Siitepölykausi

Re: Siitepölykausi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2020 14:35

ip-banni kirjoitti:Voi vittu tätä jänkkäystä. Eikö ylläpito voisi tähän puuttua.

Nimenomaan. Olen jo tehnyt yhden valituksen koskien Mirrin esittämää solvausta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2020 15:06

Hilppa kirjoitti: Leikkisästä lauseesta, joka on kirjoitettu huolettomalla puhekielellä, esitetty leikkisä kysymys ei ole ilkeyttä. Tyhmyyttä ei ole se, että keskustelussa kiinnittää huomiota johonkin puhekieliseen ilmaisuun ja kysyy sen merkitystä.

Ok, tässä taisi olla minun tyhmyydestäni kysymys.

En todellakaan tajunnut sinun kysyneen leikkisästi puhekielisen ilmaisun merkitystä. Esitit kysymyksesi niin taitavasti, että minä kuvittelin sinun joko ilkeilevän tai ihan tosissasi kysyvän onnex-nimisen allergialääkkeen perään. Päädyin googlailemaan onnex-sanaa, koska en tiennyt kumpaa kysymyksesi oli. Kysymyksesi leikkisyyttä en älynnyt enkä tunnistanut.
Hyvä, että asia selvisi kun tarpeeksi kauan väänsit (rautalangasta).
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2020 15:14

Hilppa kirjoitti:No onhan se sinun täällä esittämäsi väite, että hengitystieoireilevat allergiset olisivat perussairaita aika eriskummallinen.

Eivätkö he ole perussairaita?

Sivistyssanakirja määrittelee perussairauden näin:

"perussairaus
(lääketiede) aiemmin ilmaantunut hallitseva sairaus suhteessa myöhemmin ilmantuneisiin, perustauti.
"
https://www.suomisanakirja.fi/perussairaus
Mirri

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 03.02.2020 15:18

Herra mun vereni, vieläkö te jaksatte jankata tätä samaa asiaa?!
Kovin vakavasti otatte nettikeskustelun.
Poistun takavasemmalle, näkemiin.
Born in Heideken
Rakkaussoturi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2020 15:32

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:No onhan se sinun täällä esittämäsi väite, että hengitystieoireilevat allergiset olisivat perussairaita aika eriskummallinen.

Eivätkö he ole perussairaita?

Sivistyssanakirja määrittelee perussairauden näin:

"perussairaus
(lääketiede) aiemmin ilmaantunut hallitseva sairaus suhteessa myöhemmin ilmantuneisiin, perustauti.
"
https://www.suomisanakirja.fi/perussairaus

Esitit sen nimenomaan siinä merkityksessään, että he olisivat suuremmassa vaarassa suhteessa influenssaan. Kyllä suuremmassa vaarassa ovat ne perussairauksia sairastavat, jotka ovat siinä THL:n listassa, eihän heitä muutoin valittaisi ilmaisten rokotusten piiriin.

Mikä on allergisen oireilevuus silloin, kun allergeenia ei ole mailla halmeilla? Onko hän tuolloinkin perussairas?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2020 15:47

Hilppa kirjoitti:Esitit sen nimenomaan siinä merkityksessään, että he olisivat suuremmassa vaarassa suhteessa influenssaan.

Nimenomaan sitä he ovat perusterveisiin verrattuna. Esitin asian näin: hoitamaton tai huonossa hoidossa oleva hengitystieallergia altistaa myös virustartunnoille, kuten influenssalle.

"Mikä on allergisen oireilevuus silloin, kun allergeenia ei ole mailla halmeilla? Onko hän tuolloinkin perussairas?", kysyi Hilppa.

Oireettomuus ja allergian/atopian paraneminen eivät ole sama asia. Niinpä perussairaus allergia/atopia voi olla olemassa vaikkei oireilekaan.
Mutta ei oireeton hengitystieallergia tietysti altista henkilöä esimerkiksi viruksille. Juuri siksihän oireiden hoito onkin niin tärkeää; ei allergia itsessään mitään haittaa vaan sen aiheuttama hengitystietulehdus, jonka seurauksena limakalvot eivät ole terveet ja puolustuskykyiset.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 03.02.2020 17:47

Pidin tuumaustauon. Enhän näin monipuolista paikkaa raaski jättää. ;)
Born in Heideken
Rakkaussoturi

ViestiKirjoittaja Katla » 03.02.2020 22:22

Mirri kirjoitti:
Katla kirjoitti:Olet niin saakelin ilkeä Mirri IP:lle. Mitä pahaa IP on muuta tehnyt kuin puolustatunut ja esittänyt omia näkemyksiään. Sinä se ain olet paha tahalteen, kumma jos et huomaa itse.

Voi IP-parkaa, kun on joutunut pahan Mirrin ilkeyden kohteeksi. Hyvä, että sinä sentään puolustat, ettei vallan tunne itseään lyttyyn lyödyksi.

haha. Ip ei ole ollenkaan 'parka' mutta minä olen sitä mieltä, että sinä olet ihan paska, kun syytät toista olemattomista asioista----> (Mutta paljon pahaa teet ihan tahaltasi.")
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2020 22:34

Ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 03.02.2020 23:04

Lempi hirviöni, tyydy vaan kohtaloosi
Kuva
tai kokeile muuta
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2020 23:51

Tyydyn kohtalooni lempihirviönäsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 04.02.2020 01:48

:D NO SIITÄ VARMAAN RIESAN LYKKÄS! OH MUA KIUSATTUA, TUOMMONEN LEMMIKKI MÖRKÖ VAIVOINA. OIVOI
Katla

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista