Mielenterveyspotilaat kuolevat nuorena

Re: Mielenterveyspotilaat kuolevat nuorena

ViestiKirjoittaja Regan » 02.04.2011 19:44

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja minätäällä » 02.04.2011 20:12

Onhan noitafysiologisiakin syitä huonoon oloon: kofeinismi, nikotinismi, unettomuus jne. Mutta ei se yhtäkkinen lopettaminenkaan psyykkisiä oireita vähentäisi. Ja se vaikuttaa myös lääkepitoisuuksiin, olen lukenut.

Kalliimmaksi tuli ostaa nikotiinipurkkaa kaksi vuotta kuin polttaa. Ja vielä kalliimpi olisi se reseptilääke, jonka reseptin hain hyvässä uskossa, että nyt olisi taas otollinen aika lopettaa. Ilmoittauduin jo vieroitusryhmäänkin, kun sitä tarjottiin, mutta aika meni osittain terapian kanssa päällekkäin, joten kävin vain yhdesti.

Hyvä, jos joku lopettaa. Melkein kaikki sukulaiset ovat lopettaneetkin. En minä sillä. Se nyt ei vaan ole prioriteeteista ensimmäisten joukossa minulla.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Regan » 02.04.2011 20:18

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 13:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja minätäällä » 02.04.2011 20:27

Joo, älä nyt minusta huolehdi. Olen mennyttä muutenkin jo. Saan varmasti halutessani tukea kaikilta, ei se siitä kiinni ole.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Regan » 02.04.2011 20:44

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 14:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja minätäällä » 02.04.2011 21:06

No ei minusta kyllä sitä potilasta voi eikä pidä syyttää siitä, että mt-potilaan somaattiset vaivat jäävät tutkimatta ja hoitamatta, jos hän ne vain tuo esille tai lääkäri ne muuten havaitsee. Mutta ei ketään tietysti voi pakottaa lopettamaan tupakointia, vaikka kyllähän siitä aika tavalla jo syyllistetään "itseaiheutettuna" ongelmana. Mikäpä ei oikeastaan olisi sellainen?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Regan » 02.04.2011 22:12

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 14:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja minätäällä » 02.04.2011 22:26

Jännä juttu, mutta en osastollakaan tavannut poikkeavasi käyttäytyvää mt-ongelmaista muuta kuin kuulopuheena yhden.
Hoitoa saa se, joka on töissä, hyväosainen ja osaa sitä vaatia. Tähän on tultu hyvinvointivaltiossa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Regan » 02.04.2011 23:37

-
Regan

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa