Taidan olla vähän myöhässä kirjoitukseni kanssa, mutta kirjoitanpa silti, koska tekee mieli osallistua keskusteluun.
Psykopatologia kirjoitti:Sitten vielä on pariskuntia, jotka eivät hanki ollenkaan lapsia, edes terveitä. Kuitenkin yhdyselämää
useimmiten on, joten ehkäisy on käytössä. Nämähän niitä suurimpia kriminellejä ovat. On jäänyt
moni nero syntymättä.
Joo, myönnän, olen suuri kriminelli!
Minä olen melko älykäs ja mieheni on älykäs, joten neron syntyminen olisi hyvinkin mahdollista
Kumpikaan ei halua lapsia, joten ei tarvitse pelätä lapsen olevan vammainen.
(Tosin meillä nyt ei tuota seksielämääkään niin kamalasti ole)
Kyllästynyt sanoi: "Painostus edellyttää sitä, että kohdetta uhkaillaan."
Mä olen kyllä eri mieltä. Esimerkiksi jos hoitajat tai lääkärit sanoisivat, että heidän mielestään ehdottomasti kannattaa tehdä abortti, heidän mielestään ei ole mitään järkeä jatkaa raskautta (Jos siis on sellainen tilanne, että järkeä on. Esimerkiksi jos äidin henki olisi vaarassa, niin silloinhan nuo lausahdukset eivät olisi painostusta, tai ei ainakaan epäasiallista painostusta, vaan hyvinkin asiallista) tai muuta vastaavaa, olisi se mun mielestä painostusta, vaikkei siinä mitään uhkailua olekaan.
Sen sijaan esimerkiksi kysymyksiä, onko vanhemmat nyt varmoja päätöksestään, en kyllä millään näe painostukseksi. Kyllä luulisin että aborttiin päätyneiltäkin varmistetaan, onko päätös varma, vai haluavatko he vielä miettiä.