Psykopatologia kirjoitti:Mutta se tiedetään, että pyhäkouluissa ja päiväkerhoissa lapsille
opetetaan (eri asteisesti) uskoa kolmeen jumalaan (ja vastaavaa).
On myös luultavaa, että useimpien lasten vanhemmat eivät em. tykkää.
Tiedetään myös, että vanhemmilla on tarvetta lastensa halpaan päivähoitoon.

Kyllästynyt kirjoitti: Minä en tiedä mikä muu taho järjestää päiväkerhotoimintaa, mutta valista sinä Mirri minua kun näytät tietävän.

Psykopatologia kirjoitti:Kaikilla on em. aivojen pesemisestä riittävä esiymmärrys ilman että sitä ryhdytään erikseen tarkasti määrittämään.
Riidankylväjä kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kaikilla on em. aivojen pesemisestä riittävä esiymmärrys ilman että sitä ryhdytään erikseen tarkasti määrittämään.
Miten Pertsa koet terapian? Pesetkö aivoja vai onko se jotain muuta? Mitä?
Indoktrinaation (suom. iskostus) käsite viittaa kasvatusfilosofiassa sellaiseen opettamiseen, jossa oppilas tai opiskelija asetetaan opetuksen kohteeksi, johon annetut opetussisällöt vain siirretään. Voidaan puhua myös manipulatiivisesta tai tendenssimäisestä opetuksesta. Indoktrinatiivinen opetus kantilaisesti määriteltynä on oppilaan tarkoituksellista alaikäisenä pitämistä. Oppilas ei missään vaiheessa nouse tasolle, jossa hän voisi itsenäisesti arvioida opetussisältöjen pätevyyttä. Indoktrinaatio-termin sen kielteisessä merkityksessä kehitti kasvatusfilosofi William Heard Kilpatrick 1920-luvulla Yhdysvalloissa.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllä vanhemmat nimenomaan valitsevat lapselleen seurakunnan päiväkerhon...
Tuo(kaan) väitteesi ei pidä paikkaansa.
Mistäkö tiedän, no siitä etten olisi meidänkään lapsiamme halunnut seurankunnan päiväkerhoon aivopestäviksi, mutta koska pihapiirin muutkin lapset sinne menivät, lapset halusivat mennä sinne minne kaveritkin - koska olivat liian pieniä tajuamaan minkälaisen aivopesun kohteena he siellä ovat.

Psykopatologia kirjoitti:Aivan, kirkko in doktrinoi eli kansan omaisesti aivo pesee.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti: Minä en tiedä mikä muu taho järjestää päiväkerhotoimintaa, mutta valista sinä Mirri minua kun näytät tietävän.
Päiväkerhotoiminta-nimellä ei kai mikään; sen sijaan on esim. leikkikerhoja ja avoimia päiväkoteja - ne ovat seurakuntien päiväkerhotoiminnan tyyppisiä, järjestäjänä vaikkapa kaupunki.
Ilmaisin näköjään itseäni epäselvästi, kun en sanonut toiminnan nimien vaihtelevan sen mukaan mikä taho on järjestäjänä. Kirkon päiväkerhotoiminta lienee vanhin, muut tahot ovat ottaneet mallin kirkolta perustaessaan omia leikkikerhojaan tms.
Enpä ole tuollaisista kuullutkaan.
Kerropa tarkemmin mikä kunta/kaupunki tai yhdistys niitä järjestää?

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, tuota asiaa en oikein ymmärrä. Pidät seurakunnan toimintaa lapsia vahingoittavana, mutta kuitenkaan et suojellut omia lapsiasi siltä...
Juurihan minä selitin sinulle syyn miksi lapsemme kävivät seurakunnan päiväkerhossa. Etkö lukenut vai etkö ymmärtänyt?

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Syytä ihmeessä kirkkoa, jos vastuun vierittäminen kirkolle helpottaa sinua oman arvomaailmasi vastaisista ratkaisuista, joihin olet elämäsi varrella päätynyt.
Et ilmeisesti halua ymmärtää miten kirkon harjoittama aivopesu näkyy ja vaikuttaa niidenkin elämään jotka eivät kirkkoon kuulu ja/tai sen levittämään valheeseen usko.

Kyllästynyt kirjoitti:Sanopa sinä Psykopatologia, mitä minun olisi pitänyt vastata ahdistuneelle pikkulapselle joka pelkää kuoltuaan joutuvansa helvettiin?
Kyllästynyt kirjoitti:Käytännössä asia oli juuri noin kuin kuvaat eli käytettävissä ei ollut sellaisia vaihtoehtoja joilla olisin voinut pitää lapseni poissa seurakunnan kerhosta ja silti säästää heidät uskonsodan ristituleen joutumiselta.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa