Natoon?

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.12.2022 18:12

Mirri kirjoitti:
logia kirjoitti:En tiedä, miltä tuntuisi, jos minun sanomisiasi ryhdyttäisiin ankarasti ruotimaan...

En ymmärrä, en: miksi mielipiteitä pitäisi tai saisi ruotia ankarasti.

Perustelujen pyytäminen esitetyille mielipiteille ei mielestäni täytä "ankaran ruotimisen" tunnusmerkkejä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja logia » 18.12.2022 18:19

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
logia kirjoitti:En tiedä, miltä tuntuisi, jos minun sanomisiasi ryhdyttäisiin ankarasti ruotimaan...

En ymmärrä, en: miksi mielipiteitä pitäisi tai saisi ruotia ankarasti.

Perustelujen pyytäminen esitetyille mielipiteille ei mielestäni täytä "ankaran ruotimisen" tunnusmerkkejä.

Eipä niin. Minä usein liioittelen. Teidän välisenne "keskustelu" vain näyttäytyy sivullisesta joskus sellaiselta.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.12.2022 13:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onkohan tässä Suomen uusi normaali olotila: notkutaan Naton ovenraossa pääsemättä sisälle, koska Turkilla ei ole aikomustakaan ratifioida maamme jäsenhakemusta. Tuskin Turkin presidentillä on sellaista aikomusta ollutkaan, kunhan on höynäyttänyt sinisilmäiset suomalaiset uskomaan niin.

Millä perusteella sinä Mirri uskot tietäväsi Turkin aikomukset?

Minä arvailen ja jossittelen, ja Kyllästynyt luulee, että uskon tietäväni.

Ei ihme, että 'keskustelu' Kyllästyneen kanssa on niin vaikeaa: hänellä on hankaluuksia luetun ymmärtämisessä. Tai ainakaan minun kirjoitukseni eivät avaudu hänelle oikein ymmärrettyinä.
Tärkeä asia opittavaksi minulle.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.12.2022 16:10

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onkohan tässä Suomen uusi normaali olotila: notkutaan Naton ovenraossa pääsemättä sisälle, koska Turkilla ei ole aikomustakaan ratifioida maamme jäsenhakemusta. Tuskin Turkin presidentillä on sellaista aikomusta ollutkaan, kunhan on höynäyttänyt sinisilmäiset suomalaiset uskomaan niin.

Millä perusteella sinä Mirri uskot tietäväsi Turkin aikomukset?

Minä arvailen ja jossittelen, ja Kyllästynyt luulee, että uskon tietäväni.

Ei ihme, että 'keskustelu' Kyllästyneen kanssa on niin vaikeaa: hänellä on hankaluuksia luetun ymmärtämisessä. Tai ainakaan minun kirjoitukseni eivät avaudu hänelle oikein ymmärrettyinä.
Tärkeä asia opittavaksi minulle.

Sinun sanavalintasi eivät yleensä anna kuvaa arvailusta, vaan nimenomaan antavat vaikutelman lujasta uskostasi omaan tietämykseesi.
Ja koska viestiesi sisältö sekä merkitys kuulostaa usein niin uskomattomalta, syntyy minulle tarve kuulla millä perusteilla sinä moisia väitteitä latelet. Perusteluja sinulta ei kuitenkaan saa edes hohtimilla kiskottua, joka tietenkin on hyvin työlästä ja turhauttavaa.

Valitettavasti muistan vielä varsin hyvin kun sinä väitit tuntevasi ja tietäväsi pankkikorttien ominaisuudet ja niiden käyttöehdot paremmin kuin pankkialan ammattilainen joka on työkseen suunnittelee pankkikorttien ominaisuuksia.
Kehtasitpa vielä väittää, "ettei sinun 'asiantuntijasi' tunne asiaa lainkaan" ja että minä "vain suuruudenhulluudessani kuvittelen niin".
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.12.2022 19:40

Kyllästynyt kirjoitti:Valitettavasti muistan vielä varsin hyvin kun sinä väitit tuntevasi ja tietäväsi pankkikorttien ominaisuudet ja niiden käyttöehdot paremmin kuin pankkialan ammattilainen joka on työkseen suunnittelee pankkikorttien ominaisuuksia.
Kehtasitpa vielä väittää, "ettei sinun 'asiantuntijasi' tunne asiaa lainkaan" ja että minä "vain suuruudenhulluudessani kuvittelen niin".

Mitä ylläpitäjä-Kyllästynyt sanoo siitä, että Nato-keskustelu - kokonainen pitkä ketju - käännettiin pankkikortteihin?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.12.2022 19:56

Mirri kirjoitti:Mitä ylläpitäjä-Kyllästynyt sanoo siitä, että Nato-keskustelu - kokonainen pitkä ketju - käännettiin pankkikortteihin?

Ei mitään, koska en reagoinut siihenkään, kun sinä neljä päivää sitten (15.12.2002) käänsit NATO-keskustelun (jälleen kerran) minun sättimisekseni:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:En tiedä, miksi sinun tarvitsisi ymmärtää näkemyksiäni.

Olisi mielestäni kohtuullista ja kohteliasta lukijoita kohtaan, että mielipiteensä esiin tuovat kirjoittajat myös vaivautuisivat perustelemaan näkemyksensä.

Kyllästynyt, tämän palstan lukijat ovat paitsi luku- myös kirjoitustaitoisia. Ei sinun tarvitse tivata minulta perusteluja mielipiteilleni lukijoiden puolesta.

Eiköhän tässä ole ongelmana se, että sinun on vaikea sietää omistasi poikkeavien mielipiteiden esille tuomista; mieluiten siivoaisit ne pois 'disinformaationa' ja laittaisit sensuroinnin päälle. Arvelen asian olevan näin.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.12.2022 20:10

Ok.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja logia » 22.12.2022 10:57

YLE Podcast
Politiikkaradio

Julkaistu: ke 21.12. klo 13.45
Kuunneltavissa toistaiseksi

Tuleeko Suomesta Naton "kuuliaisin oppilas ja suurvaltojen pelinappula"? "Suomen pitää selvitä karhun kainalossa"

Vuosi 2022 tullaan muistamaan siitä, että Suomi jätti Nato-hakemuksen. Millainen Nato-maa Suomesta on tulossa?

Aiheesta keskustelevat eduskunnan puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Antti Häkkänen ja vasemmistoliiton kansanedustaja Johannes Yrttiaho.

Yrttiaho kuuluu eduskunnan vähemmistöön, joka äänesti Natoon hakemista vastaan. Häkkänen puolestaan edustaa kokoomusta, joka on kannattanut Suomen Nato-jäsenyyttä yli 15 vuotta.

Toimittajana on Antti Pilke.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-63758024
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.01.2023 22:58

Johdattiko Suomi Ruotsin (Nato-)tielle, jonka vaaroista kummassakaan maassa ei tiedetty?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2023 02:12

Mirri kirjoitti:Johdattiko Suomi Ruotsin (Nato-)tielle, jonka vaaroista kummassakaan maassa ei tiedetty?

Uskon, että kummassakin maassa tiedettiin varsin hyvin Turkin ja Unkarin mahdolliset kiristys- sekä lypsyaikeet jo ennen NATO-jäsenhakemuksen jättämistä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2023 19:02

Minä taas uskon, että kummassakaan maassa ei osattu etukäteen arvata Nato-prosessin voivan käydä näin sotkuiseksi kuin mitä se nyt on käynyt. Ei yksinkertaisesti tajuttu, kuinka vakavien ongelmien eteen joudutaan. Siksi kai ulkoministerikin on sekoillut puheissaan - kun ei oikein tiedä, kuinka nyt pitäisi toimia.

Mennäkö Natoon yhdessä Ruotsin kanssa vai ei, siinäpä pulma.

Kommentti: Kelpaisiko Suomi Erdoganille yksinkään? Järki käteen Tukholmassa ja Helsingissä

Turkin Erdogan tuskin päästää Suomea yksinkään Natoon ennen kuin on saanut isoilta länsimailta kaiken haluamansa, kirjoittaa erikoistoimittaja Seppo Varjus.
***

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009348933.html
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2023 03:56

Mirri kirjoitti:Minä taas uskon, että kummassakaan maassa ei osattu etukäteen arvata Nato-prosessin voivan käydä näin sotkuiseksi kuin mitä se nyt on käynyt. Ei yksinkertaisesti tajuttu, kuinka vakavien ongelmien eteen joudutaan. Siksi kai ulkoministerikin on sekoillut puheissaan - kun ei oikein tiedä, kuinka nyt pitäisi toimia...

Ruotsalaisista en osaa sanoa, mutta en millään usko, että kaikki Suomen päättäjät ja asiaa vuosikymmeniä arvioineet tahot olisivat olleet tietämättömämpiä kuin mitä minä tai puolisoni olemme olleet, koska kyllä ainakin meidän taloudessamme Turkin ja Unkarin mahdollinen hankaluus on ollut puheena jo ennen kuin NATO:on päätettiin hakea.
Yritä Mirri rauhoittua. Turkin ja Unkarin halu ja pyrkimys käyttää tilannetta on ilmiselvä, mutta paniikin lietsominen ei auta ketään - ei edes sinua.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2023 10:39

Kyllästynyt kirjoitti:Yritä Mirri rauhoittua. Turkin ja Unkarin halu ja pyrkimys käyttää tilannetta on ilmiselvä, mutta paniikin lietsominen ei auta ketään - ei edes sinua.

Kyllästyneen keskustelutyyli on uskomattoman ala-arvoista. Kun hän ei voi syyttää disinformaation levittämisestä, hänpä keksiikin syyttää paniikin lietsonnasta.
Enpä ole tavannut toista nettikirjoittajaa, joka kykenee vastaavanlaiseen törkeyteen ja halpamaisuuteen.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 26.01.2023 15:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2023 11:55

Iltalehti 26.1.2023.
Vaikutusvaltainen taho kehottaa muslimeja boikotoimaan Ruotsia
Egyptin vaikutusvaltaiset uskonnolliset instituutiot kehottavat maailman muslimeja boikotoimaan Ruotsia sekä Hollantia.

Egyptin yksi suurimmista uskonnollisista instituuteista on pyytänyt keskiviikkona boikotoimaan ruotsalaisia sekä hollantilaisia tuotteita äärioikeistoaktivistien Koraaniin liittyneiden toimien johdosta. Aiheesta uutisoi uutistoimisto AP.

Egyptissä sijaitseva sunnimuslimien Al-Azharin yliopisto kehoittaa kaikkia maailman muslimeja välttämään ruotsalais- ja hollantilaistuotteiden ostamista. Boikottiin kehotetaan viime viikonloppuna maissa tapahtuneiden Koraaniin kohdistuneiden häväistysten tähden. Al-Azharin yliopisto on Egyptin vanhin ja erittäin arvostettu islamista oppia antava instituutio.

Ruotsissa tanskalais-ruotsalainen poliitikko Rasmus Paludan poltti Koraanin osana lauantaista mielenilmaustaan Turkin lähetystön edessä. Sunnuntaina hollantilainen äärioikeistolaista Pegida-ryhmää johtava Edwin Wagensveld puolestaan repi muslimien pyhästä kirjasta sivuja sekä talloi niitä Haagissa parlamentin läheisyydessä.

Al-Azharin mukaan toimet häpäisevät muslimeja ja molempien maiden boikotti on soveltuva vastaus hallituksille, jotka suojelevat ”barbaarisia rikoksia epäinhimillisen ja moraalittoman lipun alla, jota he kutsuvat sananvapaudeksi.”

Monissa maissa on nähty laajoja mielenosoituksia ja protesteja tapausten johdosta.

Euroopan maat ovat jo kauan puolustaneet sananvapautta sekä mielipiteen ilmaisun vapautta. Monissa maissa kuitenkin vihapuhe tai väkivaltaan yllyttäminen on kiellettyä. Molemmat maailmalla kuohuttaneet tapaukset olivat viranomaisten hyväksymiä mielenosoituksia.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c32 ... 466c7f4e0c
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2023 13:38

Kyllästynyt kirjoitti:Yritä Mirri rauhoittua. Turkin ja Unkarin halu ja pyrkimys käyttää tilannetta on ilmiselvä, mutta paniikin lietsominen ei auta ketään - ei edes sinua.

Käsittääkseni suomalaisiin iski paniikki, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Lietsottiinko silloin paniikkia vai ei, siihen asiaan en sano mitään. Enkä siihenkään, vetikö Suomi Ruotsin paniikkiin mukaan vai eikö vetänyt. Saattoihan ollan niinkin, että Ruotsissa syntyi paniikkia ihan omasta takaa.

Suomen ulkoministerin mielestä kuitenkin on juuri Suomen ansiota, että Ruotsikin lähti mukaan Nato-prosessiin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.01.2023 16:16

Mirri kirjoitti:Käsittääkseni suomalaisiin iski paniikki, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Lietsottiinko silloin paniikkia vai ei, siihen asiaan en sano mitään. Enkä siihenkään, vetikö Suomi Ruotsin paniikkiin mukaan vai eikö vetänyt. Saattoihan ollan niinkin, että Ruotsissa syntyi paniikkia ihan omasta takaa.

Suomen ulkoministerin mielestä kuitenkin on juuri Suomen ansiota, että Ruotsikin lähti mukaan Nato-prosessiin.

Venäjän hyökkäys Ukrainaan sai monet suomalaiset (minut mukaan lukien) ajattelemaan, että Suomen paras turva Venäjän laajentumishaluja vastaan on hakea NATO:n jäsenyyttä.
Onko tuo osoitus paniikista, ei ainakaan minun mielestäni. Onpahan vain osoitus siitä, että asioita kannattaa tarkastella kulloinkin tiedossa olevien tosiasioiden valossa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2023 20:45

Onko minun kirjoitteluni tässä ketjussa mielestäsi osoitus paniikista ja/tai paniikin lietsonnasta?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.01.2023 23:06

Mirri kirjoitti:Onko minun kirjoitteluni tässä ketjussa mielestäsi osoitus paniikista ja/tai paniikin lietsonnasta?

Kyllä.
Tai vielä tarkemmin; osoitus vankkumattomasta luottamuksesta omaan tietämykseen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2023 23:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onko minun kirjoitteluni tässä ketjussa mielestäsi osoitus paniikista ja/tai paniikin lietsonnasta?

Kyllä.
Tai vielä tarkemmin; osoitus vankkumattomasta luottamuksesta omaan tietämykseen.

Lietsonta ja vankkumaton luottamus omaan tietämykseen ovat eri asioita.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Natoon?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.01.2023 03:53

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onko minun kirjoitteluni tässä ketjussa mielestäsi osoitus paniikista ja/tai paniikin lietsonnasta?

Kyllä.
Tai vielä tarkemmin; osoitus vankkumattomasta luottamuksesta omaan tietämykseen.

Lietsonta ja vankkumaton luottamus omaan tietämykseen ovat eri asioita.

Niin ovat, mutta vankkumaton luottamus omaan tietämykseen saattaa olla jopa haitallisempaa kuin paniikki tai sen lietsominen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa