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.04.2012 12:05

beth kirjoitti:--
Rouva itselles sokea..
--

Aivan varmasti jossain määrin, kuten moni muukin ihminen.

Olipa täällä kerran sellainenkin kirjoittaja, joka vaati ignoreen toista kirjoittajaa, kun ei omaa kuvaansa kestänyt katsella. Ja vieläpä jälkeenpäin ylläpitäjää siitä moitti, kun ei saanut tuota erityisasemaa muihin verrattuna. Ainahan ei voi valita, kenen kanssa naamatusten joutuu; vaan on sopeuduttava.

Mutta toivottavasti Beth löydät palstan, jossa on myös heitä arvoisiasi vertaisia eikä tylsää, kuten mielestäsi täällä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gyver » 14.04.2012 12:05

Riidankylväjä kirjoitti:Tehän olette kuin viidakon tähtöset. :|

http://www.sub.fi/ohjelmat.shtml/viidak ... #id_videot

Chat-juontaja Iida (30:40)
Me saadaan vittu pihvi...

Mitäs vikaa pihvissä on?

Antakaa pieni vinkki missä kohtaa ne siellä tappelee, ei tuota kokonaan katso Erkkikään.
Gyver

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.04.2012 12:18

Kohtaus lienee sensuroitu.

Riidan nähnyt Henna paljastaa: Näin oikeasti tapahtui!

Loppuhaastattelu: Loukkaantunut Maisa matkii Martinaa!

Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 14.04.2012 12:58

Psykopatologia kirjoitti:Beth jatkaa kirjoittajien kiusaamista.

Myös minä...

Kiusaaminen on mielenkiintoinen kuvio.
En itse pidä itseäni varsinaisesti kiusaajana.
Enkä ole kokenut, että minua on koskaan erityisemmin kiusattu.
Olen kohtuullisen hyvä kestämään itseeni kohdistuvaa suunsoittoa.

Huomaan kuitenkin ajoittain itsessäni melkoisia pikkupiruja.
Haluan vähän sohaista jotakuta ihmistä ja katsoa sitten (silmät suurina), mitä tapahtuu.
Minua lähinnä kiinnostaa, saanko toisen hikeentymään.
Pienet lapset toimivat näin. Saattavat jopa puraista kaveria, ja sitten katselevat toisen reaktiota.

Bethin kirjoittelussa ja ärsyyntymisherkkyydessä on jotain, joka näköjään laukaisee minun sisäisen pikkupiruni.
Paras varmaan lopettaa ajoissa...
Viimeksi muokannut valkosiipi päivämäärä 14.04.2012 13:37, muokattu yhteensä 1 kerran
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Illusia » 14.04.2012 14:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Minun mielestäni kiusaamisen seuraaminen sivusta siihen puuttumatta on (passiivista) osallistumista kiusaamiseen.

Silloin pitäisi ilmeisesti mennä jomman kumman puolelle tai ottaa kantaa puoleen tai toiseen. Jos kaksi tasaveroista ihmistä tappelee, ei kai siinä voi muuta sanoa kuin lopettakaa, tai käskeä... Mutta eihän se auta.

Muuten olen sitä mieltä, että Beth on aivan normaali ihminen mielipiteineen. Hän vain sanoo, mitä ajattelee, ja osan pikaistuksissaan. Monet ihmiset tekevät niin. Se on hyvin tavallista.
Illusia

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 14.04.2012 14:19

Minua kiinnostaa kiusaamisessa ihmisten reaktioiden lisäksi kiusaamiskuvion selvittely, jos niin pitkälle päästään.
Viimeksi muokannut valkosiipi päivämäärä 14.04.2012 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.04.2012 14:26

Illusia kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että Beth on aivan normaali ihminen mielipiteineen. Hän vain sanoo, mitä ajattelee, ja osan pikaistuksissaan. Monet ihmiset tekevät niin. Se on hyvin tavallista.

Useimmat ihmiset eivät edes netissä anonyymeina käyttäydy Bethin tavoin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 14.04.2012 14:39

Aika monet kuitenkin. Katsohan muitakin keskustelupalstoja. Osassa toimii etukäteissensuuri, onneksi.
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2012 15:06

Mirri kirjoitti:
Illusia kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että Beth on aivan normaali ihminen mielipiteineen.
Hän vain sanoo, mitä ajattelee, ja osan pikaistuksissaan. Monet ihmiset tekevät niin.
Se on hyvin tavallista.

Useimmat ihmiset eivät edes netissä anonyymeina käyttäydy Bethin tavoin.

Beth myös valehtelee ja on epätarkka ym.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 14.04.2012 16:25

Mitähän tästä maailmasta tulisi, jos kaikki ihmiset sanoisivat aina suoraan, mitä ajattelevat...
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2012 17:02

Jos joku loukkaantuu Bethin viesteistä, niin tehkää ilmoitus!

En ainakaan vielä rupea niitä oma-aloitteisesti poistamaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mais Mooldik » 14.04.2012 17:31

Te kaikki näillä molemmilla palstoilla saatte Bethiltä täysin ansionne mukaan.

Itse olette hänen kiusaamiseensa osallistuneet, vähintään yhdellä peesaavalla kommentilla jossakin keskustelussa.

Beth ei ole ikinä sanonut mitään ikävää kenellekään, joka ei ole ensin mölissyt hänelle asiattomia. Päinvastoin, Beth on pyyteettömästi lähtökohtaisen ystävällinen, hyväntahtoinen ja valoisa persoona.

Te kaikki olette vain tottuneet siihen, että lytätyt häipyvät hiljaa joko kokonaan, tai sitten edes osttain, jonnekin takavasemmalle itsekseen nuolemaan haavojaan. Ja teille jää taas illuuso siitä, että olette okeassa.

Telile kakille on syntynyt - nettielämässä hyvinkin tavanomainen - illuusio siitä, että te voitte tehdä han mitä huvittaa, ja ns. uusien tai muuten ulkopuolelle jääneiden kuuluisi siihen vain hiljaa alistua. Ns. talon tavoille.

Te väitätte riidanhaluiseksi stä, joka vastaa teille samalla mitalla. Te väitätte häiriköksi ihmistä, jolta te itse ette ole ikinä pyytäneet anteeksi mitään asiattomuuksianne, vaan päin vastoin vaan jatkatte omaa urisemistanne. Kukaan teistä ei ole missään vaiheessa edes myöntänyt, että teillä olis mennyt jossakin vaiheessa edes vähän överiksi mm. tätä Bethiä porukalla rääpiessänne. Saatikka että olisitte pyytäneet anteeksi. Itse olette alottaneet toisen nälvimisen ja muun.

Kaikkien näiden faktojen valossa te minun mielestäni saatte tasan ansionne mukaan.

Yrittäisitte edes saamarin pösilöt mennä tse jonnekin keskustelufoorumilla keskustelemaan jollakin muulla kelellä kun omalla äidinkielellänne, ja siitä stten vaan kokemuksa keräämään, että mtenkä teihn suhtaudutaan ja mltä tuntuu.

Te ette ole yhtään valmiita tulemaan vastaan uusia ja edes hiukankin erilaisia keskustelijoita.

Teidän määritelmänne ns. sopivista yhteisön jäsenistä on aivan lapsellisen suppea, ja itse menetätte sinä kaikista eniten.

Nauttikaa nyt seuraamuksistanne, ja toisistanne, tietenkin.

Minä, Beth ja moni muukin, olemme tarpeeksi avarakatseisia ja ymmärtäväisiä tietääksemme että parempaa paitsi vo olla olemassa, myöskin tasan tarkkaan on olemassa.
Mais Mooldik

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2012 18:01

Vain tällä foorumilla olen seurannut tapahtumien kulkua tiiviisti alusta asti.
Asioilla on tietysti taustansa, joita ei voi ottaa (asianmukaisesti?) huomioon.

Totean Bethin esiintyneen Psykopatologiassa epäasiallisesti toistuvien
huomautustenkin jälkeen ja että epäasiallisuus on jatkunut. Lisäksi hän
on valehdellut toimistani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mais Mooldik » 14.04.2012 18:07

Kiitos, ja hyvää viikonloppua sinulle, Beth!

Minä olen tosielämässä ja netissä törmännyt liian usein siihen tilanteeseen, missä loukattua ja kiusattua väitetään hankalaksi ihmiseksi ja riidanhaluiseksi häiriköksi, kun hän vain yrittää pitää puoliaan niillä keinoilla mitä hänellä on käytössään. Tietenkin puolien pidossa voi ampua ylikin, mutta silloinkin olisi fiksumpaa kertoa hänelle, että hänen reaktionsa ovat oikeutettuja, mutta omasta mielestäsi yliampuvia. Sen sijaan aletaan yleensä herkemmin syyllistämään ja haukkumaan lisää tätä loukattua ja kiusattua. Kaikkien mielestä kun vaan olisi aina niin paljon mukavampaa, että se, jota on aiheetta tölväisty, olisi vain ihan hiljaa, ja kaikki jatkuisi taas ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Eikös? Monella kuitenkin tulee mitta täyteen viimeistään siinä vaiheessa, kun tölväistään kerta toisensa jälkeen. Se, kun toinen ei ole syystä tai toisesta puolustautunut, mielletään myös antautumisen merkiksi - osoitukseksi siitä, että tölväisijä oli muka oikeassa ja tölväisy olisi muka ollut oikeutettua.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa?

On myös erityisen ämmämäistä loukkaantua toiselle siitä, että tämä loukkaantuu sinun teostasi tai sanoistasi, joita et ole tarkoittanut loukkaavaksi. Ämmämäistä eli kakaramaista on pysytellä umpimielisesti omahyväisen kiukun vallassa, sen sijaan, että pahoittelisit toiselle, että hän on loukkaantunut, ja selittäisit, että et tarkoittanut pahoittaa hänen mieltään, ja selittäisit, mitä oikeasti tarkoitit teollasi tai sanoillasi. Jos et halua olla pelkuri, olet valmis kertomaan tämän kaiken hänelle vaikka useaan kertaan, rauhallisesti. Jos hän tämän jälkeen vielä vihoittelee sinulle, olet viisaampi, jos et lataa häntä kohtaan yhtäkään loukkausta, eli et provosoidu asiattomuuksiin.
Mais Mooldik

ViestiKirjoittaja Gyver » 14.04.2012 18:10

Mais Mooldik kirjoitti:.

Olisitteko ystävällinen ja lukisitte tuon kirjoittamanne viestin läpi ja listaisitte siinä olevan jokaisen kohdan, jossa olette loukanneet jokaista tuon viestin lukijaa sekä kertoisitte oikeuttavatko ne mielestänne kohdistamaan teihin sellaisia hyökkäyksiä mitä puolustamanne henkilö on toistuvasti tehnyt.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 15.04.2012 00:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mais Mooldik » 14.04.2012 18:15

Gyver puolustamani henkilö ei ole hyökkäillyt minua kohtaan eikä muitakaan sellaisia kohtaan jotka eivät ole alun perin häntä loukanneet ilman mitään aikomusta pahoitella tekoaan ja kyllä minusta syyllisiä ovat myös ne jotka lukevat näitä keskusteluja ilman että uskaltaisivat tuoda esiin ilmiselvät epäkohdat joita tässäkin tilanteessa päivänselvästi on.
Mais Mooldik

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2012 18:22

Beth on ollut törkeä niitäkin kohtaan, jotka ovat olleet hänelle hyviä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mais Mooldik » 14.04.2012 18:46

Minä en ole ollut sellaista näkemässä.

Kuinkakohan moni sanoo samaa vaikkapa sinun suhteesi? Että olisit ollut törkeä niitä kohtaan, jotka ovat olleet hyviä sinua kohtaan?

Kukaan meistä ei ole voinut olla seuraamassa tilannetta niin tiiviisti joka käänteessä, kuin olisi ollut joka päivä 24H jokaisella kys. foorumin palstalla. Sitäkin räikeämmäksi se tekee äänekkään enemmistön väitteet siitä, että Beth olisi riitaahaastava häirikkö. Beth ei nyt vaan halua käyttäytyä niin kuin te tahtoisitte hänen käyttäytyvän. Eläkää sen kanssa.
Mais Mooldik

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko